Ordinær ultralyd

Sniker fra oktober..

Noen av dere som har fått time til OUL i uke 20+ som har fått endret time? Har selv fått i uke 20+3 og syns det er veldig sent. Alltid fått i uke 18 og leser på FHI at nasjonale retningslinjer sier før uke 20.. Sendt en sms til jm med spm om det men ikke fått svar enda.
Så bra du fikk endret! jeg ringte i dag og fikk flyttet timen min til i morgen! Bare flyttet en dag, men helt avgjørende siden barnehager er stengt og jeg ikke kan ta med barn på ultralyden, og mannen jobber.
Var nok tilfeldig, da det var avbestilling av en time. Men det er bra de klarer å hjelpe med å flytte rundt på timer!

Jeg har også fått time til OUL relativt sent; fredag 17. april, og er da 20 uker (eller 9-10 dager mer ihht. TUL på riksen ved ca 13 uker, samt UL et par uker etter det).
Tenkte det var litt sent, men trolig pga påske og stor pågang (timen ble satt opp før COVID-19..;)

Har ikke prøvd å flytte timen, og har uansett hatt mange UL allerede (men ikke på 4-5 uker nå): På riksen pga alder (40), og flere hos klinikk Hausken som har fulgt meg opp etter at tre foregående graviditeter siste halvannet året har gått galt (MA 12+4, T18 med selvvalgt abort pga. det, og MA ca uke 10).

Heldigvis har alt sett veldig bra ut så langt i denne runden, og jeg tror også at jeg kjenner liv nå, så håper alt er ok (ingen barn fra før, så vanskelig å være helt sikker ang liv).
Ssv. vet vi kjønnet også allerede; de har i hvert fall sagt gutt på siste to UL <3

Har klart å ikke tenke/bekymre meg altfor mye siden forrige UL, men må innrømme at jeg teller dagene til fredag nå - med forhåpentlig en bekreftelse på at alt fortsatt ser bra ut (Og hva som viser seg å være «riktig» kjønn, og om termin blir i august eller september, er for så vidt spennende - men ikke viktig..)

Lykke til til alle andre som skal på UL disse dagene også!

Last edited:
Jeg har også fått time til OUL relativt sent; fredag 17. april, og er da 20 uker (eller 9-10 dager mer ihht. TUL på riksen ved ca 13 uker, samt UL et par uker etter det).
Tenkte det var litt sent, men trolig pga påske og stor pågang (timen ble satt opp før COVID-19..;)

Har ikke prøvd å flytte timen, og har uansett hatt mange UL allerede (men ikke på 4-5 uker nå): På riksen pga alder (40), og flere hos klinikk Hausken som har fulgt meg opp etter at tre foregående graviditeter siste halvannet året har gått galt (MA 12+4, T18 med selvvalgt abort pga. det, og MA ca uke 10).

Heldigvis har alt sett veldig bra ut så langt i denne runden, og jeg tror også at jeg kjenner liv nå, så håper alt er ok (ingen barn fra før, så vanskelig å være helt sikker ang liv).
Ssv. vet vi kjønnet også allerede; de har i hvert fall sagt gutt på siste to UL <3

Har klart å ikke tenke/bekymre meg altfor mye siden forrige UL, men må innrømme at jeg teller dagene til fredag nå - med forhåpentlig en bekreftelse på at alt fortsatt ser bra ut (Og hva som viser seg å være «riktig» kjønn, og om termin blir i august eller september, er for så vidt spennende - men ikke viktig..)

Lykke til til alle andre som skal på UL disse dagene også!
Så spennende. Så bra det virker som alt går fint denne gang.

jeg skal på ul på mandag. Jeg har også nedtelling. Tiden går for sakte!!

OUL i dag uten mann gikk overraskende fint. Som tredjegangsfødende er det kanskje litt annerledes? Glede over at alt var bra og overraskende med ei lita jente.

Har oul neste onsdag. Da er jeg 19+0. Heldigvis åpner barnehagen igjen på mandag.

Ser nå at det har vært en "Situasjon" på sykehuset jeg skal på ul i neste uke. Mulig de må sette flere sykehusansatte i karantene. Kjenner jeg får angst og pusteproblemer. Etter en liten yoga-pust føler jeg meg litt bedre, men jeg er pissredd for smitte og dette trygger ikke meg, rett og slett.

UL idag. Førstegangsfødende som gruer seg enormt til å skulle gjøre det alene
Det gjorde jeg også, men hadde en veldig fin opplevelse med en kjempeflink jordmor ❤️ Lykke til!

UL idag. Førstegangsfødende som gruer seg enormt til å skulle gjøre det alene

Lykke til kjære deg! Kjenner meg igjen, gruet meg masse. Og jeg er andre gangs. Gråt fra det jeg kom inn på undersøkelsen og til jeg gikk ut. De er kjempe flinke. Fikk også med så mange bilder for å vise pappan!

Sniker fra oktober..

Noen av dere som har fått time til OUL i uke 20+ som har fått endret time? Har selv fått i uke 20+3 og syns det er veldig sent. Alltid fått i uke 18 og leser på FHI at nasjonale retningslinjer sier før uke 20.. Sendt en sms til jm med spm om det men ikke fått svar enda.

Jeg fikk først time 20+3, men fikk flyttet den til 19+1. Tror jeg ringte 5-6 ganger før de hadde en avbestilling;-)

Fikk SMS i dag med påminnelse om timen, og info at jeg ikke må møte opp hvis jeg er i karantene eller har symptomer på covid19 (well du’uh :hilarious:). Stod også at pårørende ikke får være med, så det betyr vel at samboer ikke får være med? Det er helt Ok for meg, men usikker på hva han synes. Har inntrykk av at han gjerne skulle vært med, men er usikker på om det er for hans egen del eller for å liksom støtte meg :wacky: Uansett var vi veldig forberedt på det da, at han ikke får være med, så jeg tenker at det går bra. Det viktigst er at jeg får dratt dit og at vi får sjekka om alt er bra med babyen, tenker jeg :) Er selvfølgelig veldig spent og nervøs, men det ville jeg vært uansett om han skulle vært med eller ikke. Håper så inderlig at alt er bra inni der :nailbiting::nailbiting: 3 dager igjen! :smiley-angelic001

1 dag igjen, så spent og nervøs :wacky: Så redd for at noe skal være galt.. Så prøver i distrahere meg selv ved å fundere på kjønn :wacky: Er det noen som har vært på oul og ikke fått vite kjønn? Altså at de enten ikke har villet si det eller at det ikke har gått å se :)

1 dag igjen, så spent og nervøs :wacky: Så redd for at noe skal være galt.. Så prøver i distrahere meg selv ved å fundere på kjønn :wacky: Er det noen som har vært på oul og ikke fått vite kjønn? Altså at de enten ikke har villet si det eller at det ikke har gått å se :)

Om de ikke sier noe ville jeg værtfall ha spurt. På OUL til storebror holdt jordmor på å avslutte undersøkelsen, men heldigvis spurte far om kjønn, og en litt motvillig jordmor tok en sjekk. Hadde ei sur eldre ei, tror ikke kjønn er en del av "standardundersøkelsen", så noen må du selv spørre om de kan sjekke om kjønn.

Om de ikke sier noe ville jeg værtfall ha spurt. På OUL til storebror holdt jordmor på å avslutte undersøkelsen, men heldigvis spurte far om kjønn, og en litt motvillig jordmor tok en sjekk. Hadde ei sur eldre ei, tror ikke kjønn er en del av "standardundersøkelsen", så noen må du selv spørre om de kan sjekke om kjønn.

Ok, da får jeg forberede meg på å evt spørre. Er ikke så tøff på sånt, men det er jo artig å få vite, så jeg må bare tøffe meg opp :p Sist spørte jordmor om vi hadde tenkt noe på om vi ville vite det, så håper han/hun gjør det igjen :angelic::p

Jeg skal også i morgen! :) Veldig spent, og synes det blir rart å gjøre det alene. Tror det skal gå helt fint, men synes det er trist at mannen ikke får dele opplevelsen.

Jeg skal også i morgen! :) Veldig spent, og synes det blir rart å gjøre det alene. Tror det skal gå helt fint, men synes det er trist at mannen ikke får dele opplevelsen.

Ja, det er sant! De skulle nok gjerne vært med og fått sett alt og få informasjonen på likt. De er jo også veldig spente! Blir rart å sitte på venterommet og vente spent og nervøs alene :nailbiting: Blir nok å sende litt meldinger til samboer da :angelic::p Men vi klarer det ja :happy: Også får vi vel med bilder å vise til pappan :happy: Jeg håper bare alt er bra, så det blir en koselig opplevelse, og ikke skummelt.. :(

Ja, det er sant! De skulle nok gjerne vært med og fått sett alt og få informasjonen på likt. De er jo også veldig spente! Blir rart å sitte på venterommet og vente spent og nervøs alene :nailbiting: Blir nok å sende litt meldinger til samboer da :angelic::p Men vi klarer det ja :happy: Også får vi vel med bilder å vise til pappan :happy: Jeg håper bare alt er bra, så det blir en koselig opplevelse, og ikke skummelt.. :(
Masse lykke til i morgen!! Tenk at du endelig skal få se❤️ Angående kjønn så sa jeg ifra da jeg la meg på benken: "jeg har veldig lyst til å vite kjønn dersom du ser hva det er", og det synest jordmor var kjempefint, da trengte hun ikke å være redd for å forsnakke seg :hilarious:

Masse lykke til i morgen!! Tenk at du endelig skal få se❤️ Angående kjønn så sa jeg ifra da jeg la meg på benken: "jeg har veldig lyst til å vite kjønn dersom du ser hva det er", og det synest jordmor var kjempefint, da trengte hun ikke å være redd for å forsnakke seg :hilarious:

Takk! :Heartred Er så spent nå :nailbiting::shy: Hihi, lurt! Kanskje jeg gjør det samme :D Kan skjønne det kan være vanskelig å ikke forsnakke seg :hilarious:

Back
Topp