Onsdag

Hva jobbet du med før da? utfordring er jo på en måte gøy det å.. (kan være hvertfall) ;):)
oj så bra! det er jo mye melk til å være inni pupp :p tror jeg aldri har hatt såå mye på engang før :p hehe.. så kan tenke meg det var godt å få det ut!:D
Ja, det var godt! :p

Før jobbet jeg på et omsorgssenter for enslig, mindreårige asylsøkere. Det er dit de blir sendt med det samme de ankommer landet og viser seg å være uten omsorg av foreldre eller foresatte.
Der jeg har fått opplæring nå er et bofellesskap, et sted de kommer etter å ha fått opphold og før de sendes ut i hybler med mer eller mindre ansvar for seg selv. Det er en slags mellomstasjon hvor de prøver seg og skal lære å fungere på egenhånd =)
Veldig spennende!
Ikke alle blir sendt i bofellesskap da, noen er så unge at de går i fosterhjem også!

De får nok en super tur!
Altså, her er det helt naturlig at jeg gjør mest med Lillebror pga ammingen ;) Det tar litt tid, og det har jeg latt det gjøre fordi jeg ønsker å amme han mest mulig og enda lenge enda!
Men vi må prøve og finne en mellomløsning som lar dette kombineres med at jeg jobber litt kveldsvakter!
Men ja - det er godt for dem å finne en metode som fungerer også!

Ja, det blir litt sånn når man amm, e vanskele førr pappa å gjær det :P
Eg tru det e vekti førr ongan at de veit at pappa åg kan jr teng mamma kan ;)
Så de ikje bi såååå avhengi av oss ;)
E no flott å sjå at ongan trives i pappa sett selkap når de ska få mat, eller bades eller legges :)

Ja, det var godt! :p

Før jobbet jeg på et omsorgssenter for enslig, mindreårige asylsøkere. Det er dit de blir sendt med det samme de ankommer landet og viser seg å være uten omsorg av foreldre eller foresatte.
Der jeg har fått opplæring nå er et bofellesskap, et sted de kommer etter å ha fått opphold og før de sendes ut i hybler med mer eller mindre ansvar for seg selv. Det er en slags mellomstasjon hvor de prøver seg og skal lære å fungere på egenhånd =)
Veldig spennende!
Ikke alle blir sendt i bofellesskap da, noen er så unge at de går i fosterhjem også!

ahaa.. må være kjempe spennende å jobbe med dette! :) er bra at det faktisk er noen som hjelper dem som trenger det.. ikke bare-bare å komme til et helt nytt land, med et annet samfunn og ikke minst språk:eek:

Ja, det blir litt sånn når man amm, e vanskele førr pappa å gjær det :p
Eg tru det e vekti førr ongan at de veit at pappa åg kan jr teng mamma kan ;)
Så de ikje bi såååå avhengi av oss ;)
E no flott å sjå at ongan trives i pappa sett selkap når de ska få mat, eller bades eller legges :)
Ja, jeg er enig i at det er viktig, men for oss er det ingen hast at vi "likestilles" i babyens øyne. For det ER forskjell på oss ;) Og storebrors store idol er Pappa, og han foretrekker ofte at Pappa steller, legger, koser, leker osv, osv, selvom han hang mest i meg det første leveåret :D

Usj, håper morgendagen blir bedre :o
Slapp av med god samvittighet :D
Ja, vi satser på det. Hun hadde forhøyet temperatur i dag, men ikke feber. Hektiske, røde kinn og matte øyne. Ga paracet tidligere, men den hadde ikke langvarig effekt virka det som.. Hver gang hun er sånn som nå, tror jeg det kommer tenner, meeeen det har ikke kommet noen enda. Hadde på en måte vært greit at det kom ei, for da visste vi hva plagene skyltes.:p
Takk!! Når spreka sjøl sier at jeg kan slappe av med god samvittighet, så gjør jeg absolutt det. ;) :D

Ja, vi satser på det. Hun hadde forhøyet temperatur i dag, men ikke feber. Hektiske, røde kinn og matte øyne. Ga paracet tidligere, men den hadde ikke langvarig effekt virka det som.. Hver gang hun er sånn som nå, tror jeg det kommer tenner, meeeen det har ikke kommet noen enda. Hadde på en måte vært greit at det kom ei, for da visste vi hva plagene skyltes.:p
Takk!! Når spreka sjøl sier at jeg kan slappe av med god samvittighet, så gjør jeg absolutt det. ;) :D
WHat, meg?! Jeg har ikke trent på evigheter :o

Latskap er bare sunt det :P haha hvertfall etter en dag med barn og besøk :P:D
Får håpe hun sover gjennom natten, håper også Liana gjør det i natt! ;)
Krysser fingrene får at de små sover ja.:) Da blir vi så blide og fornøyde hele gjengen i morra. ;)

Krysser fingrene får at de små sover ja.:) Da blir vi så blide og fornøyde hele gjengen i morra. ;)

Hehe ja har MYE å si på søvnen til de små om hvordan dagen blir:P

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Fie har ikje hatt feber den hær gangen, ha det sist gang, med de 2 førte, de kom samtidig :)
No e det den eine fortainna som ha komme fram, men mistenk at den andre fortainna e på tur :)
Fie treng ikje paracet, funger nokk med dentinox på ho :)

OIJ 8 stk alerede :D så arti da :D

Så bra Dentinox funker på henne, funker ei lita stund på Emmeth bare også får han veldig vondt igjen, så bruker paracet de få gangene. Jaaaah, 8 tenner allerede:D Oi, er det en til tann på vei, håper den kommer fort gjennom:) Håper hu ikke får feber av den:)

uff så kjedelig at det var for risikabelt :( kan jo ikke være noe godt å ha dette i halsen heller.. men godt dem tar barns liv på alvor!

Ja, man må være forsiktig.

Usj! så slitsomt når man blir avbrutt fra søvnen så ofte :( hvordan føler du deg nå? trøtt eller? hadde jeg vært hvertfall :p

Neeei, faktisk ikke så veldig trøtt:) jeg er nok veldig rar sånn, greier meg med kun 3-4 timers søvn, blir derimot mer trøtt når jeg sover mer, men gjør det jo selvsagt for at kroppen skal få litt mer søvn, er nok pga de årene med Neline hvor jeg bare sov max 2 timer usammenhengene i døgnet i over 2 år. Lurer på om Emmeth driver og får jeksler og om det er det som plager han, for han sover som regel som en stein fra han blir lagt og til neste morgen og nå har han allerede våknet en gang!.. hmmm. Også er jeg sinnsykt bekymret for om jeg er gravid:( Tok test idag, rfsu sin og det er den de har på nærbutikken her vi bor. Og samma testen tok jeg da jeg var 3+ med Emmeth og det kom opp det jeg trodde var en skyggestrek som jeg da kasta og trodde var negativ, noen dager senere fikk jeg igjen sure oppstøt og tok da flere tester som var positive.. og NÅÅÅÅ skjedde det samma igjen. Sambo ser ikke streken, men det gjør jeg. Så tar test om noen dager igjen. Og magen er oppblåst til 100, ser ut som jeg er 4 mnder på vei.. GAH! Så erbar nervøs og HÅPER det bare er pga jeg er dårlig i magen.. YIKES... :eek: :oops:

Det ble ikke noen operasjon, han mente det var alt for risikabelt mens hun var så liten. Vi må se det an igjen i desember, jeg vil jo ikke gjøre noe som kan skade henne heller. Han så at den var stor, men det kunne skade brusket som skal bli ben til slutt eller noe.

Skjønner jo at de ikke kan det da, men kan dere få noe så hu ikke sliter sånn med og puste, stakkars?

Det var jammen meg rart å jobbe igjen!!!!
Men det var hvertfall helt ok at jeg drar hjem for å amme på senvakten i morgen, om det trengs :)

Ja, det kan jeg tenke meg:)
Gikk det greit? Så bra du kan dra hjem for og amme om det trengs:) :thumleft Har du lang vei til jobb?

Skjønner jo at de ikke kan det da, men kan dere få noe så hu ikke sliter sånn med og puste, stakkars?

Nei, det er ingenting som kan hjelpe henne, det er jo den polyppen som er i veien, det eneste som hjelper er at den fjernes :(

Mannen tok med guttene på bytur mens jeg var på opplæring i dag og fant tøfler/sko til Lillebror :D
EBB57AC2-821D-4D97-BB0B-7A1BA81E701B-14034-00000C22F8426D8D_zps526be2a5.jpg

Kjempesøte og myke!
Nå prøver han å legge Lillebror, med en flaske utpumpet morsmelk. Greit å prøve litt... Kjenner at jeg aller helst skulle ammet da jeg er ganske sprengt etter å ikke ha ammet han nesten i hele dag :-/ Pumpeutstyret ble med inn i oppvaskmaskinen, så jeg får ikke pumpet meg før den er ferdig heller!
Jeg gruer meg fortsatt litt til senvakt i morgen, men det var full forståelse for at jeg kanskje måtte hjem og amme/ legge Lillebror, jeg ble også tilbudt å ta vakten senere. Men jeg vil helst unnagjøre opplæring slik at jeg kan jobbe
litt etter ferien!

Så utrolig søøøte:) Har sett på sånne i skinn på Coop obs jeg også:) Ikke mye godt med melkespreng, det er så sykt ubehagelig. Håper oppvaskmaskina blir fort ferdig;) Hihi..

Nei, det er ingenting som kan hjelpe henne, det er jo den polyppen som er i veien, det eneste som hjelper er at den fjernes :(

Var dessverre det jeg tenkte meg:( Utrolig synd, men er jo bra de tar hensyn og ikke vil operere sia hu er så lita som hu er! Uansett ikke godt og ikke kunne få puste ordentlig:(

Neeei, faktisk ikke så veldig trøtt:) jeg er nok veldig rar sånn, greier meg med kun 3-4 timers søvn, blir derimot mer trøtt når jeg sover mer, men gjør det jo selvsagt for at kroppen skal få litt mer søvn, er nok pga de årene med Neline hvor jeg bare sov max 2 timer usammenhengene i døgnet i over 2 år. Lurer på om Emmeth driver og får jeksler og om det er det som plager han, for han sover som regel som en stein fra han blir lagt og til neste morgen og nå har han allerede våknet en gang!.. hmmm. Også er jeg sinnsykt bekymret for om jeg er gravid:( Tok test idag, rfsu sin og det er den de har på nærbutikken her vi bor. Og samma testen tok jeg da jeg var 3+ med Emmeth og det kom opp det jeg trodde var en skyggestrek som jeg da kasta og trodde var negativ, noen dager senere fikk jeg igjen sure oppstøt og tok da flere tester som var positive.. og NÅÅÅÅ skjedde det samma igjen. Sambo ser ikke streken, men det gjør jeg. Så tar test om noen dager igjen. Og magen er oppblåst til 100, ser ut som jeg er 4 mnder på vei.. GAH! Så erbar nervøs og HÅPER det bare er pga jeg er dårlig i magen.. YIKES... :eek: :oops:
Oioioioi.... Dere må være de mest fruktbare menneskene jeg vet om i såfall!!
Ikke noe godt å være nervøs på den måten sikkert.. :confused:

Hei skravledronninger!
Dagene flyr forbi for tiden. Daniel utvikler seg så mye at jeg blir nesten litt skremt av hvor mye som skjer på en gang. Han er kjempeaktiv og sosial. Elsker å klappe i hendene. I dag koste vi oss med middag på restaurant etter vi kjøpte premie til storebror som var så flink hos tannlegen.

sendt via bv app til Android!

Oioioioi.... Dere må være de mest fruktbare menneskene jeg vet om i såfall!!
Ikke noe godt å være nervøs på den måten sikkert.. :confused:

Det er kjempeslitsomt og ha det sånn:(
Venner av oss ler og tuller ofte med det og sier typ" haha, skal vedde med at hu blir smelt på tjukka fordet om" osv. Kan jo se sarkasmen i det, men jaggu meg ikke mye gøy når vi faktisk gjør vårt for og IKKE bli gravide. Og jeg synes det er vondt og ta abort, da jeg er heeelt imot det, og kommer ikke til og greie og gjøre noe sånt mot det jeg mener er et liv. *HYYYL* Så i morra blir det digital test!

Back
Topp