OMG nå begynner jeg å grine...

Krølla82

Forumet er livet
Jeg skjekka mailen min og der lå det et svar fra høgskolen i hedmark. Jeg har kommet inn på Sykepleier deltid...Dvs at det er minst 71 som har søkt med dårligere karakterer enn meg...men jeg aner ikke om jeg vil komme til å klare dette hverken økonomisk eller stress messig. Drømmen er jo å bli psyksykepleier og nå er jeg så mye nærmere enn jeg noen gang trodde jeg kunne komme,men så blir jeg så usikker igjen da.Jeg trodde aldri i livet jeg skulle komme inn. Og jeg har jo egentlig tenkt å søke om arbeidsavklarings penger nå for å kanskje kunne få hjelp til utdannelse senere pga nakke om migrene problemer som gjør at jeg ikke kan jobbe i den typen jobb jeg har nå. huff dette ble rotete,men kan noen pllllleeeeeease hjelpe meg å ta et valg. Jeg lever under et stress nivå nå som ikke ligner noe og jeg har egentlig nok å tenke på. huff...jeg er både glad og helt på gråten samtidig.[&:]

jeg ville prøvd, kanskje det går bedre enn du frykter. og om du orker er det nok flust av deltidsjobber man kan ha ved siden av det studiet[:)]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg synes du skal prøve, spesielt om dette er det du virkelig har lyst til [:)]

Jeg har ikke lyst til å bli vanlig sykepleier egentlig,men det er den enkleste veien for å komme seg inn i psykiatrien og jobbe med feks Barne og ungdomspsykiatri.

jeg kjente jeg ble litt forvirret jeg nå.
Du har jo hatt endel jobb-tråder... og sier du har søkt på alt, men jobber litt i butikk.
Men du har nakke og migreneproblemer så du ikke kan ha sånn jobb?
Og du tror ikke du takler deltidsstudie?

Menneh... om du har så problemer ville jeg søkt aap og fått no behandling og hjelp altså.
Brått takler du ikke skolen og står der helt uten noe pga stress og helsa som du sier.

ORIGINAL: TonjeJenta

jeg kjente jeg ble litt forvirret jeg nå.
Du har jo hatt endel jobb-tråder... og sier du har søkt på alt, men jobber litt i butikk.
Men du har nakke og migreneproblemer så du ikke kan ha sånn jobb?
Og du tror ikke du takler deltidsstudie?

Menneh... om du har så problemer ville jeg søkt aap og fått no behandling og hjelp altså.
Brått takler du ikke skolen og står der helt uten noe pga stress og helsa som du sier.

Jeg er forvirra ja...i tilegg så har jeg kommet inn og ikke venninna mi. Sier jeg fra meg plassen kommer hun inn og dette er virkelig drømmen hennes, det gjør jo saken enda verre for planen var jo at vi skulle gå sammen.

Det med butikkjobben går på mange andre ting enn direkte jobben,men mye rundt den som jeg ikke ønsker å legge ut her.

Det jeg ikke vet om jeg takler er deltidsstudie pluss jobbing til alle døgnetstider.

Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]

du må tenke på deg sjøl altså. kan veldig hende at det er noen andre som takker nei til plassen sånn at venninna di kommer inn. derfor syns jeg du skal gå for det! kom igjen, det blir sikkert veldig bra for deg [:)] du får jo stipend og kan jobb litt ved siden av, mye lettere å få jobb på sykehjem og hjemmesykepleie osv også mens man studerer sykepleie [:)] kom igjen!

ORIGINAL: Krølla82

Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]

Det er jo ikke du som avgjør det.
Det er jo hun, som ikke hadde gode nok karakterer.

Ehh.. hæ?
1. hun har selv skaffet seg for dårlige karakterer
2. hun kan ta opp de fagene hun har svake karakterer i, og så søke på mytt

Du må ikke ta på deg ansvar for mer enn du faktisk har. Hjelper ikke det spøtt på avgjørelsene dine det.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg synes du skal prøve, spesielt om dette er det du virkelig har lyst til [:)]

helt enig, siden det er noe du ønsker å bli så koffer ikkje ta en sjangse[:)]?
lykke til med valget uansett[:)]

gratulerer.jeg ville ha hoppa på skole jeg.prøvd i det minste.siden det er dette du kunne tenkt deg[:)]lykke til

ORIGINAL: Oline V2

Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.

ORIGINAL: 3xS

du må tenke på deg sjøl altså. kan veldig hende at det er noen andre som takker nei til plassen sånn at venninna di kommer inn. derfor syns jeg du skal gå for det! kom igjen, det blir sikkert veldig bra for deg [:)] du får jo stipend og kan jobb litt ved siden av, mye lettere å få jobb på sykehjem og hjemmesykepleie osv også mens man studerer sykepleie [:)] kom igjen!

må signere her, jeg!!

Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.

du fortjener det mer enn ho, for du har kommet inn!
ho kommer sikkert inn neste år. eller så kommer ho inn i år pga andre som sier fra seg plassen.

det her er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge... rett og slett.... så du skal gi opp din drøm bare fordi at noen andre liksom har drømt om det lenger enn deg? Sorry om jeg er litt hard nå altså, men du har syti og klaga om at du aldri får jobb osv og at du aaaaaldri kommer inn på de studiene du søker... ja nå har du jo kommet inn? jeg skjønner ikke problemet...? du kan ikke henge i skjørtene på venninna di, man må lære seg å stå på egne bein.... på meg så virker det som du rett og slett ikke har lyst eller ikke gidder, så skylder du på at venninna di sin drøm blir knust....

Synes absolutt du skal begynne, hvis ikke kommer du nok til å angre. Så når du er ferdig utdannet kan du jo jobben innen psyk. for å se om det er den vidreutdanningen du vil ta[:)] Veldig mange endrer seg undre utdanningen, og begynner å jobbe på plasser hvor de aboslutt ikke hadde tenkt[:D]

Kan du ikke kontakte NAV da? Om du får innvilget omskolering så kan det være du kan få AAP mens du går skole.
Når det kommer til det med venninna di så synes jeg det er fjortis opplegg for å være ærlig.. hadde hun hatt sååå lyst å komme inn hadde hun gjort noe med karakterene sine! Du kan ikke la din drøm gå pga henne, og hadde jeg vært venninna di så hadde jeg ikke ønsket det heller!

Er jo ikke sikkert hun kommer inn selv om du sier ifra deg plassen.... hvor står hun på ventelista, er alltid noen som gir fra seg plassen eller ikke møter opp til skolestart. Ta plassen du, og vær stolt av at du kom inn!!!

Back
Topp