OMG nå begynner jeg å grine...

ORIGINAL: *Aulile*

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: Oline V2

Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]

Det er jo ikke du som avgjør det.
Det er jo hun, som ikke hadde gode nok karakterer.

Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.

det her er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge... rett og slett.... så du skal gi opp din drøm bare fordi at noen andre liksom har drømt om det lenger enn deg? Sorry om jeg er litt hard nå altså, men du har syti og klaga om at du aldri får jobb osv og at du aaaaaldri kommer inn på de studiene du søker... ja nå har du jo kommet inn? jeg skjønner ikke problemet...? du kan ikke henge i skjørtene på venninna di, man må lære seg å stå på egne bein.... på meg så virker det som du rett og slett ikke har lyst eller ikke gidder, så skylder du på at venninna di sin drøm blir knust....

Jeg vet jeg ønsker å jobbe innen psykiatri,men jeg ønsker ikke å bli vanelig sykepleier.Sykepleien er den " enkleste" måten å få jobb innen psykiatrien på. Som sagt var jeg bombe sikker på at jeg ikke kom inn siden det var veldig få plasser og haugevis av søkere.Åssen jeg har kommet inn skjønner jeg ikke fordi jeg har ikke bra karakterer.Har snitt på bare litt over 3. Jeg har funnet flere andre veier inn til psyk enn sykepleie som vil være veldig interessante og gå, disse veiene er ikke akutell for venninna mi. Hun ønsker å bli vanlig sykepleier, hun skal ikke gå sykepleier fordi hun må det for å komme seg til psykiatrien. Jeg dilter ikke etter venninna mi, jeg har faktisk kun ei venninne og dette er henne. Og jeg ser hvor knust dette gjør henne at hun ikke kom inn. Så jeg mener det virkelig at hun fortjener dette mye mye mer enn meg. Jeg finner alltids en annen løsning.

Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]

Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.

det her er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge... rett og slett.... så du skal gi opp din drøm bare fordi at noen andre liksom har drømt om det lenger enn deg? Sorry om jeg er litt hard nå altså, men du har syti og klaga om at du aldri får jobb osv og at du aaaaaldri kommer inn på de studiene du søker... ja nå har du jo kommet inn? jeg skjønner ikke problemet...? du kan ikke henge i skjørtene på venninna di, man må lære seg å stå på egne bein.... på meg så virker det som du rett og slett ikke har lyst eller ikke gidder, så skylder du på at venninna di sin drøm blir knust....

Jeg vet jeg ønsker å jobbe innen psykiatri,men jeg ønsker ikke å bli vanelig sykepleier.Sykepleien er den " enkleste" måten å få jobb innen psykiatrien på. Som sagt var jeg bombe sikker på at jeg ikke kom inn siden det var veldig få plasser og haugevis av søkere.Åssen jeg har kommet inn skjønner jeg ikke fordi jeg har ikke bra karakterer.Har snitt på bare litt over 3. Jeg har funnet flere andre veier inn til psyk enn sykepleie som vil være veldig interessante og gå, disse veiene er ikke akutell for venninna mi. Hun ønsker å bli vanlig sykepleier, hun skal ikke gå sykepleier fordi hun må det for å komme seg til psykiatrien. Jeg dilter ikke etter venninna mi, jeg har faktisk kun ei venninne og dette er henne. Og jeg ser hvor knust dette gjør henne at hun ikke kom inn. Så jeg mener det virkelig at hun fortjener dette mye mye mer enn meg. Jeg finner alltids en annen løsning.

men hvis de andre muligheten inn til psyk ikke er mulig så må du jo ta det som er mulig? jeg skjønner fortsatt ikke tankegangen din.... spesielt ikke når du sier at sykepleier er enkleste vei...

lykke til uansett hva du velger, men hvis du mister venninna di pga du kom inn på skolen og ikke henne, så var hun ikke noen bra venninne i utgangspunktet...[:)] Jeg skal nesten garantere deg at hun kommer inn hun og hvis hun ringer og maser og spør og graver.. er bestandig noen som ikke møter opp etter start eller sier i fra seg plassen..

no hakje eg lest alle innleggene dine..
men eg sjølv jobber i psyk. har gjort det i 5 år. og grunn utdannelsen min e omsorgsarbeider, har tatt ein haug med kurs mens eg har jobba so eg har litt meir kvalifikasjoner..
for å seie det sånn. ein treng ikkje alltid utdannelse te å jobbe i psyk. ein kan gjøre like mykje nytte for seg som assistent.

og ein anna ting, du skrive du har nakke og migrene prob. kordan skal du då klare å sitte på ein skulebenk og er det so lurt å jobbe som sykepleier då når ein har slike prob?. for det er mange tunge løft og mykje stress.

ORIGINAL: MiCri

Må si meg enig i dette altså...[:-]

sign!

Hvorfor søke om du ikke vil gå?
Kjenner jeg blir sliten bare av å lese tråden, så tør ikke tenke på hvordan du har det...
"Man er sin egen lykkes smed!" Og det er man virkelig, man gjør så godt man kan med det livet gir en. Nå har du fått muligheten til å gjøre noe med situasjonen din, starte på en vei mot det du ønsker å bruke noe av livet ditt på! Du sier selv at du syns det virket usannsynlig at nettopp du skulle få plass, men kanskje er det virkelig meningen at det er dette du skal gjøre?[:)]

Men jeg tror alle ser ut i fra den tråden her at du ikke har noe lyst... Du tror ikke du kan, du tror ikke du orker og du lager unnskyldninger... Man må tro selv at man klarer noe, for å klare det! Ellers blir det innmari vanskelig for deg. Virker som du stikker kjepper i hjulene for deg selv...

er du helt dust, eller? [8|] sorry meg, men så du mener at hun fortjener det mer enn deg?
Her klager du på at livet ikke går din vei, og når det plutselig begynner å gå et skritt i riktig retning, så skal du la en sånn dustete tankegang sette kjepper i hjulet for deg selv??

Trur du hun hadde gjort det om det var omvendt? Trur du hun hadde gtt rundt og hatt dårlig samvittighet? Du må gjerne synes det er dumt at hun ikke kom inn, men å gå rundt og ha dårlig samvittighet fordi du kom inn er bare heeelt på trynet. Synes jeg!

hvis eg var deg ville eg satset på sykepleien. er mye mer utfordringer enn hjelpeleier ( er det selv hj.ple.)
og du vil ha mer muligheter innen psykriatrien og flere jobbmuligheter. hadde eg søkt på sykepleien og kommet inn, hadde eg faktisk ikke tenkt tanken på og si nei engang.  
må si meg enig med de andre om at det med venninnen din blir fjortisfakter.
og du sier dette e det hun vil, korfor har hun da ikke tatt opp i gjen de fagene hun har gjort det dårlig i da? så den unnskyldningen e bare tåplig.

sikkert noen som faller fra, så om venninna di er neste i køen, så kommer hun sikkert inn om hun sier fra hun vil ha om det blir ledig plass!

Go for it! Du kommer til å angre om du ikke prøver..

Venninna mi ville aldri bedt meg om å takke nei for hennes skyld og hun vil ikke at jeg skal gjøre det eller bare så det er sagt.

Ja sykepleier vil bli den "enkle" veien og gå for å få en jobb innen psykiatri,men jeg ville da kun gått sykepleie for å komme meg inn i psykiatrien, jeg er ikke int i å jobbe som vanlig sykepleier på sykehjem el. Og som sagt så trodde jeg ikke jeg ville komme inn da jeg fant ut om den store søkemassen. Jeg begynnte da og undersøke andre veier for å komme meg dit jeg ønsker og har bestemt meg for å ta opp igjen fag fra vgs for å kunne gå disse andre veiene. Nå som jeg da faktisk kom inn noe jeg aldri i verden ville trodd så ble jeg jo fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre, og ihvertfall når venninna mi ikke kom inn.

Venninna mi ville aldri bedt meg om å takke nei for hennes skyld og hun vil ikke at jeg skal gjøre det eller bare så det er sagt.

Ja sykepleier vil bli den "enkle" veien og gå for å få en jobb innen psykiatri,men jeg ville da kun gått sykepleie for å komme meg inn i psykiatrien, jeg er ikke int i å jobbe som vanlig sykepleier på sykehjem el. Og som sagt så trodde jeg ikke jeg ville komme inn da jeg fant ut om den store søkemassen. Jeg begynnte da og undersøke andre veier for å komme meg dit jeg ønsker og har bestemt meg for å ta opp igjen fag fra vgs for å kunne gå disse andre veiene. Nå som jeg da faktisk kom inn noe jeg aldri i verden ville trodd så ble jeg jo fryktelig usikker på hva jeg skal gjøre, og ihvertfall når venninna mi ikke kom inn.

hvilken plass står hun på?  jeg syns du skal begynne..

Hiv deg på! Du er usikker nå fordi du plutselig må ta et valg. Du søkte for en grunn og du vet, man angrer mer på det man ikke gjorde enn det man gjorde! [:)]

ORIGINAL: fredagstroll

Det vet jeg ikke,men hun har kun få poeng mindre enn meg så hun er ikke langt opp på lista. Vi har kun 1 karakter som skiller.

ORIGINAL: Tweak

Hiv deg på! Du er usikker nå fordi du plutselig må ta et valg. Du søkte for en grunn og du vet, man angrer mer på det man ikke gjorde enn det man gjorde! [:)]

Ja jeg søkte fordi jeg da på det tidspunktet trodde dette var eneste veien og gå for å komme dit jeg ønsker. Nå har jeg funnet ut at valg mulightene er mange fler og at det finnes muligheter jeg kan velge som er like spennende om ikke mer spennende.

Hvilken plass har hun på ventelisten?
Er noen av de andre veiene til psykiatrien bænkers og sikre?
Om du tar sykepleien får du en flott ballast for både å gå inn i psykiatrien, og veldig mange andre retninger.
Du kommer til å ha så utrolig mange muligheter, at for meg høres det helt kjemperart ut at du ikke velger den løsningen!

Er du redd for å begynne der uten venninna di?

ORIGINAL: fredagstroll

Det vet jeg ikke,men hun har kun få poeng mindre enn meg så hun er ikke langt opp på lista. Vi har kun 1 karakter som skiller.

Men da kan du jo umulig si at du fikk plassen på bekostning av henne/ gi fra deg plassen til henne.

Hva gjør du da hvis de andre veiene inn i psyk. ikke kommer så lett da.... da har du jo mistet en sjanse til å bli spl. som gir deg mange jobbmuligheter, hvis du en gang vil jobbe med noe annet.. Har du jobbet i psyk før.... HVordan vet du at dette er det eneste du vil jobbe i.... Tror nok du har bedre sjanse på å få jobb i psyk. hvis du er spl. istedenfor helsefagarbeider eller assistent

Hvis venninna di kommer inn dersom du sier nei takk, kommer hun nok inn allikevel. Det er alltid flere som slutter i løpet av de første ukene, så da får hun vel en av de plassene. [:)]
Jeg ville ha takket ja til plassen om jeg var deg og se om det var riktig for deg, så slipper du ihvertfall å angre på at du sa nei. [:)]

ORIGINAL: KL82

Hva gjør du da hvis de andre veiene inn i psyk. ikke kommer så lett da.... da har du jo mistet en sjanse til å bli spl. som gir deg mange jobbmuligheter, hvis du en gang vil jobbe med noe annet.. Har du jobbet i psyk før.... HVordan vet du at dette er det eneste du vil jobbe i....

som sykepleier har du mange andre muligheter om du ombestemer deg seinere, og som sykepleier står du mye sterkere.

Back
Topp