Krølla82
Forumet er livet
ORIGINAL: *Aulile*
ORIGINAL: Krølla82
ORIGINAL: Oline V2
ORIGINAL: Krølla82
Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]
Det er jo ikke du som avgjør det.
Det er jo hun, som ikke hadde gode nok karakterer.
Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.
det her er noe av det tåpeligste jeg har lest på lenge... rett og slett.... så du skal gi opp din drøm bare fordi at noen andre liksom har drømt om det lenger enn deg? Sorry om jeg er litt hard nå altså, men du har syti og klaga om at du aldri får jobb osv og at du aaaaaldri kommer inn på de studiene du søker... ja nå har du jo kommet inn? jeg skjønner ikke problemet...? du kan ikke henge i skjørtene på venninna di, man må lære seg å stå på egne bein.... på meg så virker det som du rett og slett ikke har lyst eller ikke gidder, så skylder du på at venninna di sin drøm blir knust....
Jeg vet jeg ønsker å jobbe innen psykiatri,men jeg ønsker ikke å bli vanelig sykepleier.Sykepleien er den " enkleste" måten å få jobb innen psykiatrien på. Som sagt var jeg bombe sikker på at jeg ikke kom inn siden det var veldig få plasser og haugevis av søkere.Åssen jeg har kommet inn skjønner jeg ikke fordi jeg har ikke bra karakterer.Har snitt på bare litt over 3. Jeg har funnet flere andre veier inn til psyk enn sykepleie som vil være veldig interessante og gå, disse veiene er ikke akutell for venninna mi. Hun ønsker å bli vanlig sykepleier, hun skal ikke gå sykepleier fordi hun må det for å komme seg til psykiatrien. Jeg dilter ikke etter venninna mi, jeg har faktisk kun ei venninne og dette er henne. Og jeg ser hvor knust dette gjør henne at hun ikke kom inn. Så jeg mener det virkelig at hun fortjener dette mye mye mer enn meg. Jeg finner alltids en annen løsning.