OMG nå begynner jeg å grine...

ORIGINAL: *Musti*

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: ¤Svinmerra¤

Men Krølla, ser du ikke selv hvor negativ du er?

Jo jeg ser det og jeg er fullstendig klar over det. Jeg hadde tatt et valg nå før jeg fikk denne mailen i dag og jeg må begynne å stå for det jeg har bestemt meg for.Jeg var som sagt 110% sikker på at dette løpet var kjørt og jeg hadde slått fra meg tanken fullstendig.At jeg faktisk kom inn gjorde meg veldig forvirra,men nå har jeg bestemt meg.
Hvis du var såå sikker på at du ikke kom inn..hvorfor søkte du da? [:)]

Da jeg søkte trodde jeg jo at jeg hadde sjangs til å komme inn, men da søknadsfristen gikk ut ringte venninna mi og vi fikk høre at det var godt over hundre søkere, og kun 29 plasser. Noe som innebar at for at jeg skulle komme inn måtte minst 71 av de andr søkerene ha dårligere karakterer enn meg og det tenkte jeg at det skjer aldri siden mine karakterer suger så hardt.Så derfor jar jeg helt siden 1 oktober vært inneforstått med at det ikke blir noen utdanning på meg nå.

ORIGINAL: Kattekvinnen

Jeg synes du skal prøve, spesielt om dette er det du virkelig har lyst til [:)]

GO FOR IT!! [:D]

det er en mening med alt. og at du har kommet inn betyr at det er meninga at du skal bli sykepleier [;)][:)]

ORIGINAL: Bdancer

selvfølgelig begynner du på skole! du har da overlevd med å jobbe svært lite/delvis arbeidsledig så da går det bra å være student også. du får jo studielån og stipend, noe som er mer enn dagpenger. og så kan du sikkert jobbe litt ved siden av allikevel. Endelig er det kanskje slutt på arbeidsledigheten din om noen år?[;)]

Studielån og stipend er ikke mer enn jeg får i dagpenger for jeg får faktisk en ganske pen sum i dagpenger. Det er ikke like mye som om jeg hadde hatt en bra jobb noe jeg hadde før, så nå har jeg dagpenger ut i fra en tidligere lønn på ca 330 000 kr,men disse dagpengene varer jo ikke evig og jeg trenger jo å få meg en jobb hvor jeg tjener bedre enn dette om vi noen gang skal få et barn til og kjøpe oss hus. Jeg har en del studielån fra før så studielån er uaktullt og stipend får jeg ikke mer siden jeg har brukt opp de årene jeg har rett på det fikk jeg beskjed om fra lånekassen. Jeg må først få meg en jobb, samme hva det er som er bra bet. Spare penger og så kunn studere senere. Jeg tenkte meg nok ikke 100% om da jeg søkte på sykepleien og det har som sagt dukket opp en del ting etter jeg søkte jeg ikke tok i betraktning da.

Er det ikke deltidsstudie da?[:)] Da kan du jo jobbe de ukene det ikke er skole,få studielån å klare deg greit?
Er jo mange jobber du kanskje får,nettopp fordi du er sykepleierstudent og mulighetene det gir?

Kjenner flere som går sykepleier som har fått jobb som assistent på sykehus, så du får kanskje flere muligheter?

Aldri hørt noen som "ofrer" barnet sitt for å ta en god utdannelse! Burde jo heller være en fordel?

Du har fått en gullsjanse, du er kjempeheldig som er kommet inn på sykepleieren!

Lykke til i allefall[:)]

ORIGINAL: Oline V2

Akkurat som jeg ikke hadde nok stress i livet mitt om jeg ikke skulle finne ut at jeg står forran et valg som kan knuse venninna mi sin drøm om å bli sykepleier. [:(]

Det er jo ikke du som avgjør det.
Det er jo hun, som ikke hadde gode nok karakterer.

Hun har drømmt om dette mye lenger enn meg og er hun som fortjener å komme inn. Jeg klarer ikke tilgi meg selv om jeg skal gå der og hun skal gå rundt å være lei seg fordi hun ikke kom inn. Jeg vet det ikke er min skyld at hun ikke kom inn,men sier jeg i fra meg min plass er hennes sjangse mye større til å komme inn. Hun fortjener dette så mye mer enn meg.

Krølla82, nå tar du den skoleplassen. Ferdig snakka. Du lider av sårlig selvtillit, det er det du gjør. Ta tak i drømmen din så kommer venninda de kanskje til neste år, så kan du hjelpe henne tilog med:) Gå for drømmen, smertene du har kan være somatiske, og går du for drømmen kan du få det bedre psykisk og da vil kroppen få det bedre og som regel. Skjerpings jente! Behandle deg selv som din beste venn! Den skoleplassen er din. Skal jeg stave det for deg D I N!
Lykke til!

Herlighet.. 

Valget er tatt.

Back
Topp