Om du har fri, er barnet også hjemme fra barnehagen?

Jeg ser ingen forskjell på at de er i barnehagen eller hos besteforeldre, borte er barnet fra mor og far :)
Mine barn har aldri lange dager i barnehagen, de blir levert 10/1030 og senest 15, og slitene er de ikke, men de har fått sosialisering.
Sosialisering mener jeg er utrolig viktig, like viktig som tid med mamma og pappa.
Vi har valgt å gjøre det slik vi gjør, og andre får velge noe annet. Men jeg synes kanskje noen av innleggene i denne tråden her er skrevet på en slik måte som skal gi andre foreldre dårlig samvittighet for de velger noe annet. (Jeg får det ikke for jeg vet mine barn har det helt supert selv om jeg og mannen har fri iblant) Derfor lurte jeg litt på forskjellen med å sende barn i barnehage eller sende de bort til besteforeldre, når det argumenteres med tid med barna [emoji4]

Tuller du? Ingen forskjell på å være i barnehagen eller hos besteforeldrene? Besteforeldre er familie! De elsker og bryr seg om barnebarnet sitt! De får ikke betalt for det! De kan være spontane og skjemme bort barnebarnet sitt og gi det masse gode minner for resten av livet! D er en helt unik minnebok!!

Jeg tror nok ikke at vi som ønsker å tilbringe tid sammen med barna våre, fordi vi får overskudd av det, sier det for å gi dårlig samvittighet. Det er mer de som ikke har det slik føler det! Men jeg forstår oppriktig ikke hvorfor mitt barn skal i barnehagen når jeg har fri! Jeg trenger ikke fri fra mitt barn til å samle krefter. Jeg tåler at det ikke er rent og pent hjemme, men jeg vil nyte all tiden jeg har med min lille, for brått er det andre ting den lille vil!
 
Nei, han går i barnehagen. Leverer senere og henter tidligere enn ellers. Jobber 80%, så den ene fridagen jeg har i uka bruker jeg til husarbeid og ærend jeg ikke får gjort etter arbeidstid ellers i uka (og ikke gidder å bruke helgene til) [emoji4]
 
Tuller du? Ingen forskjell på å være i barnehagen eller hos besteforeldrene? Besteforeldre er familie! De elsker og bryr seg om barnebarnet sitt! De får ikke betalt for det! De kan være spontane og skjemme bort barnebarnet sitt og gi det masse gode minner for resten av livet! D er en helt unik minnebok!!

Jeg tror nok ikke at vi som ønsker å tilbringe tid sammen med barna våre, fordi vi får overskudd av det, sier det for å gi dårlig samvittighet. Det er mer de som ikke har det slik føler det! Men jeg forstår oppriktig ikke hvorfor mitt barn skal i barnehagen når jeg har fri! Jeg trenger ikke fri fra mitt barn til å samle krefter. Jeg tåler at det ikke er rent og pent hjemme, men jeg vil nyte all tiden jeg har med min lille, for brått er det andre ting den lille vil!


Du skjønte ikke innlegget mitt i det hele tatt du[emoji28] Når du sitter her på babyverden å argumenterer om å tilbringe tid med ditt barn at det er så viktig, og i neste sekund sender barnet til besteforeldre isteden for å være med barnet ditt så er det ingen forskjell, tid med barnet ditt fikk ikke du da, men besteforeldrene fikk det. At det er forskjell på besteforeldre og barnehagen er jeg enig i for barnet, men foreldrene får ikke mer tid med barnet om de er hos besteforeldrene enn i barnehagen.
Argumentet om tid med barnet faller litt i grus når man sender barna til besteforeldrene isteden for barnehagen og i samme innlegg argumentere med tid med eget barn[emoji16]

.
 
Last edited:
Ja, de fleste har vel kun 5 uker ferie, mens ungene skal ha 9 på sommeren, 1 på høsten, 2 til jul, 1 på på vinteren og 2 til påske. Pluss alle planleggingsdager og helligdager. [emoji28]
Min jobb er oppe 24 timer i døgnet, 365 dager i året. De hadde bedt meg finne meg en annen jobb om jeg søkte så mye fri[emoji23]

Jeg har alle de feriene, samme med mannen[emoji23] vi bruker de som regel til oppussing så ungene er i barnehagen[emoji5][emoji23]
 
Jeg har alle de feriene, samme med mannen[emoji23] vi bruker de som regel til oppussing så ungene er i barnehagen[emoji5][emoji23]


Uff så grusomme dere er! [emoji23]
Burde skamme dere som har barn i barnehagen, mens dere pusser opp! Burde jo toåringen malerkosten så du får litt malehjelp[emoji16]
 
Du skjønte ikke innlegget mitt i det hele tatt du[emoji28] Når du sitter her på babyverden å argumenterer om å tilbringe tid med ditt barn at det er så viktig, og i neste sekund sender barnet til besteforeldre isteden for å være med barnet ditt så er det ingen forskjell, tid med barnet ditt fikk ikke du da, men besteforeldrene fikk det. At det er forskjell på besteforeldre og barnehagen er jeg enig i for barnet, men foreldrene får ikke mer tid med barnet om de er hos besteforeldrene enn i barnehagen.
Argumentet om tid med barnet faller litt i grus når man sender barna til besteforeldrene isteden for barnehagen og i samme innlegg argumentere med tid med eget barn[emoji16]

.

Veldig enig med deg[emoji5]
 
Uff så grusomme dere er! [emoji23]
Burde skamme dere som har barn i barnehagen, mens dere pusser opp! Burde jo toåringen malerkosten så du får litt malehjelp[emoji16]

Haha... ja du sier noe[emoji23] mine barn (og andres barn vil jeg påstå) har godt av det sosiale i barnehagen. Heller en kort dag enn ingen dag i barnehagen tenker jeg. Hu gleder seg alltid til å dra dit og er god og sliten på kvelden etter å ha vært der[emoji5] vinn/vinn situasjon vil nå jeg si. Så jeg kan fint leve med å være så grusom[emoji23]
 
Det har variert. Nest yngste var nesten ikke i barnehagen det siste året, jeg var sykmeldt og orket ikke sende et barn som virkelig ikke ville i barnehagen avgårde. Resten har fått velge selv som oftest.

Lille går ikke i barnehage.
 
Back
Topp