Om du har fri, er barnet også hjemme fra barnehagen?

M

Moderator Tonje

Guest
Om du har fri, er barnet også hjemme fra barnehagen? Hva finner dere på da?
 
Noen ganger, men ikke alltid :)
 
Innimellom hendte det. Men oftest ble den dagen til for full utvask av hus.
 
Nei, det skjer veldig sjelden at jeg har fri uten at det er ferie. Da brukes dagen til ting vi har ligget etter med i huset. Men vi henter gjerne tidlig, så vi får en lenger ettermiddag sammen.
 
Vi har aldri avlastning eller barnevakt. I tillegg jobber vi begge 8-16 og pendler. Så vi har aldri egentid fordi vi jobber når hun er i barnehagen. Nå går det meste av ferien med til alle ferieukene i barnehagen og planleggingsdager. De få dagene som er igjen tar vi alene. Enten hver for oss, eller gjerne sammen. Det er de eneste gangene vi har par-tid. Jenta vår koser seg i barnehagen. Men henter gjerne tidligere (og leverer senere) de få dagene i året vi har feriedag når hun er i bhg
 
Nei. Men jeg er hjemme hver dag. Så er umulig. Men hu leveres senest 10.30 og hentes 15.00 hver dag. Turdagene må de være der før kl 09 da. Når hu reiser i bhg bestemmer hu selv.
 
Ja, det er en selvfølge, for meg.
 
Nei. Gjorde det mer før, da... De leveres seint dagene jeg har fri, så så lange dager har de ikke.
 
Nei. Men blir kort dag, typ 10-14 så vi får både frokost og ettermiddagsmat sammen[emoji5]
Hender de er hjemme og da men det spørs hvor stor topp det er på skittentøyet[emoji23]
 
Nå har jeg skjeldent fri, men har jeg det så kommer det ann på. Noen ganger korte dager i bhg og andre dager hjemme[emoji4]
 
Nei. Jeg tok ikke mellomste ut av bhg da jeg ble sykemeldt som gravid. Ikke da jeg hadde permisjon heller. Hun fikk korte dager men førskoleåret fikk hun med seg.

Jeg har ellers ikke fri annet enn fordi de har fri, så sånn til vanlig er svaret ja. De har fri i julen for jeg har fri i julen og påsken likeså.

Men egentlig er det jeg som har fri fordi de har fri
 
Ja, og når jeg har senvakt har jeg ofte tatt barna fri.

Nå har jeg permisjon, så leverer senere og henter tidligere, men har ikke mellomste hjemme, han stortrives i bhg, og baby trenger litt ro alene med meg.
 
Hvis de vil, så er de hjemme. Men ofte vil de i barnehagen, men da leverer jeg senere og henter tidligere:happy:
 
Jeg har fri hver onsdag og noen ganger har de fri, andre ikke. Bruker ofte den dagen til å få vasket huset og da har de heller kort dag. Når vi har fri i forbindelse med jul, påske, vinterferie o.l har de fri sammen med oss.

Hvis de har fri gjør vi litt forskjellig. Drar på kafé, besøker venner, leker ute eller bare koser oss inne. Seksåringen slutter tidlig på skolen den dagen, så vi henter gjerne ham og går i lekeparken.
 
sjelden det skjer,men enten tar vi en kosedag i byen elns jeg og ungene
eller så må jeg kanskje få handla, vaska ut, gått ærend osv
 
Jeg jobber 80%, men de er ikke hjemme nei. Eldste går jo på skolen, så det er jo ikke mulig å ta fri. Men han har korte dager siden han bare har Sfo 2 dager i uka.

Yngste storkoser seg i bhg, men vi har roligere morgener og henter tidligere.

Jeg jobber 80% for å kunne ha noen timer uten barn rundt meg, jobber i bhg ellers og det er barn 24/7 bortsett fra akkurat 3-4 timer hver torsdag. Det trenger jeg for å kunne overleve.

Men de har til gjengjeld en far som er lærer, så de har fri omtrent hele sommerferien, påske, høstferie, juleferie og vinterferie. Så mye mer fri enn andre uansett.
 
Back
Topp