Men det er private bhg som er i streik, ikke kommunale.Joda, ser den, jeg bare tenkte at arbeidsgiveren skulle hatt den største lasten![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Men det er private bhg som er i streik, ikke kommunale.Joda, ser den, jeg bare tenkte at arbeidsgiveren skulle hatt den største lasten![]()
Men det er private bhg som er i streik, ikke kommunale.
Og mot pbl, eller publ-avtalen, ikke spesifikk egen arbeidsgiver egentlig
Ja, altså, jeg har lest meg opp på hvorfor de steiker. Det er mer hvordan det skulle være mulig å ramme pbl jeg ikke får til å gå opp. For det er jo pbl sin avtale det streikes mot. Kan den enkelte bhg egentlig ha en bedre avtale enn pbl, så skjønner jeg i så fall bedre at det går mot egen arbeidsgiver. "mine" bhg har pbl-pensjonsavtale i alle fall.Det er vel lurt å lese s Eg opp dadet er en særdeles viktug streik.
De aller fleste private bhg er ikke eid av foreldrene altså. Den vår yngste gikk i er det, men om den er organisert i pbl vet jeg fakrisk ikke.Aaah. Ja, *da* er det vel strengt tatt foreldre det går på..
Oh well. Får håpe de ordner det fort, for hvis ikke må plutselig en haug med barnehagebarn bare bli med på jobb. Ser for meg at det hadde blitt både populært og trygt. ><
man greier seg jo ikke uten inntekt plutselig, så.
Men arbeidsgiver får ikke største lasten her heller, tror jeg. De får ikke betalt fea foreldrene for de dagene ungene ikke får vært der, men med mindre de trekkes kommunalt tilskudd også så utgjør ikke tapt foreldrebetaling like mye som spart lønn, vil jeg tro.
Men den enkelte bhg kan jo heller ikke avlyse streiken, da det er private barnehagenes landsforbund, pbl, sommer streikeparten her.
Det er feks flere foreldre som går sammen å så tar de en dag hver med 3-4 barn, noen bruker besteforeldre eller annen familie , noen hsr hjemmekontor osv, løsninger finner man nok alltid . Evt ha barnevakt da, man betaler jo ikke for plassen når det er streik såDet er det kommunale tilskuddet som nesten heller skulle gått til en slags streike-kontantstøtte
Liksom, nå har det vel ikke vart så lenge enda, men om det begynner å ryr på, så er det jo ikke holdbart å stå uten bhg plass mens man er avhengig av inntekt...
Og med såpass høye priser på strøm, drivstoff, mat; så blir den enkelte husholdning greit påvirket vil jeg tro..
Så, om de ikke finner en løsning på streiken ganske fort, så håper jeg de finner en midlertidig løsning på ungene, eller husstanden.
Får du komme på røntgen om du er forkjølet /snørrete? Her er de kjempestrengeHjemme med en feber, snørrete og stemmeløs 2 åring, som er så slimete om natta...og nå har jeg fått vond hals som takk for at jeg tørker snørr og tårer. Regnet med det. Håper det ikke er halsbetennelse, men bare vanlig forkjølelse. Hadde halsbetennelse før, streptokokker, og det var grusomt, sies hvor grusomt det er når du vil ha tannpine enn halsbetennelse..
Men i morgen må jeg uansett ut..skal ta røntgen av ryggen min. Så blir det møte på barnehagen.
Jeg er ikke snørrete, kun vond hals. Er litt friere tøyler her ja..Får du komme på røntgen om du er forkjølet /snørrete? Her er de kjempestrenge
Her får en ikke komme innom noe lege/helsevesen ved tegn på "luftveisinfeksjoner" som inkluderer sår hals.Jeg er ikke snørrete, kun vond hals. Er litt friere tøyler her ja..
Det er forsåvidt veldig lurt. I alle fall for dem med omgangskrets/relasjoner med andre foreldre, hehe.Det er feks flere foreldre som går sammen å så tar de en dag hver med 3-4 barn, noen bruker besteforeldre eller annen familie , noen hsr hjemmekontor osv, løsninger finner man nok alltid . Evt ha barnevakt da, man betaler jo ikke for plassen når det er streik så
Rart hvor forskjellige sykehus gjør det. Fikk komme inn enda jeg nevnte halsen.Her får en ikke komme innom noe lege/helsevesen ved tegn på "luftveisinfeksjoner" som inkluderer sår hals.
Finner ikke ordTeksten i kortet fra pappa: "kjære *****! Minstejenta mi. Skulle så ønske at jeg hadde fått flere år sammen med deg og ikke minst L og M (altså mine barn, hans barnebarn). Dessverre skulle det ikke bli sånn, men jeg håper du tar med deg de gode minnene videre i livet. Du er ei flott jente med gode verdier. Jeg er så stolt av deg! Det ligger noen penger her i konvolutten som jeg ønsker at du skal bruke på en tur. Nå fortjener du en pust i bakken, så nå ønsker jeg at du og *navn på min samboer* tar dere noen dager fri og bruker pengene på en tur dere har lyst på! Jeg ønsker deg alt godt videre i livet! Kjempeglad i deg! God klem fra pappa"
Og der falt jeg sammen.
Stor klem til degFor dem medfamilie og nettverk så går det stort sett på sjonglere, men for andre er det vanskelig, ingen tvil om det, og streken den varer og varer. Vi er hedige, mine foreldre hadde tatt våre unger dersom det var aktuelt (Men mine går på skolen, så derved ikke relevant)
Det er uten tvil bonusen ved at vi flyttet hit.
Man må jo ikke ha ha relasjon til de andre for å gjøre det, de fleste sier jo hei til hverandre sånmsn vet hvem de er , men ellers er det vel å legge ut innlegg i gruppen de har på fb el.Det er forsåvidt veldig lurt. I alle fall for dem med omgangskrets/relasjoner med andre foreldre, hehe.
Barnevakt blir vel neppe noe alternativ for de fleste. De færreste jobber 7-16, mandag til fredag for det samme som bhg koster.
Men får håpe det ordner seg fort uansett. Uansett hvilken løsning man har av overnevnte, så blir det sjeldent holdbart i lengden. Og det må være ganske tungt!
Vi hadde ikke hatt noen IG har aldri hatt noen men vi har jo klart å løse det likevel npr det har vært andre ting, har man ikke familie er det desto viktigere å skaffe seg annet nettverk tenker jegFor dem medfamilie og nettverk så går det stort sett på sjonglere, men for andre er det vanskelig, ingen tvil om det, og streken den varer og varer. Vi er hedige, mine foreldre hadde tatt våre unger dersom det var aktuelt (Men mine går på skolen, så derved ikke relevant)
Det er uten tvil bonusen ved at vi flyttet hit.
Samme her, burde vært likt overaltHer får en ikke komme innom noe lege/helsevesen ved tegn på "luftveisinfeksjoner" som inkluderer sår hals.