Oktober

Hva er poenget med bemannet bofellesskap, om man ikke kan få hjelp til sånt?

God bedring til bestemor!
Den som visste det.

Men det er jo best for henne om hun ikke trenger flytte igjen da, nå har hun landet der etter halvannet århvor hun flyttet 7 ganger, fra midlertidig opphold til hjem, til sykehus, til midlertidig til sykehus, til midlertid til hjem etc, så nå har hun bodd der i ro siden før pandemien og det er jo greit, men da må de jo KOMME da når hun ringer på.

I morgen, skal jeg ta fly til Trondheim. Og hjem igjen. Så blir borte litt over 12t.
Poenget med reisen, er å prøve å sette inn egg av dem på frys; men jeg sitter jo og krisemaksimerer alt, så er litt nervøs. Er det eneste jeg greier tenke på for øyeblikket. :p
Ohh lykke til.

I morgen, skal jeg ta fly til Trondheim. Og hjem igjen. Så blir borte litt over 12t.
Poenget med reisen, er å prøve å sette inn egg av dem på frys; men jeg sitter jo og krisemaksimerer alt, så er litt nervøs. Er det eneste jeg greier tenke på for øyeblikket. :p
Lykke til!!!

Den som visste det.

Men det er jo best for henne om hun ikke trenger flytte igjen da, nå har hun landet der etter halvannet århvor hun flyttet 7 ganger, fra midlertidig opphold til hjem, til sykehus, til midlertidig til sykehus, til midlertid til hjem etc, så nå har hun bodd der i ro siden før pandemien og det er jo greit, men da må de jo KOMME da når hun ringer på.
Stakkars dame. Det skall ikke vær sånn.

Så bra å endelig komme noe sted ❤️
Ja sant. Vi har vente lenge på dette her in og ut hos lege og sykehus.
Blir godt når det er gjort men oxå herk når hun skall være hjemme i 1 uke etterpå. Blir vel hjemme skole på hun.tenker meg at læraren pakker på henne ting den uken. Gruer meg litt. Bandasje på øre i 3 uker, ingen vask av hår/hode. Hvordan skall det gå tro med henne tykke lange hår:oops:Ingen slags aktiverer på 4 uker. Så kan hun begynne smått igjen.

Ja sant. Vi har vente lenge på dette her in og ut hos lege og sykehus.
Blir godt når det er gjort men oxå herk når hun skall være hjemme i 1 uke etterpå. Blir vel hjemme skole på hun.tenker meg at læraren pakker på henne ting den uken. Gruer meg litt. Bandasje på øre i 3 uker, ingen vask av hår/hode. Hvordan skall det gå tro med henne tykke lange hår:oops:Ingen slags aktiverer på 4 uker. Så kan hun begynne smått igjen.
Det blir litt mye styr, men det blir vel verd det tilkutt tenker jeg. Men ja, hjmmeskole ei uke, og ingen aktiviteter på 4 uker, da hadde min unge gått på veggene

Det hadde jo ikke vært vits med streik da
problemet her er jo at det går utover.... ehh.... pbl? Arbeidsgiver?

Jeg synes denne streiken er vanskelgi å få grep om. (sitter bare litt på sidelinjen, hr ikke brn i brnehge, men jeg er regnskapsfører for en del bhg som er i streik)

Den som visste det.

Det burde de ...!

Det hadde jo ikke vært vits med streik da

Å? Jeg har ikke barn i barnehage akkurat nå, så ikke lest så fryktelig på det; men tenkte de fleste streikene handlet om forhold hos arbeidsgiver (kommunen), så at om kommunen fikk smellet (ved å legge ut lønn for dem som måtte ta permisjon, f.eks)...
For er vel ikke så mye foreldrene kan gjøre med det?

Det blir litt mye styr, men det blir vel verd det tilkutt tenker jeg. Men ja, hjmmeskole ei uke, og ingen aktiviteter på 4 uker, da hadde min unge gått på veggene
Ja ja det er verd det hun må ju ha en ny trommehinne og høre godt stakkarn. Heldigvis så er hun ikke vanskelig at få på sykehuset eller lege. Hun er vel blitt så vant med det.
Jeg redd hun kommer gå på vegger ja. Tenkte jeg skulle spør skolen om en samtale for operasjon.spør litt hvordan vi kan finne en god løsning på dette og visst hun ikke har smerter så evt om hun kan vær med 1-2 timer fra morgen av. Trenger ju ikke gå ut i friminutt eller gymtime.
Vår skole har klaget på at barn har hatt høy fravær pga foreldre har tatt barna extra fri eller pga de har vart syke. Sist foreldre møte sa de at vi måtte ikke vær redd og sende de på skolen visst de er litt små syke.
Heldigvis har ikke mine hatt så mye fravær men merker det nå med jenta at det blir mer pga timer hos kjeveortoped /sykehuset.

Syns synd på alle de foreldre som har barn i bhg akurat nå pga streik. Kan ikke vær lett.

problemet her er jo at det går utover.... ehh.... pbl? Arbeidsgiver?

Jeg synes denne streiken er vanskelgi å få grep om. (sitter bare litt på sidelinjen, hr ikke brn i brnehge, men jeg er regnskapsfører for en del bhg som er i streik)
Det er vel lurt å lese s Eg opp da:) det er en særdeles viktug streik.

Å? Jeg har ikke barn i barnehage akkurat nå, så ikke lest så fryktelig på det; men tenkte de fleste streikene handlet om forhold hos arbeidsgiver (kommunen), så at om kommunen fikk smellet (ved å legge ut lønn for dem som måtte ta permisjon, f.eks)...
For er vel ikke så mye foreldrene kan gjøre med det?
Du rammer ikke noen om du kun går pp kommunen, hadde ikke vært vit med streik da. Å hadde kommunen måtte betale så hadde det aldri vært streikerett

Man streiker jo ikke fordi det er gøy å streike liksom, men fordi det man streiker for er viktig!

• Dette er en streik for rettferdighet. Barnehageansatte er på ingen måte blant lønnsvinnerne i Norge. Nå vil arbeidsgiver nekte oss en anstendig pensjon i tillegg.
  • Barnehageansatte må få på plass AFP-ordningen som gjelder i norsk arbeidsliv ellers, altså et livsvarig tillegg til folketrygd og tjenestepensjon.
  • Arbeidsgiver vil svekke de ansattes pensjon ved å betale mindre inn til pensjonsordningen. Det er ikke greit.
  • Barnehageeierne får dekket pensjonsutgiftene sine av det offentlige. Penger som kommunen har bevilget til pensjon, skal brukes til pensjon.

Kjente at jeg ble rørt idag. Gruer meg en haug også, men...
Samboer til pappa kom med brev til oss barna og barnebarna som pappa har skrevet til oss, og bedt samboer passe på dem til han var død. Ikke lest det enda da jeg er på kveldsvakt, men bare tanken... :Heartred

Du rammer ikke noen om du kun går pp kommunen, hadde ikke vært vit med streik da. Å hadde kommunen måtte betale så hadde det aldri vært streikerett

Joda, ser den, jeg bare tenkte at arbeidsgiveren skulle hatt den største lasten :p

Back
Topp