Oktober

Sannelig, oktober var det ja
 
1 oktober ja tiden går fort. For en avslappet formiddag. Barna var utrolig stille idag.
Har leget i sengen i 1 time og bare slappet av. Nå er det på tide at gjør litt husarbeid og snart lunsj.
 
Oi. Oktober. Bursdag til lille A snart. Blir 1 år den 9.
 
IMG20221001164337.jpg

Har skikkelig vaskedag i dag. Er noe med at når alle skal bytte klær; også måtte vasken ha ventet litt pga en runde kattetiss-vask... (Ja, det er mer i vaskemaskinen, og litt i tørketrommelen).
Nuvel. Brette kan jeg gjøre litt senere :p
Blir nok gjort ila dagen, jeg bare.. etter baby er lagt.
 
Da har mannen dradd på trenerkurs. Ejg ligger enda og skal snart stå opp, lagd frokost til meg og minstemor. Plan for dagen er å skifte på alle sengene (og derved vaske sengetøy) jeg bare lurer på om det er på tide å ta på flanell eller vente til neste gang... Vi får se.

Speiderene er ventet hjem ca 16 da programmet. Mannens kurs er også til 16. Planen er taco til middag med ungene, men kurset hans avsluttes visst med pizza...

Jaja. Søndag morgen, jeg har bladd gjennom søndagskupp og neste ukes tilbudsaviser fra europris og obs, og sitter igjen med at jeg ønsker meg et dusjkabinett... (det vi har faller snart fea hverandre) vi har snakket om å pusse opp badet, men det er omfattende og inkluderer trøbbel med at vi har jo bare et bad. Så mens vi tenker så lurer jeg på om jeg ønsker meg et nytt dusjkabinett.
 
Helgen går alt for fort syns jeg.
Definitivt.

Jeg innser at på under fire timer har jeg planer om
Skifte på fem senger, og vaske sengetøyet (nei, jeg har ikke begynt enda, det var så mye annet jeg begynte med)
Rydde rommet til mellomste. Ikke helt, men å bruke en liten halvtime på å begynne i alle fall. Sammen med yngste, som hjelper henne godt med å rote. Vel. Nevnte søster har altså nå plassert ut leker på utstilling der. Hun har "laget en butikk" så det spørs hva vi får til....
Rydde av spisebordet. Helt. Bytte duk og krympe bordet. Det er en mer omfattende jobb enn det høres ut som, halve bordet er et overfylt lager av alt mulig.


Edit: så ringte mamma gitt. Nå er det 2 timer til alle kommer hjem og fortsatt har jeg ikke skiftet på noen senger, tatt særlig av bordet eller fått tatt det rommet eller brettet klesvasken.. Vel, begynt på brodet og klesvasken. Tar av noen senger nå og setter på så det kommer i gang i alle fall.
 
Da er speiderene mine hjemme. De har hatt det flott, men mellomste ble bilsyk og kvalm på vei hjem. Så hun sitter her og er slitt tufs, mens broren forsvant rett inn på rommet sitt.
 
Jeg tror jeg er stressa. Og vet ikke helt hvorfor.

Eller joda, det er mye som skjer på hjemmebane, og mange tanker. på jobb går det sin gang, myeå gjøre, og slett ikke arbeidsledig fremover, men ikke noe spesielt so skulle stresse meg heller.

Men jeg kjenner det, jeg kjenner pulsen til tider, jeg er småsvimmel, jeg bare kjenner at det er litt sånn på grensen mye akkurat nå. Det skal bli godt med neste helg.
 
Idag er
Jeg tror jeg er stressa. Og vet ikke helt hvorfor.

Eller joda, det er mye som skjer på hjemmebane, og mange tanker. på jobb går det sin gang, myeå gjøre, og slett ikke arbeidsledig fremover, men ikke noe spesielt so skulle stresse meg heller.

Men jeg kjenner det, jeg kjenner pulsen til tider, jeg er småsvimmel, jeg bare kjenner at det er litt sånn på grensen mye akkurat nå. Det skal bli godt med neste helg.
uff stor klem til deg. Idag er jeg oxå litt sånn lei meg og på gråten fast jeg ikke vet hvorfor.
 
Jeg tror jeg er stressa. Og vet ikke helt hvorfor.

Eller joda, det er mye som skjer på hjemmebane, og mange tanker. på jobb går det sin gang, myeå gjøre, og slett ikke arbeidsledig fremover, men ikke noe spesielt so skulle stresse meg heller.

Men jeg kjenner det, jeg kjenner pulsen til tider, jeg er småsvimmel, jeg bare kjenner at det er litt sånn på grensen mye akkurat nå. Det skal bli godt med neste helg.

Kjenner til den følelsen! Det er ubehagelig.. og stress såklart.
Det som hjelper meg er å skrive ned hva jeg trenger også spørre om hjelp fra mannen. Feks finne ut hva konkret som stresser meg. Noen ganger er det bare summen av alt, jobb, barn som skal følges opp og kanskje ekstra ting på toppen. Og man kan ikke alltid ta vekk stresset. Da hjelper det feks å vite at jeg får 1 time en dag i uka helt alene, eller kn gå ut alene en kveld på tur/treffe noen osv. finne ut hvilke pusterom som er mulige og hvilke som kan bli mulige ved å endre på litt ting.
Jeg stresser jo feks en del med at jeg ønsker å flytte. Det får jeg ikke gjort noe med umiddelbart, og i tillegg stresser ikke mannen - hvilket kan være litt frustrerende haha :p da hjelper det å snakke om det og finne ut akkurat hva vi kan gjøre for å få fremgang. Eller kjenne at det er et felles prosjekt.

Håper tida til neste helg går fort og at det blir en rolig helg :)
 
Kjenner til den følelsen! Det er ubehagelig.. og stress såklart.
Det som hjelper meg er å skrive ned hva jeg trenger også spørre om hjelp fra mannen. Feks finne ut hva konkret som stresser meg. Noen ganger er det bare summen av alt, jobb, barn som skal følges opp og kanskje ekstra ting på toppen. Og man kan ikke alltid ta vekk stresset. Da hjelper det feks å vite at jeg får 1 time en dag i uka helt alene, eller kn gå ut alene en kveld på tur/treffe noen osv. finne ut hvilke pusterom som er mulige og hvilke som kan bli mulige ved å endre på litt ting.
Jeg stresser jo feks en del med at jeg ønsker å flytte. Det får jeg ikke gjort noe med umiddelbart, og i tillegg stresser ikke mannen - hvilket kan være litt frustrerende haha :p da hjelper det å snakke om det og finne ut akkurat hva vi kan gjøre for å få fremgang. Eller kjenne at det er et felles prosjekt.

Håper tida til neste helg går fort og at det blir en rolig helg :)

Jeg vet at mye tanker rundt mobbestisuasjonen rundt min sønn er en del av det. Det er nok også deler av årsaken til at jeg sover dårlig. Selv om det ikke er det jeg konkret tenker på, så vet jeg av erfaring at når det er mye slike ting som surrer i bakhodet, så påvirker det mye annet. Og det er ikke noe jeg får gjort så mye med, og akkurat det er det mest frustrerende, jeg vil så gjerne hjelpe ham. Det jeg kan gjøre, og som jeg skal diskutere med mannen, er å mase på litt tilbakemelding fra skolen, for det har vært stille derfra lenge. Jeg skjønner forsåvidt det, men samtidig, det er ikke helt greit.

Også er det summen av alt ja. Av at jeg er gått opp til 100% på jobb, og ikke helt klarer fylle timene, timeregistrering for september viser at jeg jobbet ca 95%, en dag i manko rett og slett.

Det skyldes delvis også situasjonen rundt min sønn, jeg dro tidlig hjem begge de to siste fredagene for å få ham avsted på speidertur, noe han begge helgene har hatt stor glede av, og nettopp når livet på skolen suger, så er gode opplevelser i helgen viktig, og ut i frisk luft sammen med andre heller enn under dyna med en skjerm.

Det er hverdagslogistikken som er krevende

Og min niese som har bursdag denne uken, så jeg har sjonglert på spilletimene til ungene den dagen sånn at vi helst rekker selskapet. OG glemt i farta at mellomste går med to fingre tapet sammen, forstuet antakelig (ble dradd i fingeren på lørdag så det er vondt), så det er jo ikke sikkert hun klarer spille engang. Og jeg må skaffe en gave.

Jeg lurer på å ta ut en feriedag på torsdag, så får jeg senke skuldrene, handle gave mens ungene er på skolen, "gå tidlig" for å rekke den spilletimen som medfører avreise like over fire, med middag i magen, uten å bruke opp resten av mertiden jeg har å gå på. Det bil kunne hjelpe.

Så får jeg kanskje festet noen løse tråder i hodet ang bank og lån i kveld.

Vi startet for en uke siden prosessen mot å muligens bytte bank, ved å søke lån i banken hvor fagforeningen vår har avtale, bedre avtale enn banken vi har i dag (som henger igjen fra hvor de hadde avtale da vi øpte hus) Vi fikk beskjed om at joda, det kan de nok ordne, måtte bli kunde så skulle de ta kontakt. Vel, samme dag som jeg gjorde det, så kom mail fra fagforenigen, fra 1.1.23 bytter de bank og forsikringspartner.

Så, da sendte vi søknad til DEN banken, og spurte rett og slett hva de kan tilby oss mens vi venter på den avtalen om 3 mnd, og det ringte ei dame derfra i dag som sier at i påvente av den avtalen som ikke er ferdig forhandlet enda, så tilbyr de den avtalen vi kunne fått hos nåværende avtalepartner. Så da slipper vi å bytte bank nå, for så å bytte igjen etter jul. De bare merker oss med at vi skal over på den avtalen når den er klar, og gir oss manuelt samme avtale som vi kunne fått i annen bank, inntil videre.

Så da må vi bli kunder der da, så får vi tilbud om lån i nettbanken der i løpet av noen dager, joda, hun mente nok de skulle rekke å lytte det før forfall 15.10

Så da melder jeg meg ut av den andre banken, for jeg gidder ikke bytte dit for 3 mnd
 
Jeg vet at mye tanker rundt mobbestisuasjonen rundt min sønn er en del av det. Det er nok også deler av årsaken til at jeg sover dårlig. Selv om det ikke er det jeg konkret tenker på, så vet jeg av erfaring at når det er mye slike ting som surrer i bakhodet, så påvirker det mye annet. Og det er ikke noe jeg får gjort så mye med, og akkurat det er det mest frustrerende, jeg vil så gjerne hjelpe ham. Det jeg kan gjøre, og som jeg skal diskutere med mannen, er å mase på litt tilbakemelding fra skolen, for det har vært stille derfra lenge. Jeg skjønner forsåvidt det, men samtidig, det er ikke helt greit.

Også er det summen av alt ja. Av at jeg er gått opp til 100% på jobb, og ikke helt klarer fylle timene, timeregistrering for september viser at jeg jobbet ca 95%, en dag i manko rett og slett.

Det skyldes delvis også situasjonen rundt min sønn, jeg dro tidlig hjem begge de to siste fredagene for å få ham avsted på speidertur, noe han begge helgene har hatt stor glede av, og nettopp når livet på skolen suger, så er gode opplevelser i helgen viktig, og ut i frisk luft sammen med andre heller enn under dyna med en skjerm.

Det er hverdagslogistikken som er krevende

Og min niese som har bursdag denne uken, så jeg har sjonglert på spilletimene til ungene den dagen sånn at vi helst rekker selskapet. OG glemt i farta at mellomste går med to fingre tapet sammen, forstuet antakelig (ble dradd i fingeren på lørdag så det er vondt), så det er jo ikke sikkert hun klarer spille engang. Og jeg må skaffe en gave.

Jeg lurer på å ta ut en feriedag på torsdag, så får jeg senke skuldrene, handle gave mens ungene er på skolen, "gå tidlig" for å rekke den spilletimen som medfører avreise like over fire, med middag i magen, uten å bruke opp resten av mertiden jeg har å gå på. Det bil kunne hjelpe.

Så får jeg kanskje festet noen løse tråder i hodet ang bank og lån i kveld.

Vi startet for en uke siden prosessen mot å muligens bytte bank, ved å søke lån i banken hvor fagforeningen vår har avtale, bedre avtale enn banken vi har i dag (som henger igjen fra hvor de hadde avtale da vi øpte hus) Vi fikk beskjed om at joda, det kan de nok ordne, måtte bli kunde så skulle de ta kontakt. Vel, samme dag som jeg gjorde det, så kom mail fra fagforenigen, fra 1.1.23 bytter de bank og forsikringspartner.

Så, da sendte vi søknad til DEN banken, og spurte rett og slett hva de kan tilby oss mens vi venter på den avtalen om 3 mnd, og det ringte ei dame derfra i dag som sier at i påvente av den avtalen som ikke er ferdig forhandlet enda, så tilbyr de den avtalen vi kunne fått hos nåværende avtalepartner. Så da slipper vi å bytte bank nå, for så å bytte igjen etter jul. De bare merker oss med at vi skal over på den avtalen når den er klar, og gir oss manuelt samme avtale som vi kunne fått i annen bank, inntil videre.

Så da må vi bli kunder der da, så får vi tilbud om lån i nettbanken der i løpet av noen dager, joda, hun mente nok de skulle rekke å lytte det før forfall 15.10

Så da melder jeg meg ut av den andre banken, for jeg gidder ikke bytte dit for 3 mnd
Ufff føler med deg mobbestisuasjonen. Han eldste min kom hjem idag og sa mamma jeg føler at jeg ikke blir hørt på skolen og stoler ikke på lærerne pga 2 ganger blev jeg mobbet 1 gang slått ned og jeg stoler ikke på de jeg er sint og jeg vet ikke alltid hvordan jeg skall handtere meg.
jeg føler meg blir ikke hørt når jeg snakker normal så må jeg høye stemmen og da blir læraren sur og sint.
Ikke lett dette med mobbing det sitter lenge i.
 
Min har jo erfaring med mobbing gjennom mer eller mindre hele barneskolen, så virket det som det gikk beder på ungdomsskolen, men nå er det en annen elev da, som har begynt og det er rapportert til rektor og satt igang sak, men.. .ja, det blir mye tanker hos mor.
 
Klem til deg sara


Heftig her også for tiden, to veldig slitne voksne, men onsdag overleveres leiligheten etter svigerfar og da blir en mindre ting å tenke på, det blir godt for mannen har virkelig vært sliten og trist under tømming og vasking av den og det har tatt mye tid.

Jeg har jo hatt mine ting i forbindelse med rettsak , samtidig som sliten mann og kengubsrnet på felgen pga bestefaren , oppi dette en litt heftig 2-åring som krever ekstremt mye.
 
Klem til deg sara


Heftig her også for tiden, to veldig slitne voksne, men onsdag overleveres leiligheten etter svigerfar og da blir en mindre ting å tenke på, det blir godt for mannen har virkelig vært sliten og trist under tømming og vasking av den og det har tatt mye tid.

Jeg har jo hatt mine ting i forbindelse med rettsak , samtidig som sliten mann og kengubsrnet på felgen pga bestefaren , oppi dette en litt heftig 2-åring som krever ekstremt mye.
Klem til deg
 
Klem til deg sara


Heftig her også for tiden, to veldig slitne voksne, men onsdag overleveres leiligheten etter svigerfar og da blir en mindre ting å tenke på, det blir godt for mannen har virkelig vært sliten og trist under tømming og vasking av den og det har tatt mye tid.

Jeg har jo hatt mine ting i forbindelse med rettsak , samtidig som sliten mann og kengubsrnet på felgen pga bestefaren , oppi dette en litt heftig 2-åring som krever ekstremt mye.
Klem til deg også, det er ikke lett å stå i sånt. Blir vel godt å få overlevert den leiligheten, sårt, men så er det på et vis noe med å få lukket det kapittelet også.

Og ja, tapet av den faren og bestefaren vil jo prege tiden fremover uansett.
 
Jeg har også en 6 åring som synes det er for lenge siden hun har fått treffe oldemor. På den ene side, så er ikke oldemor i en så god form (pyskisk for det meste) at det er noe særlig håp om et postivt treff. Men på den annen side er oldemor 95 år gammel og lever på lånt tid, så at ingen av oss har sett henne på et år snart (Jeg og de to eldste traff henne rundt advent i fjor, og minstemor noen uker før sammen med min far) er jo rett og slett.... det kan snart være for sent.
 
Back
Topp