Oktober

Såååååååååå klar for helg.

Hjemme i rothuset har jeg 3 gjester og mine egne tre unger (svigerfar er en av de 3 gjestene, så der er altså en voksen tilstede) og jeg føler meg egentlgi mer enn klar for å reise hjem og være der sammen med dem.

Men jeg skulle egentlgi jobbe til ca 15 i dag. Vi får se. Over 14 i alle fall, det blir så heise mye minustid ellers. (vært her siden 7.30 så full tid 1530 men så lege blir jeg ikke)

Ett steg nermare. Jenta var på øre sjekk på sykehuset og ja typisk hun skulle ha ørebetennelse og i tillegg en polypp så legen klarte ikke se helt in. Men likevel så følte jeg dette var en legen som tog oss på alvor angående all ventetid vi har hatt. Han vil fortsette ha jenta de neste gangene vi skall in. Medisiner i 10 dager og sjekke igjen. Nå er legen enig at operasjon må til da hul i øre har vart så lenge og hørsels test viste at jente ikke hørte så godt med v.øre. Takk Gud at det finnes hjelpemiddel.

• Omsorg
Reactions: HCS
Huff, bråvåknet etter en drøm som endte med at datteren min døde :sorry: :wacky:
Ufff hadde selv en sånn drømm for noen uker siden. Da drømt jeg at meg og minste døde . Blev vekket av mammen at jeg gråt i søvnen.

Da har gjestene dradd og roen senket seg. Kjekt med besøk, men en egen ro etterpå. Bortsett fra minstemor som gråter av at hun savner dem.

Da har gjestene dradd og roen senket seg. Kjekt med besøk, men en egen ro etterpå. Bortsett fra minstemor som gråter av at hun savner dem.
Alltid kjekt med besøk. Men jammen det er godt at senke skuldrer når besøk er dratt. Skjønner godt barn blir lei seg og savner dem men de ser ju ikke alltid hvor godt det er etterpå at få roen i hjemme igjen.

Alltid kjekt med besøk. Men jammen det er godt at senke skuldrer når besøk er dratt. Skjønner godt barn blir lei seg og savner dem men de ser ju ikke alltid hvor godt det er etterpå at få roen i hjemme igjen.
Hun saaaaaaaaaaavner noe så innmari. Året rundt men mest når vi har truffet dem, selvsagt.

Det er ikke noe vits i å flytte nærmere, for da vil hun i stedet for å savne far-slekta, savne min slekt, jeg var jo så upraktisk å finne meg en mann som ikke har familien boende i samme landsdel som mine. Så hun må bare akseptere at hun savner, men lett er det ikke. Det går nå over da, etterhvert.

Rolig helg her, vi har vært på handletur ellers bare. lekt hjemme og jeg har nettshopping. På tide å oppgradere til litt varmere klær, passet fint med salg på lek mer og boozt da.

Blæh. Lange bilturer med unger som krangler... :P
Det er ikke det AT de krangler så mye sånn sett, men når alt de sier til hverandre høres kranglete ut, og blir da automatisk krangling, hjelp!!

Flott. Bare en til da. Er det tråd som skifter farge eller så mange skift? (husker du i så fall rekkefølgen?)
Et nøste som er i forskjellige farger, har nok med å lære med strømper i første omgang. Om jeg ikke skulle ha drevet og skiftet farge også :p

Et nøste som er i forskjellige farger, har nok med å lære med strømper i første omgang. Om jeg ikke skulle ha drevet og skiftet farge også :p
Det kan nok være like greit, ja Jeg har bare gjort et et par ganger selv også. Min bestemor har forsynt meg og ungene med strikkasokker så det har ikke vært nødvendig, men nå har hun sluttet å strikke, så jeg må vel bre ta det opp

El kontroll overstått. To ettermonterte stikk på rommet til mellomste må byttes, for de er ikke jordet, det skal de være. (utenpåfestet, så jeg mistenker forrige eier har fikset noe selv) bo big deal, vi får en elektriker til å komme og fikse det.

Da er det bare å fokusere mot neste punkt, de nye vinduene. Og deretter... Vet ikke. Badet fristet å få gjort noe med. Den gamle stellekommodem har blitt stående lenge etter at vi hadde bleiebarn, med alt mulig rot i (hårklemmer, plaster, salver, kremer, rot, en skuff står åpen som hylle og legges klær på, og mye annet rart.)

Den truet nå med å velte, skuffene som åpnet seg trakk den fremover. Den inneholder for det meste rusk og rask tror jeg. Den bør tømmes og kastes.

Dusjkabinettet er også falleferdig og modent for utbytting. Da spørs det om vi skulle smelt opp noen våtromsplater på veggene såpass de blir vanntette, for badet er fra byggeår, 1979 og etter datidens standard hvor "membran" nok var et fremmedord, det er "våtromstapet" på veggene. Den spriker over badekaret.
Vifta er defekt også, så ja. Etter vinduene tror jeg det må bli badet.

Legge planer steg for steg.

Vi er ikke så raske på avtrekkeren, så om det badet blir på denne siden av jul er noe usikkert da.

Men det som er helt sikkert er at på denne siden av jul skal jeg få kastet /gjenvunnet /gitt bort masse greier. Vi har for mye stæsj i huset til å noen gang få det ryddig.

Så herved forplikter jeg meg til en liste jeg har laget. Som skal utføres hver dag i oktober. Så får vi se hvordan det går.

Fasit så langt: det går tungt.

Vært ute med komposten.
Satt på vaskemaskina.
Nesten tatt av spisebordet, siste rest venter på at oppvaskmaskinen blir fersig så jeg kan tømme og sette inn.

4 min igjen av halvtimen med kjøkkentjeneste (litt dyprengjøring, tok bla micro innvendig og utvendig) ble bare avbrutt av ei som kom hjem fra turn med lodd liste jeg måtte dele, og dessuten passet det fint å ta oppvasken som neste punkt siden jeg arbeider meg fra vinduet og bortetter rommet, og den er full av slikt som skal inn inn i maskina når den er tømt. Så da ble det pause.

Gjenstår også å brette gårsdagens klesvask sånn at jeg kan henge opp dagens, og en liten innsats på haugen av klær som venter på bretting i tillegg.
Også er kvarter på soverommet, bare sånn fordi jeg tenker at om jeg klarer å kvitte meg med en pose i uka derfra så vil det hjelpe på sikt. Der er så sinnsykt mye rart, det er der alt havner hver gang vi rydder huset....

Fasit så langt: det går tungt.

Vært ute med komposten.
Satt på vaskemaskina.
Nesten tatt av spisebordet, siste rest venter på at oppvaskmaskinen blir fersig så jeg kan tømme og sette inn.

4 min igjen av halvtimen med kjøkkentjeneste (litt dyprengjøring, tok bla micro innvendig og utvendig) ble bare avbrutt av ei som kom hjem fra turn med lodd liste jeg måtte dele, og dessuten passet det fint å ta oppvasken som neste punkt siden jeg arbeider meg fra vinduet og bortetter rommet, og den er full av slikt som skal inn inn i maskina når den er tømt. Så da ble det pause.

Gjenstår også å brette gårsdagens klesvask sånn at jeg kan henge opp dagens, og en liten innsats på haugen av klær som venter på bretting i tillegg.
Også er kvarter på soverommet, bare sånn fordi jeg tenker at om jeg klarer å kvitte meg med en pose i uka derfra så vil det hjelpe på sikt. Der er så sinnsykt mye rart, det er der alt havner hver gang vi rydder huset....
Flink du er ❤️

Toget jeg tar, ble snudd andre veien. Jeg hadde bestilt sånn at jeg satt med kjøreretningen, nå sitter jeg mot >< og setene ER SÅ VONDE Å SITTE I.

Back
Topp