Oktober

Hahaha barna og 1 venn spilte roblox og cama på likt så hører jeg vennen til gutten så ohh så snill mora din er. Og jeg svara ohh tusen takk det var snilt sakt. Så sier han jeg meinte mora på roblox. Hahaha men du er oxå kjempe snill .
Jeg har sluttet (nesten) å svare på "mamma" når de spiller for det er ofte en form for rollespill på roblox der en av dem er mora, ja

Her spiller de med telefonen på videosamtale /høytaler med en venn eller to

Jeg har sluttet (nesten) å svare på "mamma" når de spiller for det er ofte en form for rollespill på roblox der en av dem er mora, ja

Her spiller de med telefonen på videosamtale /høytaler med en venn eller to
Ja samme her. Er så glad skolen begynte og ta in croomebook i helger og elever får ikke lov at bruk den når det ikke er til skolearbeid/ lekser. Før det så blev croomebook brukt til videosamtale i den gruppen gutten hadde i klassen. Blev heftig en periode at høre flertall som snakke i munnen på hverandre.

Ja samme her. Er så glad skolen begynte og ta in croomebook i helger og elever får ikke lov at bruk den når det ikke er til skolearbeid/ lekser. Før det så blev croomebook brukt til videosamtale i den gruppen gutten hadde i klassen. Blev heftig en periode at høre flertall som snakke i munnen på hverandre.
Her er det ipad de har på skolen, og på barneskolen leveres den inn hver fredag. På ungdomsskolen er den med hjem, men brukes ikke til spilling uansett.

Men mellomste har en videosamtale - gruppe på telefonen med mange jenter på trinnet...

Mandag og høstferie hjemme. Hadde glømt å skru av ringeklokken. Så den ringde x antall ganger imorges.
Regn ute masse regn. Blir vel stort sett en inne dag idag.

Mandag og høstferie hjemme. Hadde glømt å skru av ringeklokken. Så den ringde x antall ganger imorges.
Regn ute masse regn. Blir vel stort sett en inne dag idag.

Motsatt her - høstferien er ferdig :) trenger ikke vekkeklokke da, har 1åring :hilarious:
Jeg hadde mulighet til å ha ungene hjemme hele uka så de har ikke vært i bhg på 10 dager. Var litt godt å kunne levere dem i dag kjenner jeg, og minste var glad for å være tilbake heldigvis. Alltid litt spennende når de minste har hatt lang pause fra bhg.
Håper det blir en god innedag hos dere

Motsatt her - høstferien er ferdig :) trenger ikke vekkeklokke da, har 1åring :hilarious:
Jeg hadde mulighet til å ha ungene hjemme hele uka så de har ikke vært i bhg på 10 dager. Var litt godt å kunne levere dem i dag kjenner jeg, og minste var glad for å være tilbake heldigvis. Alltid litt spennende når de minste har hatt lang pause fra bhg.
Håper det blir en god innedag hos dere
Hahah ja med en 1 åring trenger man ikke vekkerklokke.
Mellomste fikk besøk de danser og øver på en sang oppe på rommet. Eldste spiller litt nå og minste koser seg med is. Hahah.
Jeg skall rydde litt mens de er så stille.
Vi skall ha en kosedag og se på film etter middagen.

Sitter og dingler på sykehuset jeg, hvor vi venter på at mellomste skal bli seg selv igjen. Hun fikk beroligende i forkant av nedleggelse av sonde for pH måling.

Da var middagen i boks. Jammen barna spiste kylling i hjemmelaget sursøt saus. Ohh mamma dette var godt. Blev blåbær pai til dessert.

Motivasjon til å rydde huset?

Hva med:
6 vinduer kommer i morgen. (hvor stor plass tar det? Får vi dem inn i huset, lagre i gangen, og likevel gå forbi? Hvor lenge tro?)
For min onkel - snekker skal notere nye vindu ja. To barnerom pluss stua. Ba ungene rydde rommet med tanken "to mannfolk med sko på seg, som bærer et vindu"
El-kontroll skulle egentlig være i dag, men er utsatt til neste uke. "kommer feieren hvert år?" spurte jeg mannen, for feierluka er på camping boden, og den er litt tungvindt full fordi jeg trodde vi skulle på en tur til, og pakke ut i rett rekkefølge etterpå... "sikkert ikke, men ikke stapp mer inn der, hovedinntaket er bak den hylla" sier mannen....

Fint.

Så hører jeg ham snakke i telefon og brått har vi ikke helga til å rydde huset til den kontrollen likevel. For på torsdag kommer svigerfar og familien på besøk.

Aka, brått motivasjon til å sprette opp fra sofaen, gitt. Det må ryddes.
Plass til de vinduene. Og generell orden i huset. Og åpenbart tilgang til hovedinntaket. Håper elektrikeren ikke må ha tilgang til det begravde stikket på rommet vårt, for, vel. Altså. En plass må vi gjøre av alt...

Vinduene kommer ikke i dag, de er fortsatt i produksjon og kommer derfor ikke før uti neste uke.

En ting mindre å tenke på denne uka.

Hva har skjedd med alle? alle andre har et LIV utenfor nett, plutselig, eller?

*Helt alene*

Det hjalp at jenta blødde fra øre 2 dager på rad og legen purra på. De ringte oss og vi fikk time på fredag. Hurraaa

Hjemme etter jobb kan jeg fastslå at "rydd rommet ditt, håper du imponerer meg" hadde ca forventet effekt

Mellomste ryddet. Ikke i mål, men hun jobber i alle fall med det. Eldste begynte da jeg hadde kommet hjem og han hadde fått frese sint til meg. Før den tid hadde han altså ikke gjort en ting.

Han har det definitivt mest rotete rommet, men det har kommet opp noe oppvask etter at jeg kom hjem. Og håpet han har kastet søppel. Jeg mistenker at han sier seg "fornøyd" lenge før det er godt nok. Det er mulig å trekke ut gjestesenga. Never mind at det trolig skyldes at han har skudd rotet tilside....

Blæ. Jeg må holde strengt på å rydde rommet hver uke. Basta.

Kjøring fram og tilbaks idag. Har levert 3 gutter på vitenfabrikken. Hjem så levert jenta hos en vennine. Hjem laget lassagne og pings in a blanket:p så henta guttene etter 3 timmer på vitenfabrikken. Nå er det snart ut med eldste som skall på fotball trening mitt i høst ferien. De kunne godt hatt ferie asså. Så blir det sofa for min del.

Back
Topp