Oktober

Tusen takk :Heartred vår lege er kjempeflink og tar oss på alvor og jeg vet at hun kommer sikker purre på sykehuset angående en time til jenta. Hun har oxå vart frustrert pga det med jenta og øre hennes har tatt veldig lang tid.
Godt med en sånn lege
 
Ja da var time hos legen gjort. Jenta: legen er fortvilt og kan ikke gjør mer en at presse og purre på at jenta skall få en time raskest mulig på øre nese hals avdeling hos en overlegen. Hun kunne se fortsatt stor hull i trommehinne og blod. Litt puss men ikke nok til at få antibiotika.
Lurer på hvor langt det skall gå med at skaden blir værre før hun får en time. Som legen sa det nytter ikke at de sender deg til meg for jeg er bare en allmen lege og kan ikke gjør noe med det. Det er de selv som skall gjør vurdering og operasjon.
 
Feriedag så langt:

Stått opp 5.45 for å skjære eple til yngste. Lagt meg igjen.
Stått opp 6.20 og tatt ordinær morgen. Dvs, droppet å vaske meg og ta rene klær for jeg går i dusjen når ungene er kommet seg på skolen.
Frokost og matpakker.
Satt på vaskemaskina.

Nå svipper jeg jentene og nabojenta bort på skolen. Det er så ruskete vær og jeg har jo fri. (eldstemann tar skolebuss, han har busskort for det er langt til ungdomsskolen)

Så blir det frokost og dusj før en handletur for å finne bursdagsgave til ei niese som blir 11, og ønsker seg spraybalsam (jeg har sjekket, rituals har ikke så langt jeg kan se....)

Jaja, klær eller annet funker også.

Så skal jeg hjem og vaske mer klær (billig strøm i dag) og antakelig rett og slett ta en skikkelig runde på kjøkkenet, før jeg skal få ungene hjem fra skolen, dusje de som dusjes må, middag og ha to stk klare for spilletime 1620, så kjøre herfra 1605 da. Rett derfra i bursdag og kanskje skal eldstemann videre på speider. Han har etterspurt om de ikke kan ta merker på speideren og i dag skal de endelig det, fikk han melding om i går kveld (speideren for alle får foreldrene mail om. Speideren for 7-10 klasse (reelt 7-9, det er ingen i 10. som er med) får guttene (ja. Det er ikke jenter i den alderen i speideren heller) selv sms om.

Ute blåser det og regner. Så yngste har uteskole på torsdager....
Mellomste skal på sopptur i siste time.
Eldste har valgfag friluftsliv se to siste, så han tok på seg støvler og tok med regnbukse.

Omtrent sånn ser dagen ut på yr
Vis vedlegget 389766

Ouch. Bra det er billig strøm i dag, men det minnet meg om hvor kjedelig jeg synes det var å følge med time for time på strømprisene.
Fikk heldigvis fastpris på en ganske god pris i sommer. Også bor jeg i nord..
Misunner absolutt ikke den der.. å måtte se an dagens spotpris.... ><
 
Frøkna har omtrent sluttet å tisse i bleia si, hender en gang iblant når hu er for opptatt. Ellers går hu mest på do. Bæsjen sliter vi litt med da, for ser ikke ut som om hu merker når det kommer :)

Så bra! Herlig når det går mot bleieslutt. :)
 
Heldigvis billig strøm her i dag! Så vi lader elbil og vasker klær:)
Ellers var vi ute og spiste på Peppes i dag, ikke kengubarnet da for han var i Oslo med kjæresten
 
Fredag: siste dag for læraren til han som går i første. Kommer nok savne hun masse.
Regn regn. Idag skall jeg prøve slappe av litt ta en lang deilig dusj. Minste slutter 12:15. de 2 andre 13:30. kl 16:30 får vi middags besøk. Gleder meg at møte de 2 damene.
 
Ouch. Bra det er billig strøm i dag, men det minnet meg om hvor kjedelig jeg synes det var å følge med time for time på strømprisene.
Fikk heldigvis fastpris på en ganske god pris i sommer. Også bor jeg i nord..
Misunner absolutt ikke den der.. å måtte se an dagens spotpris.... ><
Vi har også egentlig billig strøm (no3 region midtnorge) så jeg følger heldigvis ikke med på dagens spotpris sånn iherdig, men siden det jo var overskrifter om billig strøm kombinert med en feriedag så ble det en del klesvask.

Mannen kommenterte når han kom hjem om jeg prølvde sette ny månedsmaks: Vaskemaskina gikk, oppvaskmaskian gikk, jeg hadde på en varmeovn eller to og jeg sto og lagde middag ;) Og jada, gårsdagen kl 15 er nå på oversikten over måendsmaks en av de tre høyeste , så nå har vi o dager på 5 og en på 3,9 som de tre høyeste timene, så en til som er høy en dag før mnd er omme, så er vii 5-10 på nettleie-prisen. Menmen, det forventer vi egentlig utenom sommeren. Vi klarer ikke helt å unngå å tippe over sånn typisk i middagstiden minst tre ganger i løpet av mnd. Vi kan jobbe videre med å forsøke å endre på bruksmønsteret, men all den tid det skiller bare noen tiere i mnd om vi klarer tippe oss under 5 i månedsmaks, så er det ikke akkurat der jeg leger mest energi, men heller egentlig på det totale forbruket.
 
Straks helg. Bae en times tid til på jobb, hodet er sååååå klart for helg kjenner jeg. Men noen løse tråder å feste her og der og ting å få unnagjort, så ejg får bare krumme nakken og ta det siste krafttaket før helga
 
Lørdag. En rolig start på dagen men jeg føler hode er tommlet. Føles som jeg er full fast jeg ikke har drukket. Vanskelig med de dagene men heldigvis så ser det ut som barna har en sånn rolig dag idag. Hjelper på det
 
Rolig start på lørdagen her også.

Står og steker arme riddere til frokost. For brødet var gammelt og tørt.
 
Hmm.

Å høre på ungene spille.

Seriously ??
Finally!!!

Dette er utbrudd fra 6 åringen min.
 
Hmm.

Å høre på ungene spille.

Seriously ??
Finally!!!

Dette er utbrudd fra 6 åringen min.
Hahaha barna og 1 venn spilte roblox og cama på likt så hører jeg vennen til gutten så ohh så snill mora din er. Og jeg svara ohh tusen takk det var snilt sakt. Så sier han jeg meinte mora på roblox. Hahaha men du er oxå kjempe snill .
 
Back
Topp