Oktober

Min har jo erfaring med mobbing gjennom mer eller mindre hele barneskolen, så virket det som det gikk beder på ungdomsskolen, men nå er det en annen elev da, som har begynt og det er rapportert til rektor og satt igang sak, men.. .ja, det blir mye tanker hos mor.
Jeg må spør deg hva for oppfølgning fikk gutten din i barneskolen da han blev mobbet? Fikk han snakket med noe i ettertid hvordan han hadde det? Lurer nesten på om jeg skall få noen til å snakke med vår gutt. Vet ikke helt om jeg vil at det skall vær helsesøster på skolen/lege psykolog. Uff dette er ikke enkelt
 
Jeg tror jeg er stressa. Og vet ikke helt hvorfor.

Eller joda, det er mye som skjer på hjemmebane, og mange tanker. på jobb går det sin gang, myeå gjøre, og slett ikke arbeidsledig fremover, men ikke noe spesielt so skulle stresse meg heller.

Men jeg kjenner det, jeg kjenner pulsen til tider, jeg er småsvimmel, jeg bare kjenner at det er litt sånn på grensen mye akkurat nå. Det skal bli godt med neste helg.

Åh, sånt er så kjedelig...! Håper du føler deg litt bedre nå mot kvelden..
 
Jeg må spør deg hva for oppfølgning fikk gutten din i barneskolen da han blev mobbet? Fikk han snakket med noe i ettertid hvordan han hadde det? Lurer nesten på om jeg skall få noen til å snakke med vår gutt. Vet ikke helt om jeg vil at det skall vær helsesøster på skolen/lege psykolog. Uff dette er ikke enkelt
Han hadde vel jevnlig oppfølging av læreren det siste året, også var han noen ganger med hs ja. En periode prøvde de sosiallærer. Mye av tiden ikke noe. (det begynte da han var 4. Det viste seg på slutten av 1. Klasse at der vedvarte, da tok jeg ham rett ut i ferie en dag før enn planlagt (Sfo altså, skolen var over) og ble sendt til rektor for en prat først. Som sa at sånn skulle han selvsagt ikke ha det og de skulle ta tak i det.

Det vedvarte nå likevel av og på til uti 6-7. Klasse, og ikke helt fritt for at det er litt gnisninger mellom de enda. De går ikke i samme klasse på u skolen. Men har felles valgfag etc.

Han burde nok fått mer oppfølging av hs.

Nå på ungdomsskolen var det hs han først betrodde seg til på skolen, og ham har vært tilbake en gang og skal tilbake etter en mnd "eller før om det skjer noe" som han sa.
 
Åh, sånt er så kjedelig...! Håper du føler deg litt bedre nå mot kvelden..
Litt bedre. Men mest av alt sliten. Tror jeg snart legger meg. Fått fullført søknad om bankbytte så langt som jeg kommer (snakka med ei i banken før i dag etter at vi leverte lånesøknad på torsdag. Hun skulle ordne tilbud. Men jeg måtte registrere meg som kunde så får jeg tilbud i nettbanken)

Da blir det fakrisk ca 600 kr i mnd spart regnet mannen ut. Da er det verd noen timer med tanker og litt skjema.

Men andre ting som ligger bak i hodet surrer og går, kroppen er sliten så tror jeg bare tar kveld
 
Investering i senkede skuldre og bittelitt bedre samvittighet. Jeg tar en feriedag på torsdag, så få jeg ordnet en god del greier som trengs ordnes privat, også slipper jeg å få minustid for at jeg må gå sånn senest 15 egentlig 1430. Innvilget ferie fra sjefen med beskjed om å slappe av, hun ordner vikar på eposten, men neppe noe som haster så mye at det ikke kan vente til fredag, da får jeg ordnet gave til mine niese, fulgt opp unger og lekser og middag og spilletime før selskap, og gjerne ryddet kjelleren litt, vi får visst tilsyn på det elektriske anlegget neste uke, og, vel, da er et jo greit om hen kommer seg greit bort til sikringsboksen i det minste. Antakelig burde jeg rydde hele huset, jeg aner ikke hvor mye de skal se og grave på en sånn kontroll, men huset bør jo uansett tas, det er litt sånn katastrofeområde rett og slett.
 
Last edited:
Investering i senkede skuldre og bittelitt bedre samvittighet. Jeg tar en feriedag på torsdag, så få jeg ordnet en god del greier som trengs ordnes privat, også slipper jeg å få minustid for at jeg må gå sånn senest 15 egentlig 1430. Innvilget ferie fra sjefen med beskjed om å slappe av, hun ordner vikar på eposten, men neppe noe som haster så mye at det ikke kan vente til fredag, da får jeg ordnet gave til mine niese, fulgt opp unger og lekser og middag og spilletime før selskap, og gjerne ryddet kjelleren litt, vi får visst tilsyn på det elektriske anlegget neste uke, og, vel, da er et jo greit om hen kommer seg greit bort til sikringsboksen i det minste. Antakelig burde jeg rydde hele huset, jeg aner ikke hvor mye de skal se og grave på en sånn kontroll, men huset bør jo uansett tas, det er litt sånn katastrofeområde rett og slett.

Godt at du tar vare på deg selv. Greit å få unnagjort saker og ting!
 
Ohh søren i alle mine år har jeg aldri hatt mens smerter eller sånne smerter i nedre del av magen som jeg har hatt Igår inatt og idag .beklager detaljer. Vond i høyre eggstokk og litt gammel brun utflod/ gammel blod.
Ser ikke ut som mens mens.
Men bør jeg vær obs på om de kan vær ett eller annet gale der inne med eggstokken? Erfaring?
 
Ohh søren i alle mine år har jeg aldri hatt mens smerter eller sånne smerter i nedre del av magen som jeg har hatt Igår inatt og idag .beklager detaljer. Vond i høyre eggstokk og litt gammel brun utflod/ gammel blod.
Ser ikke ut som mens mens.
Men bør jeg vær obs på om de kan vær ett eller annet gale der inne med eggstokken? Erfaring?
Hmm, ingen erfaring. Kanskje greit å høre med legen?
 
Ohh søren i alle mine år har jeg aldri hatt mens smerter eller sånne smerter i nedre del av magen som jeg har hatt Igår inatt og idag .beklager detaljer. Vond i høyre eggstokk og litt gammel brun utflod/ gammel blod.
Ser ikke ut som mens mens.
Men bør jeg vær obs på om de kan vær ett eller annet gale der inne med eggstokken? Erfaring?

Jeg hadde ikke fått sjelefred om jeg ikke hadde gått til gyn..
Det er sikkert ingenting, men tenker det er greit å sjekke.
 
Jeg tror jeg føler meg lettere i skuldene bare av å vite at jeg har fri i morgen jeg. Jeg har tusen ting jeg skal gjøre for all del, men jeg har liksom TID til å gjøre de tingene i morgen, så det er greit :)
 
Hvordan går det?
Ja hva skall jeg si. En noe bedre men skall jeg vær helt ærlig så har jeg ikke hatt tid at kjenne etter smerter . Skulle henta jenta på skolen da hun sko til kjeveortoped og jammen akurat idag regne det med bøtte. Hun græt og var klissvåt helt til trusa. Måtte hjem og skifte klær så vidare til kjeveortoped . Tannregulering på og da hun reiser seg opp ser jeg blod fra øra hennes. Kontakta øre nese hals avdeling pga vi venter time til vurdering og plastisk operasjon av trommehinne.De henviser oss vidare til fast lege imorgen så lenge hun ikke har feber og vondt.
skulle hente et barn på sfo og hente et barn på leksehjelp. Venta venta og han på leksehjelp kom aldri.ikke rart han ikke kom det slutte ikke før kl 15. mens jeg var på skolen før at hente han på lekse hjelp glømte jeg bilnøkler in i bilen.
For en blææææ dag.
Imorgen må jeg ta jente til legen og tenker spør om meg selv og smerter i samme sleng.
 
Ja hva skall jeg si. En noe bedre men skall jeg vær helt ærlig så har jeg ikke hatt tid at kjenne etter smerter . Skulle henta jenta på skolen da hun sko til kjeveortoped og jammen akurat idag regne det med bøtte. Hun græt og var klissvåt helt til trusa. Måtte hjem og skifte klær så vidare til kjeveortoped . Tannregulering på og da hun reiser seg opp ser jeg blod fra øra hennes. Kontakta øre nese hals avdeling pga vi venter time til vurdering og plastisk operasjon av trommehinne.De henviser oss vidare til fast lege imorgen så lenge hun ikke har feber og vondt.
skulle hente et barn på sfo og hente et barn på leksehjelp. Venta venta og han på leksehjelp kom aldri.ikke rart han ikke kom det slutte ikke før kl 15. mens jeg var på skolen før at hente han på lekse hjelp glømte jeg bilnøkler in i bilen.
For en blææææ dag.
Imorgen må jeg ta jente til legen og tenker spør om meg selv og smerter i samme sleng.
Håper du får en beste dag i dag, og hjelp hos legen for både deg og jenta.
 
Feriedag så langt:

Stått opp 5.45 for å skjære eple til yngste. Lagt meg igjen.
Stått opp 6.20 og tatt ordinær morgen. Dvs, droppet å vaske meg og ta rene klær for jeg går i dusjen når ungene er kommet seg på skolen.
Frokost og matpakker.
Satt på vaskemaskina.

Nå svipper jeg jentene og nabojenta bort på skolen. Det er så ruskete vær og jeg har jo fri. (eldstemann tar skolebuss, han har busskort for det er langt til ungdomsskolen)

Så blir det frokost og dusj før en handletur for å finne bursdagsgave til ei niese som blir 11, og ønsker seg spraybalsam (jeg har sjekket, rituals har ikke så langt jeg kan se....)

Jaja, klær eller annet funker også.

Så skal jeg hjem og vaske mer klær (billig strøm i dag) og antakelig rett og slett ta en skikkelig runde på kjøkkenet, før jeg skal få ungene hjem fra skolen, dusje de som dusjes må, middag og ha to stk klare for spilletime 1620, så kjøre herfra 1605 da. Rett derfra i bursdag og kanskje skal eldstemann videre på speider. Han har etterspurt om de ikke kan ta merker på speideren og i dag skal de endelig det, fikk han melding om i går kveld (speideren for alle får foreldrene mail om. Speideren for 7-10 klasse (reelt 7-9, det er ingen i 10. som er med) får guttene (ja. Det er ikke jenter i den alderen i speideren heller) selv sms om.

Ute blåser det og regner. Så yngste har uteskole på torsdager....
Mellomste skal på sopptur i siste time.
Eldste har valgfag friluftsliv se to siste, så han tok på seg støvler og tok med regnbukse.

Omtrent sånn ser dagen ut på yr
Screenshot_20221006_081324_no.nrk.yr~2.jpg
 
Last edited:
Håper du får en beste dag i dag, og hjelp hos legen for både deg og jenta.
Tusen takk :Heartred vår lege er kjempeflink og tar oss på alvor og jeg vet at hun kommer sikker purre på sykehuset angående en time til jenta. Hun har oxå vart frustrert pga det med jenta og øre hennes har tatt veldig lang tid.
 
Torsdag: legetime til jenta. Rydde og vaske litt. Bake ferdig en kake.lurer på om jeg skall ta minste fri fra sfo idag da det skall regne masse idag og.
 
Back
Topp