OKTOBER

Gratulerer så masse, håper krysset holder seg til fredag og at spiren sitter helt til termin!
Jeg testet i går ja, fikk en ekstremt svak strek, litt stekere i dag, men fortsatt litt for svak til at jeg tør å slippe jubelen løs.
I dag kom brevet, det ble ett embryo på frys denne gangen :D
Spennende, håper at det går den riktige veien. Krysser fingrene for deg!
Så godt å høre at dere fikk et på frys :)
 
Spennende, håper at det går den riktige veien. Krysser fingrene for deg!
Så godt å høre at dere fikk et på frys :)

Takk for det, ja det var en lettelse å få en backup i fryseren. Satser på at den ikke trengs nå, men kan bli søsken en gang om noen år! Nå krysser jeg fingrene for at vi begge er tilbake på St. Olavs om en 3-4 ukers tid og får se hvert vårt hjerte som slår.
 
Jeg som trodde jeg hadde full kontroll på kostholdsrådene til gravide. Las over en ekstra gang nå og kom på at jeg putta ekstra mye ingefær i middagen i går. Har begynt å bruke "fersk" ingefær på tube som man slipper å skrelle og raspe selv, og da blir det lett litt ekstra med. Når mye ingefær er forbundet med abortrisiko så er det sikkert ikke så bra i rugetida heller. Nå er jeg irritert på meg selv for om jeg kan ha ødelagt hele forsøket :(
 
Jeg som trodde jeg hadde full kontroll på kostholdsrådene til gravide. Las over en ekstra gang nå og kom på at jeg putta ekstra mye ingefær i middagen i går. Har begynt å bruke "fersk" ingefær på tube som man slipper å skrelle og raspe selv, og da blir det lett litt ekstra med. Når mye ingefær er forbundet med abortrisiko så er det sikkert ikke så bra i rugetida heller. Nå er jeg irritert på meg selv for om jeg kan ha ødelagt hele forsøket :(

Du, vær så snill å ikke få panikk over det der! Propper ikke de aller fleste gravide i seg ingefær i allslags former for å lindre svangerskapskvalme? Det er jo ikke som om de spontanaborterer hele gjengen!

Dessuten ser jeg når jeg googler dette at rådet ikke gjelder ingefær som ingrediens i mat, men kosttilskudd og ingefærshots. Dette er fordi det er vist en MULIG risiko ved HØYT inntak. Sånne mengder som man bruker i mat er så lite at det ikke er noen fare. Jeg er sikker på at du kan ta det helt med ro og fortsette å bruke ingefær i maten med god samvittighet. Du har ikke ødelagt forsøket med å bruke litt ekstra i maten i går. :Heartred
 
Du, vær så snill å ikke få panikk over det der! Propper ikke de aller fleste gravide i seg ingefær i allslags former for å lindre svangerskapskvalme? Det er jo ikke som om de spontanaborterer hele gjengen!

Dessuten ser jeg når jeg googler dette at rådet ikke gjelder ingefær som ingrediens i mat, men kosttilskudd og ingefærshots. Dette er fordi det er vist en MULIG risiko ved HØYT inntak. Sånne mengder som man bruker i mat er så lite at det ikke er noen fare. Jeg er sikker på at du kan ta det helt med ro og fortsette å bruke ingefær i maten med god samvittighet. Du har ikke ødelagt forsøket med å bruke litt ekstra i maten i går. :Heartred

Takk for hjelp til å roe ned Piana <3 Blir jo helt skrullete i disse ukene!
 
Takk for hjelp til å roe ned Piana <3 Blir jo helt skrullete i disse ukene!

Ja, it takes one to know one! :hilarious: Blir lett litt gæren selv, men akkurat nå er jeg din ikke-gravide fornuftens stemme! :D
 
Ja, it takes one to know one! :hilarious: Blir lett litt gæren selv, men akkurat nå er jeg din ikke-gravide fornuftens stemme! :D

Når det blir din tur til å ruge så håper jo jeg at jeg er gravid (er jo tross alt noen svake antydninger til streker på testene mine, så har ikke gitt opp håpet enda). Spørs om jeg er like mye hjelp i som fornuftig stemme da :p
 
Ja, it takes one to know one! :hilarious: Blir lett litt gæren selv, men akkurat nå er jeg din ikke-gravide fornuftens stemme! :D

Når jeg tenker over det igjen så er det faktisk mye mer hjelp i å få betryggende kommentarer fra noen som også blir lett gæren, enn fra samboeren som tar sånt mye roligere enn meg i utgangspunktet. Takk igjen :)
 
Stimulerer fra torsdag av :)

Venessiela, 30 år, barn nr.2, ICSI #2, St.Olavs

Dette blir 5.prøverørsforsøk for å få barn nr.2. Hadde ICSI som ble totalfrys pga overstimulering og 3 fryseforsøk som endte med 2 MA og 1 SA. Nytt ICSI forsøk nå. Stimulerer med Pergoveris.
 
Signy, 36 år, barn nr 2, IVF # 3, innsett # 7.
St. Olavs. Bemfola, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus. Oppstart uke 41.
Siste uttak før vi eventuelt må gå privat.
Har fortsatt en blasto på frys, men siden ingen av de andre fra det uttaket har ført til noe trenger jeg å gjøre noe nytt. Derfor kjører vi like gjerne på med nytt ferskforsøk. De godeste eggene blir jo ikke yngre heller :wideyed:
 
Signy, 36 år, barn nr 2, IVF # 3, innsett # 7.
St. Olavs. Bemfola, Menopur, Fyremadel, Ovitrelle, Lutinus. Oppstart uke 41.
Siste uttak før vi eventuelt må gå privat.
Har fortsatt en blasto på frys, men siden ingen av de andre fra det uttaket har ført til noe trenger jeg å gjøre noe nytt. Derfor kjører vi like gjerne på med nytt ferskforsøk. De godeste eggene blir jo ikke yngre heller :wideyed:

Håper virkelig at alle gode ting er tre i dette tilfellet! :) Krysser fingrene for deg!
 
TKW, 31år, barn nr 2. IVF fryseforsøk nr1. Tar progynova nå, dag 9, forhåpentligvis innsett i slutten av neste uke (uke 40). Har 6 blasto på frys, CFC København.
 
Nettopp satt inn det klinikken kalte et perfekt egg ❤ De andre eggene utvikler seg enda fint og fryses over helgen om det fortsetter sånn. De fortalte oss at det nå er 50% sjanse for at egget fester seg. Er dette det som er normalt ved innsett? Første gangen vår.
 
Jeg satt inn blasto mandagen som var og hadde to dager med svake tester, men hvor du så den rosa streken. Først i dag jeg tørr å juble når streken har blitt dobbelt så sterk og klar babystrek. Har også testet ut og sett at ovirtrellen har kommet helt ut av kroppen:) lykke til <3

Synes fortsatt ikke strekene mine er sånne skikkelig tydelige streker. Tror nesten jeg må ta en tur på apoteket og kjøpe en test med sensitivitet 10 i dag ;)
 
Fnøst, 27 år, første barn, IVF#1 (høstesyklus #1), Spiren, Menopur+Fyremadel+Ovitrelle, forventet uttak uke 41

Ventesyklusen ble mye kortere enn forventet, så plutselig skal vi i gang! Er helt ny i assistert-gamet, og det er mye nytt å sette seg inn i merker jeg. Alle evt befruktede egg skal rett på frys, så det blir ikke innsett med det aller første. Jeg startet ny syklus i dag, så i morgen blir første sprøyte satt.
 
Nettopp satt inn det klinikken kalte et perfekt egg ❤ De andre eggene utvikler seg enda fint og fryses over helgen om det fortsetter sånn. De fortalte oss at det nå er 50% sjanse for at egget fester seg. Er dette det som er normalt ved innsett? Første gangen vår.
Så spennede! Og det var gode odds for å lykkes jeg vet ikke hva som er vanlig og lurer egentlig på det samme selv. Lykke til med ruginga❤️
 
Fnøst, 27 år, første barn, IVF#1 (høstesyklus #1), Spiren, Menopur+Fyremadel+Ovitrelle, forventet uttak uke 41

Ventesyklusen ble mye kortere enn forventet, så plutselig skal vi i gang! Er helt ny i assistert-gamet, og det er mye nytt å sette seg inn i merker jeg. Alle evt befruktede egg skal rett på frys, så det blir ikke innsett med det aller første. Jeg startet ny syklus i dag, så i morgen blir første sprøyte satt.

Spennende tider i vente da! Hva er bakgrunnen for at de allerede har bestemt å ikke sette tilbake denne syklusen, hvis jeg kan spørre?
 
Spennende tider i vente da! Hva er bakgrunnen for at de allerede har bestemt å ikke sette tilbake denne syklusen, hvis jeg kan spørre?
Veldig spennende selv om vi ikke har spenningen om jeg blir gravid eller ikke denne måneden! Det er fordi jeg har lav eggstokkreserve og vi veldig gjerne ønsker oss mer enn ett barn dersom vi er så heldige å få det. Planen er å bruke noen sykluser på å få noen på frys til evt. søskenforsøk. Gyn fryktet at dersom jeg blir gravid nå uten noen på frys ville det være lave sjanser for å få til søsken når jeg evt. hadde vært ferdig med et svangerskap og klar for å prøve igjen. Så rett og slett litt tilrettelegging for framtiden og forsøk på å gjøre det beste ut av situasjonen vi er i:)
 
Veldig spennende selv om vi ikke har spenningen om jeg blir gravid eller ikke denne måneden! Det er fordi jeg har lav eggstokkreserve og vi veldig gjerne ønsker oss mer enn ett barn dersom vi er så heldige å få det. Planen er å bruke noen sykluser på å få noen på frys til evt. søskenforsøk. Gyn fryktet at dersom jeg blir gravid nå uten noen på frys ville det være lave sjanser for å få til søsken når jeg evt. hadde vært ferdig med et svangerskap og klar for å prøve igjen. Så rett og slett litt tilrettelegging for framtiden og forsøk på å gjøre det beste ut av situasjonen vi er i:)

Åja, jeg skjønner! Det høres jo ut som en god plan! Men det blir en ganske omfattende behandling nå da! Lykke til! Håper du responderer godt på medisinene og får fylt opp fryseren :)
 
Back
Topp