Oktober - skravla

Labber betyr for noen strikkasokker/raggsokker, for andre ulltøfler.

Strømper betyr for noen det jeg kaller raggsokker, mens det for meg betyr et "pent" ord for sokker

Vanskelig med sånne ord.

Tilsvarende "hansker/fingervotter" som også betyr ulikt ettersom hvem du spørr.
Da fikk jeg hvertfall svar på hva det var, det jeg kaller "tjukksokker" :p

God morgen har glømt ut hvordan det var at ha syke barn og lite nattesøvn .det er så lenge siden barn har vart syke. Er helt førstørd etter 2 netter uten søvn:( 5 åringen har vart hes, hoste snue og kløe på kroppen de 2 sisste nettene.kløe er bara på natten.

Tre barn får beskjed om å pakke. 4 sett rent undertøy og nok klær til oppholdet ellers.

To barn går rett igang.

Den tredje "det kan jeg gjøre i morgen".

Vel, dagen er kommet, som minstemor sa før hun sto opp. Hun kan nesten ikke tro det.

Altså dagen da vi skal dra på høstferie. For første gang, forsåvidt.

Mannen har dradd på jobb. Jeg skal stå opp og jobbe hjemmekontor, tømme bilen, pakke (i likhet med eldstemann pakket jeg ikke i går ;)) og fylle bilen, handle (snacks og drikke til turen, kvalme-armbånd til minst en unge (hun mistet det ene på sommerferie) og melk og litt annet vi trenger hjemme) og bake pizzaboller. Ta ut komposten og søpla, rydde kjøkkenet og spisebordet.
Og altså jobbe ;)

Så jeg får vel begynne med "stå opp".

Hahaha høres kjent ut lik min eldste:p

Det var min eldste ja. Eneste gutt. Mindre opptatt av klær, enn søstrene. Hva som er med? Så lenge det er relativt passe så er der greit, liksom.

Jaja. Han pakker vel snart. Vi drar om en plass mellom 5 og 7 timer antar jeg.

Alle mann er dusjet.
En vaskemaskin er kjørt og henger i tørkeskapet, i stor grad klær til den nevnte sønn.

Jeg må pakke for meg og mannen og komplettere for yngste som har glemt bukser. Og tatt med en kjole. Så jeg får pakke strømpebukse. Generelt sett de over.

Tømme bilen. Bake. Handle

Joda, nok å henge fingrene i, men prøver å få unna litt på jobb først.

Timene går himla fort når jeg bare skal "jobbe lltt", mens jeg gjør klart til ferieavreise.

Vel. Mannen gir seg på jobb en gang mellom 15 og 17, så fort han klarer og kan forsvare.

Jeg og ungene spiser. Jeg har pakket, skulle til å bære ut i bilen når minstemor kom hjem. Hun har vært hos mine foreldre i dag også. Så da spiser vi, før jeg fyller bilen

Vi skulle tatt opp potetene da, det har vi stadig glemt og utsatt. Det skal pøøøøøøøøsregne, så greit å få dem opp. Men det regner nå også. Så ikke så fristende. Men vi får gjøre det om vi rekker det... Mannen skal gi en lyd når han drar

Jeg får så vondt av allt det som skjer. Hver dag leser vi i avisa at ett eller annet skjer:( utrolig trist når så vonde ting skjer.

Torsdag og minste er i bhg. Jeg skall ut og hente noen pakker:p eller 6 pakker på posten. Litt pinlig at hente så mange på en gang men jeg gidder ikke kjøre in i bommen hver gang jeg skall hente en pakke:p. Idag er det bytte av barn:p Jeg skall levere eldste hos en venninne og hente lille søsteren til venninne så hun kan leke med min mellomste :) de leker så fint sammen og godt for søsken at komme vekk litt fra hverandre :)

Back
Topp