Oktober - skravla

Hmm, vrien følelse. Skjønte hun ikke hva hun delte, eller tolket hun det annerledes enn meg?

Mor til en i klassen til mellomste delte denne på fb. https://www.klikk.no/foreldre/barn/halloween-inkluder-alle-og-unnga-utestengning-7087921

Hennes datter er på lik linje med min invitert i kveldens halloween - fest for jentene (gutta skal i halloween-bursdag)

Men hun kommer ikke.
De feirer ikke halloween, de er personlig kristne og tar avstand fra denne skikken. Og det er jo et helt kurant valg det. Men det gjør at hennes datter opplever noe av det artikkelen nevner. At klassekameratene snakker om, planlegger og gleder seg.

Men vi andre kan jo ikke nekte ungene våre denne dagen de har hatt nedtelling til lenge, av den grunn.

Kullet er flinke på inkludering, det har aldri vært en issue på det trinnet. Men ja, det er halloweenfeiring og trick or treat jentrne er invitert på i kveld. Altså ikke bare utkledning, det er den hedenske halloween. Så jenta kommer ikke.
 
Hmm, vrien følelse. Skjønte hun ikke hva hun delte, eller tolket hun det annerledes enn meg?

Mor til en i klassen til mellomste delte denne på fb. https://www.klikk.no/foreldre/barn/halloween-inkluder-alle-og-unnga-utestengning-7087921

Hennes datter er på lik linje med min invitert i kveldens halloween - fest for jentene (gutta skal i halloween-bursdag)

Men hun kommer ikke.
De feirer ikke halloween, de er personlig kristne og tar avstand fra denne skikken. Og det er jo et helt kurant valg det. Men det gjør at hennes datter opplever noe av det artikkelen nevner. At klassekameratene snakker om, planlegger og gleder seg.

Men vi andre kan jo ikke nekte ungene våre denne dagen de har hatt nedtelling til lenge, av den grunn.

Kullet er flinke på inkludering, det har aldri vært en issue på det trinnet. Men ja, det er halloweenfeiring og trick or treat jentrne er invitert på i kveld. Altså ikke bare utkledning, det er den hedenske halloween. Så jenta kommer ikke.
At man velger å ikke delta , er ikke det samme som å bli utestengt (selv om det sikkert føles kjipt å ikkr være med, men det er det foreldrene som har valgt)
 
Hmm, vrien følelse. Skjønte hun ikke hva hun delte, eller tolket hun det annerledes enn meg?

Mor til en i klassen til mellomste delte denne på fb. https://www.klikk.no/foreldre/barn/halloween-inkluder-alle-og-unnga-utestengning-7087921

Hennes datter er på lik linje med min invitert i kveldens halloween - fest for jentene (gutta skal i halloween-bursdag)

Men hun kommer ikke.
De feirer ikke halloween, de er personlig kristne og tar avstand fra denne skikken. Og det er jo et helt kurant valg det. Men det gjør at hennes datter opplever noe av det artikkelen nevner. At klassekameratene snakker om, planlegger og gleder seg.

Men vi andre kan jo ikke nekte ungene våre denne dagen de har hatt nedtelling til lenge, av den grunn.

Kullet er flinke på inkludering, det har aldri vært en issue på det trinnet. Men ja, det er halloweenfeiring og trick or treat jentrne er invitert på i kveld. Altså ikke bare utkledning, det er den hedenske halloween. Så jenta kommer ikke.

Hun er jo ikke utestengt, foreldrene har tatt et valg for henne. Man kan ikke forvente at hele samfunnet legger opp ting som passer ens egne preferanser hele tiden. Folk er ulike, og det ville vært umulig at alt passet alle
 
At man velger å ikke delta , er ikke det samme som å bli utestengt (selv om det sikkert føles kjipt å ikkr være med, men det er det foreldrene som har valgt)

Helt enig. Det er mor sitt valg

Derfor så forvirrende at hun delte den artikkelen.
 
Hun er jo ikke utestengt, foreldrene har tatt et valg for henne. Man kan ikke forvente at hele samfunnet legger opp ting som passer ens egne preferanser hele tiden. Folk er ulike, og det ville vært umulig at alt passet alle
Helt enig

Utestengt er ikke jenta. Det er mor sitt valg (far ikke i bildet i så måte) De hsr dessuten sikkert en plan for kvelden sosialt uansett. Hallo venn kanskje. Dit skal ungene til kollegaer av meg, av religiøse årsaker. Men ikke alle de nektet ungene å delta på klasse - markeringer likevel.
 
Jaja

Bare meg om minstemor her da i dag.

Etter at mellomste pådro seg så mye hjemlengsel at hun kastet opp ringte speider lederen sent i går kveld og lurte på om kanskje mannen kunne komme opp og være der i natt (han kan veien for han gikk opp med dem fredag for å hjelpe å bære fellesmat)

Men jenta slokna underveis i den samtalen, men de ble enige om at han skulle komme likevel. I går lå hun våken fra litt over 5 og sendte sms med meg. Kvalm og gråt, av hjemlengsel. Fin form og godt humør hele dagen, men det kom igjen ved leggetid.

Rapport fra mannen nå sier at hun sov hele natta og merket ikke at han var der før etter klokka 8 på morgenen. (noe uvisst om han mener ny eller gammel klokke. For han sa hun sov til 8.15, men 8.30 viste appen min at hun har brukt telefonen sin en time)

Nei. Søren. Søstra lånte nettbrettet hennes. Min feil.
 
Rolig dag her, den opererte foten gir litt trøbbel, siden det blir travelt neste uke så er det greit med hviledag i dag. Får spise de donutsene jeg fikk levert på døra i går❤️
 
Hadde kjøpt inn godter til å forsyne 130 barn og trodde det ville holde.....

Uansett, det har vært tomt en time nå, gjestene har dratt, de minste er på vei i seng, eldste vet jeg ikke når kommer hjem.
Jeg sitter i sofaen og er utslitt
 
Her kommer åpenbart rennet av unger nå... Mens jeg legger minste og mannen henter mellomste hører jeg stadig unger ute. Han ga til de som kom da han var på vei ut døra men nå må vel jeg gå til de neste.
Synes de er litt sent, renner av folk begynte etter 1930? Før den tid bare noen helt få. (det skal være sagt, det var mange litt borti veien tidligere, men ikke alle kommer helt til oss.)
 
Her kommer åpenbart rennet av unger nå... Mens jeg legger minste og mannen henter mellomste hører jeg stadig unger ute. Han ga til de som kom da han var på vei ut døra men nå må vel jeg gå til de neste.
Synes de er litt sent, renner av folk begynte etter 1930? Før den tid bare noen helt få. (det skal være sagt, det var mange litt borti veien tidligere, men ikke alle kommer helt til oss.)
Er fremdeles en del av de eldre ute her fremdeles, men ikke så mange.
Vi har også satt opp skilt hvor det står "Tomt".
Her begynner det rundt kl 17-18 tiden og varer så lenge det er godteri igjen
 
Her kommer åpenbart rennet av unger nå... Mens jeg legger minste og mannen henter mellomste hører jeg stadig unger ute. Han ga til de som kom da han var på vei ut døra men nå må vel jeg gå til de neste.
Synes de er litt sent, renner av folk begynte etter 1930? Før den tid bare noen helt få. (det skal være sagt, det var mange litt borti veien tidligere, men ikke alle kommer helt til oss.)
Her holder de som regel på til kl 21, det tenker jeg er innafor. Lite unger i år da..
 
Her holder de som regel på til kl 21, det tenker jeg er innafor. Lite unger i år da..
Her var mange flere enn vanlig faktisk.

Men det ga seg rundt 20.30. De bare begynte uventet sent. Siden jeg vet det var et renn borti veien her før halv seks.
 
Back
Topp