Oktober - skravla

Vi forventet ikke noen annen tilbakemelding på ham. Har gått i det samme hele skolegangen

Vi forventer en del av det samme på mellomste også. Mer spent på minstemor som skal ha sin første. Hun er.... Kjenner mange i klassen.
Vi snakket også om det sosiale (selvfølgelig) men der har det aldri vært noe problem :)
Hun et veldig sosial og generelt sett, bare glad.

Gleder meg til første utviklingssamtale med læreren til Lille U, det blir spennende

Det er bare veldig mye på en gang. Vært ekstremt sliten i det siste, ikke hatt ork. Siste 3 ukene har jeg også vært forkjøla. Lungene mine sliter. Legen min er en ræv som ga meg total angst for coronatesten. Og imorgen skal datteren min til hu.
Jeg har fått skrevet ut astmamedisin, men de har glemt kammeret, det skulle jeg fått idag, men legen gjorde det feil, så jeg har gått 4 km med lunger som ikke samarbeider idag…. Det er bare litt mye. Skapene som ble levert og ikke var riktig og derfor måtte bestilles på nytt så det tar enda flere uker så alle klærne er i stua.. nevøen som er kommet som jeg ikke får truffet pga forkjølelse…
Skoene jeg skulle prøve er forsinket, til midten av desember, jeg kunne trengt de nå.

Så ja, det er mye..
Og på fredag skal jeg ringe fylkeslegen angående legen som jeg føler overfalt meg med den koronatesten, hu lyttet ikke engang til lungene mine, når det var derfor jeg var det…

Vi snakket også om det sosiale (selvfølgelig) men der har det aldri vært noe problem :)
Hun et veldig sosial og generelt sett, bare glad.

Gleder meg til første utviklingssamtale med læreren til Lille U, det blir spennende

Spennende med den første, ja.

Jeg kjenner jo læreren til minstemor, det var eldstemann sin i fjor

Sosialt har eldste slitt i 6,5 av 7 år. Så det var meget gledelig at han har det bedre nå i 8. Mellomste er en utadvendt jente med mange venner, null stress.

Minstemor er jeg litt spent på. Hun rapportere litt om at ikke vennene vil leke med henne. Men delvis skyldes det at hun søker mot de eldre elevene. Mot fadderklassen. Søstra hennes går i den klassen. Og hun føler hun kjenner flere av dem. Nabojenta her er fadder på henne.
Hun er vant til å (av og til) få leke med 5. Klassinger. Søstra. Kusina. Naboen. Når vi er hos svigers er det tante i 7. Klasse.

Hun er rett og slett mer vant til, utenom barnehagen, å leke med eldre barn

Jeg er så glad :)
Helt siden frøkna begynte på skolen har hun strevd med alle fag.
Når vi var på utviklingssamtale for ca et år siden lå hun under kritisk i alle fag.
I løpet av året som har gått har hun blitt utredet, fått 2 diagnoser, hjelpemidler og i august begynte hun på medisiner.
I dag har det vært ny utviklingssamtale, nasjonale prøver bedømmer elever på 3 nivåer, 1-3 hvor 3 er best, ettersom hvor mange poeng de får. I engelsk havnet hun på nivå 3, i norsk fikk hun 55,5 poeng - nivå 2, grensen til nivå 3 er 58 poeng.
I begge fagene ligger hun over gjennomsnittet. Og det bare på et år hvor av det meste er gjort siden august.
Er så glad at jeg fikk tårer i øynene.
Hun strever fremdeles veldig i matte, og fikk unntak fra nasjonale prøver i matte, men det kommer nok etter hvert.

Hun klarer også å konsentrere seg godt i hele timen ikke bare en 5-8 minutter som før.
Så fantastisk at høre at hun har fått hjelp og at hun klarer seg mye bedre i skolen. Flink jente stolt mor :Heartred

Så fantastisk at høre at hun har fått hjelp og at hun klarer seg mye bedre i skolen. Flink jente stolt mor :Heartred
Helt enig

Og god mor som har kjempet og fått den hjelpen til sin datter

Frøkna er endelig henvist til barnelege for å sjekkes for astma, allergi og atopisk eksem..
Hu prøvde å legge seg oppi hvordan vi oppdrar frøkna da, den legen. Fordi jeg utviser tålmodighet når hu skal ut av vognen og sette seg på stol, hu syns det tok for lang tid. Men herlighet jenta er 2 år gammel og vil gjøre ting så selvstendig som mulig!! Og hu hadde sitti i 25 minutter og ventet på treg lege, da syns jeg hu skal få bruke 30 sek på å komme seg ut av vogna selv siden det var det hu ville.
Vi ender med en blidere unge om hu får velge litt selv, og gjøre ting på sin måte. Vi bestemmer, helt klart, men det skader ingen at hu får ha ett ord med i laget på ting som det der.

Ro meg ned snille ro meg ned :(

Jeg sko henta barna på skolen. Nr 1 kommer til bilen og er sur det regner og regner. Nr 1 syns vi skall kjøre og ikke vente på nr 2. nr 2 derimot er 30 minutt sein ute og jeg får vite at hun sitter i klasserommet. Jeg på vei ut av bilen åpnet bildøra og akurat kommer det en ung gutt syklende som går sikkert på undomskolen og rett i bildøren. Han falt ned med sykkel på bakken og jeg raskt sko hjelpe han og se hvordan det gikk med han. Han skada seg ikke i hverfall det jeg såg og jeg sporte han flere ganger gikk de fint med deg og prøvde få han til at si noe og evt se hvordan det gikk med han men han svarte meg det gikk fint . Jeg igjen er du sikker? Og han JA hoppa på sykkel og sykle vidare. Jeg prøvde følge med hvor han sykle og om det verkelig gikk fint med han. Jeg får så vondt i meg selv og tenker fortsatt på denne gutten.
Sko ønska han bara sto der litt så jeg verkelig såg og fikk bekrefte at de gikk fint med han.
Har vond lang i meg og denne gutten forsvinner ikke fra mine tanker:(

Fem min før vi skal dra til labbedans med frivillig utkledning, sier guttungen at han vil ha "pappa sin halloween-maske". Han nevnte det forsåvidt for noen dager siden. Men det har jeg glemt.

Og ikke søren om jeg finner den.

Neivel. Jeg kan gå uten kostyme. Men vi må finne den til i morgen, sier han. Da er det utkledning på skolen.

Det har jeg ikke hørt om før akkurat nå

Jeg skal pakke til speidertur også for to unger.

Og jada. Hjem kommer søsteren som skal ha utkledning på skolen i morgen. Hun har i ser minste et kostyme da.

Men mannens maske kan være hvor som helst. Det er en sånn "ishockey-maske" som samen med en hettegenser utgjør et enkelt, men treffende halloween - kostyme. Mannen bruker ofte den når det ringer på døra halloween....

Problemet er at jeg ser for meg den maska i ei lekekasse. I ei hylle. Under sofaen. Hengende på rekkverket på trappa. På loftet. I kjelleren. På stua. På badet.

Og den har trolig vært alle disse stedene og flere til. Men jeg finner den ikke.

Dette er i tillegg logistikk - dagen

En unge på speider 18-1930
En unge på labbedans 19-22, eller når han ringer og vil hjem.
Mannen på møte i veilaget nå fra 20.

Jeg har glemt å kjøpe godteri for 30 kr og en halvliter brus pr unge. Til speiderturen. Som jeg må nå finne ullundertøy og annet tøy til. For de skal leveres i morgen kl 18 og må ha spist middag først. Jeg kunne trenge fri i morgen. Eller i dag. Og å få vite om de der urklesningene litt før.

Litt usikker på hvordan jeg skal overleve helgen.
2*50 års lag for noen som betyr veldig mye for meg i kveld.
Halloween på søndag + besøk og Lille U skal i bursdag.

Selv om jeg begynner å komme meg litt nå, er jeg fremdeles fryktelig sliten.

Hvordan i alle dager går det an å være sliten etter å ha slappet av i 2,5 uker?

Eldste er på museumsnatt og koser seg. Jeg ligger på sofaen og koser meg med 2 andre. Host host på mellomste:( mamma jeg kan ikke bli syk nå når Halloween er om 2 dager:p
Får krysse fingrer på at det går over

Litt usikker på hvordan jeg skal overleve helgen.
2*50 års lag for noen som betyr veldig mye for meg i kveld.
Halloween på søndag + besøk og Lille U skal i bursdag.

Selv om jeg begynner å komme meg litt nå, er jeg fremdeles fryktelig sliten.

Hvordan i alle dager går det an å være sliten etter å ha slappet av i 2,5 uker?

Fordi du endelig har til til å kjenne etter.

Og den helga hørtes slitsom ut ja.

Jeg har sendt de to eldste på tur med speidern og har bare minstemor hjemme i helga. Hun og mellomste skaø på halloween - party på søndag i hvert sitt trinn. Eldste vet ikke helt om det er lørdag eller søndag på hans trinn, og tror det er for skummel film. Så helt hva han gjør søndag kveld, er jeg usikker på.

Etter en såpass sosial helg er det meget mulig at godteri og film hjemme er helt innafor for ham.

Nei, man får vel stå opp da

5.18 fikk jeg sms fra min datter på speidertur og har ikke sovet siden. Hun har hjemlengsel og det gjorde henne kvalm. Vi skrev litt frem og tilbake for å roe henne ned, uten så velsig mye hell. Men én leder og venninna hun sover sammen med våknet sånn kvart på sju så jeg har ikke hørt fra henne siden. Håper det får bra nå. Det er vekking nå klokka ni og frokost klokka ti, så håper jeg hun får det kjekt, men faren kan evt gå opp og hente henne om hun absolutt ikke vil bli til i morgen. Vi får se.

Back
Topp