Oktober - skravla

Vi har vært på shopping idag :p ungene har fått så ekstremt mye penger til bursdager og jul, endel har vi satt inn på konto, men dukket opp noe kontanter de siste høytidene også. Så da tok de med seg 300kr hver og kunne velge det de ville (omtrent) på leketøysbutikken :p

Ja, min familie bor her i nærheten, svigers bor en liten dagsreise unna (40-45 mil) men tenkte å få til en tur i høstferien i år. Vanligvis jobber vi, men noen dager. Kjekt for ungene. Og den lille nevøen vi fikk i vinter vil vi gjerne se mer enn en gang i året. Han var et halvt år i sommer. Det føles for lenge å ikke de ham igjen før han er 1,5
Min mamma bor 900 km fra oss og farmor bor 3000 km fra oss så blir ikke så ofte me får se mødrer

Kengubarnet hos kjæresten, jeg og mannen har vært på kjøretur , vært på plantasjen å kjøpt Disney julepynt og så spist på cafe .
Nå er det snart filmtid ❤️

Har rydde i leker og sorter de og fått vaske en del i idag:)Barna vil gi vekk til bhg og helsestasjon :) og en glad mamma som får vekk leker:p

God morgen
Regn ute, plan for dagen er å få orden på garderoberommet , kvitte meg med litt mer klær :rolleyes:

Til dere som har startet på julegaver. Vet dere hva folk ønsker seg? Eller kjøper dere noe dere tror de vil like?
Om jeg spør de jeg kjenner om ønsker på denne tiden, kommer det ofte « åh nei, det har jeg ikke tenkt på - det er litt tidlig enda » så ikke før sent i november kan jeg starte med andre enn barna og samboer

Eg strikke sjal til mor, kanskje eg gjør det til alle damer i familien, om eg rekker. Har jo full jobb. Far min får kopper med snop i til jul. Noko kjøkkenting til bror min. Kopper til min onkel og tante, pluss sjal. Om besten lever (over 90år) så gir eg han ofte lubber eller genser, ungene får tlf til jul.

Søndag og det har regne fram til nå. Minste er hes , hoste og snue renner så holder han hjemme fra bhg imorgen. Eller dagen idag er stille dag . Sikkert en liten gåtur ute.

Eg strikke sjal til mor, kanskje eg gjør det til alle damer i familien, om eg rekker. Har jo full jobb. Far min får kopper med snop i til jul. Noko kjøkkenting til bror min. Kopper til min onkel og tante, pluss sjal. Om besten lever (over 90år) så gir eg han ofte lubber eller genser, ungene får tlf til jul.
Fine gaver det :happy:

Hva er lubber? :p

Lunner? Lubber skulle jeg skrive, som jeg altså tipper kanskje er det andre kaller labber, men som sagt. Jeg bare gjetter.

Så labber er det samme som strømper? :p

Labber betyr for noen strikkasokker/raggsokker, for andre ulltøfler.

Strømper betyr for noen det jeg kaller raggsokker, mens det for meg betyr et "pent" ord for sokker

Vanskelig med sånne ord.

Tilsvarende "hansker/fingervotter" som også betyr ulikt ettersom hvem du spørr.

Mc Donalds mat blev det på barnen og vi valget ta det med og spise hjemme og se på film. gleder meg til filmen er ferdig før jeg holder på og sovner :rolleyes:

Back
Topp