OKTOBER SKRAVEL

Ble faktisk helt svett av å lese hehe! Håper møtene går bra og kaka god :)
Ull du har kjøpt?

Jeg skal dra å hente ungene kl 16, så ønsket de seg pannekaker til kveldsmat i dag, så da blir det å lage det+dusjing på begge. Også er det plutselig kvelden igjen :)
Ja, ullsokker hvertfall. Litt truser til julekalender og nye bukser til T som har det med å vokse endel cm på sommeren :p
 
Hehe ja! Men det gikk bra!! Minsten var dog sliten, og sovnet på biltur kl 17, sover enda, og jeg håper han sover godt til i morgen tidlig!
Det går omtrent som før med mannen, litt bedre, men veldig opp og ned. Så da ble minsten og jeg hos mamma og pappa i dag og i natt, så fikk han bare T å passe på ;)
Det var tidlig kveld, nårtid tok han dag da? :p

Kjekt å gi mannen litt pusterom ja, sikkert fint for T også :)
 
Det var tidlig kveld, nårtid tok han dag da? :p

Kjekt å gi mannen litt pusterom ja, sikkert fint for T også :)
Det ble litt over 12 timers natt, så ca 05.15 :p
Men vi sløvet lenge med film i senga!
 
Det ble litt over 12 timers natt, så ca 05.15 :p
Men vi sløvet lenge med film i senga!
Tidlig nok :p

Hermine våkna rundt midnatt og var helt hysterisk fordi hodeputa hennes laga en skummel lyd :( mannen måtte legge seg sammen med henne og enda turte hun ikke å sovne igjen. I morges fortalte hun at det var en mann som laga "hummelyd" gjennom puta hennes. :oops:
 
Tidlig nok :p

Hermine våkna rundt midnatt og var helt hysterisk fordi hodeputa hennes laga en skummel lyd :( mannen måtte legge seg sammen med henne og enda turte hun ikke å sovne igjen. I morges fortalte hun at det var en mann som laga "hummelyd" gjennom puta hennes. :oops:
Tidlig, men ikke så overraskende :-D
Uff stakkars lita da :(
 
Så koselig med bytur :) Kongsberg er veldig hyggelig :)
Oi, noe spesielt å ikke sende kakebilde?! Åssen kake er dette? Lykke til!

Kongsberg er koselig ja :) hadde det ikke vært så dyrt å bo der, så hadde vi nok aldri flyttet heller ;)
Hehe kakebildet kom dagen kaken skulle være ferdig :D var en bestilling jeg hadde av en bekjent :)
 
Oi, hva gjør du når bildet ikke er kommet da?

Hva kjøpte du?

Da måtte jeg ha pyntet selv på en eller annen måte. Men bildet kom på dagen haha.. flaks!

Av klær kjøpte jeg noen pysjer til Leoh og en bukse med dinpsaurer på:cool: Liana fikk 4 tights og en tunika med matchende hårbøyle :D og Emira trengte noen strømpebukser og jakke. Og kjøpte også tights og en fin genser :) hvertfall det jeg kommer på :p jeg selv fikk meg en ny pysj og noe undertøy:cool::p
 
Ja det der var merkelig. Skjønner ingenting av det selv. Mulig det var pga nerver, aner ikke !?
Adrenalin og lavt blodsukker kanskje?
Mannen snakket til meg mens det pågikk, og måtte holde meg oppe og få meg til å sette meg ned. Og så prøvde jeg å svare han, men klarte bare ikke å respondere :p
Merkelige greier!

Ja er nok en liten blanding av flere ting! Sikkert kjempe ekkelt! Går det bra med hånda nå? :)
 
Nå er hun i gang med vrælinga igjen :eek:

Ikke likt henne å skrike så fælt, så enten er hun veldig trøtt eller så er hun bare sint fordi vi skrudde av tvn. :p

Men humøret var bra helt til hun møtte motstand, så det tyder vel på tretthet.

Kan vel også være en start på trassing? ;) det blir verre når dem er trøtte haha..
 
Takk for gratulasjoner :) har helt glemt å svare her inne :p

Kjedelig med mareritt Marian87 :( er sånn i perioder her. Vært det med både Emira og Liana! Mye rart dem drømmer :(

Tidlig på'n for dere FruH! Men med 12 timers søvn, så er det ikke sjokkerende at han tok morgen :D hvordan har det gått hos tannlegen? Liana hadde egentlig time imårra. Men må til hs med Leoh å. Så da fikk jeg heller ordnet tannlege time til Emira og Liana samtidig om 3 uker :)


Her går ting som normalt med barn på skole og i bhgen :) på søndag hadde vi en liten feiring for meg og Leoh sammen med mamma, stefar, søsteren og broren min :) var koselig! Idag har jeg fri, og har slappet av foran tven med broderi :D også et det foreldresuppe på avdelingen til Liana ved henting idag :D det blir kos!
Ha en fin dag :)
 
Kan vel også være en start på trassing? ;) det blir verre når dem er trøtte haha..
Jeg liker ikke ordet trass :p

Hun viser jo tydelig at hun gråter fordi hun ikke vil eller har lyst til det jeg har lyst at hun skal gjøre, og det er jo helt greit at hun protesterer. Men hun har ikke vrælt på den måten for hver minste lille ting før, så den er ny. Tidligere har jeg snakker fornuft med henne og evt distrahert henne, men jeg blir fortere utålmodig med henne når hun hyler så fælt. :p
 
Jeg liker ikke ordet trass :p

Hun viser jo tydelig at hun gråter fordi hun ikke vil eller har lyst til det jeg har lyst at hun skal gjøre, og det er jo helt greit at hun protesterer. Men hun har ikke vrælt på den måten for hver minste lille ting før, så den er ny. Tidligere har jeg snakker fornuft med henne og evt distrahert henne, men jeg blir fortere utålmodig med henne når hun hyler så fælt. :p

"Trassalder" er jo en tid i 3 årsalderen hvor de virkelig tester grenser og evt slår seg vrang eller vrælet alt dem kan så fort dem ikke får det som dem vil. Liana er litt sånn også, men har begynt å gå seg til nå :) (tror jeg) Emira var helt grusom i starten av 3 årsalderen! Var en liten periode hvor jeg faktisk ikke syns det var koselig å ha hun hjemme. For det var kamp og skriking fra morgen til kveld. Måtte settes på time-out om og om igjen:confused: forklarte at hun har lov til å være sur og lei seg, men da måtte hun skrike fra seg på rommet sitt, og heller komme ut når hun var klar for det. Om hun ikke hørte, så ble hun satt på en bestemt plass i gangen. Hjalp raskt etter at vi virkelig satte ned foten :p
 
"Trassalder" er jo en tid i 3 årsalderen hvor de virkelig tester grenser og evt slår seg vrang eller vrælet alt dem kan så fort dem ikke får det som dem vil. Liana er litt sånn også, men har begynt å gå seg til nå :) (tror jeg) Emira var helt grusom i starten av 3 årsalderen! Var en liten periode hvor jeg faktisk ikke syns det var koselig å ha hun hjemme. For det var kamp og skriking fra morgen til kveld. Måtte settes på time-out om og om igjen:confused: forklarte at hun har lov til å være sur og lei seg, men da måtte hun skrike fra seg på rommet sitt, og heller komme ut når hun var klar for det. Om hun ikke hørte, så ble hun satt på en bestemt plass i gangen. Hjalp raskt etter at vi virkelig satte ned foten :p
Jeg vet hva "trassalderen" er da :p men jeg synes begrepet er så teit. Hun gråter jo ikke for å være slem eller vanskelig, men fordi hun er frustrert over situasjonen og gråt er måten hun klarer å uttrykke sinnet sitt på. ;)

Det er bare det at hun var vært så mye sint i det siste og det er ikke likt henne. :p Men idag forberedte jeg henne flere ganger på at nå skulle vi snart skru av tvn, bare litt til så skulle tvn av, snart skrur jeg av tvn, så når jeg skrudde av spratt hun opp, henta ei bok til å lese i senga og gikk på badet for å stelles. :D
 
Jeg vet hva "trassalderen" er da :p men jeg synes begrepet er så teit. Hun gråter jo ikke for å være slem eller vanskelig, men fordi hun er frustrert over situasjonen og gråt er måten hun klarer å uttrykke sinnet sitt på. ;)

Det er bare det at hun var vært så mye sint i det siste og det er ikke likt henne. :p Men idag forberedte jeg henne flere ganger på at nå skulle vi snart skru av tvn, bare litt til så skulle tvn av, snart skrur jeg av tvn, så når jeg skrudde av spratt hun opp, henta ei bok til å lese i senga og gikk på badet for å stelles. :D

Haha ja så ikke på det som at du ikke forsto det :p:D men er trassing i mine øyne. Når de bruker gråt for å få det som de vil :) hverfall det alle 3 gjør her. Til og med Emira er inne i en sånn periode nå :( og har hørt fra flere som har eldre barn, at dem har opplevd en sånn tid rundt 6års alderen. Slår på grining og skrik så fort dem ikke får viljen sin, og svitsjer om til smil så fort man gir etter. ikke ekte gråt i dette huset. Ikke med engang hvertfall:p
 
3-åringer kan være utfordrende uansett hva man kaller frustrasjonen deres :) det hender jeg bruker ordet "trass" dersom ungene gråter uten å egentlig gråte, slik du beskriver Anita, men det har vi ganske lite av her. Som regel er det åpenbar frustrasjon som gjør at det bikker helt over og ungen vet nesten ikke hvor han skal gjøre av seg, klarer ikke å bruke ord og hyler i sinne. Det er lett å forklare slikt med trass også, men jeg tror det i vårt tilfelle som regel er snakk om masse følelser som ikke helt sikker det "riktige" utslippet. Barn klarer ikke alltid å forklare, selv om de er gode på å prate, og selv om de forklarer, blir det ofte misforståelser. Dette husker jeg godt med T også... Så lenge han ble godt forberedt på endringer som skulle skje (slå av tv-en, kle på seg for å gå ut), gikk det stort sett bra. Men altså, han kan også bli superfrustrert nå som snart 7-åring, men det kan da jeg og :p
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller det, men jeg er veldig opptatt av at man ikke alltid bør bortforklare slike episoder med trass, men forstå at barna er i voldsom utvikling, og vil veldig mye selvom de ikke alltid klarer å formidle det. Og at de trenger at vi forstår dem og gjør ting forutsigbart :)
 
Hva skal dere i dag? Mellom mailer, referater og telefoner har vi begynt litt småsnekring her hjemme. Ikke store saken, vi skal lukke en døråpning som er til overs :p
Så i dag skal vi sage litt og begynne tettingen.
Senere blir det dekkskift og en rolig ettermiddag :)
 
3-åringer kan være utfordrende uansett hva man kaller frustrasjonen deres :) det hender jeg bruker ordet "trass" dersom ungene gråter uten å egentlig gråte, slik du beskriver Anita, men det har vi ganske lite av her. Som regel er det åpenbar frustrasjon som gjør at det bikker helt over og ungen vet nesten ikke hvor han skal gjøre av seg, klarer ikke å bruke ord og hyler i sinne. Det er lett å forklare slikt med trass også, men jeg tror det i vårt tilfelle som regel er snakk om masse følelser som ikke helt sikker det "riktige" utslippet. Barn klarer ikke alltid å forklare, selv om de er gode på å prate, og selv om de forklarer, blir det ofte misforståelser. Dette husker jeg godt med T også... Så lenge han ble godt forberedt på endringer som skulle skje (slå av tv-en, kle på seg for å gå ut), gikk det stort sett bra. Men altså, han kan også bli superfrustrert nå som snart 7-åring, men det kan da jeg og :p
Det er kanskje ikke så farlig hva man kaller det, men jeg er veldig opptatt av at man ikke alltid bør bortforklare slike episoder med trass, men forstå at barna er i voldsom utvikling, og vil veldig mye selvom de ikke alltid klarer å formidle det. Og at de trenger at vi forstår dem og gjør ting forutsigbart :)

Ja du har rett i det du skriver her. Og er helt enig! Tror heller ikke at for eks dette med Hermine er bare trass. For hun er en fælsom person, som Emira er. Men hos oss er det mye av trass for tiden. Hos alle 3 :( "gråter" og skriker for alt og ingenting kun for å få viljen sin. Går over så fort dem innser at det ikke hjelper. Men ser stor forskjell om dem faktisk er fortvilet over noe. Og det ser jeg ikke på som trass;) men det er så forskjellig fra barn til barn når det kommer til selve trassingen. Noen har mye av det, mens andre har omtrent ingenting :) Tror mine ser og lærer av hverandre :p Liana sa her om dagen at hun ikke skjønte hvorfor det ikke kom tårer når hun gråt :p haha.. og syntes det var veldig rart :D
 
Hva skal dere i dag? Mellom mailer, referater og telefoner har vi begynt litt småsnekring her hjemme. Ikke store saken, vi skal lukke en døråpning som er til overs :p
Så i dag skal vi sage litt og begynne tettingen.
Senere blir det dekkskift og en rolig ettermiddag :)

Greit å få tettet ekstra døråpninger som man ikke trenger :) det har blitt gjort i leiligheten vår å, før vi flyttet inn. Var åpning mellom stue og kjøkken. Og dem tettet bare halve sånn at det er et slags vindu uten glass da :) ellers går det bra med dere? :)
 
Hei hei :)
Jeg og Leoh har vært på helsestasjon idag. Gikk så som så :p han liker jo ikke nye plasser eller nye folk! Blir så utrygg, så tok litt tid før vi kunne gjøre noe som helst :p men fikk tatt en ca måling, og var enige om at han var rundt 93cm lang :) og 15kg med klær:eek:, så hun skrev 14,8kg. Liana veier også 15 kg så jeg her om dagen haha :p testen over språk og sånt gikk ikke heeelt som planlagt. Men fikk gått gjennom noe og alt virket som normalt :D han hadde med seg trollet sitt, så det var den som fikk mat, drikke og pussing av tenner osv :p dukken dem hadde ga han totalt F i :p

Jeg er på jobb nå. Og kl 16 skal Liana i bursdag :) så blir en litt mer travel dag enn normalt :p
 
Greit å få tettet ekstra døråpninger som man ikke trenger :) det har blitt gjort i leiligheten vår å, før vi flyttet inn. Var åpning mellom stue og kjøkken. Og dem tettet bare halve sånn at det er et slags vindu uten glass da :) ellers går det bra med dere? :)
Ja den døra er unødvendig i en så liten leilighet som her... Åpning fra gangen både til kjøkken og stue, som uansett er i åpen løsning :p
ImageUploadedByBV Forum1445506439.136422.jpg
Så nå vil vi få veggplass til ekstra skap både i gangen og på kjøkkenet :)
Ellers er det bra her. Formen til mannen er bittelitt bedre, men fortsatt ganske nedsatt. Så da pusler vi med litt smått som han orker, litt om gangen :)
 
Back
Topp