Oktober 2024

Siden du og har vært på medicus… når man skal ringe dem første dagen med mens, venter man med å ringe til mandag el skal man ringe på det «nødnummeret» om det begynner feks på lørdag? Blir jo akutt redd for å gjøre noe galt (står at det er vist det er viktig, og tenker at det ikke er viktig og at det bare er å begynne å stikke meg på søndagen, men ja..)
Jeg er ikke hos Medicus, men hos spiren. Der sier de at om mens kommer i helga, så skal jeg bare si i fra på meldingssystemet deres og ellers bare følge sprøyteplanen. I tilfelle du ikke får svar fra noen andre <3
 
Siden du og har vært på medicus… når man skal ringe dem første dagen med mens, venter man med å ringe til mandag el skal man ringe på det «nødnummeret» om det begynner feks på lørdag? Blir jo akutt redd for å gjøre noe galt (står at det er vist det er viktig, og tenker at det ikke er viktig og at det bare er å begynne å stikke meg på søndagen, men ja..)

Hvis det er avtalt at du skal starte opp og du vet hva du skal gjøre så trenger du ikke ringe inn før mandag. Får du ofte mens tidlig på dagen?
 
Siden du og har vært på medicus… når man skal ringe dem første dagen med mens, venter man med å ringe til mandag el skal man ringe på det «nødnummeret» om det begynner feks på lørdag? Blir jo akutt redd for å gjøre noe galt (står at det er vist det er viktig, og tenker at det ikke er viktig og at det bare er å begynne å stikke meg på søndagen, men ja..)

I det offentlige så gir man bare beskjed at man har mens for at dem skal registrere den dagen du har startet på sprøytene :joyful: så planlegger dem nok en ultralyd på dag 10 sånn ca. Så tror ikke du tenger å ringe inn, så lenge du har fått en plan og oversikt over sprøytene, starter du ut i fra informasjon du har fått på papirene. Det er nok kun en informasjon til dem, slik at dem får registrert oppstart. Tror ikke det er så stor forskjell på akkurat det i det offentlige og private
 
Hvis det er avtalt at du skal starte opp og du vet hva du skal gjøre så trenger du ikke ringe inn før mandag. Får du ofte mens tidlig på dagen?
Har en plan fra dem :) pleier å små-blø litt av og på i 1-1,5 døgn før mensen er i gang så fikk beskjed at det skulle være «ordentlig» blødning før det skulle regnes
 
Er det noen her som har erfaring med positive tester som blir sterkere for hver dag, men fått litt blødning likevel? Det er snakk om et par dråper ferskt blod i går og i dag. Er 12dpo. Jeg håper egentlig det bare er cyclogesten som forårsaker det eller kanskje festeblødning, men føler jeg tar sorgen litt på forskudd med en gang jeg ser blod.
 
Det ble utsatt til mandag da egget var ikke modnet nok til inseminering.

Skulle egentlig bli inseminering på mandag, men uten ovitrelle ser ut som jeg får eggløsning i løpet av helgen. Tror egget blir sluppet før mandag, og da blir det naturlig igjen denne pp men med letrozol.

Skjønner :Heartred Hvordan oppleves dette for deg? Litt spesielt at de mente egget ikke var klar, og så får du eggløsning selv så kort tid etter. Kanskje noe å lære av til evt neste gang (som vi selvfølgelig håper ikke trenges!)
 
Hei. Er ny her inne og venter på mens for å begynne på sprøytene (skal liksom ha den i morgen) Har barn fra tidligere ekteskap, men prøver på vårt første felles barn med ivf med sperm-donor (sammen med ei dame)

Kan så si ingen ting om ivf så prøver å lære mest mulig men mye nye ord, begrep og forkortelser
Velkommen, og masse masse lykke til :Heartred :Heartred Om du vil bli lagt til listen på første innlegg så kan du skrive noe slikt:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett
 
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Ananas30 - 34 - B2 - Spiren Trondheim - ICSI# 1 - Bemfola og Ganirelix - startet stimulering oktober

Usikkert innsett, mye egg, håper på innsett i oktober, muligens vente til neste syklus
Velkommen og masse lykke til :Heartred :Heartred Hvordan er formen? Ikke alltid man er i god form med mye egg, men enkelte merker jo ikke noe til det
 
Huff, tenk å selge noe så misvisende, og så er dett apotek 1 sine egne tester!
Jeg endte opp med å kaste testene jeg hadde igjen, kjenner at jeg bare blir sprø av å teste uten å vite om jeg kan stole på resultatet. Jeg har en cb jeg skal bruke i morgen eller søndag.

Foreløpig blir blødningen bare sterkere og har sterke kramper, så jeg antar jeg har fått mens tidligere enn vanlig.
Så kjipt med testeforvirring :Heartred:Heartred stor klem til deg. Det er nok uansett lurt at du forbereder deg på mens
 
Er det noen her som har erfaring med positive tester som blir sterkere for hver dag, men fått litt blødning likevel? Det er snakk om et par dråper ferskt blod i går og i dag. Er 12dpo. Jeg håper egentlig det bare er cyclogesten som forårsaker det eller kanskje festeblødning, men føler jeg tar sorgen litt på forskudd med en gang jeg ser blod.
Selv om ingen i denne tråden svarer at de har opplevd spotting tidlig i graviditet, så er det uten tvil utrolig mange som har. Ikke stress av den grunn, det trenger ikke bety noe :Heartred Hvisker forsiktig gratulerer :Heartred
 
Jeg kan settes som ruger :love017 satt inn et fint lite 5 dagers i dag, to på frys og to til som muligens blir lagt på frys i morgen :D
Nå er jeg spent!!!!
Oioioi, knallresultat!!!!!! Håper en (eller flere :)) sprelle babyer er med i denne batchen :Heartred:Heartred
 
Velkommen, og masse masse lykke til :Heartred :Heartred Om du vil bli lagt til listen på første innlegg så kan du skrive noe slikt:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett
Ivf-prøver - 42 - 4 - Medicus - 1 - Pergoveris og Fyremadel - sprøyter fra 13.okt
 
Back
Topp