Oktober 2024

Hei. Er ny her inne og venter på mens for å begynne på sprøytene (skal liksom ha den i morgen) Har barn fra tidligere ekteskap, men prøver på vårt første felles barn med ivf med sperm-donor (sammen med ei dame)

Kan så si ingen ting om ivf så prøver å lære mest mulig men mye nye ord, begrep og forkortelser
Lykke til!
Vi er i samme båt bare at jeg er sammen med en mann Venter mensen i morgen jeg også
 
Metode sine er veldig dårlig! Fikk sterk strek av makesure sine og en veldig svak strek av metode første gang jeg fikk positiv. Hadde da over 100 i hcg
Huff, tenk å selge noe så misvisende, og så er det apotek 1 sine egne tester!
Jeg endte opp med å kaste testene jeg hadde igjen, kjenner at jeg bare blir sprø av å teste uten å vite om jeg kan stole på resultatet. Jeg har en cb jeg skal bruke i morgen eller søndag.

Foreløpig blir blødningen bare sterkere og har sterke kramper, så jeg antar jeg har fått mens tidligere enn vanlig.
 
Jeg søkte på sånne gravidtest-strimler, men er jo sinnsykt mange forskjellige.. hvem anbefaler dere å bruke? Og fra når tester man egentlig?
 
Hei Vi prøver oss på nummer 2. Fikk ei jente i 2021 (naturlig) og nå er vi i gang med icsi. Har gått på Bemfola og Ganirelix og var på første ultralyd i dag. Eggene var ikke store nok, så blir ny ultralyd på mandag. Forhåpentligvis egguttak på onsdag og torsdag.
 
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Ananas30 - 34 - B2 - Spiren Trondheim - ICSI# 1 - Bemfola og Ganirelix - startet stimulering oktober

Usikkert innsett, mye egg, håper på innsett i oktober, muligens vente til neste syklus
 
Babyplan og make sure! Bare vær obs på at eggløsningssprøyte kan gi svak positiv helt frem til 11 dpo
Lov å spørre hvor de bestilles?
Og 11 dop, vil det si 11 dager etter egguttak eller innsett? ‍:) så bør ikke teste før 12 dop da?
 
Lov å spørre hvor de bestilles?
Og 11 dop, vil det si 11 dager etter egguttak eller innsett? ‍:) så bør ikke teste før 12 dop da?
Babyplan bestiller du på nett, make sure kjøper du på kiwi til 99kr.
11 dpo betyr 11 dager siden eggløsning, den dagen du setter inn en blastocyst er du 5dpo. Jo, du kan teste og er du gravid bør du få en tydeligere strek 10 dpo som blir sterkere 11 dpo, 12 dpo etc. men har du kun en svak positiv som ikke blir sterkere så er det bare rest av eggløsningssprøyte. Men, det er individuelt hvor lenge den sitter i kroppen da. Hos de fleste er den ute 9 dpo, men jeg f.eks har den til 11 dpo..

Vil du være helt sikker på å få er sikkert svar på en test ville jeg tester 12 dpo.
 
Skulle egentlig bli inseminering på mandag, men uten ovitrelle ser ut som jeg får eggløsning i løpet av helgen. Tror egget blir sluppet før mandag, og da blir det naturlig igjen denne pp men med letrozol.
 

Vedlegg

  • IMG_7921.jpeg
    IMG_7921.jpeg
    157,3 KB · Visninger: 5
Huff, tenk å selge noe så misvisende, og så er det apotek 1 sine egne tester!
Jeg endte opp med å kaste testene jeg hadde igjen, kjenner at jeg bare blir sprø av å teste uten å vite om jeg kan stole på resultatet. Jeg har en cb jeg skal bruke i morgen eller søndag.

Foreløpig blir blødningen bare sterkere og har sterke kramper, så jeg antar jeg har fått mens tidligere enn vanlig.
Ja helt enig. Apoteket bør selge noe bedre enn det der. Finnes billigere tester som gjør det bedre. Hadde jo flere så brukte dem for å sjekke økning i starten. Ble så redd for at jeg hadde mistet, så dem havnet i søpla.

Testet med blodprøve, derfor jeg er sikker på at hcg skulle vært mer enn nok høy for å vise tydelig positiv. Mistet senere da..

Om det ikke går nå, så krysser vi for neste gang :Heartpink
 
Hei. Er ny her inne og venter på mens for å begynne på sprøytene (skal liksom ha den i morgen) Har barn fra tidligere ekteskap, men prøver på vårt første felles barn med ivf med sperm-donor (sammen med ei dame)

Kan så si ingen ting om ivf så prøver å lære mest mulig men mye nye ord, begrep og forkortelser
Hei og masse lykke til framover! Har ikke vært så lenge i IVF verden selv. Syns også det var veldig skummelt i starten, men ble overrasket over at det ikke er så ille som jeg trodde. Må bare spørre her om du lurer på noe! Mange damer som har masse erfaring.

Jeg merket ikke så mye av bivirkning av sprøyter. Bare litt svimmel og hodepine. Satt alle selv. Hater sykehus og var veldig redd for uttak. Men det var ikke så vondt og Det gikk fort unna. Kun mensen vondt. Husker at jeg sa etter uttak at dette klarer jeg fint å gjøre om jeg må gjøre det igjen! du får nok smertestillende om du trenger og legene er så fine. :joyful:
 
Babyplan bestiller du på nett, make sure kjøper du på kiwi til 99kr.
11 dpo betyr 11 dager siden eggløsning, den dagen du setter inn en blastocyst er du 5dpo. Jo, du kan teste og er du gravid bør du få en tydeligere strek 10 dpo som blir sterkere 11 dpo, 12 dpo etc. men har du kun en svak positiv som ikke blir sterkere så er det bare rest av eggløsningssprøyte. Men, det er individuelt hvor lenge den sitter i kroppen da. Hos de fleste er den ute 9 dpo, men jeg f.eks har den til 11 dpo..

Vil du være helt sikker på å få er sikkert svar på en test ville jeg tester 12 dpo.
Siden du og har vært på medicus… når man skal ringe dem første dagen med mens, venter man med å ringe til mandag el skal man ringe på det «nødnummeret» om det begynner feks på lørdag? Blir jo akutt redd for å gjøre noe galt (står at det er vist det er viktig, og tenker at det ikke er viktig og at det bare er å begynne å stikke meg på søndagen, men ja..)
 
Back
Topp