Oktober 2024

M - 32 - nummer 1 - hus - #1 - Rekovelle - oppstart uke 44

Hei, så fin gruppe.
Synes det er vanskelig å finne frem her. Trykket følg på tråden, måtte likevel lete for å finne den igjen.
Velkommen til oss! :Heartred :Heartred Hvis du har begynt med sprøyter denne uken tenker jeg du kunne hatt glede av å også være med i november-gruppen. Blir nok flere som har uttak/innsett samtidig som deg :)

Da er jeg også blitt ruger :joyful: gikk fint på innsett, det mest ubehagelige var den fulle blæra:dead: og kjære dere her inne, jeg er helt ny på dette… men hvordan teller man dager/uker nå?:nailbiting:
Gratulerer med innsett! :Heartred God ruging nå i helga :love017

Noen som har hatt fryseforsøk etter ivf og som vet hvor lang tid må det gå mellom? Og hvor mye medisiner skal til før innsett? (Har ett på frys hos Medicus)

Noen som har hatt fryseforsøk etter ivf og som vet hvor lang tid må det gå mellom? Og hvor mye medisiner skal til før innsett? (Har ett på frys hos Medicus)
Sånn som jeg husker det er det bare å gå rett på nytt innsett. Vanligvis tar man femar/leteozol fra syklusdag 3-7, UL på dag 10, setter ovitrielle når folikkel er over 15 mm og innsett 1 uke etter. Cyclogest 1-2 dager etter ovitrielle.
Var testen negativ i dag også?

Sånn som jeg husker det er det bare å gå rett på nytt innsett. Vanligvis tar man femar/leteozol fra syklusdag 3-7, UL på dag 10, setter ovitrielle når folikkel er over 15 mm og innsett 1 uke etter. Cyclogest 1-2 dager etter ovitrielle.
Var testen negativ i dag også?
Takk for svar :) Jeg har ikke turt å teste i dag (skal ha familieselskap i morra) så enten tester jeg søndag eller så tar jeg bare blodprøva på tirsdag. Gikk fra ømme pupper og stikkinger og småkvalm til så si null nada tegn, så regner med bare en ny blenda-hvit test, og det utsetter jeg til etter feiringen av yngste og eldste jenta :happy8

Og kan du da forklare meg hvordan jeg regner disse ukene? :wacky:
Hvor lenge er en uke/ hvor mange dager er det i en uke? Det er helt gresk for meg :p
1 uke er 7 dager. Man regner dag 14 i syklus som dagen man tar ut egg, da er du 2+0, (ferdig med to uker og går inn i den tredje) hvis du setter inn blastocyst er du 2+5 når egget er satt inn. To dager senere er du 3+0.

Når vi snakker om dpo snakker vi om dager siden eggløsning, Da er egguttak dagen 0 og egginnsett dagen 5dpo.

Ble det mer forståelig?

Takk for svar :) Jeg har ikke turt å teste i dag (skal ha familieselskap i morra) så enten tester jeg søndag eller så tar jeg bare blodprøva på tirsdag. Gikk fra ømme pupper og stikkinger og småkvalm til så si null nada tegn, så regner med bare en ny blenda-hvit test, og det utsetter jeg til etter feiringen av yngste og eldste jenta :happy8
Skjønner deg godt. Like greit å vente da! Lykke til uansett ❤️

Og kan du da forklare meg hvordan jeg regner disse ukene? :wacky:
Hvor lenge er en uke/ hvor mange dager er det i en uke? Det er helt gresk for meg :p
Sånn som @Maja82 skrev :) i morgen er du 2+6/6dpo, søndag er du 3+0/7dpo, så fortsetter det med samme mønster hele svangerskap :Heartred onsdag blir 3+3/10dpo for deg

1 uke er 7 dager. Man regner dag 14 i syklus som dagen man tar ut egg, da er du 2+0, (ferdig med to uker og går inn i den tredje) hvis du setter inn blastocyst er du 2+5 når egget er satt inn. To dager senere er du 3+0.

Når vi snakker om dpo snakker vi om dager siden eggløsning, Da er egguttak dagen 0 og egginnsett dagen 5dpo.

Ble det mer forståelig?
Det ble mer forståelig ja, tusen takk for svar
:joyful: :Heartpink
Mye å sette seg inn i :oops:

Skjønner deg godt :Heartred lurt å unngå å teste når det er andre krevende ting som skjer, blir fort en belastning på humøret hvis det ikke går slik man vil :Heartred

God feiring :Heartred:Heartred og masse lykke til for når du tør

Ååå takk for tips og råd :Heartpink Man vil jo bare skjønne hvorfor det ikke går…
Altså jeg har fått påvist endometriose, men fikk vite at det ikke skulle ha noe å si når man gjør IVF? Fordi da blir embryoer satt i slimhinnen og der er det ikke mulig å få endometriose? Men dette er kanskje noe litt annet da siden du snakker om betennelses tilstand? Dersom du får påvist det kan du få AB som behandling?
Bare hyggelig! :happy:

Endometritest er såvidt jeg vet ikke det samme som å sjekke for endometriose. Det er egentlig en biopsi av livmor og den hos Aleris sjekker da for betennelse og for mengde NK celler («killer cells»). Hvis du har en av disse to eller begge kan det redusere blastoens evne til å feste seg. Enten fordi livmor ikke er så koselig sted å være (betennelse) eller fordi du har for mange celler som oppfatter blasto som en trussel og går til angrep (killer cells/forhøyet immunreaksjon).

Jeg fikk vite at ved betennelse så behandles det med antibiotika og ved høyt antall «killer cells» kan man få kortison(tablettform) i noen uker/måneder ila IVF prosessen.

Back
Topp