Oktober 2024

Vi fikk beskjed i dag om at vi kun fikk ett egg på frys. Veldig skuffet og syns det er veldig vanskelig akkurat nå
Å, skjønner godt at det er skuffende :Heartred Man vil jo så gjerne ha flere sjanser for å gi litt trygghet.

Det er som de andre skriver, man trenger ikke mer enn 1 godt egg. Den jeg ruger på nå er også det eneste (av 12 egg) som klarte seg etter uttak i august. Håper det ene er gullegget deres :Heartred :Heartred :Heartred

Vi er privat via spiren. Så det ene egget kostet oss 67k kr :smiley-ashamed004 Håpet det er egget vårt. Vi ble også rådet til å kjøpe bare ett forsøk. Så hvis det ikke går, så blir det nye 60-70k. Ivf er virkelig belastende altså, psykisk, fysisk, økonomisk, emosjonelt osv...
Helt enig det er kjipt med pengene, ja. Samt alt annet du lister opp. Men, prøv å ikke ta sorgene på forskudd. Akkurat nå har dere en høyst reell sjanse som ligger og venter på frys, det er langt fra sikkert at du trenger det nye forsøket.
 
Last edited:
Ja har gått sakte og fort på samme tid! Vet ikke, klarer ikke å se lengre enn til TUL på Riksen 15/11. kjennes på en måte litt mer ekte pga jeg merker både litt symptomer og de siste dagene også litt press i livmoren. Så merker jo at det er noe der. Og samtidig er det ikke mulig å visualisere at det som faktisk kommer er en baby. Det blir sikkert lettere dersom jeg etterhvert kommer så langt at jeg kjenner liv..
hva med deg? Klarer du å tro på det? :Heartred
Venter du lenge nok blir det nok vanskelig å ignorere uansett :):Heartred Skal du få NIPT med TUL?

Nei tror overhodet ikke på det, tenker ikke at jeg er "gravid" før jeg ser testene onsdag 14dpo, så er det testdag, så 5+0... :nailbiting::bag:
 
Troan25 - 33 år - B1 - Stolavs - Forsøkt nr 1 - Gonal F + Ganirelix + Ovitrelle - To egg, 1 befruktet, ingen embryo til innsett. Avbrutt forsøk i juni.
Forsøkt nr1 - Menopur + Ganirelix - 13 egg, 8 befruktet, 8 embryoer - totaltfrys grunnet OHSS i august.
Innsett 19/10 i naturlig syklus med Cyclogest☺️
Velkommen! Gratulerer med innsett, og WOW så mange på frys dere fikk! :Heartred :love017 Krysser fingrene for rugeegget :Heartred
 
Åh det var fint å høre :Heartred Jeg skal prøve å ikke ta sorgen på forskudd.. får bare prøve å være tålmodig frem til det blir ultralyd
Jeg har urovekkende mange bilder av dopapir i kamerarullen min fra de første ukene! Rundt 6+5 hadde jeg ei større blødning etter samleie. Denne graviditeten har riktignok alt vært brunt/gammelt blod, men det er vel mer flaks! Etter å ha lest masse på nett trodde jeg ikke man kunne ha hematom så tidlig, men mitt var på vei bort på ultralyd 7+1. Så det var nok det som gav blødningene hele veien fra uke 4 til uke 7.

Jeg hadde gitt opp så snart jeg så antydning til blødning, men enn så lenge har lille det fint inni magen :love017 10+0 idag
 
Sniker meg inn med en kommentar, her jeg ligger å hører på babyen min på snart tre måneder som akkurat har oppdaget stemmen sin og ikke vil sove: Selv hadde jeg jevnlig blødning fram til uke 8, og det ble oppdaget på UL at det var en ufarlig blodansamling (hematom). Kjenner flere som har hatt det samme hvor alt har gått fint!
Ååh så betryggende å høre, tusen takk :Heartred
 
Jeg har urovekkende mange bilder av dopapir i kamerarullen min fra de første ukene! Rundt 6+5 hadde jeg ei større blødning etter samleie. Denne graviditeten har riktignok alt vært brunt/gammelt blod, men det er vel mer flaks! Etter å ha lest masse på nett trodde jeg ikke man kunne ha hematom så tidlig, men mitt var på vei bort på ultralyd 7+1. Så det var nok det som gav blødningene hele veien fra uke 4 til uke 7.

Jeg hadde gitt opp så snart jeg så antydning til blødning, men enn så lenge har lille det fint inni magen :love017 10+0 idag
Ååh det hjelper å høre dette! Krysser fingrene for at går bra her også :Heartred
 
Venter du lenge nok blir det nok vanskelig å ignorere uansett :):Heartred Skal du få NIPT med TUL?

Nei tror overhodet ikke på det, tenker ikke at jeg er "gravid" før jeg ser testene onsdag 14dpo, så er det testdag, så 5+0... :nailbiting::bag:
Ja får NIPT samtidig, skulle gjerne hatt det litt før, ganske fælt å få «dårlig nytt» i uke 14 (har time 12+3 og tar to uker å få svar) .. men ville vært ille i uke 12 også selvfølgelig.

Hehe ja, blir vanskelig å ignorere etterhvert forhåpentligvis :Heartred

Uff ja de første ukene er skrekkelige. En dag av gangen :Heartred:Heartred:Heartred
 
Her lar eggløsning vente på seg! Var på kontroll i dag som viste en ledende folikkel på 12mm, men fortsatt noen dager til selve eggløsning. Tidligst innsett i slutten av neste uke. Lei av venting, og veldig klar for å bli ruger:angelic:
Kjedelig når ting tar tid og man er veldig klar for neste steg! Men med så ordentlig ledende folikkel kan vel ikke El være veeeeeldig langt unna. Håper du ikke trenger å våre tålmodig så mye mer :Heartpink
 
IMG_4703.jpeg
Syns dere denne streken er sterk til og være 16 dpo ?
 
Vis vedlegget 446539Syns dere denne streken er sterk til og være 16 dpo ?
Den er helt fin! Som du kan se i flere tråder her på forumet er det varierende mengde fargepigmenter i de enkelte testene, varierer fra batch til batch og synes også det virker som det varierer fra strimmel til strimmel innad i batchene også. Så lenge det er en tydelig strek så tenker jeg det er bra :Heartred
 
Wow, så spennende! Antar/håper du var forberedt på å sette inn to på forhånd? Hadde aldri vært modig nok til å ta sjansen, nok arbeid med en om gangen syntes jeg :bag:
Ja jeg har jo nå hatt to innsett med veldig gode embryoer som ikke har festet seg. Nå setter vi inn 2 stk, begge med dårligere kvalitet enn de første så da håper jeg en av de fester seg. Ønsker virkelig ikke tvillinger nei, selv om det er en liten risiko:nailbiting:
 
Ånei er så lei meg, strekene er ikke sterkere i da:( :( :(
Ikke fortvil ennå, utvanning og fargestoff kan ha sååååå mye å si såpass tidlig! :Heartred Legger ved mine 10-13 dpo for å betrygge deg (ikke sikkert dette blir vellykket, men det har ihvertfall ikke snudd ennå). Der ser man ingen økning 10 til 11dpo (klarer faktisk ikke se hvilken er 10 vs 11 etter å ha mistet dem på gulvet)

I tillegg merker jeg at selv om MakeSure vanlig har bedre fargestoff enn tidlig fanger den ikke opp tidlig stigning like godt. Den viser sikkert mer variasjon når HCG er noe høyere


IMG_4183.jpeg



IMG_4182.jpeg
 
Last edited:
Ånei er så lei meg, strekene er ikke sterkere i dag :( :( :(
Sniker inn her - kjenner følelsen, her ser du mine fra 10 dpo, 2x 11 og 12 dpo. Det er veeeldig lav stigning (og knapt synlig for mine øyne egentlig), men det gikk helt fint, nå er jeg 27+noe. Ikke gå helt i kjelleren, det trenger ikke bety at noe er galt, bare at hcg-nivået er så lavt de første dagene og dobling er først hver andre dag, så fra en dag til neste så tidlig er knapt endring. Krysser fingrene for deg!
IMG_1944.jpeg

(skal faktisk også sies at 11 testa jeg først på morgen-urin og da viste premom ingen stigning (0.2 på den og), og da drakk jeg lite og holdt meg i timesvis før jeg på ettermiddagen fikk 0.4 og 0.5 stigning på nye tester)
 
Ånei er så lei meg, strekene er ikke sterkere i dag :( :( :(
Husk at stigning ikke måles presist på strimmeltester :Heartred Kanskje du kan teste annenhver dag eller hver tredje istedenfor?

Så lenge du ikke har smerter eller blør mye, tenker jeg det kan være klokt å prøve å gi hodet en pause med aktiviteter som distraherer, om du klarer. Les ei bok, se noen tv-serier, prøv å ta godt vare på deg selv. Mange varme tanker! Heier på deg og spira.
 
Back
Topp