Oktober 2023

Jeg fikk innsett på dag tre denne gangen og kan settes på ruger. Det er kun ett annet egg som fortsatt er i normal utvikling, og som skal dyrkes videre. Fikk ikke så høy prosent mtp å lykkes, 20-30 % sjanse med det egget som ble satt inn. Jeg har ikke særlig store forhåpninger, men det kunne vært verre. Kunne jo vært at vi ikke fikk noe å sette inn i det hele tatt, nå har vi i alle fall littegranne håp en stund :)

Last edited:
Jeg hadde som sagt fryseforsøk, og under innsettet spurte jeg om dette med trening. Legen svarte at det er bra med trening og aktivitet nå, fordi det øker blodsirkulasjonen i livmoren, og kan være gunstig ifm innsett. Ved ferdkforsøk er jo eggstokkene stimulert, så da er det jo ikke bra med trening tilfelle vridning etc., men hun mente at når eggstokkene ikke er stinulert så er det bare gunstig.
Ikke vet jeg, men tenkte uansett si det i tilfelle det kunne være til beroligelse for deg nå
Ja, det hjelper litt på:) PS: har du noen symptomer nå? Blir gal av å analysere alt i kroppen, for vet jo at jeg tar progesteron, men klarer ikke å slutte..

Fikk du noen symptomer tidlig? Og når begynte du å teste?
Jeg har ikke egentlig hatt noen symptomer faktisk, annet enn akkurat de første dagene etter innsett (3-7 dager etter), begge gangene jeg har vært gravid har jeg vært ekstremt sulten disse dagene. Og 8 dpo kjente jeg en ganske intens og pulserende smerte i livmoren, den varte bare veldig kort. Litt av og på i ti minutter kanskje. Jeg testet fra 8dpo og fikk ultrasvak skyggestrek, men det tror jeg var ovitrelle som hang i. 11 dpo, på kvelden, var testen tydeligere og hadde endelig litt rosafarge!

Jeg har ikke egentlig hatt noen symptomer faktisk, annet enn akkurat de første dagene etter innsett (3-7 dager etter), begge gangene jeg har vært gravid har jeg vært ekstremt sulten disse dagene. Og 8 dpo kjente jeg en ganske intens og pulserende smerte i livmoren, den varte bare veldig kort. Litt av og på i ti minutter kanskje. Jeg testet fra 8dpo og fikk ultrasvak skyggestrek, men det tror jeg var ovitrelle som hang i. 11 dpo, på kvelden, var testen tydeligere og hadde endelig litt rosafarge!
Så 6 dager etter innsett fikk du positiv test? :eek: Kjenner veldig lite, bortsett alle bivirkningene fra cyclogest..

Ja, det hjelper litt på:) PS: har du noen symptomer nå? Blir gal av å analysere alt i kroppen, for vet jo at jeg tar progesteron, men klarer ikke å slutte..
På søndag morgen ble jeg plutselig veldig kvalm. Gikk over etter et minutt eller så, og jeg har ikke merket det igjen.
Altså, det er vel nesten ikke mulig engang, bare 3 dager etter innsett, men samtidig så er det jo ikke sånn at man går og blir kvalm i tide og utide til vanlig heller. Regner ikke med det er et symptom, men hjernen min er mer enn villig til å la seg overbevise, hehe ellers har jeg fortsatt murringer i livmor/eggstokker, men det har jeg kjent siden jeg begynte på Cyklogest..
hva kjenner du? Og hvordan går det med ventingen?♥️

Hei @Balderina!
Jeg er ny i forumet, og litt usikker på både regler og skikk og bruk, men hvis det er sånn at jeg kan legges inn i listen her, så har jeg følgende opplysninger:

Mille_1986 - 37 år - Prøver på første barn - Rikshospitalet - Forsøk #3. 1=negativ, 2=exu - Progynova og Cyklogest - Innsett 19. oktober - ruger

Takker og bukker

På søndag morgen ble jeg plutselig veldig kvalm. Gikk over etter et minutt eller så, og jeg har ikke merket det igjen.
Altså, det er vel nesten ikke mulig engang, bare 3 dager etter innsett, men samtidig så er det jo ikke sånn at man går og blir kvalm i tide og utide til vanlig heller. Regner ikke med det er et symptom, men hjernen min er mer enn villig til å la seg overbevise, hehe ellers har jeg fortsatt murringer i livmor/eggstokker, men det har jeg kjent siden jeg begynte på Cyklogest..
hva kjenner du? Og hvordan går det med ventingen?♥️
Jeg blir faktisk litt kvalm av cyclogest, så er det litt av og på ved og etter innsett. Det er vel det progesteronet. Litt murringer her også, men mindre enn sist gang, vet ikke om det er bra eller dårlig. kanskje kroppen har blitt mer vant til cyclogest? da er det nok ikke et godt tegn.. Går dårlig med ventingen, har blitt litt gærn igjen, som vanlig mot slutten..:wtf::arghh: Er heldigvis masse med jobb, diverse reiser osv. så har ikke så altor mye tid. Der da?

Hei @Balderina!
Jeg er ny i forumet, og litt usikker på både regler og skikk og bruk, men hvis det er sånn at jeg kan legges inn i listen her, så har jeg følgende opplysninger:

Mille_1986 - 37 år - Prøver på første barn - Rikshospitalet - Forsøk #3. 1=negativ, 2=exu - Progynova og Cyklogest - Innsett 19. oktober - ruger

Takker og bukker
Lagt deg til :)

Gøy med så mange rugere!
Flere som skal teste tidlig? Eller venter dere til testdato/blodprøve?

Jeg blir gal av rugetiden selv, så skjønner dere veldig godt! Jeg går og kjenner etter hele tiden om jeg har symptomer og tolker alt som er. Denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg skal "kjenne etter" FØR innsett også. Jeg går jo ikke til vanlig å kjenner etter om det murrer i livmora hvis ikke jeg har satt inn egg. Kan informere dere om følgende. Jeg kjenner murringer og mitt innsett er på mandag :dance018:laughing002 Jeg tror vi bare må puste med magen, forsøke å tenke på andre ting og krysse fingrene for at vi har hellet med oss :Heartred

Fikk akkurat svar på blodprøve. Er 14dpo / 11 dager etter innsett av 3 dagers.
Hadde hcg på 47. Jeg tolker dette som lavt, sist gang jeg var gravid (som endte i MA) så hadde jeg 197 på dette tidspunktet. Noen som har hatt positive opplevelser til tross for lav hcg? Til info er dette bilde av dagens tester (rosa 10 mlU / blå 25). Testene har ikke blitt sterke de siste dagene, så magefølelsen er at jeg går mot kjemisk.

Vedlegg

• IMG_4037.jpeg
    IMG_4037.jpeg
    920,6 KB · Visninger: 70
Fikk akkurat svar på blodprøve. Er 14dpo / 11 dager etter innsett av 3 dagers.
Hadde hcg på 47. Jeg tolker dette som lavt, sist gang jeg var gravid (som endte i MA) så hadde jeg 197 på dette tidspunktet. Noen som har hatt positive opplevelser til tross for lav hcg? Til info er dette bilde av dagens tester (rosa 10 mlU / blå 25). Testene har ikke blitt sterke de siste dagene, så magefølelsen er at jeg går mot kjemisk.
Ville spurt om å få ny blodprøve. Er vanskelig å si noe særlig med kun en verdi, selv om det selvfølgelig et en indikasjon. Jeg hadde hcg på 70 og så på 143 to dager etter så hcgen steg som den skulle selv om det føltes litt lavt først.

Back
Topp