Oktober 2021

Må vise dere noe!
Leste noe om at hvilepuls ofte kunne gå opp hvis man var gravid, fordi hvilepuls henger sammen med kroppstemperatur (øker ca 10 slag/min per. Grad økning (obs! Lest på forum uten kilder)), og tenkte jeg skulle gjøre mitt eget lille eksperiment.

OBS! Før noen rekker å reagere, dette er KUN målinger med min Fitbit, ikke brukt pulsbelte eller termometer, men det er allikevel artig å se tendensen. Dette er kun én syklus som foreløpig ser ut til å ende i graviditet, så naturlige varianser som påvirker resultatet vil forekomme. Potensielle feilkilder er mange, og det er umulig å konkludere på bakgrunn av bare dette.

EL 23. oktober hadde jeg hvilepuls på 63. Syntes i grunnen det nesten var litt høyt :hilarious: Kommer ikke med på statistikken her, men jeg ligger vanligvis (når form og våkenhet er på topp) mellom 58 og 65:

Vis vedlegget 370356

Uansett, hudtemperatur fra EL-dagen viser at noe skjer med kroppen:

Vis vedlegget 370355

Etter EL fortsetter hvilepuls å øke, og nærmere seg nå 70:

Vis vedlegget 370353

Dette er utrolig spennende å følge med på, en hvilepuls på 68-69 tror jeg aldri jeg har hatt.

Jeg er ikke spesielt stresset for tiden, faktisk så føler jeg meg ganske tilfreds, fornøyd og rolig, men jeg har ingen som helst garanti for at noe ligger baki der og murrer og trigger pulsen.

Uansett, så synes jeg dette er spennende :hilarious:
Dette er sykt spennende! Jeg har også fitbit og nå ved siste forsøk både tempet jeg og holdt styr på alt som klokken måler. Så mye man får vite om seg selv! Gleder meg til å se hvordan grafene utvikler seg hos deg :joyful:

Jeg kan forresten settes på totalfrys med 11 (!!!) fine blasto i fryseboksen. Er helt overrasket over antallet siden vi endte opp med null ved forrige uttak, så nå får vi begynne å se positivt på ting :Heartred

Supergøy å se at det er så mange gravide i oktober-tråden. Det er så motivasjon å se andre lykkes, og hvor mye man heier på hverandre her inne. For en gjeng dere er!

:wav
11 blasto WOW!!!!!!! :smiley-bounce015Gratulerer!!!

Jeg får nytt uttak ved Riksen i uke 5!! Så det var ikke så nattsvart som forventet, og faktiskt samme ventetid som hos Hausken. Du hadde rett @persefone :happy: Sykepleier virket overrasket over at jeg ikke syntes det var så lenge å vente :hilarious: Føles mye lettere nå som vi har en ny avtale å forholde oss til. Takk for all støtte ❤️ Jeg spurte også om å få en ekstra kontroll tidlig i syklus for å sjekke at polyppen ikke har kommit tilbake, og de skulle sende en henvisning. Må jo se til at forholdene er gode :pompus:

Kjempegøy med så mange gravide i gruppen. Krysser alt jeg har for god utvikling!

Jeg får nytt uttak ved Riksen i uke 5!! Så det var ikke så nattsvart som forventet, og faktiskt samme ventetid som hos Hausken. Du hadde rett @persefone :happy: Sykepleier virket overrasket over at jeg ikke syntes det var så lenge å vente :hilarious: Føles mye lettere nå som vi har en ny avtale å forholde oss til. Takk for all støtte ❤️ Jeg spurte også om å få en ekstra kontroll tidlig i syklus for å sjekke at polyppen ikke har kommit tilbake, og de skulle sende en henvisning. Må jo se til at forholdene er gode :pompus:

Kjempegøy med så mange gravide i gruppen. Krysser alt jeg har for god utvikling!

Hurra, så fint å høre! :)

Dette er sykt spennende! Jeg har også fitbit og nå ved siste forsøk både tempet jeg og holdt styr på alt som klokken måler. Så mye man får vite om seg selv! Gleder meg til å se hvordan grafene utvikler seg hos deg :joyful:
Det er veldig spennende!
Det er jo veldig mange ting vi ikke merker noen ting til, men her har man empiri/data som faktisk antyder at det skjer ting med kroppen :D

Håper du får noen gode svar fra klokka ved neste korsvei! :happy:

Jeg fikk målt hcg igjen igår (har vært ekstremt nervøs og urolig) . Har hatt masse symptomer, men men blir jo helt paranoid etter en lang prøveprosess. Hcg idag var 9009, jeg er 5+6 idag og hcg har doblet seg annenhver dag siden sist mandag. Så dette lover godt :Heartred

Må vise dere noe!
Leste noe om at hvilepuls ofte kunne gå opp hvis man var gravid, fordi hvilepuls henger sammen med kroppstemperatur (øker ca 10 slag/min per. Grad økning (obs! Lest på forum uten kilder)), og tenkte jeg skulle gjøre mitt eget lille eksperiment.

OBS! Før noen rekker å reagere, dette er KUN målinger med min Fitbit, ikke brukt pulsbelte eller termometer, men det er allikevel artig å se tendensen. Dette er kun én syklus som foreløpig ser ut til å ende i graviditet, så naturlige varianser som påvirker resultatet vil forekomme. Potensielle feilkilder er mange, og det er umulig å konkludere på bakgrunn av bare dette.

EL 23. oktober hadde jeg hvilepuls på 63. Syntes i grunnen det nesten var litt høyt :hilarious: Kommer ikke med på statistikken her, men jeg ligger vanligvis (når form og våkenhet er på topp) mellom 58 og 65:

Vis vedlegget 370356

Uansett, hudtemperatur fra EL-dagen viser at noe skjer med kroppen:

Vis vedlegget 370355

Etter EL fortsetter hvilepuls å øke, og nærmere seg nå 70:

Vis vedlegget 370353

Dette er utrolig spennende å følge med på, en hvilepuls på 68-69 tror jeg aldri jeg har hatt.

Jeg er ikke spesielt stresset for tiden, faktisk så føler jeg meg ganske tilfreds, fornøyd og rolig, men jeg har ingen som helst garanti for at noe ligger baki der og murrer og trigger pulsen.

Uansett, så synes jeg dette er spennende :hilarious:
Tror så absolutt det er noe ved det! Spennede å følge med på alt det som skjer i kroppen ved endringer.
Jeg merker jeg blir varm når jeg er gravid, hadde så skikkelig hetetokter under første svangerskap, og ved kjemisk sist ble jeg varmere. Jeg er skikkelig frysepinne til vanlig.

Tror så absolutt det er noe ved det! Spennede å følge med på alt det som skjer i kroppen ved endringer.
Jeg merker jeg blir varm når jeg er gravid, hadde så skikkelig hetetokter under første svangerskap, og ved kjemisk sist ble jeg varmere. Jeg er skikkelig frysepinne til vanlig.
De første 3-4 ukene etter innsett svetter jeg av den minste lille greie. Tenkte det var hormonene, men det kan jo selvfølgelig ha vært graviditeten. Merker ikke noe spesielt til akkurat det nå lenger (14+6).

De første 3-4 ukene etter innsett svetter jeg av den minste lille greie. Tenkte det var hormonene, men det kan jo selvfølgelig ha vært graviditeten. Merker ikke noe spesielt til akkurat det nå lenger (14+6).
Kan jo hende det roer seg når man slutter på hormonene, for at blir kanskje ikke så «dobbelt opp» med hormoner i kroppen, er nok veldig individuelt:happy: jeg reagerer veldig på hormoner i utgangspunktet så å være gravid for meg jo 9 måneders lang hormonfest virker det som:hilarious:

Siden det kribler i fingrene etter å ha en oktobertråd så prøver jeg meg på å starte en. Skal gjøre så godt jeg kan med å prøve å følge opp når Synarelaen og hormonene herjer som verst :smiley-angelic008

Hvis dere skriver dere opp i første innlegg, så legger jeg dere inn i oversikten nedenfor :love7

Skriv deg opp slik:

Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

VENTER PÅ OPPSTART/INNSETT/INSEMINERING

Dagni - 41 - B1 - Medicus Oslo - IVF#3 - Femar 5mg, Menopur 225IE, Fyremadel - oppstart uke 40/41

RUGER
Heisann! - 31 - B1 - Fryseforsøk #1 (etter to uttak, og ett fersk innsett) - Primolut/Letrozol/Metformin - oppstart primolut uke 38, usikker på innsett

TOTALFRYS
Mini_S - 32 år - B2 - Haugesund - 1.uttak (etter 2 fryseforsøketter B1) - Progynova, Gonal-f, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - uttak uker 41

Forhåpningsfull - 27år - B1 - St. Olavs - IVF/ICSI - Uttak #2 - Oppstart med Bemfola 150 fra syklusdag 2 uke 41

GRAVID:Heartred
MaVo91 - 30år - St.olavs - menopur 225ie og fyremadel juni 21, ut 14 egg med 10 blasto på frys og totalfrys - 1. innsett tint blasto 6.september/negativt - 2.innsett tint blasto naturlig syklus oktober

Henka - 30år - B2 - Haugesund - IVF/ICSI #3 - pergoveris/ fyrmadel/ gonapeptyl x2 + 1/2 ovitrelle/ cyklogest - uttak uke 40. Innsett 8.okt.

Memy - 33år - barn nr 2 (første med ivf/icsi) - medicus - 1. Innsett på 4. Ivf/icsi-forsøk - progynova, cyclogest. Oppstart ila uke 39.

Smuta - 40 - B2 - Fryseforsøk etter IVF#4 med PGT-A-testa embryo - OLGA Fertility Clinic, St. Petersburg - innsett av blastocyst 12.10

cyberkeley - 28 - B1 - St Olavs - innsett #1 (fra IVF #3 med donorsæd etter 2 avbrutt ICSI/TESA) - innsett i naturlig syklus ca uke 42

Sjof - 30 - barn nr 1 - st olavs - forsøk 1 - fryseforsøk (første avbrutt) - progynova/estradot - innsett uke 42/43

Lasorah - 32 år - Barn #1 - Spiren i Trondheim - Forsøk #2 - Bemfola 150 IE, Fyremadel og Cyclogest - Oppstart ca. uke 40, uttak/innsett uke 42/43

AVBRUTT
Persefone - 36 - B2 - Riksen - 1. fryseforsøk - Progynova/Lutinus - innsett ca uke 43

IKKE GRAVID
Lillemirakel2020 - 30 - B2 - Medicus Stavanger - Forsøk 2 (brukte 3 forsøk sist) - Duphaston - innsett fryst blasto 7. oktober

RebelFlower - 29 - B3 - Riksen - Fryseforsøk #1 - Progynova/Crinone - Reservert innsett uke 41

Sofia87 - 35 - B1 - Porsgrunn - IVF/ICSI#3 (3. uttak/3.innsett) - Synarela/Bemfola(225IE)/Ovitrelle/Lutinus - Uttak uke 41

Statistikern - 33 (snart 34) - Barn 1 - Riksen- Første fryseforsøk eetter 1 ivf og 5 IUI - Naturlig syklus - innsett uke 42

HappyMom86 - 35 - Barn nr 3, men første med ny partner - Hausken i Bergen - Forsøk nr 2 - Synarela, Menopur, Ovitrelle og Cyclogest - Egguttak ca uke 42/43.

*J***- 34- barn nr 2 - Riksen- Forsøk nr 4 (fryseforsøk)- Progynova/Crinone- oppstart i ca uke 40- innsett ca uke 42

FORTSETTER STIMULERING I NOVEMBER
Dipsy - B2 - Danmark - IVF #2 - Gonapeptyl, Menopur, fyremadel, Ovitrelle, Lutinus, Prednisolon - uttak ca uke 43/44
Dagens strimmel (14 dpo), og i dag dristet jeg meg til en digital også - 2-3 :Heartred
Så da tenker jeg at du kan flytte på meg, @Sofia87 !:D

Den har ikke økt så mye siden i går, men det tar jeg litt med ro nå, så får jeg heller se om det øker noe videre (for jeg kommer antagelig ikke til å slutte å teste med det helt første :hilarious:)

Vedlegg

• 10DA0C9F-B2DE-48A9-AB86-1E6995C23A25.jpeg
    10DA0C9F-B2DE-48A9-AB86-1E6995C23A25.jpeg
    562,5 KB · Visninger: 88
Dagens strimmel (14 dpo), og i dag dristet jeg meg til en digital også - 2-3 :Heartred

Den har ikke økt så mye siden i går, men det tar jeg litt med ro nå, så får jeg heller se om det øker noe videre (for jeg kommer antagelig ikke til å slutte å teste med det helt første :hilarious:)
Yey! :D Dette må jo gå veien! Skal du ta blodprøve?

Gratulerer!!! :happy093

Du, jeg vil bare varsle om noe med disse testene, i tilfelle du er like nevrotisk som meg :wacky: jeg ønsket å teste frem til Babyplan vanlig viste like sterk teststrek som kontrollstrek (gikk tomt for tidligtestene, men fikk like sterk strek på dem). Jeg fikk ganske sterk strek for 4 dager siden på vanlig test, men etter det så har styrken variert, og dagens test var definitivt svakere enn for 4 dager siden (tester alltid med FMU).

Tok en CB digital i går 5+2 - var da 90+% sikker på at den ville vise 2-3 men den slo faktisk ut på 3+. Ble ganske så forvirret fordi jeg har sett bilder av andres Babyplan v CB der de hadde sterkere strek enn meg men fikk 2-3.

Hadde hørt tidligere om «hook effect» - hCG-konsentrasjon blir så høy at antistoffene i testen klarer ikke å lage hCG-antistoff kompleksen som slår ut som farge på teststrek. Da opplever folk at testene blir gradvis svakere. Men, jeg hadde bare lest om folk som opplever det etter uke 6+ og alltid etter at testen har først blitt knallsterk (noe som aldri skjedde for meg).

Hadde ingen tro på at «hook effect» kunne gjelde meg, men likevel tok jeg en test nå på ettermiddagen med trolig ganske utvannet urin. Testen som ligger og tørker nå er blitt sterkere enn alle de andre og den er mye sterkere enn morgenens test (i bilde - øverst morgenens etter laaang søvn, nederst ettermiddag etter 3-4 timer).

Min teori da er at disse testene er kanskje endret fra før og kan inneholde så lite antistoffer at de blir overveldet av relativt lave hCG-konsentrasjoner. Mulig jeg har fått noen dårlige pakker, men ville bare si ifra i tilfelle du eller noen andre opplever det samme

Stigning er ikke alltid til å stole på :bag: verken positivt eller negativt

Skal virkelig prøve å legge testene fra meg nå da de har gjort meg gal :hungover: god helg folkens :cat:

Edit: hadde glemt å legge ved bilde :p

Vedlegg

• 6D73A38A-AFB8-4D54-A40E-3E590D19C86E.jpeg
    6D73A38A-AFB8-4D54-A40E-3E590D19C86E.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 80
Last edited:

Synes forresten dette ser fantastisk ut! Tror testen din er mye sterkere enn min var så tidlig, men vanskelig å sammenligne med tørkede tester. Husker jeg ikke fikk se stigning på disse testene hver dag jeg heller (selv om stigningen var synlig på tidligtestene). Har ikke tatt blodprøve så vet ikke om verdiene er OK, men siden du fikk 2-3 i dag så tipper jeg du har helt perfekt hCG :joyful:

Har snakket frem og tilbake med mannen om blodprøve - vi tror hvis jeg tar en, så kommer jeg til å kanskje bli beroliget i en time, og så blir jeg sikkert urolig igjen :wacky: og da må jeg bruke masse tid (som jeg ikke har) på å dra til legen. Så vi bare venter til TUL vi og ❤️

Du, jeg vil bare varsle om noe med disse testene, i tilfelle du er like nevrotisk som meg :wacky: jeg ønsket å teste frem til Babyplan vanlig viste like sterk teststrek som kontrollstrek (gikk tomt for tidligtestene, men fikk like sterk strek på dem). Jeg fikk ganske sterk strek for 4 dager siden på vanlig test, men etter det så har styrken variert, og dagens test var definitivt svakere enn for 4 dager siden (tester alltid med FMU).

Tok en CB digital i går 5+2 - var da 90+% sikker på at den ville vise 2-3 men den slo faktisk ut på 3+. Ble ganske så forvirret fordi jeg har sett bilder av andres Babyplan v CB der de hadde sterkere strek enn meg men fikk 2-3.

Hadde hørt tidligere om «hook effect» - hCG-konsentrasjon blir så høy at antistoffene i testen klarer ikke å lage hCG-antistoff kompleksen som slår ut som farge på teststrek. Da opplever folk at testene blir gradvis svakere. Men, jeg hadde bare lest om folk som opplever det etter uke 6+ og alltid etter at testen har først blitt knallsterk (noe som aldri skjedde for meg).

Hadde ingen tro på at «hook effect» kunne gjelde meg, men likevel tok jeg en test nå på ettermiddagen med trolig ganske utvannet urin. Testen som ligger og tørker nå er blitt sterkere enn alle de andre og den er mye sterkere enn morgenens test (i bilde - øverst morgenens etter laaang søvn, nederst ettermiddag etter 3-4 timer).

Min teori da er at disse testene er kanskje endret fra før og kan inneholde så lite antistoffer at de blir overveldet av relativt lave hCG-konsentrasjoner. Mulig jeg har fått noen dårlige pakker, men ville bare si ifra i tilfelle du eller noen andre opplever det samme

Stigning er ikke alltid til å stole på :bag: verken positivt eller negativt

Skal virkelig prøve å legge testene fra meg nå da de har gjort meg gal :hungover: god helg folkens :cat:

Edit: hadde glemt å legge ved bilde :p
Wow! Nyttig informasjon! :D
Jeg har også hørt om hook effect, ikke i denne forbindelse, men på studiet (kjemiutdannelse), men jeg har aldri vært borti det før! Og såklart aldri tenkt over det i grunn!

Pleier å ta en test på ettermiddagen også, med Metode tidligtest for de har jeg en del av, så skal se hva den sier i ettermiddag! :happy:
Det at den ikke var sterkere i dag bekymrer meg egentlig ikke så mye, men hvis det fortsetter så må jeg nesten vurdere hva som må gjøres :hilarious:

Gratulerer med 3+!!! :D:D:D
Jeg trodde jeg skulle fått 1-2 i dag, men den har altså bikket for min del, og kanskje er en av grunnene til at jeg er helt rolig mtp lav stigning fra i går tidlig ;)

Synes forresten dette ser fantastisk ut! Tror testen din er mye sterkere enn min var så tidlig, men vanskelig å sammenligne med tørkede tester. Husker jeg ikke fikk se stigning på disse testene hver dag jeg heller (selv om stigningen var synlig på tidligtestene). Har ikke tatt blodprøve så vet ikke om verdiene er OK, men siden du fikk 2-3 i dag så tipper jeg du har helt perfekt hCG :joyful:

Har snakket frem og tilbake med mannen om blodprøve - vi tror hvis jeg tar en, så kommer jeg til å kanskje bli beroliget i en time, og så blir jeg sikkert urolig igjen :wacky: og da må jeg bruke masse tid (som jeg ikke har) på å dra til legen. Så vi bare venter til TUL vi og ❤️
Takk :Heartred
Jeg krysser fingrene for oss begge at alt bare er tipp topp når vi kommer oss på TUL! :wav
Legger ved bilder av hvordan testene ser ut ved siden av hverandre.
Det er ikke så lett å sammenligne tørkede tester med fuktige, men man får et lite inntrykk :happy:
Babyplantestene er vanlige tester fra 10dpo tom 14dpo.
De andre er Metode tidligtester fra 11dpo kveld, så fortsetter det med morgen og kveld tom 14dpo morgen.

Edit: Det jeg ikke skrev noe om tidligere var at det kun var babyplan innen tida som jeg følte ikke hadde økt noe særlig, mens Metode ble sterkere enn gårsdagens etterhvert

Vedlegg

• 7EE15034-C21E-4F7D-A969-BF403363848F.jpeg
    7EE15034-C21E-4F7D-A969-BF403363848F.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 87
  • 48FFA64E-47D6-421E-BAA1-560E10D4CCBE.jpeg
    48FFA64E-47D6-421E-BAA1-560E10D4CCBE.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 92
Takk :Heartred
Jeg krysser fingrene for oss begge at alt bare er tipp topp når vi kommer oss på TUL! :wav
Legger ved bilder av hvordan testene ser ut ved siden av hverandre.
Det er ikke så lett å sammenligne tørkede tester med fuktige, men man får et lite inntrykk :happy:
Babyplantestene er vanlige tester fra 10dpo tom 14dpo.
De andre er Metode tidligtester fra 11dpo kveld, så fortsetter det med morgen og kveld tom 14dpo morgen.

Edit: Det jeg ikke skrev noe om tidligere var at det kun var babyplan innen tida som jeg følte ikke hadde økt noe særlig, mens Metode ble sterkere enn gårsdagens etterhvert

Jepp, lett å se stigning på Metode sine tester ❤️ Jeg har troa for deg ❤️❤️❤️ Du hadde testdag i morgen hvis jeg husker riktig? :joyful:

En liten oppdatering fra meg: Tydeligvis fortsatt gravid! hCG har doblet seg på rett under 48 timer siden sist uke, så selv om den er lav, så har den økt "etter skjema". Skal ta prøver senere i uka også. Ble overstimulert da, så går nå på Klexane pga. høy d-dimer, klinikken virker mer redd for den enn hCG-en min :happy: Jeg har fortsatt en følelse av at dette ikke blir å ende godt, men spira henger tydeligvis med fortsatt:Heartpink

Back
Topp