Oktober 2021

Jeg tar den via jobb på torsdag. Har fryseforsøk så tenkte det var lurt å ta det før innsett. Prøvde å lese litt om det men fant ikke så mye fornuftige svar. Jeg hadde tatt den så lenge jeg ikke hadde starta på sprøyter, for da har man jo ikke begynt å booste egga. Men hvis du er usikker så hør med klinikken så er du på sikre siden :Heartblue
Det ble til at jeg tok den i dag. Klinikken anbefalte at den ble tatt 4 uker før innsett, så da tok jeg sjansen nå ❤

Første UL-kontroll i dag. Skal fortsette en dag ekstra med Bemfola, Ovitrelle 2115 på onsdag og så uttak på fredag.
Klinikken var sååå treige med å ringe så det var for seint å bestille medisin for apoteket. Og INGEN apotek i hele Kristiansand hadde inne Bemfola 225, så må mekke til riktig dose med 2xBemfola 150. Det var det eneste som var å oppdrive i hele byen. Heldigvis for meg så har jeg ei i Apotek 1 som kan sjekke beholdningen på alle apotek i hele byen :nailbiting: Er jo helt håpløst når klinikken alltid er så treig.

Første UL-kontroll i dag. Skal fortsette en dag ekstra med Bemfola, Ovitrelle 2115 på onsdag og så uttak på fredag.
Klinikken var sååå treige med å ringe så det var for seint å bestille medisin for apoteket. Og INGEN apotek i hele Kristiansand hadde inne Bemfola 225, så må mekke til riktig dose med 2xBemfola 150. Det var det eneste som var å oppdrive i hele byen. Heldigvis for meg så har jeg ei i Apotek 1 som kan sjekke beholdningen på alle apotek i hele byen :nailbiting: Er jo helt håpløst når klinikken alltid er så treig.
Så bra at det løste seg! Skjønner virkelig den stressen med å få tak i ting og alt annet slik praktisk. Det kunne man vært foruten oppå den "vanlige" ivf stressen! Jeg skulle jo plutselig ha ny kontroll på onsdag og måtte multitaske jobb og en lang telefonkø for å komme igjennom til det lokale sykehuset. Heldigvis pleier de å finne en time til meg, så også idag :happy:

Men godt at du nå vet når uttak blir :) lykke til!

Så bra at det løste seg! Skjønner virkelig den stressen med å få tak i ting og alt annet slik praktisk. Det kunne man vært foruten oppå den "vanlige" ivf stressen! Jeg skulle jo plutselig ha ny kontroll på onsdag og måtte multitaske jobb og en lang telefonkø for å komme igjennom til det lokale sykehuset. Heldigvis pleier de å finne en time til meg, så også idag :happy:

Takk :love2 Veldig unødvendig stress ja :eek: Huff, du fikk kjenne på litt unødvendig stress du også ja:nailbiting:

Takk :love2 Veldig unødvendig stress ja :eek: Huff, du fikk kjenne på litt unødvendig stress du også ja:nailbiting:

Dumt spørsmål. Fryseforsøk med progynova. Har dere sex ila de dagene man går på medisiner?

Huffffff det er frustrerende :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Så flink du var som fant en løsning ❤️ Snart i mål… er der håp for fersk innsett denne gangen?

Det ble til at jeg tok den i dag. Klinikken anbefalte at den ble tatt 4 uker før innsett, så da tok jeg sjansen nå ❤
4 uker før innsett, men hvor lenge etter innsett og at man eventuelt blir gravid kan man ta den? Aner du noe om det? Vi fikk mail fra jobb i dag om at vi kommer til å få tilbud om influensavaksinen via jobb, så det hadde jo vært greit å vite om jeg kan ta den eller ikke :p
For altså, enten er jeg gravid eller så håper jeg på nytt innsett allerede neste måned…

Huffffff det er frustrerende :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Så flink du var som fant en løsning ❤️ Snart i mål… er der håp for fersk innsett denne gangen?
Har fått beskjed om å sette Ovitrelle, så håper at det kan bli ferskinnsett hvis vi får noe å sette inn:smiley-angelic001 Men forbereder meg på totalfrys også, hvis alle de små eggposene kommer etter:nailbiting:

Hadde akkurat samme opplevelse. Tydeligvis vanskelig å få tak i pergoveris også :eek:
Ordnet seg da jeg blingset på å forhåndsbestille en ekstra ferdigfylt pen uten å vite om jeg trengte den. Apoteket gikk med på det under tvil. :meh: Forstod vel hvor desperat jeg var :hilarious:
Trengte den, så glad jeg gjorde det!

Hei :)
Jeg har ikke vært aktiv på forumet på lenge nå, men kjenner plutselig jeg trenger noen i samme situasjon igjen. Så da er jeg tilbake!

Jeg satte inn fryst blasto på torsdag og kjenner at jeg er så sykt irritabel i dag. Har glefsa mot mannen flere ganger for bagateller. Går også å kjenner på stikninger i magen av og på. Tror jo det er alt for tidlig å kjenne noe hvis blasto har festa seg, men man blir jo helt sprø av denne prosessen!

Noen som har erfaringer fra tidligere svangerskap på tidlige symptomer? Kan ikke huske hvordan det var sist. Angrer på at jeg ikke skrev dagbok…

Menmen, jeg er vertfall tilbake på forumet og kan settes som ruger :happy:

Lillemirakel2020 - 30 - B2 - Medicus Stavanger - Forsøk 2 (brukte 3 forsøk sist) - Duphaston - innsett fryst blasto 7. oktober

Sniker :angelic:

Jeg hadde ganske tydelige festesmerter denne gang på samme tidspunkt som deg, satte også inn blasto. Føltes som mensensmerter. Såpass heftig at jeg måtte ta meg til magen/lysken for det var så vondt ;)

Hadde det slik i 1-2 dager av og på. :)

Er gravid i uke 6+4 nå :love2

Sniker :angelic:

Jeg hadde ganske tydelige festesmerter denne gang på samme tidspunkt som deg, satte også inn blasto. Føltes som mensensmerter. Såpass heftig at jeg måtte ta meg til magen/lysken for det var så vondt ;)

Hadde det slik i 1-2 dager av og på. :)

Er gravid i uke 6+4 nå :love2
Gratulerer :love017 håper jeg er like heldig!

4 uker før innsett, men hvor lenge etter innsett og at man eventuelt blir gravid kan man ta den? Aner du noe om det? Vi fikk mail fra jobb i dag om at vi kommer til å få tilbud om influensavaksinen via jobb, så det hadde jo vært greit å vite om jeg kan ta den eller ikke :p
For altså, enten er jeg gravid eller så håper jeg på nytt innsett allerede neste måned…
Nei, aner ikke. Spurte kun ifht at jeg nå driver med nedregulering. Det er sikkert ulik praksis hos klinikkene, og det virket som min klinikk skulle revidere deres anbefalinger i løpet av denne uka. Du kan jo høre med klinikken, men hvis du ikke står på hormoner og venter på innsett, vil jeg tro at det må være greit å ta den. Leste litt på fhi sine sider, og der anbefalte de influensavaksinen til gravide også: https://www.fhi.no/nyheter/2021/oppdatert-vaksineanbefaling-for-gravide/

Dumt spørsmål. Fryseforsøk med progynova. Har dere sex ila de dagene man går på medisiner?

Jeg har vært veldig sliten og kvalm så har ikke vært aktuelt her i gården, og nå med cyclogest både vaginalt og rektalt så kjenner jeg at det er ganske uaktuelt.
Men hvis man er i form og har lyst så tror jeg ikke det skal være noe i veien for det :happy:

Hei Sjof! Eg driv også med fryseforsøk i styrt syklus. Tar du noko i tillegg til Progynova for å hindra eggløsning? Eller tar du kun Progynova? Kan jo vera lurt å vera heilt sikker på at det ikkje er nokon follikelutvikling før ubeskytta sex. Sjølv om sjansen er liten for spontan graviditet for oss IVF-arar, så kan det jo skje. Og det vil jo komplisera ting i eit fryseforsøk i tilfelle. :eek: Men sånn med tanke på livmor og sammentrekningar, så tenker eg at det går fint før innsett - men gjerne unngå sex dagane før innsett. Og eg har fått sexforbud etter innsett av min klinikk OLGA Fertility Clinic i St. Petersburg som er veldig anerkjente internasjonalt. Masse lykke til! :happy:

Hei oktober-gjengen! Må jo oppdatera her også. Kan melda om at eg er vel framme i St. Petersburg og skal i morgon endeleg (!) ha innsett av fryst blastocyst hos min klinikk OLGA Fertility Clinic!! Fortsatt heilt uverkeleg! Har venta på dette i over ni månader, men i morgon skal det skje.

HURRA og hjelp!! :knegg:
:Heartbigred

Jeg har vært veldig sliten og kvalm så har ikke vært aktuelt her i gården, og nå med cyclogest både vaginalt og rektalt så kjenner jeg at det er ganske uaktuelt.
Men hvis man er i form og har lyst så tror jeg ikke det skal være noe i veien for det :happy:

hmm, tror jeg avstår videre.
Må du ta cyclogest rektalt?

hmm, tror jeg avstår videre.
Må du ta cyclogest rektalt?

Ja skulle ha dobbel dose, så en i hvert hull rett og slett :smiley-ashamed008
Er på fjerde forsøk så det er for å øke sjansen for at det fester seg.
Har hatt lutinus før og liker mye bedre cyclogest, litt mindre gris. Men kunne godt vært foruten den i rumpa altså :happy090

Back
Topp