Oktober 2018

Tusen takk for det! Spennende prosess altså. Artig at noen er like langt. Vi er med i et prosjekt og setter derfor inn på dag nr 3 istede for dag nr 2. Hvordan gikk det me uttaket ditt da? Syns du det var vondt? Fikk du ut mange egg? Er så spent på hvor mange som blir befruktet og utvikler seg videre. Kommer ikke til å få høre noe med mindre d ikke blir innsetting. Så iommer til å hoppe i lufta hver gang telf ringer før torsdagen kommer :woot:

Åh, ja, vil IKKE ha den telefonen! Forferdelig spennende. Uttaket i dag synes jeg ikke var spesielt vondt, mest litt ubehagelig med den proben. Men hadde desverre bare tre follikler nå, så eggstokkene var ikke så ømme heller og det gikk jo superfort. Heldigvis var det egg i alle tre folliklene så var letta for det, men fryktelig skummelt med bare tre stykker! Forrige gang fikk vi ut 18 egg, og det uttaket var vanvittig mye vondere. Så ubehaget varierer nok mye med antall og andre ting. Fikk desverre ingenting å sette inn forrige runde så hååååper vi kan få bedre kvalitet av færre egg selv om jeg skulle ønska vi hadde et par-tre til å gå på :)
hadde tenkt å mase meg til innsetting dag tre selv om vi ikke er blitt spurt om å være med i studien (fikk vite i dag at veldig mange falt av mellom dag 2 og 3 sist så jeg har mer tro på det for vår del), men med så få tror jeg vi skal få lille så fort som mulig på plass i livmor dersom vi sitter med noen på dag 2 :)

Jeg må visst melde meg ut av oktobergruppen, og flytte til november. Fikk ikke lov til å begynne rett på nytt fryseforsøk uten en vanlig syklus i mellom. Kjenner på utålmodigheten, men kroppen har sikkert godt av det :)
Lykke til alle oktoberdamer!

Æsj, så kjedelig! Trodde man fikk ta fryseforsøk back-to-back jeg.. men de ser vel litt an hvordan kroppen har det, så forhåpentligvis blir kroppen veldig fin og klar for frys i oktober! Masse lykke til!

Så spennende! Krysser fingrene for deg

Jeg fikk beskjed om at pcos fikk kun kort protokoll[emoji53] trur legene sier forskjellig fra plass til plass..

Jeg var til kontroll i dag 14mm egg så blir bemfola til og med torsdag og ny kontroll fredag, å forhåpentligvis uttak mandag om en uke., men har nok for mange egg til at dem kan sette inn på denne runden [emoji17]

Har også PCOS, og har hatt kort protokoll på alle 6 rundene med uttak vi har hatt. Både Haukeland og Hausken har satt meg på kort protokoll, men er sikkert individuelle tilpasninger som må til uansett hvor man hører til :)

Nå orker jeg ikke mer kvalme... Ugh...
Kjenner jeg hater Chrinonen nå... :sour:

Jeg har bare tatt to doser cyclogest og kjenner det allerede i korsryggen med murringer :bored: dumme endometriosen.
Jeg merka ingenting på sprøytene, men nå er dagene ganske møkk! Blæh...
Cycologest (Hvorfor må alle legemidler skrives så vanskelig :hilarious:) er omtrent det samme som Crinone?

Jeg merka ingenting på sprøytene, men nå er dagene ganske møkk! Blæh...
Cycologest (Hvorfor må alle legemidler skrives så vanskelig :hilarious:) er omtrent det samme som Crinone?
Noe liknende ja, stikkpiller, litt sterkere og to ganger daglig istedenfor en. kjente kroppen min allerede tuller etter en dose i morgest og den nå. Regner med jeg sov meg gjennom bivirkningekr imorges og det er derfor jeg reagerer først nå

Noe liknende ja, stikkpiller, litt sterkere og to ganger daglig istedenfor en. kjente kroppen min allerede tuller etter en dose i morgest og den nå. Regner med jeg sov meg gjennom bivirkningekr imorges og det er derfor jeg reagerer først nå
Jeg har Crinone to ganger, gikk fint med en gang de ti månedene på sykehuset, men disse to gangene om dagen er heftig... Ugh.

Jeg føler snart at jeg må spy :sorry:

Æsj, så kjedelig! Trodde man fikk ta fryseforsøk back-to-back jeg.. men de ser vel litt an hvordan kroppen har det, så forhåpentligvis blir kroppen veldig fin og klar for frys i oktober! Masse lykke til!
Ikke i styrt syklus tror jeg. Men kan jo også hende det var fordi jeg ble gravid, men hadde en tidlig SA forrige runde. Når det først skulle bli sånn kjenner jeg at det faktisk er litt godt med medisinfri også. :)

Åh, ja, vil IKKE ha den telefonen! Forferdelig spennende. Uttaket i dag synes jeg ikke var spesielt vondt, mest litt ubehagelig med den proben. Men hadde desverre bare tre follikler nå, så eggstokkene var ikke så ømme heller og det gikk jo superfort. Heldigvis var det egg i alle tre folliklene så var letta for det, men fryktelig skummelt med bare tre stykker! Forrige gang fikk vi ut 18 egg, og det uttaket var vanvittig mye vondere. Så ubehaget varierer nok mye med antall og andre ting. Fikk desverre ingenting å sette inn forrige runde så hååååper vi kan få bedre kvalitet av færre egg selv om jeg skulle ønska vi hadde et par-tre til å gå på :)
hadde tenkt å mase meg til innsetting dag tre selv om vi ikke er blitt spurt om å være med i studien (fikk vite i dag at veldig mange falt av mellom dag 2 og 3 sist så jeg har mer tro på det for vår del), men med så få tror jeg vi skal få lille så fort som mulig på plass i livmor dersom vi sitter med noen på dag 2 :)
Skjønner det er skummelt med bare tre folikler ja, men heller kvalitet over kvantitet som du sier! Og når det er mange egg er jo sjanse for å bli overstimulert så stor. Studien passer veldig bra for oss, da årsaken til at vi går gjennom prøverør nå er fordi jeg har mistet tilsammen 5 ganger:( har vært gjennom en utredning som ikke gav oss noe svar på hvorfor. Men spesialisten mente det var noe feil med utvelgelsen av egg hos meg som gjør at alt mulig fester seg som egentlig ikke burde blitt til noe. Så håper ivf kan være løsningen så man kan velge egget med aller best kvalitet:) gleder meg til oppdatering fra deg i morgen altså:happy:

Fikk nå plutselig beskjed fra Porsgrunn om at jeg måtte komme dit for ultralyd ved fryseforsøk? Og jeg må avlyse timen ved fertilitetssenteret. Noen som har vært borti dette? bruker letrozol..

Fikk nå plutselig beskjed fra Porsgrunn om at jeg måtte komme dit for ultralyd ved fryseforsøk? Og jeg må avlyse timen ved fertilitetssenteret. Noen som har vært borti dette? bruker letrozol..
Jeg fikk ta ultralyd hjemme.. ring dem og hør hvorfor?

Jeg er utrolig spent på fryseforsøk nå! :happy093 vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg!

Jeg fikk ta ultralyd hjemme.. ring dem og hør hvorfor?
Jeg har fått hatt alle undersøkelser på Fertilitetssenteret ved de andre forsøkene og sist fryseforsøk :p kanskje de syns jeg er et håpløst tilfelle og vil se selv underveis denne gangen :p

Jeg har Crinone to ganger, gikk fint med en gang de ti månedene på sykehuset, men disse to gangene om dagen er heftig... Ugh.

Jeg føler snart at jeg må spy :sorry:

Åh, jeg er også skikkelig kvalm hver eneste dag. Har nesten blitt en vane, men er ikke særlig gøy. Her funker det å spise litt salt chips eller lignende, men kan jo ikke bare stappe innpå hele dagen heller.

9dpo i dag og kjenner skikkelig på testeskrekken denne gangen. Får helt vondt i magen bare ved tanken. [emoji15] Hvordan takler dere selve testinga?

Åh, jeg er også skikkelig kvalm hver eneste dag. Har nesten blitt en vane, men er ikke særlig gøy. Her funker det å spise litt salt chips eller lignende, men kan jo ikke bare stappe innpå hele dagen heller.
Jeg er forberedt og har kjøpt inn to pakker ritz-kjeks foreløpig :hilarious:
9dpo i dag og kjenner skikkelig på testeskrekken denne gangen. Får helt vondt i magen bare ved tanken. [emoji15] Hvordan takler dere selve testinga?
Vel.. jeg tester som en idiot og har streksyn :shy:

Vel.. jeg tester som en idiot og har streksyn :shy:

Hehe, var det jeg gjorde sist runde også. Begynte tidlig, så på testene i all slags lys og redigerte til og med for å se om det kom frem noe. Men det ble jo aldri noen strek, og ble litt mer skuffa for hver gang. Runden før ventet vi nesten til testdato, og da var jo fallhøyden stor synes jeg. Klarer ikke bestemme meg for hva som er best - blie skikkelig skuffa én gang eller gradvis bli forberedt på et definitivt negativt resultat.

... Snakk om å tenke positivt. [emoji85]

Skjønner det er skummelt med bare tre folikler ja, men heller kvalitet over kvantitet som du sier! Og når det er mange egg er jo sjanse for å bli overstimulert så stor. Studien passer veldig bra for oss, da årsaken til at vi går gjennom prøverør nå er fordi jeg har mistet tilsammen 5 ganger:( har vært gjennom en utredning som ikke gav oss noe svar på hvorfor. Men spesialisten mente det var noe feil med utvelgelsen av egg hos meg som gjør at alt mulig fester seg som egentlig ikke burde blitt til noe. Så håper ivf kan være løsningen så man kan velge egget med aller best kvalitet:) gleder meg til oppdatering fra deg i morgen altså:happy:

Åh, så fælt å miste så mange ganger :( Håper virkelig IVF kan være løsningen for deg! Og at kanskje noen blir til blastocyster på frys også, som har fått utvikle seg normalt enda litt lenger. Blir veldig spennende å høre hvordan det går!

Jeg har vært livredd for å få telefon i hele dag, men nå er klokka plutselig seks og ingen har ringt! Så da må hvertfall minst ett være befruktet:Heartred Håper virkelig ikke jeg får en skuffende telefon i morgen tidlig, for nå håper jeg så fryktelig på å bli ruger.. kommer til å slite med troa på graviditet fra to-dagers med min eggkvalitet, men samtidig ingen håp uten innsett så vi må ta et steg i gangen!

Back
Topp