Oktober 2018

Tigerbaby

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Himmelbarn
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Prøver meg på denne, nesten like spent på å se om jeg klarer å holde tritt med dere som om jeg blir gravid selv! Dere får QUOTE meg litt hvis jeg henger etter :hello



Nick - Barn # - IVF/ICSI/FER # - Klinikk - Medisiner - Uttak/innsett uke(evt dato) - Egg ut/inn/på frys, testdato ++ evt om dere vil ha med noe mer




Venter på oppstart
Arytai - B2 - FER - UNN Tromsø
Tankbilfrue - Søskenforsøk(Har en 2 åring som ble til med ICSI) - FER #3 naturlig syklus - Porsgrunn - Aller siste embryo (3-dagers)<3
TipsiM - IVF #2 - 1. barn - Riksen - 35år - Endo - Lang protokoll- Uttak uke 43

Stimulerer
J34n3tt - b1 - Ivf #1 - bemfola og orgalutran - Ul 1/10 - stolavs
Livi18 - Riksen - ivf #3 - synarela 14/10 - Fostimon 2/11
Persefone - 1. barn - ICSI #1 - Riksen - Lang protokoll med Synarela fra 4.10. - Uttak 31/10


Hatt uttak/siste kontroll, venter på innsett
LiZzy78 - B3, ett avbrutt forsøk i August- IVF - St.Olavs - kort protokoll med elonva,menopur og cetrotide fra 20/10. - ul. 26/10 - 22 egg ut 2/11
Prøverfrøken89 - Resultat av vårt 1. prøverør - ett barn på 2 år! - IVF #2, vårt første søskenforsøk - Haukeland - oppstart 08.10 på Gonal-F 150 ie, Orgalutran, Ovitrelle - Uttak/innsett uke 43 (uttak 22.10, Innsett 24.10 VIST eg ikkje er foroverstimulert) - 36 egg ut / 25 befrukta!!
Venessiela - #1 FER - St.Olavs - styrt syklus - blasto - innsett 24.okt

Ruger
Alvea - B2 - #2 FER (1 IVF) - Styrt syklus - St.Olavs - 1. Kontroll rundt CD 12 - innsett 30/10
Bringebærpudding - B1 - 2ICSI/1FER/4INNSETT - naturlig syklus m/letrozol - Porsgrunn - innsett av blasto 16/10
Persillebrille - B1 - IVF #1 - Porsgrunn - Synarela og Menopure - Uttak 22/10 - fire egg ut - et brukbart på dag 2, innsett 25/10
Sonalita - Ett barn fra før (ble til med 1.IVF), søskenforsøk - 3.FER - Hausken - Naturlig
syklus - Innsett 29/10 - testdato 7/11



Gravid
Blomsterstøv - B1 - icsi#1- hausken- gonal f og olgalutran- uttak 10/10-8 egg ut,7modne og 6 befrukta. 2 blasto- Innsett 15/10 - 1 på frys. Positiv test 21/10
Border - et barn - IVF 1# - Porsgrunn - menopur og orgalutran - uke 40
Elva - B2 - 1 søskenforsøk(FER) - Hausken Bergen - Provera, Progynova, Lutinus, Klexane og Prednisolon - Innsett 3.oktober - testdato 12/10 - positiv test 9/10
Jente_38 - innsett 28.09 - cb digital negativ 6/10 - positiv 8/10 + blodprøve hcg 15
Sjokkis - Medicus Trondheim - uttak 17/10 - innsett blasto 22/10 - 2 på frys - testado 1/11 - positiv blodpørve
Tigerbaby - B1 - #2ivf/1#icsi totalfrys, 1# FER styrt syklus - St.olavs - progynova og cyclogest - kontroll 28/9 - innsett av blasto 5/10 - 5 blasto igjen på frys - positiv test 9/10
Viktoria85 - Barn nr. 3 (første (7 år) med icsi, andre (4 år) med frys fra første uttak) - ICSI pga dårlig sædkvalitet - Hausken - Gonal F og Orgalutran. Uttak mandag 01.10.18 gav 13 egg ut. - Innsett onsdag 03.10.18
Viljeline - Fem egg ut - Tre modne - to befruktet To inn 11/10
Ønskerseg - Barn nr. 2 (første (3 år) ble til på naturlig vis. Ivf grunnet tilsammen 5 spontanaborter- St Olavs - Menopur og Orgalutran. Uttak mandag 01.10.18 gav 10 egg ut. - Innsett torsdag 04.10.18 - positiv test 12/10


Ikke gravid/mistet
BabyBaluba - B1 - ICSI #1 - Hausken - Bemfola og Orgalutran - Uttak ? - 12 befruktet - Innsett 11/10
Donorprøver2018 - B2 (12år med annen mann) - IVF - Medicus Trondheim - Gonal-F 27/9 + Orgalutran 30/9 - uttak 8/10 - 7 modne egg ut - innsett av Morula 12/10 - testdag 23/10
Emilie89 - 1.barn - 1.ED/FER -Styrt - Danmark - innsett av 1 blastocyst 08.10
Evis84 - 1 barn fra før med ICSI, 3 uttak, 3 ferskforsøk og 1 frysforsøk, IVF klinikken Oslo- uttak 12.09 - FER i midten av okt. - kun lutinus - negativ blodprøve 29/10
Lavendel81 - 1#ICSI - B2 (første felles) - Medicus Stavanger - Bemfola fra 7/10, Orgalutran 10/10, Uttak 17/10, innsett 22/10, 3 blasto på frys - testdato 1/11 -negativ
Veslejinta - 29 år - Ingen barn - IVF - Riksen - Synerela fra 28.08 - Gonal F fra 13.09 - Ovitrelle 24.09 - Uttak av 7 egg den 26.09 - Insett av 1 28.09 - 2 på frys - Testdag 10.10 - Positiv CB digital 08.10 - SA 15/10
Ønskeross2 - B2 - styrt FER # 3 - Riksen - Estradot + progesteronstøtte - innsett av 2dagers embryo 25/9 - testdato 8/10 - negativ


Avbrutt/Totalfrys
L - B1 - ICSI/TESA - #2. forsøk - #1. FER - Naturlig syklus - Innsett uke 40 - eggløsning kom på feil dag
Leverihåpet - IVF # 5 - Haugesund sykehus - Synalera start uke 36 +Pergoveris + Klexane + progesteronstøtte - Innsett uke 41 -avbrutt pga dårlige egg
Minime. - B0 - #1IVF/(kanskje ICSI), IVF Klinikken Puregon- Orgalutran - Lutinus- uttak 9/10 - 4 egg ut - ingen befruktet
Rosalia - 31 - B1 - IVF - Posgrunn - Lang protokoll Synarela fra 12/9, Menopur fra 30/9 - Uttak 12/10, 8egg - totalfrys grunnet infeksjon
Sitrus. - B1 - #2IVF/(ICSI?), første avbrutt - St.Olavs - Menopur og Cetrotide - uttak 1/10 - 3 egg ut - ingen klarte seg til innsett
Wag - IVF/ICSI #4. forsøk. Bemfola, menopur og orgalutran. Uttak 26/10 - 13 egg ut - avbrutt, ingen overlevende


Ikke oppdatert
 
Last edited:
Det KAN hende jeg havner i første uka i oktober, men vet ikke mer enda :)
 
L - B1 - ICSI/TESA - #2. forsøk - #1. FER - Naturlig syklus - Innsett uke 40

Oktober [emoji173]️
 
Vi får krysse fingrene for at dette går fort vet du! ;)

Det håper jeg. Alt kommer ann på kroppen og hva den gjør på alle medisina. Men kan hende innsett blir første uka i oktober.
Blir spennende å se.
 
Endelig oktobertråd! :smiley-bounce012

Skal ha innsett rundt månedsskiftet sept/okt, og har hatt litt forumpause etter andre negative søskenforsøk i juni/juli. Skal bli godt å ha noen å dele ventetiden med mens jeg lader opp til tredje runde. Regner med å starte på hormoner ca uke 37.

Ønskeross2 - B2 - styrt FER # 3 - Riksen - Estradot + progesteronstøtte - innsett ca uke 40
 
Last edited:
Slenge meg på denne. Jeg har endelig fått datoer :D
IVF # 5 - Haugesund sykehus - Synalera start uke 36 + Pergoveris + Klexane + progesteronstøtte - Innsett uke 41
 
Er det flere damer som tilhører her snart?
Har noen av dere ordnet medisiner enda? Jeg er utrolig tidlig ute, men nå ha apoteket bestilt om cyclogest til meg, og progynova har de inne hele tiden, så jeg er spent! Var innom i dag.
 
Jeg har nok innsett kanskje første uka. Eller slutten av siste i september. Så føler jeg hører litt til her.
 
Jeg skal ordne så du kan skrive meg inn. Bare komme meg hjem på PCn i morgen først. Hytte og mobil er litt klønete :angelic::hilarious:
 
Jeg skal ordne så du kan skrive meg inn. Bare komme meg hjem på PCn i morgen først. Hytte og mobil er litt klønete :angelic::hilarious:
Jeg gjør alt på tlf jeg, er nesten aldri på datamaskin på forum.. bruker nettleseren :p
 
Synes mobil er så klønete jeg. Hehe... Men kan prøve... Kan hende jeg glemmer noe :hilarious:

Veslejinta. 29 år. Ingen barn. IVF. Riksen. Synerella spray start 28.08, sprøytslag? Får mer informasjon på kontroll 11.09. Uttak uke 39.
 
Kommer nok til å handle medisiner straks jeg også, selv om det er noen uker til. Greit å være litt tidlig ute i tilfelle det er leveringsproblemer eller syklusen plutselig er kort.

Litt spent denne gangen, skal prøve Estradot-plaster i stedet for Progynova, som jeg har prøvd to runder med nå. Progynova var et hormon-mareritt for meg, så håper Estradot er bedre for psyken og kroppen. Men har også lest at en del responderer litt dårlig på den mht slimhinnetykkelse. Blir spennende å se!
 
Er det flere damer som tilhører her snart?
Har noen av dere ordnet medisiner enda? Jeg er utrolig tidlig ute, men nå ha apoteket bestilt om cyclogest til meg, og progynova har de inne hele tiden, så jeg er spent! Var innom i dag.
Forrsten, du som skal ha cyclogest: har lest tidligere at man ikke får refundert den fra Helfo. Vet du om det fortsatt stemmer? Virker jo som om St. Olav skrive ut den til mange, og da er det litt rart om man ikke får den refundert (så lenge man bikker grensa for refusjon så klart).
 
Forrsten, du som skal ha cyclogest: har lest tidligere at man ikke får refundert den fra Helfo. Vet du om det fortsatt stemmer? Virker jo som om St. Olav skrive ut den til mange, og da er det litt rart om man ikke får den refundert (så lenge man bikker grensa for refusjon så klart).
Oi, nei det vet jeg faktisk ikke.. kjenner jeg blir kjempeirritert om jeg må bruke 4000 på den og ikke får tilbake
 
Forrsten, du som skal ha cyclogest: har lest tidligere at man ikke får refundert den fra Helfo. Vet du om det fortsatt stemmer? Virker jo som om St. Olav skrive ut den til mange, og da er det litt rart om man ikke får den refundert (så lenge man bikker grensa for refusjon så klart).

Alltid fått igjen for Cyclogest[emoji5]
 
Forrsten, du som skal ha cyclogest: har lest tidligere at man ikke får refundert den fra Helfo. Vet du om det fortsatt stemmer? Virker jo som om St. Olav skrive ut den til mange, og da er det litt rart om man ikke får den refundert (så lenge man bikker grensa for refusjon så klart).
Jeg fikk også refundert[emoji4]
 
Et lite gullkorn fra hverdagen, jeg klagde litt på at jeg sitter med følelsen at enkelte kan snuble over mannen og bli gravid, og jeg sliter jo en del med sjalusi, det skal jeg innrømme.
Mannen spurte meg hva f jeg klagde på, vi har jo seks unger(embryo på frys), hvor mange fler skulle jeg ha?
:hilarious:
 
Bestemor og bestefar har seks unger. Det er litt vel mange synes jeg :hilarious:
Er spent på om jeg får noen, og hvor mange, på frys jeg.
 
Bestemor og bestefar har seks unger. Det er litt vel mange synes jeg :hilarious:
Er spent på om jeg får noen, og hvor mange, på frys jeg.
Jeg hadde ikke hatt noe imot det om vi hadde økonomi til det :p men det kommer vi altså aldri til å prioritere, seks barn er for mye for oss
 
Back
Topp