Oktober 2018

Jeg har kanskje ikke oppdatert her. Men kontrollen på Riksen på onsdag viste akkurat passe med egg, helt normalt, men bare 6-9 mm i størrelse på egga enda. Så større dose, fra 125 iE, til 200 iE med Gonal-F til lørdag, og ny kontroll lørdag (i morgen) klokka 9.00. Det var den sovinga i morgen :rolleyes:

Sååå spent på om de har vokst til i morgen. Men vet ikke noe mer om når uttak blir, får kanskje vite det i morgen.
Men har en følelse av at jeg trenger flere dager og en kontroll til.

Hvordan gikk det?

Nei her har det gått fort i svingene. Var på utredning på mandag. Har gått 3 år uten prevensjon uten at noe har skjedd så tenkte vi burde sjekke oss. Går privat. Resultatet av spermtest var så lav at sannsynligheten for å få det til selv er veldig liten. Jeg er selv helt ok :) så vi gikk på fredag og sa at vi ville prøve. Blir icsi. Skal starte neste syklus som er om ca 2 uker. Så enda litt i sjokk...nettopp fått beskjed om at vi bør og oppstart med en gang....Så mildt sagt tankekjør her

Forstår godt at du synes det går fort i svingene da! Men kan jo hende det er like greit også og bare komme igang? Selv har vi prøvd i nesten 2 år på naturlig måte, og alt står bra til med partner og meg så det er ganske uforklarlig. Jeg har nettopp fylt 37 år så kan jo hende det er kvaliteten på mine egg som er årsaken. Når jeg ser tilbake skulle jeg ønske vi ikke hadde ventet så lenge på å komme igang, vi trodde vi kunne klare det på egenhånd.

Krysser fingrene for at det ordner seg for alle :smiley-angelic001:Heartred

Forstår godt at du synes det går fort i svingene da! Men kan jo hende det er like greit også og bare komme igang? Selv har vi prøvd i nesten 2 år på naturlig måte, og alt står bra til med partner og meg så det er ganske uforklarlig. Jeg har nettopp fylt 37 år så kan jo hende det er kvaliteten på mine egg som er årsaken. Når jeg ser tilbake skulle jeg ønske vi ikke hadde ventet så lenge på å komme igang, vi trodde vi kunne klare det på egenhånd.

Krysser fingrene for at det ordner seg for alle :smiley-angelic001:Heartred
Ja glad det går fort egentlig for eier ikke tålmodighet, derfor jeg er glad vi går privat og slipper å vente. Er 37 år jeg også om 2 uker. Så kjenner til panikken om alderen her også. Nå har jeg en 16 åring i hus så skal bli uvant med en liten igjen. Men når du ikke møter drømmemannen før sent så har jeg ikke prøvt før nå de senere år etter et nytt barn. Ønsker dere masse lykke til og hold oss oppdatert :)

37 år om 2 uker. Så kjenner til panikken om alderen her også. Nå har jeg en 16 åring i hus så skal bli uvant med en liten igjen. Men når du ikke møter drømmemannen før sent så har jeg ikke prøvt nå de senere år etter et nytt barn. Ønsker dere masse lykke til og hold oss oppdatert :)

Skjønner godt hva du mener! I lige måte Lavendel81 :-)

Joiner dere jeg! Har egentlig hørt til i september. Men vært på UL-kontroll i dag og ting går tregt her, så uttak blir tidligst 1.oktober.
Ble for mange egg ut sist (hvorav ingen ble gode nok), så har gått litt ned på dosen + endret medisin. Og nå er det bare fire follikler på gang.. Resten er så små at det virket ikke som han forventet at de kommer etter i det hele tatt. Så ikke en veldig oppløftende kontroll, men kan ikke gjøre annet enn å håpe da :smiley-angelic001

Sitrus. - B1 - #2IVF/(ICSI?), første avbrutt - St.Olavs - Menopur og Cetrotide - uttak/innsett uke 40

Vet du hva? Det er helt likt på stolavs. Jeg prøvde å si ifra før første forsøk at smertestillende de hadde gitt meg til uttak ikke kom til å funke. Det funket ikke.
Tok det opp da jeg ringte inn negativt forsøk, uttak hadde vært et helvete, og nevnt det på alle rundene tlf og kontroller i mellom, først på siste kontroll før uttak i august når hun snakket om at jeg måtte hente medisiner og blabla måtte jeg stoppe henne midt i en setning om det, DA skjønte hun at jeg faktisk prøvde å si ifra om noe som ikke funket. Tror det var snakk om seks telefonsamtaler og to kontroller! Og gjett hva, da gikk det også opp for henne at syklusene mine ikke er på klokkeklare 28dager og jeg sliter mye med smerter rundt mens og el, slik at jeg kunne få fryseforsøk i styrt syklus :woot:
Helt håpløst, så jeg føler absolutt med deg :Heartred
Kjedelig at vi er flere med lignende opplevelser. Skjønner at det er en kost/nytte-vurdering for hvor mye de skal «dulle» med oss pasientene, men jeg tror ikke det er så veldig mye som skal til for at man får en vesentlig bedre opplevelse. I hvert fall for mitt vedkommende.

For meg er innsett vanskelig pga spesiell livmorhals. Jeg sa ifra om det TRE ganger før første innsett i april, først ved planlegging av forsøket, så ved innmelding av mens og så på siste kontroll før innsett, og de bare «jada, jada, dette går bra». Kom på innsett, ingen hadde forberedt seg eller lest journalen min som jeg hadde bedt dem om og det tok én time, tre leger og alle tenkelige instrumenter før de fikk det til, og så presterer legen å si «hvis vi hadde visst om dette på forhånd kunne vi satt av ekstra tid»...

De har skjønt det nå da, så nå setter de av ekstra tid og forbereder seg heldigvis.

Det var leit å høre! Fikk med meg at du ble gravid, men er visst mange av augustjentene som har vært uheldige ser det ut til...

Ja, det var utrolig kjedelig. Nesten bedre å ikke få den positive, selv om det egentlig er et godt tegn. Jeg ville bestille time for scrathing denne syklusen, men legen mente der var unødvendig siden jeg hadde blitt gravid på forrige forsøk. Så nå er det lagt bak oss igjen å vi ser frem mot neste forsøk. Men det tar absolutt på [emoji4] Lykke til med ditt nye forsøk!

Joiner dere jeg! Har egentlig hørt til i september. Men vært på UL-kontroll i dag og ting går tregt her, så uttak blir tidligst 1.oktober.
Ble for mange egg ut sist (hvorav ingen ble gode nok), så har gått litt ned på dosen + endret medisin. Og nå er det bare fire follikler på gang.. Resten er så små at det virket ikke som han forventet at de kommer etter i det hele tatt. Så ikke en veldig oppløftende kontroll, men kan ikke gjøre annet enn å håpe da :smiley-angelic001

Sitrus. - B1 - #2IVF/(ICSI?), første avbrutt - St.Olavs - Menopur og Cetrotide - uttak/innsett uke 40
Sitrusmin :cat: nå skal vi lykkes sammen!

Kjedelig at vi er flere med lignende opplevelser. Skjønner at det er en kost/nytte-vurdering for hvor mye de skal «dulle» med oss pasientene, men jeg tror ikke det er så veldig mye som skal til for at man får en vesentlig bedre opplevelse. I hvert fall for mitt vedkommende.

For meg er innsett vanskelig pga spesiell livmorhals. Jeg sa ifra om det TRE ganger før første innsett i april, først ved planlegging av forsøket, så ved innmelding av mens og så på siste kontroll før innsett, og de bare «jada, jada, dette går bra». Kom på innsett, ingen hadde forberedt seg eller lest journalen min som jeg hadde bedt dem om og det tok én time, tre leger og alle tenkelige instrumenter før de fikk det til, og så presterer legen å si «hvis vi hadde visst om dette på forhånd kunne vi satt av ekstra tid»...

De har skjønt det nå da, så nå setter de av ekstra tid og forbereder seg heldigvis.

Ikke så veldig ulikt nei. Håpløst å prøve å si ifra når de ikke vil høre. Synes de klønet noe grusomt istedenfor å høre etter under hele første forsøk.
Uttak nr 2 var en drøm, og befruktningen var ekstremt mye bedre, når de hørte etter, slapp unna med å få andre medisiner og ikke den typen jeg blir syk av :cat:
Ja, det var utrolig kjedelig. Nesten bedre å ikke få den positive, selv om det egentlig er et godt tegn. Jeg ville bestille time for scrathing denne syklusen, men legen mente der var unødvendig siden jeg hadde blitt gravid på forrige forsøk. Så nå er det lagt bak oss igjen å vi ser frem mot neste forsøk. Men det tar absolutt på [emoji4] Lykke til med ditt nye forsøk!
Jeg må forsåvidt si meg litt enig med legen hvis du var bare litt heldig sist runde, og det var du jo :cat: håper den varer hele veien nå ;):Heartred

Kopierer dagens oppdatering her også:

Kom hjem til gubbelur som lagde middag :) Det var godt det.

Dette ble den siste kontrollen! :eek: :D :wideyed:
Kom inn til samme mannen som to ganger før. Veldig blid i dag og hadde med seg medhjelper til å notere.
I venstre hadde jeg to på 19 mm og en på 21 mm! Og i høyre fikk jeg ikke med meg, men var noen flere på 19 mm, også var det noen umodne på 15 mm. Men han var veldig fornøyd og sa at det var helt gjennomsnittlig det han så :smug:

Så... Til det mest spennende!
Uttak blir....... ONSDAG! Så jeg skal ikke sette mer Gonal-F! Og sette Ovitrellen i kveld.
Spraya for siste gang har jeg gjort nå.

Hjeeelp, jeg gruer meg :wideyed:

Så testdag blir 13.oktober :)

Veslejinta - 29 år - Ingen barn - IVF - Riksen - Synerella fra 28.08 - Gonal F fra 13.09 - Otrivelle 24.09 - Uttak 26.09 - Insett 28.09 - Testdag 10.10

Kom inn til samme mannen som to ganger før. Veldig blid i dag og hadde med seg medhjelper til å notere.
I venstre hadde jeg to på 19 mm og en på 21 mm! Og i høyre fikk jeg ikke med meg, men var noen flere på 19 mm, også var det noen umodne på 15 mm. Men han var veldig fornøyd og sa at det var helt gjennomsnittlig det han så :smug:

Uttak blir....... ONSDAG! Så jeg skal ikke sette mer Gonal-F! Og sette Ovitrellen i kveld.

Så bra! Nå er alt opp til mannen som må levere varene! Blir spennende dette her!
Ikke gru deg, ting går hverken bedre eller dårligere når man gruer seg :cat:

Så bra! Nå er alt opp til mannen som må levere varene! Blir spennende dette her!
Ikke gru deg, ting går hverken bedre eller dårligere når man gruer seg :cat:
Jeg må bare prøve å skru av hodet, og bare møte opp og ta det pent :)
Spent på fangsten, og se hvor mange det blir.

Jeg må bare prøve å skru av hodet, og bare møte opp og ta det pent :)
Spent på fangsten, og se hvor mange det blir.
Har de sagt noe om hvordan de gjør det ift informasjon om befruktning osv? Jeg vet ikke hvordan riksen gjør det ang info underveis, sikkert noe helt annet enn stolavs :hilarious:
Tror nesten du må bestemme deg for en testdag om du skal ha det stående på listen så tidlig :p

Masse millioner ganger lykke til :) :)

Har de sagt noe om hvordan de gjør det ift informasjon om befruktning osv? Jeg vet ikke hvordan riksen gjør det ang info underveis, sikkert noe helt annet enn stolavs :hilarious:
Tror nesten du må bestemme deg for en testdag om du skal ha det stående på listen så tidlig :p
Måtte lese oss opp ganske mye selv. Men litt info har jeg fått :) De ringer tilbake dagen etter uttak, for å si hvordan det har gått. Så det blir spennende det.

Det er sykehusets testdag... Min testdag, den finner jeg ut av :hilarious::hilarious:

Måtte lese oss opp ganske mye selv. Men litt info har jeg fått :) De ringer tilbake dagen etter uttak, for å si hvordan det har gått. Så det blir spennende det.

Det er sykehusets testdag... Min testdag, den finner jeg ut av :hilarious::hilarious:
Ååh, så deilig!
Jeg mente fordi du først skrev testdag 13 og så 10 :woot:

Back
Topp