Oktober 2018

Såååå bra! Den følelsen husker jeg :) Den er fantastisk!:D

Første gang på årevis jeg var glad for mensen [emoji23] Sa «yes» på do liksom [emoji23] Var så redd for at den skulle komme sent.

Første gang på årevis jeg var glad for mensen [emoji23] Sa «yes» på do liksom [emoji23] Var så redd for at den skulle komme sent.
Min kom ei uke for seint den, så jeg var rimelig desperat da den endelig kom :hilarious:

Jeg og vil ha!!!! eggløsning idag.... 2uker å vente..... to laaaaaaaaange uker å vente på å starte

Klarte å gjør en flause igår. Skal liksom "imponere" med alt jeg har lest her og spør om hvilke ulike medisiner. Ser på en oversikt han har at det står Orgalutran. Men hva tror dere jeg klarte å si høyt? Jo om jeg skulle ta en orangutang....gjett om legen og mannen holdt på å le seg halvt ihjel :dance011:laughing025

Jeg har jo verdens verste jobb å bli satt på hormoner da. Sett for nok av scenarioer der jeg blir super hormonell og skal på jobb. Er ungdomsskole lærer og har ca 30 fjortiser!!!

[emoji15][emoji15][emoji15]
Stakkar deg[emoji856]

Henger ikke helt med i tråden her ser jeg.

Hadde kontroll denne uken, og har planlagt innsett tirsdag. Denne gangen gruer jeg meg skikkelig til både innsett og tiden frem til test, men det er jo noe en bare må gjennom.

Kontrollen var i kjent Riksen-stil - kjapp og med lite rom for informasjon eller spørsmål. Prøvde flere ganger å be dem om å vurdere å tillasse progesteron-støtten denne gangen siden jeg begynte å spotte på rugedag 3 sist. Men ble avfeid med at «du får den dosen du skal ha», uten nærmere forklaring. Får se om jeg gidder å ta det opp igjen på innsett, har sagt til mannen at han gjerne kan få stille spørsmål om det. Føler at jeg blir sett på som lettere hysterisk hver gang jeg spør om noe på Riksen, og synes egentlig det er veldig synd at det er sånn!

Henger ikke helt med i tråden her ser jeg.

Hadde kontroll denne uken, og har planlagt innsett tirsdag. Denne gangen gruer jeg meg skikkelig til både innsett og tiden frem til test, men det er jo noe en bare må gjennom.

Kontrollen var i kjent Riksen-stil - kjapp og med lite rom for informasjon eller spørsmål. Prøvde flere ganger å be dem om å vurdere å tillasse progesteron-støtten denne gangen siden jeg begynte å spotte på rugedag 3 sist. Men ble avfeid med at «du får den dosen du skal ha», uten nærmere forklaring. Får se om jeg gidder å ta det opp igjen på innsett, har sagt til mannen at han gjerne kan få stille spørsmål om det. Føler at jeg blir sett på som lettere hysterisk hver gang jeg spør om noe på Riksen, og synes egentlig det er veldig synd at det er sånn!
Vet du hva? Det er helt likt på stolavs. Jeg prøvde å si ifra før første forsøk at smertestillende de hadde gitt meg til uttak ikke kom til å funke. Det funket ikke.
Tok det opp da jeg ringte inn negativt forsøk, uttak hadde vært et helvete, og nevnt det på alle rundene tlf og kontroller i mellom, først på siste kontroll før uttak i august når hun snakket om at jeg måtte hente medisiner og blabla måtte jeg stoppe henne midt i en setning om det, DA skjønte hun at jeg faktisk prøvde å si ifra om noe som ikke funket. Tror det var snakk om seks telefonsamtaler og to kontroller! Og gjett hva, da gikk det også opp for henne at syklusene mine ikke er på klokkeklare 28dager og jeg sliter mye med smerter rundt mens og el, slik at jeg kunne få fryseforsøk i styrt syklus :woot:
Helt håpløst, så jeg føler absolutt med deg :Heartred

Hei oktoberjenter [emoji4] Da er vi i gang med planlegging av nytt forsøk og det ser ut som det blir i ut i oktober. Vi fullførte i august vårt siste offentlige forsøk uten hell, og går nå privat. Alt skal i utgangspunktet være greit hos begge, så vi har nok bare vært uheldige. Ble gravid på forrige forsøk, men mistet raskt etterpå. Etter planen blir det oppstart med sprøyter rundt 10. oktober [emoji4]

Wag - IVF/ICSI #4. forsøk. Bemfola, menopur og orgalutran. Uttak uke 42/43.

Hei oktoberjenter [emoji4] Da er vi i gang med planlegging av nytt forsøk og det ser ut som det blir i ut i oktober. Vi fullførte i august vårt siste offentlige forsøk uten hell, og går nå privat. Alt skal i utgangspunktet være greit hos begge, så vi har nok bare vært uheldige. Ble gravid på forrige forsøk, men mistet raskt etterpå. Etter planen blir det oppstart med sprøyter rundt 10. oktober [emoji4]

Wag - IVF/ICSI #4. forsøk. Bemfola, menopur og orgalutran. Uttak uke 42/43.
Det var leit å høre! Fikk med meg at du ble gravid, men er visst mange av augustjentene som har vært uheldige ser det ut til...

Hei, jeg er helt fersk på forumet og skal starte vårt første IVF forsøk
Starter med Puregon sprøyter denne uken.

Har ingen erfaring, og lurer på om det finnes noen likesinnede her eller bør jeg velge en annen tråd?

Minimi - IVF - Ivf Klinikken Oslo - Puregon og Orgalutran - uttak/innsett i oktober

Har ingen erfaring, og lurer på om det finnes noen likesinnede her eller bør jeg velge en annen tråd?

Minimi - IVF - Ivf Klinikken Oslo - Puregon og Orgalutran - uttak/innsett i oktober
Det varierer hvem som er helt ferske fra mnd til mnd, men vi har jo disse mndsgruppene for å dele tanker og følelser underveis i forsøket, så du er på helt riktig plass altså :cat:
Vi er flere her inne på oktobergruppa som har en del erfaring vi gjerne deler om du har spørsmål også . Det gjelder forsåvidt hele assistert også, så vi skal ikke være vanskelige med deg :Heartred

Fersk her og :) første forsøk i oktober :)

Det varierer hvem som er helt ferske fra mnd til mnd, men vi har jo disse mndsgruppene for å dele tanker og følelser underveis i forsøket, så du er på helt riktig plass altså :cat:
Vi er flere her inne på oktobergruppa som har en del erfaring vi gjerne deler om du har spørsmål også . Det gjelder forsåvidt hele assistert også, så vi skal ikke være vanskelige med deg :Heartred

Så bra :) Ja det virker som det er mange med god erfaring her

Last edited:
Så spennende Lavendel81. Håper vi kan dele litt erfaringer underveis, jeg både gleder og gruer meg veldig. Har du startet opp ennå?
Nei her har det gått fort i svingene. Var på utredning på mandag. Har gått 3 år uten prevensjon uten at noe har skjedd så tenkte vi burde sjekke oss. Går privat. Resultatet av spermtest var så lav at sannsynligheten for å få det til selv er veldig liten. Jeg er selv helt ok :) så vi gikk på fredag og sa at vi ville prøve. Blir icsi. Skal starte neste syklus som er om ca 2 uker. Så enda litt i sjokk...nettopp fått beskjed om at vi bør og oppstart med en gang....Så mildt sagt tankekjør her

Back
Topp