Oktober 2018

Så kom dagen jeg har drømt om så lenge. Dagen det var min tur til å teste positivt, for første gang etter 2,5 års prøving! Begynte med en veldig lovende tidligtest i morges (10dpo), som hadde økt fra en ørsvak strek i går kveld til en strek som ville bli med på bilde i dag. I ettermiddag måtte jeg ta en test ... Og en til ... Og en til ... :joyful:

Det hele føles veldig uvirkelig, særlig siden jeg nesten ikke har hatt noe symptomer, og hadde en sterk følelse både i går og dagen før over at dette ikke hadde gått og at kroppen min nå hadde vendt tilbake til normalen. Skal det endelig være vår tur? Håper så inderlig at vår lille spire klamrer seg fast helt til juli!
Så herlig!!!! Glad på dine vegne, detta fortjene du:) kryssa fingrane for at detta Helde heile veien! Ein skjønn sommarbaby vil da bli :) kan tenk de må vera i lykkerus no :smiley-bounce016
 
Så herlig!!!! Glad på dine vegne, detta fortjene du:) kryssa fingrane for at detta Helde heile veien! Ein skjønn sommarbaby vil da bli :) kan tenk de må vera i lykkerus no :smiley-bounce016
Tuuusen takk! :joyful: Det føles uvirkelig fantastisk, for en drøm å kunne gå denne jula i møte som gravid! Gleder meg til de neste ukene er overstått og vi kan begynne å tro på dette på ordentlig. Krysser fingrene for at du kommer etter nå snart! :)
 
Så kom dagen jeg har drømt om så lenge. Dagen det var min tur til å teste positivt, for første gang etter 2,5 års prøving! Begynte med en veldig lovende tidligtest i morges (10dpo), som hadde økt fra en ørsvak strek i går kveld til en strek som ville bli med på bilde i dag. I ettermiddag måtte jeg ta en test ... Og en til ... Og en til ... :joyful:

Det hele føles veldig uvirkelig, særlig siden jeg nesten ikke har hatt noe symptomer, og hadde en sterk følelse både i går og dagen før over at dette ikke hadde gått og at kroppen min nå hadde vendt tilbake til normalen. Skal det endelig være vår tur? Håper så inderlig at vår lille spire klamrer seg fast helt til juli!

Hipp hurra! Gratulerer ❤️
 
Så utrolig leit å høre! :HeartredDet må være så tungt å gå gjennom alt dette og så ikke få noe igjen i for det. Men eggene må i det minste ha klart seg noen dager, ettersom du fikk beskjed først nå?

Håpløst dette..har ikke kommet meg inn i tråden
Ja, det er tungt, men prøver å snu tankene litt.. lynet slår ikke ned to gang på samme plass *bank i bordet* . Neste gang går det bedre..( min manns ord).
Eggene klarte seg helt til dag 5 så gikk de til grunne..
Det positive i alt negative er jo at vi ikke har brukt opp noen forsøk.. og at vi har mulighet til å endre litt til på livsstil før neste forsøk..
 
Har tatt blodprøve både onsdag og i dag. Hcg var 42 000 på onsdag, og 65 000 i dag. Gynekologen ringte og sa at hun var overrasket over at hun så så lite på ultralyden på onsdag når hcg var såpass høyt den dagen. Hun var også overrasket over at hcg hadde steget såpass mye på de 44 timene.

Jeg prøvde meg på å si at jeg hadde fått positiv test noen dager senere denne gangen enn med de to jeg har fra før. Jeg har et mini mini mini håp om at egget bare kan ha festet seg senere og at jeg derfor er kortere på vei på en måte. Vet ikke om det er mulig en gang altså. Da svarte gynekologen at hun fremdeles hadde veldig liten tro på at dette gikk veien.

Jeg sa at jeg ikke ønsket å ta noen abortpiller før hjertet til fosteret hadde sluttet å slå, og det var helt greit sa hun. Vi avtalte ny ultralyd kl. 14 på onsdag i neste uke.

Så da får vi se hvordan dette går. Det er så frustrerende å ikke vite hva som skjer og når det skjer!
Forstår godt du er frustrert med masse tankekjør. Håper spiren sitter til tross for var legen sa.
 
Hvordan ligger du Ann i løypa nå?
Eg drive å testa med el testa, på ul , tatt blodprøve for å sjekka om eg har hatt el. Så no skal eg avgårde å kjøpa cb tester, for dei meinte at dei va dei sikkraste, iom at eg ikkje har hatt el enda. Evt må setta ovitrelle i morgen. Så blir det forhåpentligvis innsett neste veke. Korleis er formen din, kjenner du noko? :)
 
Eg drive å testa med el testa, på ul , tatt blodprøve for å sjekka om eg har hatt el. Så no skal eg avgårde å kjøpa cb tester, for dei meinte at dei va dei sikkraste, iom at eg ikkje har hatt el enda. Evt må setta ovitrelle i morgen. Så blir det forhåpentligvis innsett neste veke. Korleis er formen din, kjenner du noko? :)
Var på UL igår, slimhinnen var ikke tykk nok så fikk kjipe beskjeden om å måtte starte på Progynova igjen. Så nå ligger jeg her i senga dårlig men håper det gjør jobben iallefall. Skal på ny UL på torsdag. Satser på innsett neste uke her også, må bare se ann utviklinga. De har iallefall vært enige om at jeg kun skal prøve naturlig syklus etter dette.
 
Var på UL igår, slimhinnen var ikke tykk nok så fikk kjipe beskjeden om å måtte starte på Progynova igjen. Så nå ligger jeg her i senga dårlig men håper det gjør jobben iallefall. Skal på ny UL på torsdag. Satser på innsett neste uke her også, må bare se ann utviklinga. De har iallefall vært enige om at jeg kun skal prøve naturlig syklus etter dette.
Uff da va ikkje kjekt å måtta beg på da viss du får bivirkninger av den.. korleis dårlig blir du? Satsa på den gjere jobben sin ja! Blir spennande å sjå kva dag me får innsett på, kanskje samme dag ;) veldig klar for å setta inn sjøl om eg syns da e kjipt at d er siste egget. Tenke litt sånn skulle eg ha venta te over nyttår, eller er det lika greit å gjera d osv.. føler ikje eg stressa så med det, går jo å tenker på forksjellig, men vil liksom at d skal sitta snart!! Blir ul torsdag her óg. Me får holda kvarandre oppdaterte! :) god bedring til deg!
 
Uff da va ikkje kjekt å måtta beg på da viss du får bivirkninger av den.. korleis dårlig blir du? Satsa på den gjere jobben sin ja! Blir spennande å sjå kva dag me får innsett på, kanskje samme dag ;) veldig klar for å setta inn sjøl om eg syns da e kjipt at d er siste egget. Tenke litt sånn skulle eg ha venta te over nyttår, eller er det lika greit å gjera d osv.. føler ikje eg stressa så med det, går jo å tenker på forksjellig, men vil liksom at d skal sitta snart!! Blir ul torsdag her óg. Me får holda kvarandre oppdaterte! :) god bedring til deg!
Jeg får intens hodepine, blir kvalm, svimmel og følelsen av å kun sovet 2t selv om jeg har sovet 9t.

Spennende da! Får begge beskjed imorgen hva som skjer neste uke :)

Krysser fingrene for at det går denne gangen for oss begge. Er så klar for å bli ruger igjen!!!
 
Var på ultralyd igjen i dag. Fikk beskjed om at de hadde hørt feil i tlf de fikk fra de som analyserte Hcg ca 56000 og ikke 65000 på målingen på dag to.

På ultralyden var det verken hjerteslag eller foster. Det hadde nesten helt i oppløsning og gynekologen mente at jeg kom til å blø når som helst. Skal derfor ta noen piller i morgen som jeg fikk av legen for å få start på blødningen. Da har jeg kontroll på når blødningen kommer slik at jeg slipper å få det mens jeg er på jobb eller ute på andre ting. Jeg syns det er trist, men den største sorgen og sjokket kom når vi fikk vite i forrige uke at det mest sannsynlig ikke kom til å gå bra. Det er på en måte en lettelse og vite at det er avgjort og at jeg slipper å gå og lure på hvordan det kommer til å gå.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med blødningen i morgen. Jeg ble advart om mye blod og sterke smerter. Gruer meg veldig til begge deler. Noen som har noen ærlige og rett fram erfaringer å dele? Jeg liker å være forberedt :)
 
Så ufattelig trist:( ingen som som kan trøste i slike tilfeller! :( jeg kom aldri så langt som deg, jeg var 6+4 da jeg mistet.. Men det er sterke smerter og en del blod ja.. Kjøp inn paracet/ibux så du har, det måtte jeg ta for å komme meg gjennom det hvertfall.. Jeg fikk også etterrier/sammentrekninger som var forferdelig vonde:/ håper du slipper så sterke smerter og at det er fort over:Heartred sender deg en klem! Ta vare på hverandre:Heartred lykke til:Heartred
 
Huff, kjempetrist å lese.. skjønner godt hva du mener at det første sjokket var verst og at det nesten er en lettelse å få et konkret svar på hva som skjer videre. Ang blødningen og smerter, så ble jeg litt kvalm av vagitoriene jeg fikk. Men fikk også med kvalmestillende. Blødde mye den gangen jeg tok vagitorier for å få det i gang. De andre gangene jeg har mistet har jeg ikke blødd så mye. Hadde ikke store smerter noen av gangene jeg har mistet. Ta godt vare på deg selv og på hverandre:Heartred håper du snart sitter med en ny spire som holder helt i mål. Masse lykke til videre! Stor klem:Heartbigred
 
Var på ultralyd igjen i dag. Fikk beskjed om at de hadde hørt feil i tlf de fikk fra de som analyserte Hcg ca 56000 og ikke 65000 på målingen på dag to.

På ultralyden var det verken hjerteslag eller foster. Det hadde nesten helt i oppløsning og gynekologen mente at jeg kom til å blø når som helst. Skal derfor ta noen piller i morgen som jeg fikk av legen for å få start på blødningen. Da har jeg kontroll på når blødningen kommer slik at jeg slipper å få det mens jeg er på jobb eller ute på andre ting. Jeg syns det er trist, men den største sorgen og sjokket kom når vi fikk vite i forrige uke at det mest sannsynlig ikke kom til å gå bra. Det er på en måte en lettelse og vite at det er avgjort og at jeg slipper å gå og lure på hvordan det kommer til å gå.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med blødningen i morgen. Jeg ble advart om mye blod og sterke smerter. Gruer meg veldig til begge deler. Noen som har noen ærlige og rett fram erfaringer å dele? Jeg liker å være forberedt :)
:Heartbigred Så trist, sender deg en varm klem
 
Var på ultralyd igjen i dag. Fikk beskjed om at de hadde hørt feil i tlf de fikk fra de som analyserte Hcg ca 56000 og ikke 65000 på målingen på dag to.

På ultralyden var det verken hjerteslag eller foster. Det hadde nesten helt i oppløsning og gynekologen mente at jeg kom til å blø når som helst. Skal derfor ta noen piller i morgen som jeg fikk av legen for å få start på blødningen. Da har jeg kontroll på når blødningen kommer slik at jeg slipper å få det mens jeg er på jobb eller ute på andre ting. Jeg syns det er trist, men den største sorgen og sjokket kom når vi fikk vite i forrige uke at det mest sannsynlig ikke kom til å gå bra. Det er på en måte en lettelse og vite at det er avgjort og at jeg slipper å gå og lure på hvordan det kommer til å gå.

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med blødningen i morgen. Jeg ble advart om mye blod og sterke smerter. Gruer meg veldig til begge deler. Noen som har noen ærlige og rett fram erfaringer å dele? Jeg liker å være forberedt :)

Det var virkelig trist å høre! Men skjønner veldig godt at det er en lettelse å slippe uvissheten. Jeg har ingen erfaring å bidra med, men håper det ikke blir altfor vondt. Ønsker deg alt godt i tiden fremover:Heartred
 
Back
Topp