Oktober 2018

Jeg er 7+2 i dag. Jeg har vært på tidlig ultralyd i mine forrige svangerskap og dette så ikke normalt ut for meg heller. Nå skal jeg måle hcg i to dager og se hvordan den ser ut.

Jeg har følt på meg at noe ikke stemmer helt siden de positive testene var svakere enn det de har vært i de andre to svangerskapene mine. Jeg spurte både Hausken og fastlegen om jeg kunne få måle hcg, men ingen av dem ville det. Så kjenner jeg er irritert med tanken på at dette kunne vært oppdaget tidligere, og da hadde jeg sluppet å bli så knyttet til fosteret. Årh! Men det er vel bare sorgen som snakker.

Vi har heldigvis to stk 8-delte på frys, og vi kan jo håpe at i allefall ett av dem overlever opptining og fester seg og vokser slik det skal.

For en vond situasjon å være i. Sender deg varme tanker :Heartred
 
Gratulerer!! Nyt følelsen, det må være fantastisk! :happy: Hvor mange dager etter uttak er det?
Takk<3 Ja det er helt fantastisk! Jeg hadde fryseforsøk. Satte inn et 3-dagers embryo:) Så si "11" dager etter "uttak" :)
 
Ble ingen på frys for meg
emoji24.png

Så utrolig leit å høre! :HeartredDet må være så tungt å gå gjennom alt dette og så ikke få noe igjen i for det. Men eggene må i det minste ha klart seg noen dager, ettersom du fikk beskjed først nå?
 
Har tatt blodprøve både onsdag og i dag. Hcg var 42 000 på onsdag, og 65 000 i dag. Gynekologen ringte og sa at hun var overrasket over at hun så så lite på ultralyden på onsdag når hcg var såpass høyt den dagen. Hun var også overrasket over at hcg hadde steget såpass mye på de 44 timene.

Jeg prøvde meg på å si at jeg hadde fått positiv test noen dager senere denne gangen enn med de to jeg har fra før. Jeg har et mini mini mini håp om at egget bare kan ha festet seg senere og at jeg derfor er kortere på vei på en måte. Vet ikke om det er mulig en gang altså. Da svarte gynekologen at hun fremdeles hadde veldig liten tro på at dette gikk veien.

Jeg sa at jeg ikke ønsket å ta noen abortpiller før hjertet til fosteret hadde sluttet å slå, og det var helt greit sa hun. Vi avtalte ny ultralyd kl. 14 på onsdag i neste uke.

Så da får vi se hvordan dette går. Det er så frustrerende å ikke vite hva som skjer og når det skjer!
 
Har tatt blodprøve både onsdag og i dag. Hcg var 42 000 på onsdag, og 65 000 i dag. Gynekologen ringte og sa at hun var overrasket over at hun så så lite på ultralyden på onsdag når hcg var såpass høyt den dagen. Hun var også overrasket over at hcg hadde steget såpass mye på de 44 timene.

Jeg prøvde meg på å si at jeg hadde fått positiv test noen dager senere denne gangen enn med de to jeg har fra før. Jeg har et mini mini mini håp om at egget bare kan ha festet seg senere og at jeg derfor er kortere på vei på en måte. Vet ikke om det er mulig en gang altså. Da svarte gynekologen at hun fremdeles hadde veldig liten tro på at dette gikk veien.

Jeg sa at jeg ikke ønsket å ta noen abortpiller før hjertet til fosteret hadde sluttet å slå, og det var helt greit sa hun. Vi avtalte ny ultralyd kl. 14 på onsdag i neste uke.

Så da får vi se hvordan dette går. Det er så frustrerende å ikke vite hva som skjer og når det skjer!

For en krevende situasjon du står i:Heartred Men man skulle jo tro at det er et lite håp når HCG fortsatt stiger såpass, selv om gynekologen er fagpersonen. Varme tanker til deg
 
Kan jo dele her også ettersom jeg starter her inne men flytter over i November med innsett 1.11 Fikk ett innfall og tok en test i kveld 10dpo:
5C41E75B-04DC-458F-B2AF-3833790B6103.jpeg
Er ikke denne ganske fin da???
 
Har tatt blodprøve både onsdag og i dag. Hcg var 42 000 på onsdag, og 65 000 i dag. Gynekologen ringte og sa at hun var overrasket over at hun så så lite på ultralyden på onsdag når hcg var såpass høyt den dagen. Hun var også overrasket over at hcg hadde steget såpass mye på de 44 timene.

Jeg prøvde meg på å si at jeg hadde fått positiv test noen dager senere denne gangen enn med de to jeg har fra før. Jeg har et mini mini mini håp om at egget bare kan ha festet seg senere og at jeg derfor er kortere på vei på en måte. Vet ikke om det er mulig en gang altså. Da svarte gynekologen at hun fremdeles hadde veldig liten tro på at dette gikk veien.

Jeg sa at jeg ikke ønsket å ta noen abortpiller før hjertet til fosteret hadde sluttet å slå, og det var helt greit sa hun. Vi avtalte ny ultralyd kl. 14 på onsdag i neste uke.

Så da får vi se hvordan dette går. Det er så frustrerende å ikke vite hva som skjer og når det skjer!

Skjønner deg så utrolig godt! Dette kan ikke være lett... Stå på ditt, ikke gjør noe du ikke ønsker! Her er det jo fortsatt håp!
 
Så kom dagen jeg har drømt om så lenge. Dagen det var min tur til å teste positivt, for første gang etter 2,5 års prøving! Begynte med en veldig lovende tidligtest i morges (10dpo), som hadde økt fra en ørsvak strek i går kveld til en strek som ville bli med på bilde i dag. I ettermiddag måtte jeg ta en test ... Og en til ... Og en til ... :joyful:

Det hele føles veldig uvirkelig, særlig siden jeg nesten ikke har hatt noe symptomer, og hadde en sterk følelse både i går og dagen før over at dette ikke hadde gått og at kroppen min nå hadde vendt tilbake til normalen. Skal det endelig være vår tur? Håper så inderlig at vår lille spire klamrer seg fast helt til juli!
 

Vedlegg

  • IMG_3552.JPG
    IMG_3552.JPG
    647,1 KB · Visninger: 39
Back
Topp