O'hellige Klagetråd

Gir opp snart.. Sovna i fra verandadøra som har stått åpen i natt, ergo nabokatta har vært inne her spist opp all maten til mine katter og pissa ned stua mi!!! 6 markeringer på sofaen, på tvbordet og flere steder på vegg og dører!!!
Jeg bare satt meg ned hylgrein i flere timer .. Er så drittlei er så mye dritt jeg må finne meg i om dagen at jeg klikker i hormonvinkel snart! Har aldri vært så sliten før ikke etter 17 timer på jobb en gang har jeg følt meg så jævlig som nå! Finner meg en bunker oppå fjellet å gjemmer meg i snart.

Sent from my iPhone using BV Forum

Cysten min sprakk idag :( vært på legevakten og fått sprøte med bedøvelse rundt og i området, det var så vondt at jeg grein og hyperventilerte og prøvde å ikke skrike høyt. Fy f for en smarte :( og dessverre så fungerer ikke bedøvelsen så langt inn og da betennelsen skulle tømmes og det settes inn dren var det samme opp igjen.
Nå må jeg til legen annenhver dag, kan ikke dusje skikkelig (er ved halebeinet) og jeg klarer ikke stå eller sitte, og det er vondt å ligge og gå. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå på do, tissa stående i dusjen isted.
Vet ikke hva jeg skal gjøre :( Blir liggende på sofaen noen dager hvertfall for er så vondt å ligge flatt i senga :(
Og så blir jeg jo bekymra for lille jenta mi også, sånn oppå det hele.

Cysten min sprakk idag :( vært på legevakten og fått sprøte med bedøvelse rundt og i området, det var så vondt at jeg grein og hyperventilerte og prøvde å ikke skrike høyt. Fy f for en smarte :( og dessverre så fungerer ikke bedøvelsen så langt inn og da betennelsen skulle tømmes og det settes inn dren var det samme opp igjen.
Nå må jeg til legen annenhver dag, kan ikke dusje skikkelig (er ved halebeinet) og jeg klarer ikke stå eller sitte, og det er vondt å ligge og gå. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå på do, tissa stående i dusjen isted.
Vet ikke hva jeg skal gjøre :( Blir liggende på sofaen noen dager hvertfall for er så vondt å ligge flatt i senga :(
Gir opp snart.. Sovna i fra verandadøra som har stått åpen i natt, ergo nabokatta har vært inne her spist opp all maten til mine katter og pissa ned stua mi!!! 6 markeringer på sofaen, på tvbordet og flere steder på vegg og dører!!!
Jeg bare satt meg ned hylgrein i flere timer .. Er så drittlei er så mye dritt jeg må finne meg i om dagen at jeg klikker i hormonvinkel snart! Har aldri vært så sliten før ikke etter 17 timer på jobb en gang har jeg følt meg så jævlig som nå! Finner meg en bunker oppå fjellet å gjemmer meg i snart.

Sent from my iPhone using BV Forum
Huff, føler med dere begge to! *liker ikke*!!!

Huff føler med deg ! Hadde sånn forrige svangerskap. To ganger. Første gangen gjorde de som med deg når de skulle tømme den. Jeg holdt på å krype ned fra operasjonsbenken på andre siden når de holdt på. Sykepleierne som var der synes det var ille å se på. Andre gangen protesterte jeg hardt når de skulle gjøre det og de gav meg spinal bedøvelse. Det gjorde susen. For å klare å leve de neste dagene fikk jeg ta paralgin forte når noen ganger om dagen. Det var trygt mente de. Men det er helt grusomt. Håper du blir bedre snart :)

Andre som blir kvalm av bevegelsene inni magen?
Er takknemlig for at jeg har ei aktiv jente inni der ❤️men ligger nå og er kvalm og får ikke sove fordi hun styrer skikkelig på inni der. Tror hun er nedi bekkenet også. Gjør vondt langt der nede. Litt igjen så kan hun heller ligge på magen min og styre i stedet for inni. ;)

Huff føler med deg ! Hadde sånn forrige svangerskap. To ganger. Første gangen gjorde de som med deg når de skulle tømme den. Jeg holdt på å krype ned fra operasjonsbenken på andre siden når de holdt på. Sykepleierne som var der synes det var ille å se på. Andre gangen protesterte jeg hardt når de skulle gjøre det og de gav meg spinal bedøvelse. Det gjorde susen. For å klare å leve de neste dagene fikk jeg ta paralgin forte når noen ganger om dagen. Det var trygt mente de. Men det er helt grusomt. Håper du blir bedre snart :)

Takk :greet015

Akkurat kommet hjem fra sykehuset.
Gikk i blodet på meg og fikk infeksjon i hele kroppen. Sambo sier han omtrent ikke fikk kontakt med meg på søndag og jeg husker lite. Har ligget på intravenøst med væske, antibiotika og smertestillende. Så nå skal jeg på kontroll på fredag. Hva måtte du gjøre etter at de hadde åpnet og renset? Evt kan du ta det på pm om det blir for personlig :)

Fysj jeg er møkklei av å være husmor å kjefte på 5 åring som er blitt så utrolig frekk i kjeften.. Gleder meg ihel til å ligge på barsel i ro å fred..

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Må bare klage på at i dette sv.skapet har jeg bare mugne jordmødre.. ho jeg har hatt på ul 2ganger er skikkelig muggen, og ho jeg har på helsestasjonen er heller ikke så koslig.. urgh, hva med å bytte yrke når man ikke klarer å være snill og imøtekommende..? De andre gangene har jeg hatt jm og hs som er hyggelige, snille og som det går ann å prate med.. men neida, ikke denne gangen.. Bah!

Må si jeg er litt frustrert over at min vektoppgang plutselig er allemannseie! Greit det er jo hyggelig at folk sier jeg har fin mage og holder figuren bra, men når ble det helt ok å spørre noen hvor mye man har lagt på seg, bare fordi man er gravid? Mange kommenterer at magen er liten, men jeg ligger helt på kurven og at babyen vokser som den skal er jo det viktigste for meg så det tar jeg meg ikke nær av, men man er man jo selvbevisst på vektoppgangen og jeg kjenner jo på at jeg er blitt større, så synes ikke det er så gøy at andre skal gå rundt og diskutere hvor mye jeg har lagt på meg.
Min mor mente det var hårsårt av meg å ikke ville svare på et slik spørsmål fra en tante, og at det var en helt vanlig ting å spørre om, men hvorfor skal det være det?

Klager litt over å våkne nå pga et bryllup. Er bare allsang så er jo koselig "støy". Er jo heller ikke høyt, men jeg har jo superøyre:p Pluss sulten begynner å melde sin ankomst.. jeg har jo ikke
mat her siden jeg er på ferie.. jippi:p

Må si jeg er litt frustrert over at min vektoppgang plutselig er allemannseie! Greit det er jo hyggelig at folk sier jeg har fin mage og holder figuren bra, men når ble det helt ok å spørre noen hvor mye man har lagt på seg, bare fordi man er gravid? Mange kommenterer at magen er liten, men jeg ligger helt på kurven og at babyen vokser som den skal er jo det viktigste for meg så det tar jeg meg ikke nær av, men man er man jo selvbevisst på vektoppgangen og jeg kjenner jo på at jeg er blitt større, så synes ikke det er så gøy at andre skal gå rundt og diskutere hvor mye jeg har lagt på meg.
Min mor mente det var hårsårt av meg å ikke ville svare på et slik spørsmål fra en tante, og at det var en helt vanlig ting å spørre om, men hvorfor skal det være det?

Jeg synes ikke det er normalt å spør om det. Hva i all verden skal de vite det for, da??
Jeg har heldigvis ikke opplevd dette selv, men mannen ville bli med til legen på sist kontroll. Da skreiv jeg opp vekten på skjemaet så legen skulle slippe å spør om det. Jeg vil ikke at noen andre enn lege og jm skal vite vekten min (og egentlig ikke de heller, men jeg må jo). Så sier legen "De xx kiloene, skreiv du de på i dag?" :eek: Han forstod ikke hvorfor det var så gale at mannen fikk høre det. :( Trodde leger, av alle, visste at det kunne være et følsomt tema hos enkelte. Spesielt kvinner...

jeg syns ikke det er "en vanlig ting å spørre om" hadde aldri falt meg inn å spørre hvor mye noen har lagt på seg i svangerskapet, ja, prata med den gravide om hvor fin mage, hvis ho var intr i å prate.. men ikke noe tafsing på magen Uten å spørre, hadde nok ikke spurt heller for jeg syns det er litt unaturlig å ta på andres mager, gravid eller ikke :p Fatter heller ikke hvorfor man plutselig er allemannseie bare for man er gravid.. Og som du sier er kurven og sånn som er det viktigste ikke str på magen, for det kommer ann på kroppsfasongen til mor, og hvordan babyen ligger inni magen..

Takk :greet015

Akkurat kommet hjem fra sykehuset.
Gikk i blodet på meg og fikk infeksjon i hele kroppen. Sambo sier han omtrent ikke fikk kontakt med meg på søndag og jeg husker lite. Har ligget på intravenøst med væske, antibiotika og smertestillende. Så nå skal jeg på kontroll på fredag. Hva måtte du gjøre etter at de hadde åpnet og renset? Evt kan du ta det på pm om det blir for personlig :)

De la inn dren og så måtte vi skulle med saltvann et par ganger om dagen. Samboer gjorde det mens jeg var rimelig nervøs. Ikke gøy men gikk greit. Veldig ubehagelig å ta ut drenet men det gikk jo greit det og. Var bare for å holde det åpent litt ekstra så det som var der kom ut. Etter det så grodde det fint og kom ikke tilbake :) puh hvordan går det med deg? Veldig uheldig du har vært :/

De la inn dren og så måtte vi skulle med saltvann et par ganger om dagen. Samboer gjorde det mens jeg var rimelig nervøs. Ikke gøy men gikk greit. Veldig ubehagelig å ta ut drenet men det gikk jo greit det og. Var bare for å holde det åpent litt ekstra så det som var der kom ut. Etter det så grodde det fint og kom ikke tilbake :) puh hvordan går det med deg? Veldig uheldig du har vært :/

Kirurgene som åpnet det andre gangen sa at de bare skulle ta ut drenet på dag 2, skylle med saltvann så skulle det kun skylles med dusjen etter det mens jeg går på antibiotika. Er på kontroll annenhver dag hos lege, foreløpig ser det bra ut så krysser fingrene veeeeldig!!
Bare håper det gror slik det skal og ikke kommer tilbake igjen. Skal sannsynligvis opereres, men må bli etpar mnd etter fødsel slik at renselsen er over og jeg ikke må amme hele tiden. Så blir sannsynligvis på nyåret.

Ja du var jo ikke heldig du heller som fikk det to ganger, håper inderlig jeg slipper det!

Og takk for svar :)

Er drittlei. Går heime heile dagane, verke, blir rett og slett litt smådepremert.
La dagane gå fort :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Syns det er litt kjipt at jeg ikke klarer og nyte denne fine sommeren skikkelig..
Det har ikke vært så fin sommer på maange år, og jeg har jobbet inne hver eneste sommer og mistet de få finværsdagene som har vært. Mens i år så klarer jeg ikke å sitte ute en halvtime en gang før jeg holder på å krepere av overoppheting, og jeg som har fri hele sommeren :(

Syns det er litt kjipt at jeg ikke klarer og nyte denne fine sommeren skikkelig..
Det har ikke vært så fin sommer på maange år, og jeg har jobbet inne hver eneste sommer og mistet de få finværsdagene som har vært. Mens i år så klarer jeg ikke å sitte ute en halvtime en gang før jeg holder på å krepere av overoppheting, og jeg som har fri hele sommeren :(
Enig med deg. Fineste sommeren på mange år her jeg bor, og jeg har overført mesteparten av ferien til neste år... De stundene jeg har fri klarer jeg ikke helt å nyte for det er varmt og tusen ting som skulle vært gjort og jeg bor på et nytt sted hvor jeg foreløpig ikke er sikker på om jeg trives. Føler finværssommern bare går forbi uten meg på lasset :-/

Samme her!
Pga sykdom så er jeg for dårlig til å være ute. Det føles så urettferdig :(

her også, føler meg litt kjip som klager på varmen.. men de fleste skjønner hvorfor ;)

Last edited:
Jeg har funnet ut at det går ann å sole seg på ettermiddagen, på dagtid må jeg bare holde meg i skyggen eller inne men det er jo så kjedelig, jeg liker ikke at samboern blir så mye brunere enn meg :P
Får vasket mye klær heldigvis når det er så varmt da og det er jo et pluss :)

Back
Topp