CD 11 - PP 21
Tiden flyr egentlig, og det er fortsatt skikkelig uvant å håpe på EL allerede innen noen dager. Det hadde vært herlig hvis vi slapp å vente altfor lenge, men jeg er forberedt på litt venting siden HCG har sitti igjen lenger denne gangen enn sist. Jeg tok en ny test i forgårs, og det er fortsatt svak strek når den er tørket. Håper ikke det gjøre noe for eggmodninga.
Det har murret mye de siste par dagene, og det gjør det i dag også. Håper det betyr at kroppen forbereder gullegget. Har fått tak i Crinone nå også, så nå er jeg skikkelig irriterende spent

Det har vært veldig labert på aksjefronten foreløpig, men vi får begynne innsatsen der også nå
Som jeg har nevnt såvidt her tidligere, så synes jeg det er litt tungt om dagen. Jeg føler vi gikk fra et enormt håp om å endelig få det til, til mindre tro enn på lenge. Det har vært litt tøft å innse at vi har et nytt problem på lista. Kanskje spesielt fordi jeg ikke vet om vi er klare for å gjøre så veldig mye mer med det enn å prøve progesteron. Jeg vet ikke hvordan det er og om legene teller med kjemiske (det varierer såvidt jeg har forstått?), men hvis jeg nå faktisk har rett på utredning for habituell abort, vet jeg ikke helt om vi burde gjort det først eller ikke. Egentlig tror jeg ikke vi orker så mange flere forsinkelser før prøverør nå, men samtidig er det dumt hvis vi kunne ha avdekket flere defekter som det kanskje kan gjøres noe med. Jeg vet ikke helt.
Jeg skal til legen om en ukes tid og prate litt med henne. Jeg gjør en del på jobb som ikke er heldig for en eventuell spire, og jeg bekymrer meg litt for om det skader også i dpo. Jeg tror jeg hadde vært tryggere om jeg kunne sluppet den type arbeid i dpo, men jeg vet ikke om jeg bare overdriver. Jeg vet bare at jeg virkelig vil gjøre alt i min makt for at en spire skal feste seg, og da føler jeg egentlig ikke det er helt riktig å holde på med kreftfremkallende kjemikalier osv. Jeg håper det blir godt å lufte tankene litt for henne. Da kan jeg jo kanskje høre om dette med habituell abort også (dog det kanskje er gyn som hadde vært best på det feltet?).
Jeg tar forresten første EL-test i dag, hadde jeg tenkt. Håper ikke jeg trenger mange før egget slipper!!