Ny start

Du er utrolig tøff synes jeg som klarer å holde motet opp så lenge. Jeg har bare prøvd snart 10 mnd og har holdt på å gi opp flere ganger allerede.stå på videre :)
Tusen takk for det, men akkurat nå føler jeg meg alt annet enn tøff. Det er helt forferdelig når håpet brister sånn som det her. Men man har jo ikke noe annet valg enn å skrape sammen bitene og prøve på nytt. Igjen og igjen.. Men takk for gode ord ❤

Det er så vondt å lese at jeg ikke klarer utrykke det, du skulle jo få en terminspire nå
Ja, dette er vondt. Forferdelig vondt. Det er et nytt aspekt av prøvingen vi ikke har vært borti enda. Kroppen klarer ikke holde på spirene. Det er skummelt. Som om vi ikke hadde nok trøbbel med bare det å bli gravide...

4+0 - PP 20

Bare for å ha det med, så var ettermiddagstesten litt sterkere enn morgentesten da den var tørket, men ikke mye.

Forferdelig tung dag i dag. Dette er så jævlig. Det er så utrolig vondt å falle etter den enorme oppturen positive tester gir. Det er under én måned siden jeg opplevde dette sist. Det er litt mer enn jeg klarer å takle akkurat nå, merker jeg. Jeg liker ikke at kroppen ikke klarer å holde lenge på spirene. Gyn sa at det var et godt tegn at det gikk så lenge som til uke 12 den første gangen. Da var i alle fall kroppen "flink" på å holde på spirene. Nå er den ikke god på det heller allikevel.. Jeg vet så klart at det fortsatt er muligheter for at vi skal få det til, men vi trengte virkelig ikke enda en ting på problemlista.

Jeg er så utrolig sliten. Jeg har sovet dårlig alle de siste nettene fordi jeg har gruet meg til å teste på nytt. Livredd for at testene skulle bli svakere eller ikke tilstrekkelig sterke. Og så er det akkurat det som har skjedd. Jeg skal legge meg nå, og siden jeg har avlyst alle planer i morgen, skal jeg heldigvis få sove så lenge jeg vil. Ikke trenger jeg å grue meg til testing heller, for nå vet jeg at håpet er ute uansett..

Beklager for et sinnsykt deppete innlegg, men fader for noe dritt dette er!!

4+0 - PP 20

(...)

Beklager for et sinnsykt deppete innlegg, men fader for noe dritt dette er!!

Dette er definitivt så ufattelig dritt, vi føler alle med deg! Depp i vei, skriv det av deg og få det ut. Vi er her for deg alle sammen❤️ skulle ønske vi bodde litt nærmere så jeg kunne gitt deg en god klem som ikke er digital❤️

Nei huff, det var ikke dette jeg ventet å lese:( Så forferdelig trist at håpet brast så raskt for andre måned på rad:( Det er rett og slett veldig urettferdig! Sender deg en klem❤️

Jeg har veldig troa på at prøverør funker på dere også. Uttak er ikke noe gøy, men det varer bare ca et kvarter, så det er overkommelig og fort glemt når det er over.

Takk for det ♡ Ja, jeg håper virkelig at progesteron kan hjelpe. Det føles så hjelpesløst. Så lang tid på å klare å bli gravid, for så å bare miste med en gang..

Jeg kjenner igjen følelsen. Jeg fant denne teksten her:

"I 50 prosent av alle tilfeller av habituell abort avdekkes ikke årsaken til at kvinnen mister. For mange som opplever å miste flere ganger - deriblant jeg – er følelsen av at det er noe “feil”, at kroppen min ikke en gang klarer den mest grunnleggende oppgave: Å ta vare på barna mine – påtrengende.

Men kanskje er det ikke infertilitet, men rett og slett superfertilitet som er årsaken?

Forskerne tok prøver fra livmorene til kvinner med normal fruktbarhet og fra kvinner med gjentatte spontanaborter. Så ble embryo av “høy” og “lav” kvalitet plassert i en kanal mellom to striper av livmorceller. Cellene fra kvinner med normal fruktbarhet begynte å vokse og strekke seg mot embryoene av høy kvalitet, men ignorerte embryoene av lav kvalitet. Cellene fra kvinnene som hadde gjennomgått habituell abort diskriminerte imidlertid ikke. De vokste mot alle embryoene.

Det er ikke det at jeg har en inkompetent og fiendtlig livmor, det er rett og slett det at livmoren min er så hyggelig og inkluderende at den lar alle babyfrø få en sjanse. Kom igjen, sier den! Her diskriminerer vi ingen! Alle skal med!" http://www.susannekaluza.com/?p=8264

Det jeg liker med denne tanken er at endometriosen min nok gjør at jeg har flere dårlige egg og også mange som er så dårlige at de ikke lar seg befrukte, men livmoren min forsøker hver gang den kan. Og når det da endelig var et skikkelig bra befruktet egg, så ble det virkelig full klaff. Uten at det egentlig må være noe veldig galt med livmoren min. (Nå har jeg brukt en god del medisiner etter hvert også da, men det er jo ikke godt dokumentert at det har noen effekt.)

Jeg vet ikke om dette bare er negativt for deg akkurat nå, men jeg tenker at dersom noe er galt med egget så er kjemisk bedre enn senere abort, og nå vet du jo at Femar gjør noe med kroppen din. Jeg krysser alt for at det er like før du får det perfekte befruktede egget. ♥

Du har lov å deppe, skrike og gjøre hva du vil nå. Sender deg gode klemmer

Hadde gledet meg til og komme hjem fra tur men dette var jo ikke noe koselig :(

For noe dritt:(

Håper du får progesteronstøtte neste gang, jeg fikk crinone å brukte d da jeg ble gravid for fjerde gang..
Om det var det som skulle til får vi aldri svar på men var veldig verdt å prøve..

4+1 - PP 20

Jeg har hatt et skikkelig massivt migreneanfall i nesten hele dag med aura, hodepine, oppkast og det hele, så jeg har vært helt utslått og ikke rukket å oppdatere noe her. Skal ta meg tid til å svare dere bedre senere, for jeg er fortsatt ganske sliten, men jeg har i alle fall testet i dag. Testen var faktisk sterkere i dag, men urinen var veldig konsentrert fordi jeg sov lenge og drakk lite før jeg la meg, så jeg tror jeg kan sammenligne den med formiddagsurin. I så fall er den kanskje en anelse sterkere enn formiddagstesten for to dager siden, men jeg hopper ikke i taket for det. Om så HCG faktisk stiger, så stiger det ikke riktig, så jeg er egentlig helt sikker på at dette ikke går veien. Tok en ny test etter fire timer også, og den var litt svakere.

Jeg har ikke tatt noen bilder av test nr to, for da var jeg midt i migreneanfallet, men jeg rakk å ta bilder av den første før jeg ble dårlig. Her er den innen fristen:

ada9113e662297346a07bf8dc9be03e9

e9a386bc151076d5edcfb21c966e1a7d

Etter tjue min:

2d0257175c25b118928e7118370b4f89

aa5ced99fe8a298a1dc3a26567ae47d2

Alle testene (minus test nr to idag) tørket:

e23a331516d9e2122454134f77d69f39

Formiddagstestene pluss den fra morgenen i dag tørket:

e798d19f64dfea6bb5c41eb723f405e6

Tusen takk for mange gode ord, kjære venner ♡♡ Jeg skal som sagt svare dere ordentlig senere, men nå må jeg slappe litt mer av.

Last edited:
Masse masse god bedring❤️. Det var en ordentlig sterk test dette:). Ligner veldig på min 13 Dpo test denne gangen:). Håper fortsatt det er en fighter spire❤️❤️

Håper håååper for deg litt til<3 Og riktig god bedring så lenge!!

Herregud, dette er litt for spennende!! Krysser alt som overhodet kan krysses!! God bedring!

4+1 - PP 20

Jeg har hatt et skikkelig massivt migreneanfall i nesten hele dag med aura, hodepine, oppkast og det hele, så jeg har vært helt utslått og ikke rukket å oppdatere noe her. Skal ta meg tid til å svare dere bedre senere, for jeg er fortsatt ganske sliten, men jeg har i alle fall testet i dag. Testen var faktisk sterkere i dag, men urinen var veldig konsentrert fordi jeg sov lenge og drakk lite før jeg la meg, så jeg tror jeg kan sammenligne den med formiddagsurin. I så fall er den kanskje en anelse sterkere enn formiddagstesten for to dager siden, men jeg hopper ikke i taket for det. Om så HCG faktisk stiger, så stiger det ikke riktig, så jeg er egentlig helt sikker på at dette ikke går veien. Tok en ny test etter fire timer også, og den var litt svakere.

Jeg har ikke tatt noen bilder av test nr to, for da var jeg midt i migreneanfallet, men jeg rakk å ta bilder av den første før jeg ble dårlig. Her er den innen fristen:

ada9113e662297346a07bf8dc9be03e9

e9a386bc151076d5edcfb21c966e1a7d

Etter tjue min:

2d0257175c25b118928e7118370b4f89

aa5ced99fe8a298a1dc3a26567ae47d2

Alle testene (minus test nr to idag) tørket:

e23a331516d9e2122454134f77d69f39

Formiddagstestene pluss den fra morgenen i dag tørket:

e798d19f64dfea6bb5c41eb723f405e6

Tusen takk for mange gode ord, kjære venner ♡♡ Jeg skal som sagt svare dere ordentlig senere, men nå må jeg slappe litt mer av.
Her er det håp enda :) satser på enda sterkere rosa strek i morgen <3

Dette er definitivt så ufattelig dritt, vi føler alle med deg! Depp i vei, skriv det av deg og få det ut. Vi er her for deg alle sammen❤️ skulle ønske vi bodde litt nærmere så jeg kunne gitt deg en god klem som ikke er digital❤️
Tusen hjertelig takk for så gode ord. De trøster veldig ♡♡ Det er så godt jeg har dere.

Nei huff, det var ikke dette jeg ventet å lese:( Så forferdelig trist at håpet brast så raskt for andre måned på rad:( Det er rett og slett veldig urettferdig! Sender deg en klem❤️

Jeg har veldig troa på at prøverør funker på dere også. Uttak er ikke noe gøy, men det varer bare ca et kvarter, så det er overkommelig og fort glemt når det er over.
Tusen takk for gode ord, Lilla ♥ Det føles veldig urettferdig akkurat nå, samtidig som jeg er glad for at noe endelig skjer. Det er et skikkelig kaos i hodet om dagen. Du har nok helt rett i at prøverør med uttak og det hele skal gå bra, i alle fall med tanke på smerte og påkjenning, hvis vi kommer dit. Sikkert litt unødvendig å grue seg. Håper i det lengste at vi slipper, men det er veldig godt å ha den muligheten.

Back
Topp