Novemberskravla 2021!

Slenger meg ned på novemberskravling :dance011

Jeg er også regner som nærkontakt, så har ratt hurtigtest i dag, neg heldigvis. Har vært påpasselig på jobb og brukt munnbind og hansker.

Ellers har jeg tannverk herfra til ***. Var hos tannlegen fredag og borte i en jeksel, ganske dypt hull, så tannlegen har virkelig irritert nerven min. Var en helt j**lig helg med nattevakter og tannverk. I går fikk jeg skrevet ut paralgin forte. Tok to og kjente at det var litt vel mye :schocked028
Kjennes ørlite grann bedre i dag, så hååååper jeg slipper rotfylling :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Ellers er alle tre ungene kommet hjem fra skolen. Nå står lekser for tur og så er det middag og fritidsaktiviteter i ettermiddag..
Hei på deg.
Har vært og kjøpt hurtigtester nå slik at mannen kan ta når han kommer hjem, og har nok til resten av familien dersom den blir positiv. Han har ikke vært så mye innpå den personen som fikk svak positiv hurtigtest før i dag så vi regner nesten med at den vil være negativ siden han også er fullvaksinert.

Blir også håpløs svimmel av 2*paralgin forte så det tar jeg ikke. Syns også 1 g parasett kombinert med 800 mg ibux fungerer mye bedre (ja, det høres mye ut, men det er det legen har foreskrevet).

Har akkurat hentet minstemann, de 2 eldste kom seg hjem fra skolen på egenhånd.

Skal straks i gang med middagen og så skal frøkna på speideren. Så lenge vi etter reglene ikke er i karantene lever vi som normalt.

God bedring med tanna, håper det går bra.

Her er to unger hjemme og snart tid for å jente den tredje. Den ene kom hjem tidlig så jeg ble ringt etter fra skolen derfor er jeg allerede hjemme. Normalt sett skulle jeg vært på jobb en halvtime til.

Fritidsaktivitet etter lekser, vi får se. Hun som kom hjem tidlig blir hjemme men han andre er jo frisk. Bare motvillig.
Takk for god bedring ønsker :flower Og gid bedring til syke små..

Det har i hvert fall skjedd en positiv ting i dag, både mannen og jeg kom heldig ut i lokale lønnsforhandlinger :)
Fantastisk med gode lønnsforhandlinger da :thumleft

Jeg bør helst ikke bruke NSAID preparat, så ibux er kun til nødstilfeller :whacky011

Nå holder mellomste på med å lage middag. Blir enkelt i dag, når mor er satt ut av spill. Stekt pølse og spagetti *årets mor*
Mannen kjører eldste til en kamp han skal dømme. Er tatt ut av kretsen for å dømme denne kampen, så er litt spennende :happy093.

Fantastisk med gode lønnsforhandlinger da :thumleft

Jeg bør helst ikke bruke NSAID preparat, så ibux er kun til nødstilfeller :whacky011

Nå holder mellomste på med å lage middag. Blir enkelt i dag, når mor er satt ut av spill. Stekt pølse og spagetti *årets mor*
Mannen kjører eldste til en kamp han skal dømme. Er tatt ut av kretsen for å dømme denne kampen, så er litt spennende :happy093.
Har du prøvd arcoxia? Jeg får ikke bruke Ibux pga det gir meg mageproblemer, men fått skrevet ut arcoxia da det er mildere mot magen, hvis det er det som er problemet ditt da :)

Har du prøvd arcoxia? Jeg får ikke bruke Ibux pga det gir meg mageproblemer, men fått skrevet ut arcoxia da det er mildere mot magen, hvis det er det som er problemet ditt da :)
Etter det jeg kan lese i felleskatalogen, er denne også innunder NSAID preparat. Jeg har økt risiko for blødning og magesår.
Men takk for tips :happy:

Noen kvelder ser man ekstra godt problemene til frøkna, og da er det slitsomt å være mor.
Samtidig så føler man at alle andre foreldre bare glor på deg.

Krise, buksene under overtrekksbuksen stikker ut nede ved skoen, vil ikke buksen skal bli skitten i skogen.
Får beskjed om at 3. og 4. klasse skal ha en halv sirkel innerst, og 5. klasse og oppover skal stå i en halv sirkel utenfor dem igjen. Frøkna kommer bort til med 4 ganger og spør hvor hun skal stå, alle gangene har hun opprinnelig stått riktig, og det blir krise når hun ikke kan gå tilbake til nøyaktig samme plass igjen.
Skal vi i samme halv sirkel holde hender, det vil man i hvert fall ikke.
Går tilbake til plassen sin etter hun har fått nytt skjerf, så forvirret siden mamma brått ikke står der jeg stod når hun gikk frem, jeg hadde bare flyttet litt på meg for å kunne ta bilde.
Barna kan hente kake, mamma, jeg vil ikke gå bort alene. Og så var det saften da...

Og så gikk nå kvelden.....

Stakkars jenta di… Må være utrolig slitsomt å hele tiden overanalysere alt :Heartred

Har også et barn med ekstra behov for oppfølging.. Til tider slitsomt, men så verdt det når han opplever mestring :love7

Blir å ringe tannlegen i morgen. Når paralgin forten ikke lindrer i mer enn 2,5 time, er det uholdbart :crybaby2

Slenger meg med på novermberskravla fra hjemmekontoret. Jobber med smittesporing og selv om at det er en mindre omfattende jobb nå enn for et halvt år siden, ser det ut til å bli en nokså travel senhøst og vinter likevel. Likevel, glad jeg jobber i dette teamet. En nydelig gjeng som alltid har godt humør og som er kjempeflinke til omstilling! Det gjør det mye lettere :)

Stakkars jenta di… Må være utrolig slitsomt å hele tiden overanalysere alt :Heartred

Har også et barn med ekstra behov for oppfølging.. Til tider slitsomt, men så verdt det når han opplever mestring :love7

Blir å ringe tannlegen i morgen. Når paralgin forten ikke lindrer i mer enn 2,5 time, er det uholdbart :crybaby2
Det går som regel veldig bra.
Hun har ADHD uten hyperaktivitet.
Er medisinert, men med en lavere dose enn det som vekten hennes tilsier siden det hjelper henne nok til å få med seg skolen, og vi ikke ønsker å medisinere henne for mye. Er bare medisiner som virker 8 timer, og noen ganger får hun en nedtur når medisinene går ut, i dag var en slik dag.

Masse lykke til hos tannlegen

Det går som regel veldig bra.
Hun har ADHD uten hyperaktivitet.
Er medisinert, men med en lavere dose enn det som vekten hennes tilsier siden det hjelper henne nok til å få med seg skolen, og vi ikke ønsker å medisinere henne for mye. Er bare medisiner som virker 8 timer, og noen ganger får hun en nedtur når medisinene går ut, i dag var en slik dag.

Masse lykke til hos tannlegen
Min har også ADHD, uoppmerksom type.. Har vært innom endel medisiner, endte til slutt opp med en som varer hele døgnet og har vesentlig færre bivirkninger enn de vanligste. Måtte søkes om for å få på blå resept..

Slenger meg med på novermberskravla fra hjemmekontoret. Jobber med smittesporing og selv om at det er en mindre omfattende jobb nå enn for et halvt år siden, ser det ut til å bli en nokså travel senhøst og vinter likevel. Likevel, glad jeg jobber i dette teamet. En nydelig gjeng som alltid har godt humør og som er kjempeflinke til omstilling! Det gjør det mye lettere :)
Litt av en jobb dere som har jobbet med smittesporing har/hatt :whacky011

Litt av en jobb dere som har jobbet med smittesporing har/hatt :whacky011

Det har vært ganske heftig i perioder ja! I år hadde jeg 200 overtidstimer før påske og da var jeg fulltidsstudent på siste året på sykepleien i tillegg. At vi orka, det skjønner jeg ikke, men alt går for en periode :laughing002 Nå er jo heldigvis de fleste vaksinerte som gjør at det blir mindre arbeid rundt hver smitta, så nå kan vi håndtere ganske store smittetall før det blir travelt :)

Min har også ADHD, uoppmerksom type.. Har vært innom endel medisiner, endte til slutt opp med en som varer hele døgnet og har vesentlig færre bivirkninger enn de vanligste. Måtte søkes om for å få på blå resept..
Uoppmerksom og kort konsentrasjonsvindue som er problemet her også.
Har siden hun begynte på skolen har hun ligget under kritisk i alle fag.
På nasjonale prøver 1,5 måneder etter hun begynte på medisiner skåret hun over gjennomsnittet i norsk og engelsk.
Ingen bivirkninger, og det har egentlig bare vært skolen som har vært problemet, vi klarer fint å takle henne her hjemme, men noen dager er bare litt mer vanskelige enn andre.
Så lenge den dosen hun har hjelper henne der der trengs, og hvor mye det trengs ser vi ikke noen grunn til å øke dosen eller få en som varer lenger

Uoppmerksom og kort konsentrasjonsvindue som er problemet her også.
Har siden hun begynte på skolen har hun ligget under kritisk i alle fag.
På nasjonale prøver 1,5 måneder etter hun begynte på medisiner skåret hun over gjennomsnittet i norsk og engelsk.
Ingen bivirkninger, og det har egentlig bare vært skolen som har vært problemet, vi klarer fint å takle henne her hjemme, men noen dager er bare litt mer vanskelige enn andre.
Så lenge den dosen hun har hjelper henne der der trengs, og hvor mye det trengs ser vi ikke noen grunn til å øke dosen eller få en som varer lenger
Har vært skolen som har vært problemet her også. For vår del kunne han vært uten medisiner. Men han liker ikke seg selv og kaoset i hodet når han ikke går på medisiner. Men bivirkninger sim kvalme og nedsatt matlyst førte til en veldig undervektig gutt. Så da ble det siste utvei med den medisinen han går på nå.. For å ha utbytte av skolen..

Det har vært ganske heftig i perioder ja! I år hadde jeg 200 overtidstimer før påske og da var jeg fulltidsstudent på siste året på sykepleien i tillegg. At vi orka, det skjønner jeg ikke, men alt går for en periode :laughing002 Nå er jo heldigvis de fleste vaksinerte som gjør at det blir mindre arbeid rundt hver smitta, så nå kan vi håndtere ganske store smittetall før det blir travelt :)
Blir helt svett bare ved tanken;) Fipper endel gjorde jobben vanskelig ved å ikke være fullstendig ærlig på hvor og hvem de hadde vært med.
Jobber selv i helsevesenet og holder på å bli gal av munnbind og smittevask.

Datteren min er syk hver uke nå de siste 6 ukene. Borte fra bhg 1-2 dager hver uke. Med feber og hoste. Hun skal ta corona test idag igjen. I tillegg så klarte broren hennes å klippe i fingeren hennes med en hekkesaks(!) hun hadde super flaks, da hun kun har ett halv dypt kutt i pekefingeren. Var på sjekk hos legen også. Men det gjør fortsatt veldig vondt, men glad hun slapp å sy! Så mye greier for henne om dagen dessverre, stakkars liten :Heartpink

*Redigerte skrivefeil

Back
Topp