~November2022~

Usj, akkurat det du ønsker å finne i badekaret en fredag kveld. En plastpose, som inneholder et håndkle som ikke luktet roser, og du skjønner hvorfor når du ser at resten av inneholdet er badebukse og det våte ulltøyet fra eldstemann hoppet i havet på livredding med skolen på onsdag.....
 
Da har jeg tilbrakt dagen med å handle inn massevis av greier som jeg håper tilsammen utgjør kalenderene til ungene. Må ha opptelling i morgen når de ikke er hjemme. Gått helt i surr og mye av det skal deles i flere pakker men jeg vet ikke hvor mange.
 
Søndag. Solen skiner 1 grad ute.
Dress og vinter skor til minste er i boks.
Noen ullklær måtte jeg finne fram og se va som kan brukes. Eldste og minste bruker og elsker ull mens mellomste har aldri på seg ull. Hun er så varm av seg.
Vi må ut på en tur idag visst jeg får med meg alle 3 barna.
 
Takk. Men hva med vogna? Tunge Emmaljunga :arghh:

Bytte vogn - har ikke noe tips til hvordan man får ned vekta på vogna :hilarious: evt outdoorhjul da hvis det finnes til den modellen
Neida, men det går vel på et vis. Har du kjørt den på vinteren til og fra bhg før?
 
Bytte vogn - har ikke noe tips til hvordan man får ned vekta på vogna :hilarious: evt outdoorhjul da hvis det finnes til den modellen
Neida, men det går vel på et vis. Har du kjørt den på vinteren til og fra bhg før?
Nei har ikke det. Bare en annen vi ikke har mer:shifty:Men skal prøve den, går det ikke så kjøpes det vogn!:arghh::dead:
 
Frysegrader her også, men ikke snø. Tørt, barfrost.

Vi har vært i kirka hvor... Skal vi se, tremenningen til mine barn sin datter ble døpt. Nå er ungene levert til mine foreldre og blir der det meste av dagen, litt juleverksted for alle barnebarna, lage julekort (mamma driver og lager kort som hobby. Så hun har stemplet opp julekort de får fargelegge og skrive) og noe julepynt. Det var denne helga det passa for de to neste skjer det så mye og så begynner det å bli sent for julekort som skal sendes...

Så jeg skal benytte muligheten til å pakke kalender - gaver, for å gjøre det etter de har lagt seg har et par utfordringer. De eldste legger seg sent. Og jeg sovner tidlig på sofaen.
 
God morgen.-2 her nå men ingen snø.
Dagen idag er samtale på skolen . Fotball trening på eldste og avslutning for de 2 som spiller fotball.
Jeg selv har idag begynt spise sunt igjen.skall se hvor lenge jeg holder ut.
Skall begynne løpe smått denne uken.
 
Nei har ikke det. Bare en annen vi ikke har mer:shifty:Men skal prøve den, går det ikke så kjøpes det vogn!:arghh::dead:
Spørs hvilken Emmaljunga du har, men er det nxt90 feks så får du kjøpt fastehjul til fronten, samme størrelse som bakhjulene og det ruller helt gull på vinterføre.
 
God morgen.

Travel uke dette her
I dag er det som vanlig fotball 1730-1830 for yngste, og tur 19-2030 for mellomste.
Men så er korps flyttet til 18-20 i dag (i stedet for å være i morgen)
Og speidren kom et melding om henting av juletre med en stor speider og en forelder, i dag 1830. Guttungen svarte først at han kom, men at faren ikke kunne komme før etter 19, måtte få avlevert yngste til meg etter fotballtreninga først, til vi kom på at 1) gutten selv skal jo på korps og 2) der er jeg også, så jeg eri kke hjemme for å overta yngste før etter 20, evt om jeg venter til 2030 og tar med turnjentene. (for turn er i samme bygg som korps eri dag, siden de øver sammen med et annet korps, derav bytte av dag og sted, så mellomste går fra korps halvveis for å gå på turn, antakelig)

Men i morgen er det ikke korps da. Helst får mannen da dradd og kjøpt foringer og lister til de 6 nye vinduene våre.

Onsdag er det turn igjen.

Torsdag morgen flyr jeg på kurs med jobb.
Yngste har håndball 1730-1830
Eldste skal ha mellomste sin spilletime 1650-1715. Kjøreavstang hjemmefra.
Han skal på speider 18-1930. Dit kan han heldigvis gå, men må først hentes fra den spillingen.
Det skulle egentlig mellomste også, men hun har øving med kulturskolen til en forestilling, så hun har spilling 1730-19, og jeg vet enda ikke om det er på skolen så hun kan gå, eller på kulturskolen så hun må kjøres og, vel, ja, dere ser utfordringen her, har spurt mamma om vi kan låne pappa til å kjøre litt, for mannen klarer ikke være mange steder på en gang.

Lørdag kommer jeg hjem med fly midt på dagen. 15 skal eldste være på plass i kirka for å være medhjelper på "lys våken" arrangementet for 6 . klassinger (del av konfirmantforberedelsene hans) Mellomste skal delta på lys våken, men har oppmøte 1430 for turnforestilling så jeg sa fra til kirka før jeg meldte henne på at hun blir et par timer for sen. Jeg skal levere en pizza til kirka sånn i 19-tiden, og mellomste skal overnatte i kirka, jeg vet ikke om eldste også skal det, også er det frokost der for de som overnatter og gudstjeneste, før vi henter dem med hjem.

Og julegrantenning på bedehuset på ettermiddagen.

Og PUUUUUUUUST!
 
Jeg vet ikke hvilken modell det er. Kjøpt brukt. Gammel hvit en.
Har den fire faste hjul, så er det som regel kurant å kjøre på snø- Tungt dersom det er mye, ubrøytet/dyp snø eller sånt salt-slaps, men det er jo tungt uansett. Har den hjul som kan svinge er det en fordel om de kan låses, evt tar du den med til en butikk som selger slike vogner og spørr om de har vinterhjul til den? (som altså er faste hjul, gjerne samme str som de faste som er fra før). Jeg hade en emmaljunga med snurbare forhjul til mie unger, men den var også venbar. Jeg vet jeglåste snurrehjulene på snø, tror også ejg vente den slik at jeg fik kde faste hjulene først, da gikk de thele greit

(Vel, helt og helt, 15+ cm nysnø, gravid med bekkenløsning og trilling av en 2 åring til bhg fordi jeg ikke fikk bilen opp bakken var ikke akkurat en perfekt dag, jeg tok ham heller på akebrett siden det var nedoverbakke fra oss til bhg. )
 
Da er en på fotball trening , han skall ha fotball avslutning om 1 time. En er på fotball avslutning nå.Minste er hjemme med meg. Utvikling samtale er over med minste. Imponert at han klarer seg så fint og trives så godt på skolen :Heartblue.Hans favoritt fag er Matematikk:) og liker tall og regnestykke.
 
Last edited:
Oki. Dagens vekt er 70 kg . Jeg er ikke høy så ja jeg er overvekt. Skall vær ned til 63 for at komme i normalvekt igjen. Skall klare det denne gang og. Har vart ute og løpt litt idag, hard ja men skall ikke gi opp. Blir en ny rund imorgen igjen
 
Back
Topp