~November2022~

Hvordan går det med juleforberedelsene da? Ikke mye liv i juleforberedelsestråden, sikkert bare meg som stresser med slikt?
Vi har kjøpt ett kult juletre på Claes Ohlson, alle gaver er kjøpt, mangler bare å overføre penger til nevøene. 5*300 som er 1500. Så ikke så ille alt i alt. :p SKal sende bilde av juletreet når det er oppe.
Har kjøpt julestrømper til oss alle.
Tror vi har gått for langt med julegavene i år, altså, vi har kjøpt hoppetau, Georg gris bamse, tablet, og puslespill. Usikker på om bamsen eller puslespillet skal i strømpa, men jeg tenker kanskje puslespillet så hu har noe å drive med frem til middag og gaver? Middag blir kl 3 i år, fordi mamma og pappa kommer helt fra Oslo for å spise med oss. :)
 
Ikke så mye å stresse med, for jul blir det uansett.
Men jeg er ferdig med julegavene. Så da er det bare å få opp litt pynt.

Jul blir det, det er bare så mye koseligere dersom ungenes julebad er gjennomførbart, ikke badekaret er fult av.. jeg vet ikke hva. Der er noe greier som er oppbevart i en ikeapose, også er der håndklær og kluter og våte utebukser og whatnot....
Om ikke det er hauger av klesvask som skal br3ettes, og stua ser ut til å stå på hodet og... Ja, altså, selve JULA den er ikke styret, det er dette ekstrastresset vårt fordi vi ikke er ajour med selve HUSET liksom. I år også.
 
Vi har kjøpt ett kult juletre på Claes Ohlson, alle gaver er kjøpt, mangler bare å overføre penger til nevøene. 5*300 som er 1500. Så ikke så ille alt i alt. :p SKal sende bilde av juletreet når det er oppe.
Har kjøpt julestrømper til oss alle.
Tror vi har gått for langt med julegavene i år, altså, vi har kjøpt hoppetau, Georg gris bamse, tablet, og puslespill. Usikker på om bamsen eller puslespillet skal i strømpa, men jeg tenker kanskje puslespillet så hu har noe å drive med frem til middag og gaver? Middag blir kl 3 i år, fordi mamma og pappa kommer helt fra Oslo for å spise med oss. :)

Vi har kjøpt juletre og ny lyslenke, siden jeg knakk juletreet og lyslenka konka i fjor.
Julestrømper, ja, alts mamma har brodert til alle tre ungene, men to av dem har vært søkk vekk i to år...
Julegaver har jeg ikke kjøpt så mye av enda, men har sånn løselig ca en plan (Bare totalbom at bror min hadde fått solgt den kassa med brukt duplo i sommer, den så jeg i fjor men da va nevøen min bare 1 år, så i år har jeg sett han fortsatt har avertert den så jeg tenkte å kjøpe den, men da var jeg for sen, gitt. Men det skal ordne seg med gaver til alle.

Svigermor kommer på førjulsbesøk i løpet av uke 49 og jeg skulle så inderlig gjerne kunne vist henne at i ÅR har jeg endelig ikke komplet kaos-hus, men ser ikke sånn ut i år heller, desverre.
 
Vi har kjøpt juletre og ny lyslenke, siden jeg knakk juletreet og lyslenka konka i fjor.
Julestrømper, ja, alts mamma har brodert til alle tre ungene, men to av dem har vært søkk vekk i to år...
Julegaver har jeg ikke kjøpt så mye av enda, men har sånn løselig ca en plan (Bare totalbom at bror min hadde fått solgt den kassa med brukt duplo i sommer, den så jeg i fjor men da va nevøen min bare 1 år, så i år har jeg sett han fortsatt har avertert den så jeg tenkte å kjøpe den, men da var jeg for sen, gitt. Men det skal ordne seg med gaver til alle.

Svigermor kommer på førjulsbesøk i løpet av uke 49 og jeg skulle så inderlig gjerne kunne vist henne at i ÅR har jeg endelig ikke komplet kaos-hus, men ser ikke sånn ut i år heller, desverre.
Jeg syns det er litt sjarmerende med kaoshus jeg da. :) Da ser man at det bor mennesker der.
 
Jeg skriver litt her om hva jeg har planer om å gjøre hver dag, fordi det forplikter litt mer når noen ser det (bortsett fra at tråden er lite brukt av andre)

 
Jeg syns det er litt sjarmerende med kaoshus jeg da. :) Da ser man at det bor mennesker der.

Altså, joda, men ikke SÅ kaotisk som dette, ingen av oss trives med det, det er rett og slett FOR kaotisk.
 
Hehe. :) Mon tro om det er mulig å lage god laktosefri riskrem...
Burde ikke være noe som helst problem.

1) Det selges laktosefri riskrem far fjorland på butikken
2)Det er ikke noe merkbar smaksforskjell på laktosefri og vanlig fløte, så kok grøt med laktosefri melk og balnd med laktosefri krem, rimelig sikker på at ingen (utenom den laktoseintolerante som derved slipper problemene) merker forskjell.

Hjemme hos oss har det seg dog sånn at den laktoseintolerante ikke er glad i riskrem, så mulig i lager noe annet i tillegg.
 
Burde ikke være noe som helst problem.

1) Det selges laktosefri riskrem far fjorland på butikken
2)Det er ikke noe merkbar smaksforskjell på laktosefri og vanlig fløte, så kok grøt med laktosefri melk og balnd med laktosefri krem, rimelig sikker på at ingen (utenom den laktoseintolerante som derved slipper problemene) merker forskjell.

Hjemme hos oss har det seg dog sånn at den laktoseintolerante ikke er glad i riskrem, så mulig i lager noe annet i tillegg.
Vi tenkte å lage selv, smakt den laktosefrie grøten og den er ikke god i det hele tatt, så vi må lage selv :p
 
Vi tenkte å lage selv, smakt den laktosefrie grøten og den er ikke god i det hele tatt, så vi må lage selv :p
Jeg har ikke prøvd den laktosefri ferdige riskremen, men jeg har smakt laktosefri krem lagd på tine laktosefri fløte og den samker helt normalt ialle fall, så da hadde jeg gått for den løsningen
 
Jeg skriver litt her om hva jeg har planer om å gjøre hver dag, fordi det forplikter litt mer når noen ser det (bortsett fra at tråden er lite brukt av andre)

Hang meg på denne, skrev en liste over ting jeg skal gjøre og prøve å følge opp tråden :p
 
Jul blir det, det er bare så mye koseligere dersom ungenes julebad er gjennomførbart, ikke badekaret er fult av.. jeg vet ikke hva. Der er noe greier som er oppbevart i en ikeapose, også er der håndklær og kluter og våte utebukser og whatnot....
Om ikke det er hauger av klesvask som skal br3ettes, og stua ser ut til å stå på hodet og... Ja, altså, selve JULA den er ikke styret, det er dette ekstrastresset vårt fordi vi ikke er ajour med selve HUSET liksom. I år også.
Er det ikke bare å sette av en helg å få orden?:)
 
Hehe. :) Mon tro om det er mulig å lage god laktosefri riskrem...

Laktosefrie produkter smaker likt vanlig melk, så det skal funke fint. Anbefaler laktosefri helmelk til grøt og lf fløte
 
Ohh gleder meg til jeg kan begynne bake julekaker :) Passet veldig dårlig og snakke om jul og tenke på julekaker nå når jeg går på lavkarbo:p
 
Er det ikke bare å sette av en helg å få orden?:)
Neppe.

Det tar mer enn en helg. Og de to første helgene er vi egentlig knapt nok hjemme, og deretter kommer svigermor...

Problemet vårt er det samme som i fjor og året for og året før. Det er ikke dag-til-dag-rot, det klarer jeg holde tritt med. Det er systematisk rot fordi ting ikke har en plass, fordi vi har for mange ting etc.

Men vi skal få gjort en del. Bare at nå legger jeg meg snart for jeg skal ta bussen 6 40 i morgen. Kommer hjem på lørdag, rett på turn men har kvelden etter ca 1730 "fri", bare bake en pizza og levere 19,i tillegg til å ta vare på de som er hjemme. Søndag er rimelig fullpakka med aktivitet og neste uke vil jeg helst ikke tenke på, men det er mest travelt for mellomste, jeg skal mest bare frakte henne, så en del bør vi få tatt på kvelden. Helga er jeg ikke hjemme det meste av lørdag og store deler av søndag, men deretter tror jeg det roer seg ned. Det er bare det at da kommer svigermor altså den uken.
 
Ja men du trenger ikke å spise de selv om du baker de, du kan jo holde deg til en, eller?
Ohh nei når jeg har sånne uker jeg går på lavkarbo så går jeg på lavkarbo . Men skall begynne spise mer normal før jul og nyte alle julekaker.
 
Back
Topp