~November2022~

Her venter jeg på time til operasjon, skulle bli operert i løpet sv høsten.. tror kanskje de er forsinket!
 
Ja men de har fått inn ekstremt mange flere søknader nå enn før derfor lang tid , før var det 3 uker

Ja, det er sikkert en sammenheng der!
I dag skal jeg ta ultralyd av en kul på halsen og den timen har jeg forsåvidt ventet nesten 2 måneder på fra fastlegen henviste :p så får tenke at vi forhåpentligvis ikke skal vente så mye mer på banksvar :)
Lykke til!
 
Torsdag, hjemme med sykt barn, eller karantenebarn. Ut å spise med to venninner senere i dag:) det blir koselig! Trenger litt venninnetid nå

Herlig, kos deg!
 
Ja, håper jo det ikke er noe alvorlig. Det er rundt skjoldbruskkjertel så det kan være stoffskifte, eller vitaminmangel av noe slag. Tok blodprøver hos legen denne uka, så har sannsynligvis svar derfra om en uke.
Lykke til.
 
Vi hadde åpenbart flaks med bankbytte, registrerte søknaden en kveld, fik ktelefon fra banken, var det dagen etter? Måtte logge inn og godkjenne at de kunne søke oss opp hos skatteetaten etc, og lån innvilget innen en uke. Det var på plass teknisk algt oppe og gå på 2-3 uker (Utenom at mannen min ikke har rotet seg til åa ktivere bankkortet, og vi må begge nå fortes oss for fristen er i morgen ut på posten med pass for å få bankid, men det står på oss, ikke banken)

Nå var det jo refinansiering med ca 50% av verdien på huset, ikke noe opp-låning utover at de rundet av beløpet, men jeg fikk inntryykk av at å øke lånebeløpet ville være uproblematisk.

Trolig henger et sammen med at fagforeningen vår skifter til denne banken ved nyttår, så vi har fått et midlertidig vilkår inntil det er klart, de vil gjerne ha oss inn i den grippen, antar jeg. Og som sagt at vi skulle ha et ganske lite lån (knapt 1,6)
 
Ja, håper jo det ikke er noe alvorlig. Det er rundt skjoldbruskkjertel så det kan være stoffskifte, eller vitaminmangel av noe slag. Tok blodprøver hos legen denne uka, så har sannsynligvis svar derfra om en uke.
Hoppes det:HeartredHer var jeg på ultralyd. Mr med og uten kontrast og de vet ennå ikke hva det er. De klarer rett og slett ikke finne ut av det. Så overlege har vart i dialog med Haukeli og de er enige at den skall fjernes og sendes in. Tar bare tid at få time til operasjon.
 
Har fått varsel fra bhg om at det har vært på avdelingen noen ganger gjennom de årene vi hr hatt barn, men enn så lenge har vi ikke hatt det i hus, heldigvis.
 
Hoppes det:HeartredHer var jeg på ultralyd. Mr med og uten kontrast og de vet ennå ikke hva det er. De klarer rett og slett ikke finne ut av det. Så overlege har vart i dialog med Haukeli og de er enige at den skall fjernes og sendes in. Tar bare tid at få time til operasjon.

Tusen takk for lykkeønskninger fra alle ❤️
Å, rart når de ikke finner ut hva det er. Det var ikke helt klart her heller, men det er hvertfall bare den ene kulen og ikke noen andre overraskelser på den ultralyden. Den var visst ganske stor og i litt sånn udefinerbar kategori, så jeg skal henvises for å ta prøve i halsen på sykehus. Trøster meg med at hun sa at var det helt tydelig kreft, så ville jeg starta behandling innen 10 dager. Så inntil videre er jeg ikke for bekymra. Men ja, man vil jo helst IKKE ha en kul på halsen som man ikke vet sikkert hva er.
 
Vondt i hode fra H…….. fra jeg sto opp imorges kl 6:45. Lengter til kvelden kommer så ja kan legge meg. Eller jeg skall legge meg på likt med barna. Først skall eldste på fotball trening . Sykler selv det hjelper på. Mellomste er hos en venninne og skall vel hentes da hun ikke tørr gå aleine i mørket. Og minste i vennegruppen, Alle er vel hjemme igjen rundt 18:50 og da er det ikke lenge igjen til jeg finner sengen
 
Nå er jeg f***ings lei av vannlekkasjer. Beklager språket. Men vi har bodd i dette huset i ti år. Huset er fra 79, like gammelt som oss.

Vi har hatt vannlekkasje rundt pipa, det kom vann inn på loftet. Ny tetting rundt pipa og ny pipehatt løste det problemet.

Vi hadde vannlekkasje inn på rommet til eldste i jula for noen år siden, kom inn mellom husveggen og verandaen. Verandaen er taket på ungenes rom, et påbygg. Det ble fikset noe sperring der i overgangen av en blikkenslager. Den samme som ordnet taket, tror jeg.

Og søren meg. I natt var det vått i gangen mellom ungenes rom. Altså fra ca samme sted som da det var på guttungens rom.

Vi driver og bytter vindu på veggen ut mot verandaen så det mangler kledning og diverse på deler av veggen. Lov å håpe at det er såpass lett å fikse, og ikke minst at det går greit å tørke opp. Men det var ruskevær med myyyye regn og vind i natt.

Jeg liker naturen. Når den holder seg ute. Jeg liker ikke vann inn!!!
 
Last edited:
Back
Topp