~November2022~

Hjelper nok forhåpentligvis på at du ikke har barnehagebarn :) håper jeg hevrtfall, for jeg orker ikke like mye sykdom gjennom hele barneskolen også :hilarious:
Jeg har ikke barnehageunger. Yngste går i 2. Klasse.

Vi var jo nede for telling med korona nylig, men det fikk vi nok i hus via min mann.
Niesa mi har hatt omgangssyke. 6. Trinn. Nabojenta i samme klasse var også syk sist helg. Forkjøla

Vi er ikke helt spart for sykdom med skoleunger heller. Men ikke helt like ille som særlig første året i bhg er det jo ikke da.
 
Jeg har ikke barnehageunger. Yngste går i 2. Klasse.

Vi var jo nede for telling med korona nylig, men det fikk vi nok i hus via min mann.
Niesa mi har hatt omgangssyke. 6. Trinn. Nabojenta i samme klasse var også syk sist helg. Forkjøla

Vi er ikke helt spart for sykdom med skoleunger heller. Men ikke helt like ille som særlig første året i bhg er det jo ikke da.

Nei, jeg husker jo selv at jeg var syk på barneskolen, så helt uten sykdom blir det ikke - og mange hr jo yngre søsken i barnehagealder selv om de går i skole også. Men nå har en eller begge unger måttet være hjemme noen dager hver uke i over en måned. Sånt gjør noe med jobb - for det er jo fortsatt lagt opp til at man skal levere/prestere som at man ikke mistet arbeidsdager hver uke :p
Så det er litt det jeg håper på - at det ikke skal være noe hver uke :hilarious: når det er sagt, så blir det jo lettere med dem når de er syk også da. Når han på 4,5 er syk, ligger han mye på sofaen og ser tv, leker litt selv innimellom, kan tegne uten å PÆLME ark og blyanter utover. Kort sagt, mulig for meg å gjøre andre ting i løpet av en dag. Men 1-åringen er det fulltidsjobb å underholde henne utenom den ene timen hun sover på dagen.
 
Ja, syk 11 åring f. Eks, da trenger jeg jo egentlig bare være hjemme, jeg kan jobbe hjemme, bare pjuske litt og lage mat og sånn.

Syke småunger krever mye mer
 
Min var sånn som aldri be dårlig og lå stille , selv med over 40 i feber føyk han rundt. Kun engang har jeg opplevd han skikkelig slapp og da hadde han over 41 i feber.

Mini er det enten eller med
 
Jeg er blitt så glømsk. Hadde satt kjøttboller på pannen og la meg på sofaen. Hvilket jeg ikke husker at jeg satte på pannen . Mens 10 åringen var på andre sofan. Så ser jeg han løpe på gangen og roper mamma det er masse røyk det brenne på kjøkken:oops::oops:
Jeg fekk ikke med meg det. Heldigvis var gutten her og alarmene gikk. Er så glad vi har sånn serie alarmer så alle slå seg på en etter en.
Tenk hvor viktig det er med fungerande Brann alarmer hjemme.
 
Jeg er blitt så glømsk. Hadde satt kjøttboller på pannen og la meg på sofaen. Hvilket jeg ikke husker at jeg satte på pannen . Mens 10 åringen var på andre sofan. Så ser jeg han løpe på gangen og roper mamma det er masse røyk det brenne på kjøkken:oops::oops:
Jeg fekk ikke med meg det. Heldigvis var gutten her og alarmene gikk. Er så glad vi har sånn serie alarmer så alle slå seg på en etter en.
Tenk hvor viktig det er med fungerande Brann alarmer hjemme.
Åh hjelpes:nailbiting:
 
Uff ja. Så er ju gutten litt sånn at når vi roper på han så hører han ju ikke alltid eller kanskje han later som han ikke hører oss. Men jammen idag så fikk han det med seg og det var han som kjente lukten og reager lengre for meg.
Heldigvis så gikk det fint idag men jeg er glad vi har brann alarm i hver rom. Unntatt do.
 
Vi har søkt om å flytte lån til ny bank, 2 mnd svartid .. det passer meg dårlig, for vi skal søke om litt ekstra til å pusse opp kjøkken

Det var innmari lang ventetid gitt..
Jeg har bare spurt kjente som jeg vet har søkt boliglån/førstehjemslån de siste årene og det har stort sett gått en uke fra de søkte til svar, altså 4-5 virkedager - så med det som sammenligningsgrunnlag blir en jo utålmodig :p Menmen, nå skal det sannsynligvis komme i morgen eller fredag også får vi se.
 
Uff ja. Så er ju gutten litt sånn at når vi roper på han så hører han ju ikke alltid eller kanskje han later som han ikke hører oss. Men jammen idag så fikk han det med seg og det var han som kjente lukten og reager lengre for meg.
Heldigvis så gikk det fint idag men jeg er glad vi har brann alarm i hver rom. Unntatt do.
Så bra han merket det! Hvor gammel er han?
 
Det var innmari lang ventetid gitt..
Jeg har bare spurt kjente som jeg vet har søkt boliglån/førstehjemslån de siste årene og det har stort sett gått en uke fra de søkte til svar, altså 4-5 virkedager - så med det som sammenligningsgrunnlag blir en jo utålmodig :p Menmen, nå skal det sannsynligvis komme i morgen eller fredag også får vi se.
Ja men de har fått inn ekstremt mange flere søknader nå enn før derfor lang tid , før var det 3 uker
 
Jeg er blitt så glømsk. Hadde satt kjøttboller på pannen og la meg på sofaen. Hvilket jeg ikke husker at jeg satte på pannen . Mens 10 åringen var på andre sofan. Så ser jeg han løpe på gangen og roper mamma det er masse røyk det brenne på kjøkken:oops::oops:
Jeg fekk ikke med meg det. Heldigvis var gutten her og alarmene gikk. Er så glad vi har sånn serie alarmer så alle slå seg på en etter en.
Tenk hvor viktig det er med fungerande Brann alarmer hjemme.
Godt at der gikk bra
 
Torsdag, hjemme med sykt barn, eller karantenebarn. Ut å spise med to venninner senere i dag:) det blir koselig! Trenger litt venninnetid nå
 
Ja men de har fått inn ekstremt mange flere søknader nå enn før derfor lang tid , før var det 3 uker

Ja, det er sikkert en sammenheng der!
I dag skal jeg ta ultralyd av en kul på halsen og den timen har jeg forsåvidt ventet nesten 2 måneder på fra fastlegen henviste :p så får tenke at vi forhåpentligvis ikke skal vente så mye mer på banksvar :)
 
Ja men de har fått inn ekstremt mange flere søknader nå enn før derfor lang tid , før var det 3 uker

Ja, det er sikkert en sammenheng der!
I dag skal jeg ta ultralyd av en kul på halsen og den timen har jeg forsåvidt ventet nesten 2 måneder på fra fastlegen henviste :p så får tenke at vi forhåpentligvis ikke skal vente så mye mer på banksvar :)
Får hoppes de finner ut hva kul på halsen er. Har vart der selv og venter på time til operasjon. Krysser fingrene for deg
 
Får hoppes de finner ut hva kul på halsen er. Har vart der selv og venter på time til operasjon. Krysser fingrene for deg

Ja, håper jo det ikke er noe alvorlig. Det er rundt skjoldbruskkjertel så det kan være stoffskifte, eller vitaminmangel av noe slag. Tok blodprøver hos legen denne uka, så har sannsynligvis svar derfra om en uke.
 
Ja men de har fått inn ekstremt mange flere søknader nå enn før derfor lang tid , før var det 3 uker

Ja, det er sikkert en sammenheng der!
I dag skal jeg ta ultralyd av en kul på halsen og den timen har jeg forsåvidt ventet nesten 2 måneder på fra fastlegen henviste :p så får tenke at vi forhåpentligvis ikke skal vente så mye mer på banksvar :)
Lykke til :)
 
Back
Topp