November-skravling

Jeg tror heldigvis at mellomste ikke fikk omgangssyke. Hun har ikke kastet opp, og føler seg bedre i dag. Fortsatt litt kvalm, men hun har jo nesten ikke spist noe i går så den magen trenger litt å jobbe med.

Vi vet jo desverre at ibs påvirker magen hennes både opp og ned. Kvalm og dårlig i magen. Men jeg vet ikke om noe hun har spist som hun pleier reagere på.

Vi får se hvordan det går.

Plan for dagen er i alle fall shopping. Finne litt jule-ønsker, farsdagsgaver etc.
Mini ble syk sist fredag, spøy én gang natt til lørdag, tre andre i hjemme ble <syke> typ hadde litt kvalme og de typiske jeg må spy smerter i magen men det ble med det

Vi har også begynt. Det er så deilig å være ute i god tid!
Jeg vurderer en tur på tirsdag. Får vurdere tilbudene i kveld. Amfi kjører den pre-korona tradisjonelle kundekvelden. (De siste årene har de i lys av å ikke tettpakke folk spredd det over en uke, men nå i år tilbake til gamle tradisjoner, langåpent en dag med kundekveld og gode tilbud fra 18. (Før var det 20-24, i år er det 18-22)
Tilbudene kommer på sms i kveld til de som er Amfi medlem og pleide før være ganske mange gode prosenter på butikkene.

Den dagen pleide jeg kjøpe alle julegavene. Parkere på senteret på morgenen. Gå derfra til jobb. Spise middag på jobb, og gå opp på senteret og shoppe, fylle bilen underveis er min trolige tilnærming dersom det blir. For det blir parkeingskaos om jeg skal prøve å kjøre dit kl 18 regner jeg med. Så det forutsetter at mannen tar alle logistikk hjemme.

Det forkludrer en effektiv husarbeidsdag å ikke ha tørketrommel. Nå er vaskemaskina straks ferdig med bukser, undertøy er allerede vasket før. Da tenker jeg kjapt at "neste blir håndklær for de trenger ikke plass å henge".

Feil.

Tørketrommelen vår er nemlig død. Så da må også håndklær henge. Og de lett bortskjemte ungene mine klager på harde håndklær ;)
Men det gjør også at jeg nå må ta en pause til jeg har ledig tørkeplass.

Det forkludrer en effektiv husarbeidsdag å ikke ha tørketrommel. Nå er vaskemaskina straks ferdig med bukser, undertøy er allerede vasket før. Da tenker jeg kjapt at "neste blir håndklær for de trenger ikke plass å henge".

Feil.

Tørketrommelen vår er nemlig død. Så da må også håndklær henge. Og de lett bortskjemte ungene mine klager på harde håndklær ;)
Men det gjør også at jeg nå må ta en pause til jeg har ledig tørkeplass.
Aldri hatt tørketrommel vi

Aldri hatt tørketrommel vi
Vi har hatt det egentlig hele vårt samliv. Brukes til håndklær og sengetøy. (og en god del kluter og tøybleieinnlegg de årene vi hadde tøybleieunger)

Vi klarer oss uten, men vaske - vanene mine er lagt opp til "en til å henge opp og en til å tromle", vi har nå et ekstra tørkestativ i stua, men det er ikke optimalt og skal vekk før jul. (det skal juletreet)

Det blir trolig ny trommel før jul også, men stresser ikke med det. (Det er et par uker siden den stoppet. Jeg er bare ikke vant til det enda)

Back
Topp