November 2024

Ja som @Skogsjente sier så er det fort 2-3 mm om dagen :joyful: ble også overrasket over at slimhinne hadde vokst fort, fra 4,5 til 8,3 på 3 dager. Den ble jeg mer overrasket over!

Jeg syns dette lover godt for oss alle altså! :joyful: :joyful: Har skikkelig god følelse denne gangen! :smiley-bounce012

Annki - 36 år - B2 - Porsgrunn - IVF#1 og innsett #1 - Menopur og fyremadel - innsett trolig tidlig uke 48.
Dette er første forsøk med ivf, har slitt med flere spontanaborter og hadde en exu januar 2024 som førte til jeg måtte fjerne høyre eggleder og den friske eggleder ble og defekt etter operasjonen og ble tett. Håper dette vil gå veien gruer meg til å starte med hormonsprøytene.

Annki - 36 år - B2 - Porsgrunn - IVF#1 og innsett #1 - Menopur og fyremadel - innsett trolig tidlig uke 48.
Dette er første forsøk med ivf, har slitt med flere spontanaborter og hadde en exu januar 2024 som førte til jeg måtte fjerne høyre eggleder og den friske eggleder ble og defekt etter operasjonen og ble tett. Håper dette vil gå veien gruer meg til å starte med hormonsprøytene.
Lykke til med stimuleringen:Heartred min erfaring er iallfall at sprøytene og hormonene ikke er noe stress.

Jeg satte første Menopur for denne runden i morges, og kan settes på stimulerer @Skogsjente!

Håper sånn på flere gode egg, og er livredd for dårlig uttelling. For å tilfredsstille eget kontrollbehov i en ukontrollerbar situasjon har jeg bestilt to timer til akupunktur i uken frem mot uttak. Aldri vært så overtroisk i livet som jeg er nå, haha.

Velkommen hit og masse lykke til!! Har du startet å stimulere? Håper dette er gangen det skal gå for deg :Heartred

Lykke til med stimuleringen:Heartred min erfaring er iallfall at sprøytene og hormonene ikke er noe stress.

Jeg satte første Menopur for denne runden i morges, og kan settes på stimulerer @Skogsjente!

Håper sånn på flere gode egg, og er livredd for dårlig uttelling. For å tilfredsstille eget kontrollbehov i en ukontrollerbar situasjon har jeg bestilt to timer til akupunktur i uken frem mot uttak. Aldri vært så overtroisk i livet som jeg er nå, haha.
Jeg krysser alt for en god fangst av egg etterhvert for deg! :love017

Tusen takk Håper at 2025 blir et bra år for alle oss her inne

Tusen takk<3 Nei venter på det månedlige å begynne nokk på mandag, kjenner jeg gruer meg litt hehe
Det er litt uvant å sette de sprøytene første gangen, men det er små nåler på de, går veldig fint når man får dreisen på det :) Har du bedt om å bytte brukernavn foresten?

Det er litt uvant å sette de sprøytene første gangen, men det er små nåler på de, går veldig fint når man får dreisen på det :) Har du bedt om å bytte brukernavn foresten?
Så bra. Har ei venninne som er sykepleier så hun skal se første gangen jeg setter sprøyten på meg selv så det blir betryggende:)
Oi det må jeg gjøre ja :D hehe

Når får du svar på endometritesten?
Vet ikke, men legen trodde kanskje jeg ville få svar før 2 uker var gått. Men det er på torsdag så det ser ikke lovende ut. Jeg har UL på fredag, så jeg håper jeg får svar før det hvis ikke må jeg jo betale for avbrutt forsøk. Jeg krysser fingre for imorgen og senest torsdag!

Spennende! Håper den klamrer seg fast :Heartpink da må du vente 15 dager før du skal teste? Eller sende inn til Crypho
Hehehe skjer aldri at jeg venter 16 dager med å teste, som er testdagen til Porsgrunn :hilarious: Har pleid å teste fra 9 dpo.
Skal gå på albyl-e fra positiv test, så de oppfordret denne gangen til å teste tidligere sånn at jeg kan starte på den med en gang hcg viser økning. Faktisk første gang jeg har møtt en sykepleier der som ikke var streng med å forholde seg til testdag :p

Dette er medisiner som er veldig viktig at man følger kriteriene ift temperatur og oppbevaring til. Jeg ville aldri kjøpt/fått av noen andre. Ved å kjøpe privat får man heller ikke bygget seg opp mot refusjonsgrensen, så det blir ganske dumt.

Hehehe skjer aldri at jeg venter 16 dager med å teste, som er testdagen til Porsgrunn :hilarious: Har pleid å teste fra 9 dpo.
Skal gå på albyl-e fra positiv test, så de oppfordret denne gangen til å teste tidligere sånn at jeg kan starte på den med en gang hcg viser økning. Faktisk første gang jeg har møtt en sykepleier der som ikke var streng med å forholde seg til testdag :p
Så da skal du teste om 4 dager?

Sikkert lurt! Ho som jeg snakket med var heller ikke så streng. Sa bare at dem tar imot beskjed når testdagen er, men jag kunne teste før. Jeg venter nok til 15 dpo (10 dager etter). Må treffe på helg og er redd for å teste for tidlig.

Så da skal du teste om 4 dager?

Sikkert lurt! Ho som jeg snakket med var heller ikke så streng. Sa bare at dem tar imot beskjed når testdagen er, men jag kunne teste før. Jeg venter nok til 15 dpo (10 dager etter). Må treffe på helg og er redd for å teste for tidlig.
Ja tar nok første test på lørdag. Har fått positiv på strimmel 9 dpo og positiv på Clearblue med ukesindikator 10 dpo de to gangene jeg har blitt gravid. Så flaks for meg at det passer med helg, for det tar nok mye tanker i helga. Mulig de faktisk har endret praksis på dette da, siden de også sa til deg at det er OK å teste før :) Ser godt den der med å vente til helg med å teste! Så har du tid til å summe deg litt uansett hva resultatet blir :Heartred

Vet ikke, men legen trodde kanskje jeg ville få svar før 2 uker var gått. Men det er på torsdag så det ser ikke lovende ut. Jeg har UL på fredag, så jeg håper jeg får svar før det hvis ikke må jeg jo betale for avbrutt forsøk. Jeg krysser fingre for imorgen og senest torsdag!
Ok, du skal ha innsett i styrt syklus? Håper virkelig du får svar før fredag. Du får ringe å purre hvis ikke.
Måtte du ha henvisning fra behandlende lege for å ta testen?

KaosFjellVind - 31 - B1 - OUS - ICSI#1 - gonapeptyl, gonalF, ovitrelle, cyclogest - uttak uke 46

Hoit, stimulerer nå. Kontroll 8/11 - satt opp til uttak uke 46.

Ble overrasket med en koselig endometriose diagnose i fjor og fikk beskjed om at det var nå eller aldri… Leger kan virkelig ha «a way with words» altså. Men ! gikk fortere å komme igjennom nåløyet enn forventet (fylte ikke alle kravene for offentlig men fikk dét allikevel) og stimuleringen har vært mindre kjip enn forventet.

Heia oss

Back
Topp