November 2024

Takk for at du deler! Jeg tror også det er lurt å prøve. Det er jo bare for en kort periode, og det er ikke sånn at livet er så lystig akkurat nå uansett, haha. Lykke til med prosessen, håper du slipper bivirkninger og at det går hele veien!

Takk for at dere også deler erfaringer Skogsjente og Høsthåp! Det er jammen mange erfaringsrike kvinner her inne :Heartred
Bare hyggelig:Heartred Er jo fint at all prøvingen og alle forsøkene er godt for noe:hilarious: Nei, det er helt sant. Tusen takk! Håper virkelig det går fint med ditt forsøk også. Ser ut som vi har forsøk på ca samme tid, så det blir spennende å følge med. Masse lykke til:Heartred

Bare hyggelig:Heartred Er jo fint at all prøvingen og alle forsøkene er godt for noe:hilarious: Nei, det er helt sant. Tusen takk! Håper virkelig det går fint med ditt forsøk også. Ser ut som vi har forsøk på ca samme tid, så det blir spennende å følge med. Masse lykke til:Heartred
Tusen takk for det!:Heartred Hehe, ja det kan du si, men virkelig. Man føler seg så alene i en slik prosess, og så kommer man hit og finner kvinner som har opplevd hver krik og krok av fertilitetsbehandling. Det er på en måte fint fordi man føler seg mindre alene, og på en annen måte sårt, fordi det er så mange nederlag i en slik reise som så mange har måtte stå i. Samtidig kjenner jeg på respekt og takknemlighet for alle de som har stått i vanskelige og krevende situasjoner, og som gledelig deler av sine erfaringer for å hjelpe andre. Det er trist og fint på samme tid, på en måte.

Sniker

Her har mannen alltid hatt fine prøver, men på første runde ble ingen egg befruktet. Ble icsi videre for vår del, de mistenkte harde skall på eggene.
Oi, kanskje jeg også har harde skall! Det kan kanskje være grunnen til at vi ikke har blitt gravid naturlig? De har ikke funnet noen annen årsak. Du ble gravid ved ICSI?

Endelig kom mensen! Venter på telefon fra klinikken om oppstart, ultralyd og så videre. Står at utenbys pasienter må bestille time til UL hos nærmeste gynekolog, men vi har ingen som er spesielt nært der jeg bor, så håper jeg får reise til klinikken på ultralyd.

Oi, kanskje jeg også har harde skall! Det kan kanskje være grunnen til at vi ikke har blitt gravid naturlig? De har ikke funnet noen annen årsak. Du ble gravid ved ICSI?
For min del ga det mening at prøving en hjemme ikke hadde funka når 9 eller 10 egg ikke ble befruktet av ordinær ivf, ja! Tok litt tid før eggkvaliteten kom dit den skulle (tre fulle icsi-runder før vi kom oss til blastocyst med eggene mine), men plutselig fant vi en medisin som funka. Nå er jeg gravid i uke 13 og har flere blasto på frys.

Jeg har aldri hørt noe negativt om icsi, heller at eggene som tåler det skal være "robuste" siden det er en ganske hard behandling for egget!

Da blir det østrogenplaster fra i morgen og ultralyd på CD12. Står egentlig at den skal være på CD 9-11, så håper det ikke er for seint. De mente CD9 (som er en fredag) var for tidlig så da ble det mandagen etter.

Jeg kan flyttes til «Stimulerer». Oppdaterer:

1984håp - 40 - B1 - UNN Tromsø - FER#1 fra IVF#2, dette blir mitt 2. innsett totalt - Estradot og Utrogestan - oppstart 8.11 / innsett tidligst 25.11

iiih jeg blir med her i ventetiden - kanskje jeg rekker å starte på medisiner i slutten av november :smiley-angelic001

Norri - 33 år - B2 - UNN - FER #7 fra uttak #1 (søskenforsøk #2) - Estradot-plaster, prednisolon, albyl-e, utrogestan - innsett uke 49?
Vi er på samme opplegg, bare at jeg ikke har albyl-e eller prednisolon :)
Begynner på plaster i morgen, men de hadde ikke Estradot, så endte med Estramon istedenfor. All info på pakken er på tysk! :hilarious: Men sykepleier sa jeg bare skulle la være å lese pakningsvedlegg og bytte plaster hver andre dag.

Og jeg posta oppgitt at jeg var på CD33 tidligere i dag, og rett etter kom mensen :cheers :laughing021

Det er tydeligvis bare litt klaging som skal til så går det som smurt :hilarious: :hilarious: Hurra for mensen og oppstart!!

Da ruger jeg, endelig Alle fire var fortsatt med og så gode ut, og ett ble satt inn. Nå håper jeg på at i hvert fall ett av de tre utvikler seg videre og kan fryses ned. Og selvsagt at det som er satt inn fester seg.

Grunnen til at de hadde brukt ICSI var visst sædkvaliteten. Rart, når den har vært så god tidligere. Men prøver kan vel variere litt, så ikke så bekymret for det.

Da ruger jeg, endelig Alle fire var fortsatt med og så gode ut, og ett ble satt inn. Nå håper jeg på at i hvert fall ett av de tre utvikler seg videre og kan fryses ned. Og selvsagt at det som er satt inn fester seg.

Grunnen til at de hadde brukt ICSI var visst sædkvaliteten. Rart, når den har vært så god tidligere. Men prøver kan vel variere litt, så ikke så bekymret for det.
Gratulerer som ruger!! Spennende dager fremover :Heartred

Da vet du at de har valgt ut den beste sædcellen de fant! Kvaliteten kan jo variere mye og det tar jo flere måneder å virkelig modne cellene hvis jeg har skjønt den prosessen rett. Så en dag eller to med litt feber ila de siste to mnd kan jo gjøre utslag på denne prøven. Så er det godt icsi finnes i de tilfellene der.

Gratulerer som ruger! :Heartred

Back
Topp