Ovitrelle gir eggløsning. I mitt tilfelle så fikk jeg det for at eggløsning ikke hadde kommet før UL i dag og i morgen er det helg. slimhinne og egg var store nok til at den kunne settes, så den ikke blir satt for tidlig. Da fikk dem planlagt innsett ut i fra når ovitrelle ble satt.
At dem setter det i naturlig syklus er sikkert også for å planlegge dagen for innsett. for da kontrollerer dem når eggløsning skal være og innsett blir da 5 dager etter (6 dager etter ovitrelle). Offentlige setter ikke inn i helgen, så dem vil nok helst at det treffer en ukedag og det er lettere å planlegge fram i tid. Men man blir alltids sjekket med UL før den blir satt så man vet at den blir satt på rett tid. Men er sikkert noen her som har satt den i naturlig syklus som kan svare på dette om hvorfor ovitrelle ble satt?
Ovitrelle inneholder hcg og det er jo forsket på at det kan gjør det lettere å bli gravid om man har det i kroppen. Tror også slimhinne kan bli tykkere av den. Men om den faktisk øker sjansen for at egget sitter, er jeg i tvil på. Tror det er mest praktisk for planlegging. Men er bare å spørre legen din
dem har sikker bedre svar