Hurra, jeg elsker dette! Heier sånn på deg og spirenHåpefullt! 12 dpo i dag.
Vis vedlegget 449716
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hurra, jeg elsker dette! Heier sånn på deg og spirenHåpefullt! 12 dpo i dag.
Vis vedlegget 449716
Tusen takk!! Du er vel snart i andre trimester nå? Hvordan er formen?Hurra, jeg elsker dette! Heier sånn på deg og spiren
Jeg er over i andre trimester, ja 16+0 idag, teller ned dager til ordinær ultralyd. Tror enda ikke helt på at vi kanskje får en liten tass inn i huset til neste år, kanskje det går opp for meg etterhvert. Håper så det går veien for deg nå, da blir det vel en liten sommerbaby på dere også?Tusen takk!! Du er vel snart i andre trimester nå? Hvordan er formen?
Midten av august hvis alt går bra! Så fint å høre at formen er god og at alt er velJeg er over i andre trimester, ja 16+0 idag, teller ned dager til ordinær ultralyd. Tror enda ikke helt på at vi kanskje får en liten tass inn i huset til neste år, kanskje det går opp for meg etterhvert. Håper så det går veien for deg nå, da blir det vel en liten sommerbaby på dere også?
Formen er (og har heldigvis hele veien vært) veldig fin! Sulten og sliten, merker at immunforsvaret ikke er det det en gang var. Ellers har jeg vært utrolig heldig
Ok, takk. Nei det stemmer det, jeg regnet på det selv etter jeg postet - jeg glemte jo at jeg må vente 5 dager etter EL for å sette inn blasto. Så da blir det til nyåret. Æsj, det var litt kjedelig! Men som du sier, da får jeg forsøke å legge det vekk i julen. Kanskje det gjør godt.Ser at du går til st.olavs. Jeg går også offentlig, i Porsgrunn, og der er det hvertfall sånn at det er pausesyklus etter uttak/ferskforsøk. Men tror det uansett hadde blitt sånn, for jeg tviler på at du ville rukket nytt forsøk før jul? I Porsgrunn stenger de 20 desember - 2 januar ihvertfall.
Jeg synes det er ganske mange her (meg selv inkludert) som trenger noen innsett før det går, og det er ganske normalt. Men å ikke vite når det skal gå og hvor lang tid det tar er tøft. Jeg tror det er lurt å prøve så godt det lar seg gjøre å legge vekk tankene på neste forsøk mellom innsettene, sånn at psyken får litt pause.
Er du redd for å miste når du blir gravid, siden du får den lille lettelsen når forsøket er over? Jeg har det også sånn. Å bli gravid vil sannsynligvis bety å hele tiden være redd for når man skal miste, og det tar bort mye av gleden. Men så må man jo bare komme gjennom de første skumle ukene da
Jeg skjønner hva du mener. Denne prosessen er veldig altoppslukende, for ønsket er så stort. Og det tar mye energi mens man holder på. Jeg blir også veldig opphengt mens det holder på, klarer knapt å tenke på annet føles det som.Ok, takk. Nei det stemmer det, jeg regnet på det selv etter jeg postet - jeg glemte jo at jeg må vente 5 dager etter EL for å sette inn blasto. Så da blir det til nyåret. Æsj, det var litt kjedelig! Men som du sier, da får jeg forsøke å legge det vekk i julen. Kanskje det gjør godt.
Takk for at du sier det. Det er fint å høre . Jeg har aldri opplevd å bli gravid, så jeg vet ikke hvordan det vil føles. Men ja, jeg tror nok jeg som mange andre her som har prøvd så lenge, vil være livredd for å miste. Ikke bare mister man en baby, men man "mister" også det å bli ferdig med denne delen av livet hvor alt dreier seg om å være fertilitetspasient. Og så må man starte på nytt. For min del er det nok ikke derfra lettelsen kommer. Det føles ut som om jeg mister litt bakkegrepet mot slutten av de to venteukene, jeg kjenner etter på alt i kroppen, klarer ikke å tenke på noe annet, og har hundrevis av opp og nedturer i løpet av den tiden. Så når det ikke går, så er det i det minste godt å VITE det. Da har jeg allerede sørget noen dager, og så slipper jeg å kverne så mye på det lenger. Om det gir mening? Selv om jeg så gjerne heller skulle vært gravid.
Jeg setter skikkelig pris på at du tar deg tid til å svare meg, det er en så ensom prosess, og man blir lei av å gråte alene etterhvert. Er fint å føle seg forstått. Jeg håper du finner noen svar i utredning, og at du får den hjelpen som trengs. Og jeg skjønner godt det du mener om å være redd for å miste allerede nå, og å være redd for at det kan ødelegge gleden ved å bli gravid. Det er nok en konsekvens av at vi har slitt med å få det til, og at vi klok av skade forventer nedturer rundt hver en sving. Vi får bare håpe og se frem mot at vi kanskje en gang sitter i uke 12 og kan puste ut. Heier så masse på deg og alle her inne!
Jeg har hatt at jeg fryser som ett av første symptomene i mine graviditeter(har mistet da, men det har vært senere).Jeg har hatt superømme pupper nå den siste uka, men i dag føles de langt ifra like ille, i tillegg til at jeg fryser. Er dpo 8 tror jeg. Skal man ikke få økt kroppstemperatur, og ikke fryse i begynnelsen av en graviditet? Begynner å bekymre meg for at dette går feil vei
Jeg er 40, og var 39 første gang jeg fikk positiv test, etter mange år med prøving, så jeg vet hvordan det er å håpe og vente Og å starte på nytt og på nytt og på nytt. Heier på deg! Hold ut, mirakler kan skjeOk, takk. Nei det stemmer det, jeg regnet på det selv etter jeg postet - jeg glemte jo at jeg må vente 5 dager etter EL for å sette inn blasto. Så da blir det til nyåret. Æsj, det var litt kjedelig! Men som du sier, da får jeg forsøke å legge det vekk i julen. Kanskje det gjør godt.
Takk for at du sier det. Det er fint å høre . Jeg har aldri opplevd å bli gravid, så jeg vet ikke hvordan det vil føles. Men ja, jeg tror nok jeg som mange andre her som har prøvd så lenge, vil være livredd for å miste. Ikke bare mister man en baby, men man "mister" også det å bli ferdig med denne delen av livet hvor alt dreier seg om å være fertilitetspasient. Og så må man starte på nytt. For min del er det nok ikke derfra lettelsen kommer. Det føles ut som om jeg mister litt bakkegrepet mot slutten av de to venteukene, jeg kjenner etter på alt i kroppen, klarer ikke å tenke på noe annet, og har hundrevis av opp og nedturer i løpet av den tiden. Så når det ikke går, så er det i det minste godt å VITE det. Da har jeg allerede sørget noen dager, og så slipper jeg å kverne så mye på det lenger. Om det gir mening? Selv om jeg så gjerne heller skulle vært gravid.
Jeg setter skikkelig pris på at du tar deg tid til å svare meg, det er en så ensom prosess, og man blir lei av å gråte alene etterhvert. Er fint å føle seg forstått. Jeg håper du finner noen svar i utredning, og at du får den hjelpen som trengs. Og jeg skjønner godt det du mener om å være redd for å miste allerede nå, og å være redd for at det kan ødelegge gleden ved å bli gravid. Det er nok en konsekvens av at vi har slitt med å få det til, og at vi klok av skade forventer nedturer rundt hver en sving. Vi får bare håpe og se frem mot at vi kanskje en gang sitter i uke 12 og kan puste ut. Heier så masse på deg og alle her inne!
Tror det er like vanlig å være frossen som varm så tidlig. Bare pass på at du ikke har feber, da må du ta Paracet og holde den nedeJeg har hatt superømme pupper nå den siste uka, men i dag føles de langt ifra like ille, i tillegg til at jeg fryser. Er dpo 8 tror jeg. Skal man ikke få økt kroppstemperatur, og ikke fryse i begynnelsen av en graviditet? Begynner å bekymre meg for at dette går feil vei
Jeg har hatt veldig typiske graviditetssymptomer (til og med de som ikke kommer før senere i svangerskapet), men som man også får med cyclogest.. så og si hver dag siden fredag har jeg hatt menssmerter og mye både vondt og murringlangt nede, vond korsrygg, hodepine, kvalme, ekstrem og endret både smaks og luktesans og metallsmak, fryser spesielt om natta (jeg er vanligvis alltid varmere enn alle andre), tisser så mange ganger ila natta at søvnen blir helt forstyrret, vondt når jeg pusser tennene, ømme og større pupper (fikk jeg først i går..) og selvfølgelig humørsvingninger.Jeg har hatt superømme pupper nå den siste uka, men i dag føles de langt ifra like ille, i tillegg til at jeg fryser. Er dpo 8 tror jeg. Skal man ikke få økt kroppstemperatur, og ikke fryse i begynnelsen av en graviditet? Begynner å bekymre meg for at dette går feil vei
Har hatt litt småmurring og stikking, vond korsrygg hadde jeg fra før av, men er litt småkvalm i dag (som like gjerne kan være emosjonelt stress som noe annet), smaks- og luktesansen er endret, er veldig emosjonell, men ingen spotting. Hvilepulsen min hadde jo også gått litt opp, men i dag ser den ut som den har gått litt ned igjen, pluss at jeg har sovet godt for første gang på to ukerJeg har hatt veldig typiske graviditetssymptomer (til og med de som ikke kommer før senere i svangerskapet), men som man også får med cyclogest.. så og si hver dag siden fredag har jeg hatt menssmerter og mye både vondt og murringlangt nede, vond korsrygg, hodepine, kvalme, ekstrem og endret både smaks og luktesans og metallsmak, fryser spesielt om natta (jeg er vanligvis alltid varmere enn alle andre), tisser så mange ganger ila natta at søvnen blir helt forstyrret, vondt når jeg pusser tennene, ømme og større pupper (fikk jeg først i går..) og selvfølgelig humørsvingninger.
Jeg har jo derfor lest (for) mye om early pregnancy symptoms vs cyclogest side effects i det siste.. Og det å fryse kan ihvertfall være et godt tegn på tidlig graviditet om du ikke går på cycglogest. Har du følt noe du tror kan ha vært festesmerter eller spotting?
Jeg blir smågal av å ha det sånn så lenge og ikke vite om det bare er "dritt"cycglogesten.
Nå har forøvrig smertene og murringen i eggstokkområdet nesten forsvunnet, men pumpene blir ømmere og ømmere.
Tror jeg må ta en test i dag selvom det nok er for tidlig. Er 9dpo i dag.. Jeg vil, som alle andre, bare viiiiteeeee
Æsj så kjipt beskjed å få Vi har også kun dette ene, som nå forhåpentligvis klamrer seg fast Men TENK OM vi begge får positiv test nå. Det er jo mulig, selv om det ikke føles sånn alltid. Når har du tenkt til å teste?Har hatt litt småmurring og stikking, vond korsrygg hadde jeg fra før av, men er litt småkvalm i dag (som like gjerne kan være emosjonelt stress som noe annet), smaks- og luktesansen er endret, er veldig emosjonell, men ingen spotting. Hvilepulsen min hadde jo også gått litt opp, men i dag ser den ut som den har gått litt ned igjen, pluss at jeg har sovet godt for første gang på to uker
Har også googla meg grønn på graviditetssymptomer vs cyclogest-bivirkninger, og er ikke det spor klokere.
For å gjøre det enda verre fikk jeg svar fra sykehuset i dag om at ingen av eggene mine klarte seg til blasto og frys. Så dette er den eneste sjansen jeg har på dette forsøket.
Jeg hadde egentlig tenkt å prøve å vente til tidligst lørdag/søndag, men nå vurderer jeg å teste i morgen tidlig. Ifølge Flo-appen er det da 6 dager til IKM, så det bør vel akkurat være innafor det som er mulig med tidlig-tester Men vet at om det blir negativ da, blir det nok manisk testing frem til blodprøve den 11.Æsj så kjipt beskjed å få Vi har også kun dette ene, som nå forhåpentligvis klamrer seg fast Men TENK OM vi begge får positiv test nå. Det er jo mulig, selv om det ikke føles sånn alltid. Når har du tenkt til å teste?
Har hatt litt småmurring og stikking, vond korsrygg hadde jeg fra før av, men er litt småkvalm i dag (som like gjerne kan være emosjonelt stress som noe annet), smaks- og luktesansen er endret, er veldig emosjonell, men ingen spotting. Hvilepulsen min hadde jo også gått litt opp, men i dag ser den ut som den har gått litt ned igjen, pluss at jeg har sovet godt for første gang på to uker
Har også googla meg grønn på graviditetssymptomer vs cyclogest-bivirkninger, og er ikke det spor klokere.
For å gjøre det enda verre fikk jeg svar fra sykehuset i dag om at ingen av eggene mine klarte seg til blasto og frys. Så dette er den eneste sjansen jeg har på dette forsøket.
Hei! Du regner med alderen på embryo ved innsett. Dvs at hvis du f.eks satte inn en femdagers blastocyst, er du 5 dpo på dagen for innsett, 6 dpo dagen etter innsett og så videre.Jeg går også på cyclogest og har mens-murringer og ubehag i området rundt eggstokkene, samt sover midt på dagen. Pleier ALDRI å sovne midt på dagen, men har gjort det nå i det siste. Bortsett fra det ingen andre plager.
Jeg har også bare dette ene å gå på. Fikk 21 egg ut, så det er jo litt kjip følelse å evt måtte starte helt på nytt om det ikke går såklart.
Men, får ikke gjort noe med det..
Regner dere dpo fra innsettdag? Eller tar dere høyde for hvor mange dager lille strøvkornet er når det blir satt inn også?
Hei! Du regner med alderen på embryo ved innsett. Dvs at hvis du f.eks satte inn en femdagers blastocyst, er du 5 dpo på dagen for innsett, 6 dpo dagen etter innsett og så videre.
Uff, så kjipt å miste såå mange egg på veien, har du fått noen forklaring på hva som skjedde?Jeg går også på cyclogest og har mens-murringer og ubehag i området rundt eggstokkene, samt sover midt på dagen. Pleier ALDRI å sovne midt på dagen, men har gjort det nå i det siste. Bortsett fra det ingen andre plager.
Jeg har også bare dette ene å gå på. Fikk 21 egg ut, så det er jo litt kjip følelse å evt måtte starte helt på nytt om det ikke går såklart.
Men, får ikke gjort noe med det..
Regner dere dpo fra innsettdag? Eller tar dere høyde for hvor mange dager lille strøvkornet er når det blir satt inn også?