November 2024

Her går det bra :) Er 7+3 i dag. Fikk se hjertet slå på mandag. Ble målt en dag bak, så litt småbekymret over det, men håper det ikke betyr noe. Ellers er jeg temmelig kvalm og har hatt litt småblødninger (slik har det vært i alle mine svangerskap - både de som gikk bra og de som gikk galt). Litt bekymret over det, og har vært sykemeldt en uke nå. Skal på ny ultralyd rett før jul. Håper det fortsatt er liv da❤️
Sniker

Ville bare si at jeg var på ultralyd 7+1 og ble målt til 6+5, altså tre dager bak. Jeg ble bekymra men gynekologen tok dette med knusende ro. Dro tilbake 9+0 for å sjekke status og da målte jeg helt on track :happy: tror bare de vokser litt ulikt! Gyn sa også at noen av disse formelene de bruker ikke er ment for å brukes før 8+0. I dag er jeg 16+2 med en tilsynelatende frisk Mini ombord :love017

Krysser fingrene for deg og liv i magen!

Last edited:
Jeg så på første siden i tråden nå at det faktisk er 7stk som er gravide :love017 hvordan går det med dere alle? @Isola90 @Sussti @Balderina @Museline @BegynteIVF2021
Takk som spør! :Heartred

Det går overraskende greit fysisk. Såpass greit at jeg er bekymret for om noe er galt (jeg gir opp meg selv). :meh: Jeg er ikke kvalm overhodet og puppene blir stadig mindre ømme (mens gravidietetstestene stadig blir sterkere heldigvis).
Har noen stikninger på venstre side og lurer på om det er exu eller om det kan være fordi jeg har mer adenomyose eller endometriose på den siden. Eller at det bare er tilfeldig, som det sikkert er.
Å bli gravid etter mange tap er ingen lek og jeg sliter med å ta det helt innover meg. Forbereder meg på det verste merker jeg og jeg tør ikke helt slippe gleden løs. Og det er kjipt. Jeg vet jeg hadde blitt provosert av å lese det hvis jeg selv hadde hatt et negativt innsett, men håper det er ok at jeg er ærlig selv om jeg har positive tester. For akkurat nå er det bekymringer jeg føler mest på.
Skal til TUL om 14 dager og det blir en milepæl. Det var da vi fant ut at jeg ikke var gravid lenger sist. Det var helt grusomt! Håper og tror at mye mentalt vil falle på plass dersom vi får høre hjertelyd, for jeg ønsker å nyte så mye av graviditeten som mulig! Spesielt når som kroppen spiller på lag og ikke er tung eller vond slik den nok vil bli etterhvert. Har vurdert å kjøpe en TUL om 7 dager bare for å se om man ser fostersekk og plomme hvertfall. Vite at det er noe inni der. Men vet ikke.

Ok.. jeg vet man tenker og bekymrer seg for mye rart i denne tiden, men jeg må bare spørre. Jeg hadde positiv eggløsningstest både lørdag og søndag (fortalte dette til legen) men de gikk da utifra den første positive på lørdag og at jeg da hadde eggløsning søndag. Hva om jeg ikke hadde eggløsning før mandag og de da satt inn et 3dagers en dag for tidlig? Har dette noe å si isåfall? Var jo på ul på mandagen så de burde vel ha sett det da? Det eneste legen sa på ul mandag var at follikelen ikke var så stor, men at det nok var fordi eggløsning hadde vært og den begynte å gå tilbake.

Jeg bare stresser over alt nå.. får makesure i posten i dag så skal jo teste, men føler i dag føler jeg med pessimistisk.
Jeg har dessverre ikke et godt svar på dette for jeg har ingen erfaring med det, men jeg vil tro at når du har sagt ifra til legen så gjør de riktig vurdering for deg. :)

Men jeg vet hvordan det er å være usikker, jeg tror det er helt vanlig i dette. Kan du ringe klinikken og høre med dem? Bare for å høre hva de sier? Ofte kan det hjelpe når man får forklart deres vurderinger. :)

Takk som spør! :Heartred

Det går overraskende greit fysisk. Såpass greit at jeg er bekymret for om noe er galt (jeg gir opp meg selv). :meh: Jeg er ikke kvalm overhodet og puppene blir stadig mindre ømme (mens gravidietetstestene stadig blir sterkere heldigvis).
Har noen stikninger på venstre side og lurer på om det er exu eller om det kan være fordi jeg har mer adenomyose eller endometriose på den siden. Eller at det bare er tilfeldig, som det sikkert er.
Å bli gravid etter mange tap er ingen lek og jeg sliter med å ta det helt innover meg. Forbereder meg på det verste merker jeg og jeg tør ikke helt slippe gleden løs. Og det er kjipt. Jeg vet jeg hadde blitt provosert av å lese det hvis jeg selv hadde hatt et negativt innsett, men håper det er ok at jeg er ærlig selv om jeg har positive tester. For akkurat nå er det bekymringer jeg føler mest på.
Skal til TUL om 14 dager og det blir en milepæl. Det var da vi fant ut at jeg ikke var gravid lenger sist. Det var helt grusomt! Håper og tror at mye mentalt vil falle på plass dersom vi får høre hjertelyd, for jeg ønsker å nyte så mye av graviditeten som mulig! Spesielt når som kroppen spiller på lag og ikke er tung eller vond slik den nok vil bli etterhvert. Har vurdert å kjøpe en TUL om 7 dager bare for å se om man ser fostersekk og plomme hvertfall. Vite at det er noe inni der. Men vet ikke.
Hvor langt er du på vei nå? :Heartred Ultralyd om 14 dager den er igjennom klinikken du hadde IVF forsøket? Krysser for at alt ser bra ut! Er jo overraskende mange som ikke kjenner noe når dem ble gravid, så håper det gjelder det samme med deg:Heartred

Hvor langt er du på vei nå? :Heartred Ultralyd om 14 dager den er igjennom klinikken du hadde IVF forsøket? Krysser for at alt ser bra ut! Er jo overraskende mange som ikke kjenner noe når dem ble gravid, så håper det gjelder det samme med deg:Heartred
Er 5+0 i dag. :) Stemmer, det er TUL hos IVF-klinikken. Jeg vurderer å ta en TUL hos en gynekolog før dette. Tusen takk! Får håpe det! :Heartred

Er 5+0 i dag. :) Stemmer, det er TUL hos IVF-klinikken. Jeg vurderer å ta en TUL hos en gynekolog før dette. Tusen takk! Får håpe det! :Heartred
Sikkert ikke dumt om du syns det blir for lenge å vente. Kanskje det hjelper litt på nervene. Masse lykke til! :Heartred

Bare prøv å pust med magen. Jeg får også noen smerter her og der. Kommer nok av progesteronstøtte og livmor som utvider seg. Kan få skarpe stikk i sidene og kan gjøre vondt om jeg beveger meg brått eller nyser brått. Mest sannsynlig ufarlig :Heartred
Jeg hadde tidenes hosteanfall i natt og da kjente jeg det i magen konstant. Det skjer jo store ting der, så vi må vel leve med litt stikking og vondt.

Jeg hadde tidenes hosteanfall i natt og da kjente jeg det i magen konstant. Det skjer jo store ting der, så vi må vel leve med litt stikking og vondt.
huff, kan ikke være noe særlig! Det gjør jo så vondt også :smiley-ashamed004 men ja vi må nok leve med litt stikking :wacky:

Jeg så på første siden i tråden nå at det faktisk er 7stk som er gravide :love017 hvordan går det med dere alle? @Isola90 @Sussti @Balderina @Museline @BegynteIVF2021
Her går det egentlig veldig fint, takk :Heartred
Er ekstremt trøtt og tørst :hungover: + ømme pupper og tidvis kvalm. Samtidig er jeg veldig oppblåst, har smerter i korsryggen og i magen, antar det er livmoren som strekker seg :shy:
Hadde noen skumle blødninger 3 og 4 dager før testdag, derfor sjekket vi stigningen og den var fin! Skal inn på tul rett før jul! Er 5+1 i dag.

Sniker

Ville bare si at jeg var på ultralyd 7+1 og ble målt til 6+5, altså tre dager bak. Jeg ble bekymra men gynekologen tok dette med knusende ro. Dro tilbake 9+0 for å sjekke status og da målte jeg helt on track :happy: tror bare de vokser litt ulikt! Gyn sa også at noen av disse formelene de bruker ikke er ment for å brukes før 8+0. I dag er jeg 16+2 med en tilsynelatende frisk Mini ombord :love017

Krysser fingrene for deg og liv i magen!
Takk for at du tok deg tid til å svare❤️ Det var gode ord å høre :happy: Så fint å høre at alt er bra med deg og mini❤️ Det hjelper å høre andre som har gått gjennom noe lignende.

Hei. Jeg er ny her og har fulgt tråden en stund. Jeg er på 12 dpo nå og tok en test i dag som var negativ. Skal ta blodprøve 9/12. Hva er deres erfaring med negativ test på 12 dpo? Kan den bli positiv eller er alt håp ute?

Skal sies at jeg ikke føler meg gravid. Jeg ble gravid tidligere i år og kjente masse symptomer med en gang, nå er ingen av de til stede. Tre dager før ultralyd i uke 12 våknet jeg og bare visste at jeg ikke var gravid. Det viste seg å stemme og jeg hadde en MA. Føler derfor at jeg kjenner kroppen godt, men leter etter et lite håp om at jeg tar feil nå.

Hei. Jeg er ny her og har fulgt tråden en stund. Jeg er på 12 dpo nå og tok en test i dag som var negativ. Skal ta blodprøve 9/12. Hva er deres erfaring med negativ test på 12 dpo? Kan den bli positiv eller er alt håp ute?

Skal sies at jeg ikke føler meg gravid. Jeg ble gravid tidligere i år og kjente masse symptomer med en gang, nå er ingen av de til stede. Tre dager før ultralyd i uke 12 våknet jeg og bare visste at jeg ikke var gravid. Det viste seg å stemme og jeg hadde en MA. Føler derfor at jeg kjenner kroppen godt, men leter etter et lite håp om at jeg tar feil nå.
Velkommen inn hit! Så leit med negativ test. Jeg tror at en test tatt 12 dpo vil vise riktig resultat, dessverre. Det er mulig at det kan snu, men det er usannsynlig. Dessverre, det er den vonde brutale sannheten :shaking:Heartred veldig leit å høre at du har mistet tidligere.

Håper du får en fin jul og at det kan sitte på neste forsøk :)

Velkommen inn hit! Så leit med negativ test. Jeg tror at en test tatt 12 dpo vil vise riktig resultat, dessverre. Det er mulig at det kan snu, men det er usannsynlig. Dessverre, det er den vonde brutale sannheten :shaking:Heartred veldig leit å høre at du har mistet tidligere.

Håper du får en fin jul og at det kan sitte på neste forsøk :)
Takk for ærlig svar. Det er det jeg også tenker. Men godt at noen er ærlig ❤️ Ja, da er det bare å prøve igjen også satser vi på at det går fort☺️ Følger med på dere andre her og heier!

Jeg gikk på en testesmell :bag: hadde noen tidlig testes liggende fra tidligere, metode-testen er kritthvit og babyplan-testen synes jeg at jeg kan skimte noe,men viste seg at den er utgått på dato :nailbiting: hva tror dere?
1000005169.jpg
1000005165.jpg

Back
Topp