Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Rfsu er skikkelig dårlige. Tror absolutt alle vil få negativ på den 9 dpo, gravid eller ei. Så ikke legg noe i den testenJeg måtte teste i dag selvom makesure-testene ikke kommer før i morgen, så jeg kjøpte rfsu tidligtest og det var helt blank. Hadde ikke regnet med noe annet, men hadde et minihåp. Er 9dpo i dag.
Det var egentlig veldig ok å høre takk!Rfsu er skikkelig dårlige. Tror absolutt alle vil få negativ på den 9 dpo, gravid eller ei. Så ikke legg noe i den testen
Ja det var kjipt. Nei, de kunne ikke gi noen forklaring. De sa bare at noen ganger er det sånn som skjer. Av de 21 var 15 modne, 8 ble befruktet, men bare 1 som klarte seg videre. Mannen min har svært redusert sædkvalitet og sædcellene ble hentet ut via testiklene, så kan rett og slett være spermkvaliteten som er for dårlig. Er det like dårlig resultat ved et evt andre forsøk må vi vell kanskje forsøke donor..Uff, så kjipt å miste såå mange egg på veien, har du fått noen forklaring på hva som skjedde?
Det går bra her! Er sykemeldt pga svimmelhet og kvalme, så har ikke vært på jobb den siste uken. Var veldig stressa når jeg nærmet meg 5+0 da jeg mistet sist. Men er heldigvis forbi det og føler meg mer letta nå.Jeg så på første siden i tråden nå at det faktisk er 7stk som er gravide hvordan går det med dere alle? @Isola90 @Sussti @Balderina @Museline @BegynteIVF2021
Ååh så sykt spennende! og godt for psyken at du er forbi 5+0. Greier du å glede deg over det ennå, eller er du fortsatt mest bekymret og redd? Det kommer nok til å føles veldig spesielt og mer virkelig på UL nå 12. Jeg heier så på dere også.Det går bra her! Er sykemeldt pga svimmelhet og kvalme, så har ikke vært på jobb den siste uken. Var veldig stressa når jeg nærmet meg 5+0 da jeg mistet sist. Men er heldigvis forbi det og føler meg mer letta nå.
Fått flere symptomer og noen som kommer og går. Ømme bryst, murringer, svimmel og kvalm av og på. Brekker meg, men spyr ikke. Tisser ofte og er trøtt og kjenner meg ofte sliten som om jeg skulle ha vært syk. Er dårligere de dagene jeg anstrenger meg.
Er nå 6+4 og nærmer meg første ultralyd som er 12. des (er da 7+5). Er så spent! Håper vi får se et bankende hjerte og at den lille har vokst som hen skal er vår første graviditet som har kommet så langt, så alt er veldig nytt og ukjent. Men krysser for at det går hele veien!
Jeg er 4+0 i dag, 14 dpo og foreløpig fine tester Har tidligere mista 4+2, 4+3, 4+5 og 8+2, så har noen datoer framover det skal bli godt å passere. Symptomer er trøtthet, lett kvalme om det går lenge mellom måltider og de siste dagene har jeg fått veldig ømme pupper. Merker at noe skjer i nedre del av magen, og er litt oppblåst. Går på østrogenplaster og progesteronstøtte, som også kan forsterke symptomene.Kom borti send før jeg hadde tagget alle og skrevet ferdig
@KaosFjellVind @1984håp
Om dere orker/har noe å oppdatere
Her går det bra Er 7+3 i dag. Fikk se hjertet slå på mandag. Ble målt en dag bak, så litt småbekymret over det, men håper det ikke betyr noe. Ellers er jeg temmelig kvalm og har hatt litt småblødninger (slik har det vært i alle mine svangerskap - både de som gikk bra og de som gikk galt). Litt bekymret over det, og har vært sykemeldt en uke nå. Skal på ny ultralyd rett før jul. Håper det fortsatt er liv daJeg så på første siden i tråden nå at det faktisk er 7stk som er gravide hvordan går det med dere alle? @Isola90 @Sussti @Balderina @Museline @BegynteIVF2021
Mye mindre bekymret nå. Men klarer ikke å legge bort det at jeg sjekker for blod når jeg er på do. Den er nok ikke helt borte før jeg får se at alt er bra og at vi er forbi 8+0. Kanskje til og med forbi 12+0.Ååh så sykt spennende! og godt for psyken at du er forbi 5+0. Greier du å glede deg over det ennå, eller er du fortsatt mest bekymret og redd? Det kommer nok til å føles veldig spesielt og mer virkelig på UL nå 12. Jeg heier så på dere også.
Jeg er 4+0 i dag, 14 dpo og foreløpig fine tester Har tidligere mista 4+2, 4+3, 4+5 og 8+2, så har noen datoer framover det skal bli godt å passere. Symptomer er trøtthet, lett kvalme om det går lenge mellom måltider og de siste dagene har jeg fått veldig ømme pupper. Merker at noe skjer i nedre del av magen, og er litt oppblåst. Går på østrogenplaster og progesteronstøtte, som også kan forsterke symptomene.
Ved siden av dette har jeg fått en lei hoste som river i hele kroppen når den først setter i gang. Hadde et hosteanfall i natt der jeg trodde jeg kanskje skulle kaste opp. Håper det roer seg. Må sjekke om jeg kan ta noe for det, slimløsende eller noe. Har ikke turt å ta noen medisiner annet enn Paracet så langt.
Ser lovende ut da:
Vis vedlegget 449890
Svangerskapsukene regnes fra den dagen du får mensen i den syklusen du blir gravid. Den uka mensen kommer er uke 0, befruktning skjer rundt uke 2. Du kan sikkert lese mer om det om du googler eller bruker gravid-apperSe på de testene da! Så nydelig!
Et dumt spørsmål, men jeg er ny innen graviditet så dere får bare bære med meg. Men hvordan blir 14 dpo, 4+0? Jeg trodde da at man var 2+0 jeg, men forstår at her er det ting jeg ikke skjønner
Det er veldig veldig vanlig med stikking og murring i magen når man er gravid <3 Så lenge du ikke blør kraftig, eller har smerter som er intense og ikke avtar i styrke, så tror jeg ikke du trenger å uroe degSkjønner ikke om jeg skal bli ‘glad’ eller redd når jeg får smerter i magen Er 12dpo, er så redd det skal gå galt.. men, prøver å holde motet oppe og stole på at kroppen gjør det den skal
Tenker det er veldig naturlig at hodet nå prøver å få på kontroll på alt og derfor uroer seg over alle slags detaljer som kan være relevante. Jeg ville prøvd å ikke bekymre meg over dette, de vet nok hva de gjør, og de sjekker jo på ultralyd at forholdene er gode.Ok.. jeg vet man tenker og bekymrer seg for mye rart i denne tiden, men jeg må bare spørre. Jeg hadde positiv eggløsningstest både lørdag og søndag (fortalte dette til legen) men de gikk da utifra den første positive på lørdag og at jeg da hadde eggløsning søndag. Hva om jeg ikke hadde eggløsning før mandag og de da satt inn et 3dagers en dag for tidlig? Har dette noe å si isåfall? Var jo på ul på mandagen så de burde vel ha sett det da? Det eneste legen sa på ul mandag var at follikelen ikke var så stor, men at det nok var fordi eggløsning hadde vært og den begynte å gå tilbake.
Jeg bare stresser over alt nå.. får makesure i posten i dag så skal jo teste, men føler i dag føler jeg med pessimistisk..
Bare prøv å pust med magen. Jeg får også noen smerter her og der. Kommer nok av progesteronstøtte og livmor som utvider seg. Kan få skarpe stikk i sidene og kan gjøre vondt om jeg beveger meg brått eller nyser brått. Mest sannsynlig ufarligSkjønner ikke om jeg skal bli ‘glad’ eller redd når jeg får smerter i magen Er 12dpo, er så redd det skal gå galt.. men, prøver å holde motet oppe og stole på at kroppen gjør det den skal