Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Makesure med batchnummer som slutter på 32 er dårlige uansett pakke. Den som slutter på 53 kan være veldig bra eller ikke fullt så bra (men mange ganger bedre enn batch 32 uansett). Metode er vel som den dårligste batchen av Makesure (32). Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si om alt. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den batchen med 61 som jeg fant, men jeg hadde jo lest at 53 var så bra. Nå er det mange som skriver at Babyplan har gode tester, men om det gjelder den batchen du mottar om du bestiller nå er umulig å si. Jeg har også fått bedre resultater på vanlig Babyplan enn tidligtestene til Babyplan tidligere. Total forvirring. Dessverre.Hvilke tidlig-tester er best? Trodde jeg hadde en haug fra babyplan liggende, men fant bare en. Må kjøpe i en fysisk butikk/apotek i morgen, men er makesure bedre enn feks metode? (Ser dere skriver om dårlig batch)
Nei, vet det ikke er en sikker måte å måle hcg på.
Fant en Babyplan-test sammen med eggløsningstestene nå
Her er 10 dpo (tørr) fra i går, og dagens, 11 dpo, tatt nå nettopp (19.15).
Vis vedlegget 449669
Ja, jeg er skikkelig glad Håper det varer denne gangen!Dette er suksess spør du meg!!
Jeg synes alle er dårlige og ingen egner seg for å måle stigning, men synes det som er best til å fange opp gravidstreker og ikke gi så mye skyggestreker er make sure, på tross av dårlig batcherHvilke tidlig-tester er best? Trodde jeg hadde en haug fra babyplan liggende, men fant bare en. Må kjøpe i en fysisk butikk/apotek i morgen, men er makesure bedre enn feks metode? (Ser dere skriver om dårlig batch)
Jeg har ikke vært hos klinikken etter at jeg fikk det utskrevet, og vil ikke ha behov for å bruke det før tidligst januar. Men jeg tenker at jeg kommer til å fortelle klinikken det, og hvorfor. Nå har ikke jeg fått blankt nei fra klinikken i utgangspunktet, de har bare vært tilbakeholdne. Så jeg tror jeg ville kjent mer på det hvis de hadde sagt så tydelig nei som i ditt tilfelle. Jeg har valgt å være helt ærlig med at jeg går andre steder, leser meg opp og forhører meg rundt. Jeg sier til klinikken min at det er viktig for meg å føle at jeg har prøvd alt, og at jeg har gjort det som kan gjøres. Hvis jeg må gå å tenke på at «å, hvis jeg bare fikk prednisolon til det forsøket, så hadde det kanskje gått», da tror jeg ikke at jeg kommer til å ha det noe godt i ettertid. Hva vi gjør i denne prosessen handler for meg også litt om hva jeg kan leve med etterpå. Hvis det ikke går. Jeg vet at det vil være lettere for meg å komme meg videre hvis jeg vet at jeg har gjort alt jeg kan.Ja, jeg har tenkt på å gå til privat gyn eller fastlege og spørre om det. Det føles litt rart å klusse med opplegget til klinikken, men det er vel det jeg må gjøre. Har ikke lyst til at embryoene skal gå til spille fordi Riksen ikke ønsker å prøve en gang. Ga du beskjed til klinikken om at du hadde fått skrevet ut Prednisolon av andre? Eller unngikk du å fortelle?
Dette skal jeg sjekke. Jeg har snakket med tre leger som alle sier at det er helt ufarlig å gå på lav dose prednisolon i en begrenset periode. Jeg tenker at det sikkert handler om hvor mange NK killer cells du har også? Hvis du har noe forhøyet verdi på dette, så er det vel ikke sånn at prednisolon fjerner de helt? De demper. Men jeg vet jo ikke Jeg skal høre med legen når jeg skal på time om halvannen ukeAng dette med prednisolon. Hun legen vi var på kontroll hos sist torsdag sa at jeg ikke måtte finne på å ta prednisolon. Hun mente at om jeg feks skulle få en infeksjon el etter innsettet så ville ikke kroppen klare å bekjempe den pga prednisolonen. Og det var mye verre for embryoet.. Jeg stoler jo lite på det de sier, men valgte å høre på henne. For da kan de ihvertfall ikke skylle på det.
Jeg bare tenkte at dere som skal få/får det kan høre om dette stemmer? Hadde hentet ut prednisolon og tatt 10mg dagen før kontrollen, men det sa jeg ikke. Har hatt så lyst til ta det likevel. Hver gang jeg stresser meg opp over at dette ikke vil gå så tenker jeg på prednisolonen son ligger der.. det er jo for sent for meg nå, men hadde vært veldig greit å vite om vi må igjennom en ny runde.
Takk NK killer cells har jeg aldri testet for. Aldri blitt nevnt heller. Tar det med meg til evt neste runde.Dette skal jeg sjekke. Jeg har snakket med tre leger som alle sier at det er helt ufarlig å gå på lav dose prednisolon i en begrenset periode. Jeg tenker at det sikkert handler om hvor mange NK killer cells du har også? Hvis du har noe forhøyet verdi på dette, så er det vel ikke sånn at prednisolon fjerner de helt? De demper. Men jeg vet jo ikke Jeg skal høre med legen når jeg skal på time om halvannen uke
Jeg liker Babyplan, syns RFSU, Metode og Normal sine er dårlige, og MakeSure veldig varierende.Hvilke tidlig-tester er best? Trodde jeg hadde en haug fra babyplan liggende, men fant bare en. Må kjøpe i en fysisk butikk/apotek i morgen, men er makesure bedre enn feks metode? (Ser dere skriver om dårlig batch)
Nei de sier minst 7 mm for å sette tilbake. Men min har i noen sykluser bare vært 6.5mm og maks 7.5. Jeg tror litt det er for å prøve noe annet, siden jeg har fått satt tilbake 6 embryoer og ingen har festa seg. At kanskje det kan øke sjansen hvis vi klarer å øke slimhinne littMener de at 7,5 mm er for tynt? På Riksen er dem fornøyd med 7mm, som jeg syns e alt for tynt. (Det må sies at 7mm er på dagen man begynner med progesteron da, som er ca 5dager før innset, sa antar at det vokser noe til, har aldri fått vite tykkelsen på selve innsett dagen)
syns det var et litt merkelig argument, har aldri hørt om noen som har fått infeksjon etter innsett? Er ikke innsett en rimelig steril prosess? Har i hvert fall aldri vært snakk om det de to gangene jeg har gått på prednisolon ifb med innsett - og nå for tredje gangAng dette med prednisolon. Hun legen vi var på kontroll hos sist torsdag sa at jeg ikke måtte finne på å ta prednisolon. Hun mente at om jeg feks skulle få en infeksjon el etter innsettet så ville ikke kroppen klare å bekjempe den pga prednisolonen. Og det var mye verre for embryoet.. Jeg stoler jo lite på det de sier, men valgte å høre på henne. For da kan de ihvertfall ikke skylle på det.
Jeg bare tenkte at dere som skal få/får det kan høre om dette stemmer? Hadde hentet ut prednisolon og tatt 10mg dagen før kontrollen, men det sa jeg ikke. Har hatt så lyst til ta det likevel. Hver gang jeg stresser meg opp over at dette ikke vil gå så tenker jeg på prednisolonen son ligger der.. det er jo for sent for meg nå, men hadde vært veldig greit å vite om vi må igjennom en ny runde.
Nei de sier minst 7 mm for å sette tilbake. Men min har i noen sykluser bare vært 6.5mm og maks 7.5. Jeg tror litt det er for å prøve noe annet, siden jeg har fått satt tilbake 6 embryoer og ingen har festa seg. At kanskje det kan øke sjansen hvis vi klarer å øke slimhinne litt
Det er ikke så sterilt alltid. Under et av innsettene mine på Riksen fikk en av sykepleierne hosteanfall og hun holdt seg ikke for munnen. Hostet på strået, inn i musa mi og på meg. Jeg ble syk etter det innsettet for å si det sånn. Men oppnådde faktisk kjemisk graviditet da.syns det var et litt merkelig argument, har aldri hørt om noen som har fått infeksjon etter innsett? Er ikke innsett en rimelig steril prosess? Har i hvert fall aldri vært snakk om det de to gangene jeg har gått på prednisolon ifb med innsett - og nå for tredje gang
Ja det syns vi også.. hun snakket også om en konferanse for ivf-klinikker (både private og offentlige) hun hadde vært på i Hellas hvor det kun var de private som viste seg at ga "alt av medisiner uten backing i forskning", hvor prednisolon var en av medisinene diskutert. I følge henne.. jeg orket ikke annet enn å jatte med. Er lei hele avdelingen og holdningene de har til alt, inkl oss som prøvere. Skulle gjerne visst nøyaktig HVORFOR de er så negative til spesielt prednisolon på riksen.syns det var et litt merkelig argument, har aldri hørt om noen som har fått infeksjon etter innsett? Er ikke innsett en rimelig steril prosess? Har i hvert fall aldri vært snakk om det de to gangene jeg har gått på prednisolon ifb med innsett - og nå for tredje gang
"Er det mulig" holdt jeg på å skrive, men så kom jeg på at det var riksen du snakker omDet er ikke så sterilt alltid. Under et av innsettene mine på Riksen fikk en av sykepleierne hosteanfall og hun holdt seg ikke for munnen. Hostet på strået, inn i musa mi og på meg. Jeg ble syk etter det innsettet for å si det sånn. Men oppnådde faktisk kjemisk graviditet da.
Ellers har jeg reagert på at legene ikke bruker maske. Men sterilt nok er det absolutt!!
Og har lest enormt mye om Prednisolon og har aldri hørt noe om at man ikke skal ta det fordi man kan få infeksjon ved innsett. I USA er Prednisolon eller lignende helt standard for veldig veldig mange. Spesielt for kvinner som har mistet før.
Kjøpt make sure sine med batch 53 og var fornøyd med den. Syns den var bedre enn babyplan sin. Tok en test på testdagen for klinikken (20 dpo) og da viste den maks styrke.Makesure med batchnummer som slutter på 32 er dårlige uansett pakke. Den som slutter på 53 kan være veldig bra eller ikke fullt så bra (men mange ganger bedre enn batch 32 uansett). Metode er vel som den dårligste batchen av Makesure (32). Så jeg vet ikke helt hva jeg skal si om alt. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den batchen med 61 som jeg fant, men jeg hadde jo lest at 53 var så bra. Nå er det mange som skriver at Babyplan har gode tester, men om det gjelder den batchen du mottar om du bestiller nå er umulig å si. Jeg har også fått bedre resultater på vanlig Babyplan enn tidligtestene til Babyplan tidligere. Total forvirring. Dessverre.
Normal sine er vel derfor dårligste av alle.
Jeg forstår frustrasjonen, samtidig forstår jeg at legene er opptatt av evidensbasert forskning, spesielt for kvinner som ikke klarer å få barn - Jevnt over er vi jo ei sårbar og litt desperat pasientgruppe, som det nok er lett å tjene penger på for de som ikke er like opptatt av solid forskning.Ja det syns vi også.. hun snakket også om en konferanse for ivf-klinikker (både private og offentlige) hun hadde vært på i Hellas hvor det kun var de private som viste seg at ga "alt av medisiner uten backing i forskning", hvor prednisolon var en av medisinene diskutert. I følge henne.. jeg orket ikke annet enn å jatte med. Er lei hele avdelingen og holdningene de har til alt, inkl oss som prøvere. Skulle gjerne visst nøyaktig HVORFOR de er så negative til spesielt prednisolon på riksen.