November 2024

God morgen :) jeg var på UL i går, dag 10 med stimulering. Jeg hadde en litt dårlig følelse som viste seg å stemme. Folliklene hadde vokst treigt denne runden og det var ikke så veldig mange heller (her bruker jeg mine egne tidligere uttak som referanse, ikke generelt!!). Høyre side hadde bare greid å produsere to stk, en litt liten og en på 15 mm. Venstre hadde bedre antall, rundt 6-7 stk som ble talt men de fleste mellom 9-13 mm. Jeg har stort sett hatt over 10 follikler på kontrollene, så det er vanskelig å ikke bli litt skuffet når utgangspunktet denne gang er færre og mindre follikler. Har jo ingen garanti for at de små fortsetter å vokse. Jeg ønsker flest mulig follikler fordi rundt halvparten av eggene de får ut hos meg som regel er umodne og befruktningsraten heller ikke er topp. For andre kan det være helt uproblematisk med et antall på 3-4 egg, fordi kvaliteten på deres egg er god :) Uansett, dosen medisiner er oppjustert og det blir ny kontroll på mandag. Håper inderlig at folliklene får seg en god boost i helgen og at kontrollen på mandag blir en litt bedre opplevelse.

God morgen :) jeg var på UL i går, dag 10 med stimulering. Jeg hadde en litt dårlig følelse som viste seg å stemme. Folliklene hadde vokst treigt denne runden og det var ikke så veldig mange heller (her bruker jeg mine egne tidligere uttak som referanse, ikke generelt!!). Høyre side hadde bare greid å produsere to stk, en litt liten og en på 15 mm. Venstre hadde bedre antall, rundt 6-7 stk som ble talt men de fleste mellom 9-13 mm. Jeg har stort sett hatt over 10 follikler på kontrollene, så det er vanskelig å ikke bli litt skuffet når utgangspunktet denne gang er færre og mindre follikler. Har jo ingen garanti for at de små fortsetter å vokse. Jeg ønsker flest mulig follikler fordi rundt halvparten av eggene de får ut hos meg som regel er umodne og befruktningsraten heller ikke er topp. For andre kan det være helt uproblematisk med et antall på 3-4 egg, fordi kvaliteten på deres egg er god :) Uansett, dosen medisiner er oppjustert og det blir ny kontroll på mandag. Håper inderlig at folliklene får seg en god boost i helgen og at kontrollen på mandag blir en litt bedre opplevelse.
Huff, det er ikke noe god følelse! Jeg har vanligvis også endel follikler, men de vokser veldig i utakt hos meg. Så det er mange små, og en del umodne hos meg også. Jeg hadde min første stimulering som ga to blastoer forrige gang (en på innsett og en på frys som jeg skal sette inn nå). De tidligere forsøkene har alltid bare endt med en blasto. Det var etter at jeg begynte med ekstra vitaminer, og q10 jeg så en forbedring. I tillegg hadde jeg delvis lagt om på kostholdet. Det var ikke en veldig stor forbedring, men allikevel ganske stort for meg. Selvfølgelig kan det være tilfeldig, også. Det vet man jo ikke. Jeg fikk kun ut 5 egg den runden, likevel var det den beste runden jeg noen gang har hatt. Jeg håper at det går bedre enn du tror denne runden, og at de bare trengte litt ekstra tid på seg. Få egg betyr ikke nødvendigvis dårligere kvalitet, selvom du har hatt det sånn før :Heartred Jeg håper det blir et godt uttak for deg, og sender masse gode tanker!

Krysser fingre for at flere kommer seg til mandagens kontroll :Heartred

Jeg kan ikke tro det! Nå ringte de! Kvart på fire, i siste sekund ringte de- og det var ingen funn. Betennelse var på null(!) og killer cells var under 300 som er grensa. Så da blir det innsett på mandag:happy093

Jeg er nesten i sjokk! Nå håper jeg bare planen om innsett går bra! Jeg skal få beroligende før innsett for å se om livmor holder seg mer i ro. Krysser fingre og alt jeg har for at dette kommer til å gå bra på mandag. Og tusen takk til alle dere som sendte oppmuntrende ord når jeg var nede i bølgedalen- dere er en fin gjeng:Heartred
Herlighet, for en thriller med beskjed sånn rett før siste frist for avbrutt! Så glad for at testen ikke viste utslag sånn at du kan få innsett på mandag og med visshet i at det er trygge forhold i livmor :love017

Her er jeg på 12 DPO uten egentlig å ha merkbare symptomer, så har ikke veldig troen. Blodprøve om 2 dager, skal ikke teste før. Føler jeg burde kjent noe hvis det hadde festet seg.. Hadde ømme bryster for 3 dager siden, men det gikk gradvis over. :confused:

Huff, det er ikke noe god følelse! Jeg har vanligvis også endel follikler, men de vokser veldig i utakt hos meg. Så det er mange små, og en del umodne hos meg også. Jeg hadde min første stimulering som ga to blastoer forrige gang (en på innsett og en på frys som jeg skal sette inn nå). De tidligere forsøkene har alltid bare endt med en blasto. Det var etter at jeg begynte med ekstra vitaminer, og q10 jeg så en forbedring. I tillegg hadde jeg delvis lagt om på kostholdet. Det var ikke en veldig stor forbedring, men allikevel ganske stort for meg. Selvfølgelig kan det være tilfeldig, også. Det vet man jo ikke. Jeg fikk kun ut 5 egg den runden, likevel var det den beste runden jeg noen gang har hatt. Jeg håper at det går bedre enn du tror denne runden, og at de bare trengte litt ekstra tid på seg. Få egg betyr ikke nødvendigvis dårligere kvalitet, selvom du har hatt det sånn før :Heartred Jeg håper det blir et godt uttak for deg, og sender masse gode tanker!
Ja, jeg har liksom også bare endt med en blasto ut fra mellom 10 og 15 egg ut. Er veldig kjekt å lese at du faktisk fikk på frys fra forrige uttak med færre egg da! Det ene forsøket hvor jeg fikk ut 5 egg, er det dårligste jeg har hatt...det ble jo avbrutt fordi ingen egg ble befruktet riktig, så det er vel det jeg er redd for at skal skje igjen da. Håper selvfølgelig også at folliklene bare trenger litt ekstra tid og at det kan gå greit. Tilskudd av vitaminer, q10 osv har jeg tatt i evigheter, så jeg føler jeg har testet det ut. Forskjellen jeg har gjort de siste tre mnd er at jeg faktisk trener en del nå, og kostholdet er ganske ok. Sååå vi får se om det plutselig blir en joker :) Tusen takk for fin melding. Krysser fingre og tær for ditt innsett av blastoen på frys nå :Heartred Godt du endelig fikk testresultatene dine som du har ventet på!

Hei dere, satt menopur og fyremadel nå. Første gang med fyremadel i dag. Har to spørsmål til dere.

Jeg stilte inn 150 på pennen, men når jeg ser etterpå så ser det ut som det ble litt for lite. Hva skal jeg stole på? Ville dere satt en liten dose til, eller tatt litt ekstra i morgen?! Se bilde

Jeg innså etterpå at jeg satte de ganske nærme hverandre, går det bra? Det er kanskje så vidt 1cm mellom stikkene.

Hjelp, overtenker og bekymrer meg mye :sad015

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Visninger: 17
Last edited:
Hei dere, satt menopur og fyremadel nå. Første gang med fyremadel i dag. Har to spørsmål til dere.

Jeg stilte inn 150 på pennen, men når jeg ser etterpå så ser det ut som det ble litt for lite. Hva skal jeg stole på? Ville dere satt en liten dose til, eller tatt litt ekstra i morgen?! Se bilde

Jeg innså etterpå at jeg satte de ganske nærme hverandre, går det bra? Det er kanskje så vidt 1cm mellom stikkene.

Ikke tenk så mye på de strekene på sprøyta, de har ikke stemt hos meg! Bare still inn 150 hver dag så får du i deg riktig dose! :joyful: :Heartred

Det er ikke farlig å sette de nære heller, men du kan jo stikke lenger unna i morgen så du slipper å bli så øm samme sted!

Dette går nok helt fint! Hvis du satte pennen på 150 og trykket helt til den var inne, så har du satt 150. Pennen fylles alltid med litt ekstra, så derfor ser det ut som du har satt mindre. Å sette de nærme hverandre kan ikke jeg se at skal være noe problem. Er alltid litt skummelt dette, men dette går nok veldig fint :)
Når har du første UL kontroll?

Afff, jeg har så lyst til å teste, men samtidig så vil jeg ikke!! :hilarious::hilarious: 10 dpo i dag! Skulle egentlig vente til i morgen tidlig, nå lurer jeg på om jeg skal vente et par dager til:bag: Føler meg 100% normal så er veldig forberedt på å se negativ test, men orker samtidig ikke den skuffelsen!:dead:

Det eneste jeg merker som er unormalt er at jeg er veldig sulten hele tiden! Ingen murringer, ingen andre typiske symptomer whatsoever. Æsj altså, dette gamet her er en sann berg og dalbane!:hilarious:

Back
Topp